V září loňského roku jsme informovali o tom, že studio Respawn opustil game director série Star Wars Jedi Stig Asmussen, a to i přesto, že mělo jít dle jeho slov o trilogii. Tu už bude muset dokončit někdo jiný, Asmussen nicméně herní průmysl rozhodně neopustil. A jeho plány jsme se dozvěděli právě dnes skrz tiskovou zprávu a různá média.
Asmussen totiž založil nové studio s názvem Giant Skull a sídlem v Los Angeles. Momentálně čítá přibližně 30 lidí, přičemž se zároveň chlubí tím (viz rozhovor pro IGN), že si zaměstnanci mohou vybrat, zda budou pracovat čistě v kanceláři, pouze z domů, či zvolí hybridní přístup.
„Kultura studia Giant Skull je založena na kreativitě a zvědavosti,“ říká Asmussen v prohlášení. „Složili jsme talentovaný tým, proslulý díky imerzivnímu vyprávění, pompézním soubojům a vzrušujícímu průzkumu, a naším cílem je vytvořit bohatý svět, který hráčům umožní se v něm na následující roky utopit.“
Samotný Asmussen, který studio povede jakožto CEO, je veteránem herního vývoje, v průmyslu už působí víc než 25 let. Před Respawnem působil například ve studia Santa Monica, jakožto art director a následně game director pro God of War 2, respektive 3.
Vedení nicméně tvoří i několik Asmussenoých bývalých kolegů z Respawnu. Je to například CTO Jon Carr (technical director Star Wars Jedi: Survivor) či desing director Jeff Maggers (stejná role u obou dílů Star Wars Jedi). Další členové vedení pak často do Giant Skull zamířili z Epic Games: art director Patrick Murphy (stejná role u hry Fortnite a předtím v Riot Games u titulů League of Legends či Valorant), lead producer Lauren McLemore (stejná pozice u hry Fortnite) a animation director Brian Campbell (stejná role v Epic Games). Posledním vedoucím členem je pak COO/CFO Anthony Scott, veterán z Rocksteady, který následně vedl Unbroken Studios.
Prvním projektem studia má být prémiová AAA single-player 3rd person akční adventura s důrazem na hratelnost i příběh, postavená na Unreal Enginu 5. Asmussen nicméně zatím nechtěl prozradit, zda půjde o novou IP, či licencovanou hru. Zároveň nevyloučil ani potenciální spolupráci s velkým vydavatelem, byť zatím by mělo být studio finančně zajištěno.
Díky kryptickým zprávám na oficiálních stránkách jsme se dozvěděli, že několik konceptů začalo vznikat loni v září. Práce na jednom z nich se pak naplno rozjela letos v lednu. Na výsledek si každopádně ještě nějakou dobu budeme muset počkat.