Ubisoft nám na listopad chystá závěr příběhu Ezia a nás neustále hlodal červík pochybnosti, zda se opět nebude jednat o jeden velký datadisk. Nebude. Vývojáři totiž nějakým neuvěřitelným způsobem dokáží nacpat do každého dalšího dílu tolik novinek, že to vydá za datadisků deset. Revelations navíc není jen tak nějaké pokračování. Je to závěr všech příběhů, odpověď na všechny nezodpovězené otázky a přípravka na třetí plnohodnotné pokračování. Právě zde se spojuje příběh Altaira, Ezia a Desmonda. Právě zde si zahrajeme za všechny. Ale to už zabíháme příliš daleko. Pojďme na to.
Cesta do centra civilizace
Jak již víte z předchozího zpravodajství, Ezio je nyní starší, zkušený assassín. Tím rozhodně nemyslíme, že si bude na střechy pomáhat berlí, jak ostatně poznáte z našeho popisu soubojů, jeho věk se ale odráží především v jeho moudrosti a přistupování k příběhovým situacím. Tvůrci se dušují, že právě nyní dostihl Ezio špičky svých assassinských schopností a my tak máme před sebou dokonalý stroj na zabíjení. Lehce zešedivělý, ale nerezavějící.
Pozor spoiler AC: Bratrstva! Pokud patříte mezi hráče, co ještě nedohráli poslední díl příběhu Ezia, doporučujeme přeskočit následující odstaveček. Vy ostatní zajisté víte, že skončilo Bratstvo nožem v žebrech Lucy, kolapsem systému a především kolapsem mozkových buněk Desmonda, jehož mysl již nezvládla tíhu Animusu a upadla do kómatu. Pokud patříte mezi pozorné hráče série, zajisté si vzpomenete na Subjekt č. 16, tajemného uživatele Animusu, jehož mysl se navždy ztratila v Matrixu (vtip). Konec spoileru!
Pokud si myslíte, že bude Revelations sledovat pouze příběh Ezia, jste vedle jak ta jedle. Ano, Ezio je stále ústřední postavou, které táhne všechny linky příběhu, tentokrát ale Ubisoft hodlá celou ságu uzavřít a tak mu nezbývá, než zodpovědět všechny otázky a zbořit všechny mosty. Dočkáme se kulminace příběhu Ezia, Altaira a Desmonda. Konečná.
K tomu ale ještě vede dlouhá pouť, která začne cestou Ezia do pevnosti Masyaf, kde chce následovat vzpomínky svého předchůdce, Altaira. Ezio je zmítán otázkami a myšlenkami. Nikdo jej nepřizval do klanu assassinů. Byl k tomu přiměn. Jeho rodina byla zavražděna a on se pustil na stezku pomsty, která jej zavedla až sem. Je to ale život, který si vždycky přál? Otázky by mohly najít odpověď v listinách řádu assassinů, které kdysi držel v rukou Altair, místo toho ale Ezio nachází Masyaf v obležení Templárů. Po chvíli zkoumání je vše jasné – Templáři hledají v pevnosti skrytý artefakt, jenž může zvrátit průběh války a obrátit vítězství na stranu nepřátel. Háček je však v tom, že je artefakt patřičně schován a dostat se k němu může jen dotyčný, jenž vlastní pět pečetí. Pět klíčů, které mu odemknou nevídanou moc. Právě hledání pečetí přivede Ezia do Konstantinopolu.
Jak jste správně pochopili, základní premisou je hledání a nalezení všech pěti pečetí. Zatímco čtyři z nich jsou rozesety po celé oblasti Turecka, pátý klíč již vlastní Templáři. Jak se k němu dostat? A kdo jej má? To už bude Ezio muset zjistit sám. I když, sám je příliš silné slovo. Na své pouti potká Ezio spoustu důležitých a vlivných postav, jejichž osudy také ovlivní vaše přítomnost. Pomůže vám rivalský assassín a mistr svého oboru, Yusuf Tazim? Nebo snad Manuel Palaeologos, následovník Byzanského trůnu? A co nová ženská osudová role v podání prodavačky knih Sofie Sorto? Všechny postavy budou mít velký vliv na průběh vašeho putování a buďte si jisti, že zdaleka ne všichni vám milerádi pomohou. Ale to už je úděl assassína.
Ezio, nebo snad Altair? Oba!
Pečetě naštěstí neskýtají pouze klíč k odhalení tajemného artefaktu. Jsou to také úlomky paměti Altaira, jeho život a osud. Stejně, jako Desmond nakoukává skrze Animus do příběhu Ezia může i Ezio nahlédnout do života Altaira skrze pečetě. Ty tak dávají hráčům možnost opět se zhostit role prvního assassinského hrdiny, prožít jeho cestu od konce prvního dílu až do propletení dílů dalších, zjistit jeho motivy, strasti i cíle. Ezio tak bude moci vidět neuvěřitelně oddaného assassína, jehož život promění pohled na svět i samotnému Desmondovi.
Když už zašla řeč o Desmondovi, jeho úděl bude větší, než se původně zdálo. Jeho mysl, chycená v kómatu, naštěstí nebrání jeho přítomnosti v Animusu, kde se dostane mimo nahrávací obrazovku do svého vlastního světa, světa podvědomí. Jeho příběh tak připomíná film Počátek, kde se objekt propadl hluboko do svého podvědomí, kde musí Desmond řešit hádanky a sestavovat poškozené části prostředí, aby se probudil z kómatu. Zdá se vám to vše moc zamotané? Nám také. Ubisoft ale uklidňuje, že se nám na všechno dostane důstojného zakončení.
Itálie hadr, Turecko rulez
Pokud by nás Ubisoft flákl do další části Itálie, nejspíše bychom u studia pořádali další pražskou defenestraci. Naštěstí se tak nestane a naše kroky povedou do Turecka, přesněji do Konstantinopolu, dnešního Istanbulu. Jeho největší výhodou má prý být hlavně různorodost a bohaté prostředí, které není tak jednotvárné a stejné. Konstantinopol šestnáctého století byl totiž centrem civilizací, centrem všech kultur, národností i náboženství. Něco jako současný New York. Ať už jej jmenujme jakkoliv (Konstantinopol, Istanbul, Byzantium, Nova Roma, vyberte si), je to metropolis všech ideologií a kultur. Celá herní oblast má být nejen mnohem větší, než Řím z Bratrstva, ale také značně plnější a bohatší na detaily.
Ve hře je město rozděleno do čtyř obrovských oblastí, které jsou navíc spojeny a protkány terénem, řekami, potůčky, loukami a dalším prostředím, které dělá z herní mapy menší stát po vzoru San Andreas. Jak říkají sami vývojáři, většina měst v předchozích dílech byla značně jednoduchá a neměla potřebnou hloubku. Istanbul je ale postaven na mnoha vrstvách. V Imperiální čtvrti se to jen hemží nádhernými sochami, památkami a budovami. Poblíž se nachází kupecká čtvrť Beyazid, kde se chudina potýká s bohatými měšťany, a lidé prosí o pomoc. Největším oddálením od klasické architektury série je pak město Cappadocia, kompletně vytesané do skály. Je to město Templárů protkané tunely a jeskyněmi a veškeré mise a úkoly v jeho útrobách tak sebou budou představovat strkání klackem do vosího hnízda. Není ale nad trochu adrenalinu, že?
Hák, bomby a kopanec do zadku
Každá z předchozích her představila sérii nějakou zbrusu novou vymoženost, která však měla většinou minimální dopad na hratelnost. To se však mění s příchodem přitahovacího háku. Ezio přichází do Konstantinopole bez toho, aby o novince věděl a Ubisoft tak pokračuje v trendu „přicházím, houby vím, postupně se učím“, který nastolil v celé sérii.
Hák se přimontuje ke skryté čepeli na levé ruce a slouží jako zachytávací zařízení. Díky němu může Ezio slajdovat po lanech a všech drátech rozesetých po střechách, seskakovat na nic netušící stráže a využívat rohových květináčů jako katapultů. Hák slouží i během klasického lezení po stěnách, díky čemuž Ezio dokáže vyskočit na jakoukoliv budovu během několika málo vteřin. Hák zkrátka dělá parkour mnohem rychlejší, svižnější a hlavně zábavnější. Dle vývojářů hák urychluje pohyb po městě až o 30%.
Kromě fešných akrobatických pohybů můžete využít hák i během soubojů. Bratrstvo redefinovalo souboje využitím řetězových útoků, stále se však jednalo o více defenzivní způsob boje. Přitahovací hák dovoluje vnést do bojů trocha útočné jiskry, přitáhnout si nepřítele a začít efektní kombo. Hák dovoluje být v soubojích více aktivní a akční bez nutnosti čekat na výpady a útoky nepřátel. Můžete jej využít také pro útěk ze souboje. Jednoduchým stiskem tlačítka za běhu vystřelí Ezio hák do nepřítele, znehybní jej, efektních saltem jej přeskočí a pokračuje v útěku bez zdržení. Souboje a pohyb se tak stávají jedním celkem a dávají hráčům více možností.
Další novinkou je sada nástrojů pro tvoření vlastních bomb. Všechny součástky a předměty, které Ezio najde či koupí během putování, se dají použít v dílně na bombu, odpovídající vašemu stylu hraní. Vývojáři slibují více jak 300 druhů bomb s různými efekty a účinností. Jedna může stráže oslepit světlem, další vytvořit kouřovou bariéru, třetí za utíkajícím Eziem vyhází malé pastičky, které zastaví dotěrné stráže. Možností je spousta.
Pro pohodlnější ovládání nových dovedností bylo pozměněno i ovládací schéma. Vystřelovací hák nahradil prázdnou levou ruku (B/kolečko), bomby a střelné zbraně se pak aktivují tlačítkem Y/trojúhelník. Hráč tak nyní v jeden okamžik kontroluje kompletní arzenál a pohybové spektrum svého assassína, což dělá hru mnohem povolnější.
Vidím emoce, slyším emoce
Stejně jako hratelnost a nové herní mechanismy je pro pokračování důležitá i prezentace. Vývojáři slibují nový systém kamery, který kombinuje plnou kontrolu nad postavou s filmovými momenty, kdy kamera ukazuje situaci z co možná nejlepšího úhlu. Vrátit se mají i exotické mise podobné Leonardovým strojům, které však mají více zapadat do příběhu a scénáře místo toho, aby jen vypadaly jako dodatek. Ubisoft slibuje i návrat průzkumných a skákavých misí z katakomb Bratrstva, které však zatím zůstávají tajemstvím.
Pravděpodobně jste se dočetli i o využití nové animační technologie, kterou Ubisoft vdechne život postavám. Systém se velmi podobá snímání herců z L.A. Noire. Technologie nese název MoCam a je kombinací tradiční animace a snímání herců pro jednotlivé emoce. A jak to celé funguje? Vývojáři si napřed nasnímají jednotlivé emoce a výrazy obličeje pomocí kamerek připevněných na helmě. Kamerky zachytávají jednotlivé emoce a pohyby obličejových svalů a ukládají je zvlášť. Kdykoliv se pak zachycené emoce objeví ve filmečku či během hraní, MoCam je rozezná a přiřadí jim zachycené snímky. Animátoři už pak jen lehce dokreslí celkový vzhled, aby se výrazy co nejvíce podobaly jejich představě. Voilá.
Tento systém je tu navíc spojen s programem, jež zachytí tisíce různých tváří a emocí, které pak smíchá dohromady a vytvoří tisíce unikátních postav, jež se zabydlí v herním prostředí. Nejen, že tak nyní potkáte spousty různých postav bez toho, abyste za každým druhým rohem viděli chybu v Matrixu (další vtípek hehe), každá z postav ale nyní navíc bude obdařena emocemi.
Návrat ve velkém stylu
Před nedávnem nikdo nechtěl další hru ve stylu Bratrstva. Nikdo nechtěl stejného hrdinu, stejné prostředí, stejný styl hratelnosti. Před nedávnem. Nyní chtějí Revelations všichni. Je opravdu neuvěřitelné, co dokáže Ubisoft vykouzlit během jednoho roku. Chceme se konečně dozvědět konec příběhu všech našich hrdinů. Chceme vědět, jak to dopadne. Pokud se navíc podaří naházet do hry všechny ty novinky bez toho, aby titul vypadal přeplácaně, čeká nás další kvalitní pokračování jedné z nejoblíbenějších herních sérií na světě. A pak přijde trojka.
Altair
Vůbec se netěším, že už bude konec mam všechny díly Assassin’s Creed dohraný nejmín 2x. Ách jo a kdo bude nástupce série Assassin’s Creed ?
mě taky
Těšim se ale sere mě že Ezio už je tak starej

A kdo se nejvice těší na altaira?
xDDDD
Ezio a Altair v jedný hře, to je splněný sen

To bude pařba nemůžu se dočkat
Jo já se bojím taky MP no ale vše se ukaže časem ne
No ale děsím se multiplayerových postav už jsem viděl pár a moc mě to neoslnilo
No mě zkouškové začíná příští pondělí, hrál jsem asi měsíc, opravdu mě to moc bavilo, ale přístup UbiSoftu mě velmi zklamal, ať už se jedná o opravu templářského skóre, nebo o odladění připojení ke hře, vydali patch, který to vše paradoxně ještě zhoršil a někomu třeba zrušil savy, smazal bonusový obsah apod. Já jej naštěstí neinstaloval.
Ale jinak na další díl se fakt děsně těšim, paráda že nemusim čekat až na další rok a ještě lepší, že to neni poslední díl
Skyrim, Risen 2…
konec tohohle roku bude epic , bf3 a Ac: revelations
