Vzhledem k obrovskému úspěchu Baldur’s Gate 3 se už od vydání hry v zásadě nepřetržitě spekuluje o budoucnosti této značky. Hráče i novináře pochopitelně zajímá, zda vývojáři připravují rozšíření nebo rovnou plnohodnotné pokračování. Zástupci studia Larian ale v tomto směru očekávání fanoušků dlouhodobě spíše mírnili. Poměrně jednoznačnou odpověď na všetečné dotazy v rámci své přednášky na konferenci GDC přinesl samotný šéf a zakladatel Larianu Swen Vincke.
Ten prozradil, že studio nemá vývoj DLC ani nového dílu v plánu. Dle jeho slov Larian minimálně na čas celou značku opustí a bude se věnovat něčemu úplně jinému. Dalšího Baldur’s Gate se tak minimálně v podání Larianu v dohledné době rozhodně nedočkáme. Za pozornost ale stojí, že samotná práva na značku drží vydavatelství Wizards of the Coast, která s nimi může naložit dle vlastního uvážení. Dočkáme se snad nového Baldur’s Gate v podání jiného studia? To je zatím otázkou. Je však spíše nepravděpodobné, že by série s takto významným potenciálem zůstala dlouho ležet ladem.
Jestli to správně chápu Larian odstoupil kvůli korporátnímu přístupu Hasbro/WotC k určitým věcem. Počítal bych s tím, že by vývojáři byli donuceni k určitým věcem se kterými nesouhlasí. Takže bych řekl, že jde celkem o respektuhodné rozhodnutí.
Jako někoho, koho BG3 naprosto pohltilo, mně to samozřejmě mrzí, ale jak se říká „v nejlepším přestat“. Nakonec může být ta nejlepší možnost. Umění vědět, kdy skončit a jít dál, je v herním průmyslu extrémně vzácné. Jakmile herní studio uvidí sebemenší náznak úspěchu, snaží na tom vyždímat maximum a všichni víme, jak to dopadá, když se tlačí na pilu.
Ve skutečnosti BD3 poměrně plynule navazuje na DOS2 ve všech herních mechanikách. Rukopis Larianu je teď už dost specifický a jasně rozpoznatelný. Jestli se tedy vrátí k „tomu svému“, tak příběhově je to pochopitelně něco jiného, ale koho bavilo BD3, tak případné pokračování Divinity ho bude bavit zrovna tak.