ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    První půlka července se službou Game Pass

    První půlka července se službou Game Pass

    Horizon Forbidden West přináší podporu VRR a HFR

    Horizon Forbidden West přináší podporu VRR a HFR

    První gameplay záběry z RPG Steelrising

    Nacon na své akci ukáže 17 her

    Akční RPG Forspoken odloženo

    Forspoken se opět odkládá

    Strategie Urbek City Builder dostala datum vydání

    Strategie Urbek City Builder dostala datum vydání

    God of War Ragnarök má datum vydání

    God of War Ragnarök má datum vydání

  • Recenze
    Recenze Cuphead: The Delicious Last Course – čekání se vyplatilo

    Recenze Cuphead: The Delicious Last Course – čekání se vyplatilo

    Recenze Monster Hunter Rise: Sunbreak

    Recenze Monster Hunter Rise: Sunbreak

    Recenze AI The Somnium Files – nirvanA Initiative – záhadná detektivka

    Recenze AI The Somnium Files – nirvanA Initiative – záhadná detektivka

    Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes – hra o trůny

    Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes – hra o trůny

    Recenze Starship Troopers: Terran Command – jedinej dobrej brouk je mrtvej brouk

    Recenze Starship Troopers: Terran Command – jedinej dobrej brouk je mrtvej brouk

    Recenze The Elders Scrolls Online: High Isle

    Recenze The Elders Scrolls Online: High Isle

    Recenze Mario Strikers: Battle League

    Recenze Mario Strikers: Battle League

  • Videa
    Zing Podcast #44: To nejlepší z červnových herních akcí

    Zing Podcast #44: To nejlepší z červnových herních akcí

    Zing Podcast #43: Game Access 2022, The Callisto Protocol a dojmy z The Quarry

    Zing Podcast #43: Game Access 2022, The Callisto Protocol a dojmy z The Quarry

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

  • Preview
    Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

    Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

    Dojmy z hraní Midnight Fight Express

    Dojmy z hraní Midnight Fight Express

    Dojmy z hraní Metal: Hellsinger

    Dojmy z hraní Metal: Hellsinger

    Dojmy z hraní Fire Emblem Warriors: Three Hopes

    Dojmy z hraní Fire Emblem Warriors: Three Hopes

    Dojmy z hraní Space Punks open bety

    Dojmy z hraní Space Punks open bety

    Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

    Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

    Dojmy z hraní Diablo Immortal

    Dojmy z hraní Diablo Immortal

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní V Rising

    Dojmy z hraní V Rising

  • Speciály
    Červencové hry: přehled & anketa

    Červencové hry: přehled & anketa

    Červnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Červnové ohlédnutí redakce

    Reportáž z Prague Champs

    Reportáž z Prague Champs

    Červnové hry: přehled & anketa

    Červnové hry: přehled & anketa

    Květnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Květnové ohlédnutí redakce

    game access 22

    Game Access 22 – dojmy z her

    Game Access 22 – Reportáž

    Game Access 22 – Reportáž

    Květnové hry: přehled & anketa

    Květnové hry: přehled & anketa

    Dubnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Dubnové ohlédnutí redakce

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    První půlka července se službou Game Pass

    První půlka července se službou Game Pass

    Horizon Forbidden West přináší podporu VRR a HFR

    Horizon Forbidden West přináší podporu VRR a HFR

    První gameplay záběry z RPG Steelrising

    Nacon na své akci ukáže 17 her

    Akční RPG Forspoken odloženo

    Forspoken se opět odkládá

    Strategie Urbek City Builder dostala datum vydání

    Strategie Urbek City Builder dostala datum vydání

    God of War Ragnarök má datum vydání

    God of War Ragnarök má datum vydání

  • Recenze
    Recenze Cuphead: The Delicious Last Course – čekání se vyplatilo

    Recenze Cuphead: The Delicious Last Course – čekání se vyplatilo

    Recenze Monster Hunter Rise: Sunbreak

    Recenze Monster Hunter Rise: Sunbreak

    Recenze AI The Somnium Files – nirvanA Initiative – záhadná detektivka

    Recenze AI The Somnium Files – nirvanA Initiative – záhadná detektivka

    Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes – hra o trůny

    Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes – hra o trůny

    Recenze Starship Troopers: Terran Command – jedinej dobrej brouk je mrtvej brouk

    Recenze Starship Troopers: Terran Command – jedinej dobrej brouk je mrtvej brouk

    Recenze The Elders Scrolls Online: High Isle

    Recenze The Elders Scrolls Online: High Isle

    Recenze Mario Strikers: Battle League

    Recenze Mario Strikers: Battle League

  • Videa
    Zing Podcast #44: To nejlepší z červnových herních akcí

    Zing Podcast #44: To nejlepší z červnových herních akcí

    Zing Podcast #43: Game Access 2022, The Callisto Protocol a dojmy z The Quarry

    Zing Podcast #43: Game Access 2022, The Callisto Protocol a dojmy z The Quarry

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

  • Preview
    Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

    Battlefield 2042 Season 1: Zero Hour – důvod k návratu?

    Dojmy z hraní Midnight Fight Express

    Dojmy z hraní Midnight Fight Express

    Dojmy z hraní Metal: Hellsinger

    Dojmy z hraní Metal: Hellsinger

    Dojmy z hraní Fire Emblem Warriors: Three Hopes

    Dojmy z hraní Fire Emblem Warriors: Three Hopes

    Dojmy z hraní Space Punks open bety

    Dojmy z hraní Space Punks open bety

    Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

    Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

    Dojmy z hraní Diablo Immortal

    Dojmy z hraní Diablo Immortal

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní The Quarry

    Dojmy z hraní V Rising

    Dojmy z hraní V Rising

  • Speciály
    Červencové hry: přehled & anketa

    Červencové hry: přehled & anketa

    Červnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Červnové ohlédnutí redakce

    Reportáž z Prague Champs

    Reportáž z Prague Champs

    Červnové hry: přehled & anketa

    Červnové hry: přehled & anketa

    Květnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Květnové ohlédnutí redakce

    game access 22

    Game Access 22 – dojmy z her

    Game Access 22 – Reportáž

    Game Access 22 – Reportáž

    Květnové hry: přehled & anketa

    Květnové hry: přehled & anketa

    Dubnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Dubnové ohlédnutí redakce

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Dojmy z hraní The Last of Us Part II

Málokterá hra je tak precizní v tom, co dělá.

Martin Zavřel autor: Martin Zavřel
1. 6. 2020
v sekci PlayStation 4, Preview
71
Dojmy z hraní The Last of Us Part II
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Pokusím se vám dnes zprostředkovat, jaký je to pocit, hrát The Last of Us Part II. Podobně jako první díl – a vlastně všechny hry Naughty Dog od roku 2007 – je to hra od základu do poslední cihličky vystavěná tak, aby vás vtáhla do pečlivě dávkovaného děje s velmi silnou dramaturgií, podpořenou obrovským důrazem na kulisy, herecké výkony, zvuk, hudbu a celkovou atmosféru.

Něco takového se těžko vysvětluje prostřednictvím psaného textu a jsem si zcela jistý, že ani video není v tomto případě dostatečné – teprve když tam stojíte vy sami (ovladač v rukou) a se dvěma náboji v revolveru sledujete blížící se skupinku nepřátel, pod záplavou adrenalinu si uvědomíte, jak brilantně je tahle hra vyvážená a prezentovaná. Je velký rozdíl se na hru jen dívat (jak ji hraje někdo jiný) oproti tomu ji hrát.

Dojmy z hraní The Last of Us Part II Seattle Waterfall Hub the last of us 2 naughty dog
Artworky pro hru jsou mimořádně krásné, ale ve hře to opravdu vypadá ještě lépe.

Pro hardcore fanoušky jedničky hned na úvod řeknu to nejdůležitější: je to ta vaše milovaná hra se vším všudy. Vrátila se, ale je o generaci hezčí (místy bych se nebál prohlásit grafiku za to nejlepší, co jsme dodnes mohli ve hrách vidět, například pokud jde o zpracování lidských očí nebo fyziku látek) a pravděpodobně také o dvojnásobný rozpočet větší a propracovanější.

Pro fanoušky jedničky: je to ta vaše milovaná hra se vším všudy.

Sednout si k velké HDR televizi, nasadit sluchátka s prostorovým zvukem a ponořit se do tohoto neskutečně propracovaného světa i perfektně vybalancované hratelnosti je zážitek, který mi opět na nějakou dobu znechutil všechny ostatní hry.

Ellie versus svět

Pasáž, ze které jsem měl povoleno napsat tyto dojmy, se nachází zhruba uprostřed hry. Začal nový den a já jsem opatrně vyklouzl ze svého provizorního tábora, abych se vydal pobořeným a zarostlým městem najít další z jmen na mém seznamu. Jako vždy, po vstupu na ulici jsem se musel na chvíli zastavit a jen nasávat tu atmosféru. Ztichlými zdevastovanými ulicemi šumí vítr, čeřící všudypřítomný porost stromů a trávy. Vlastně začíná být těžko říct, zda je prostředí kolem mne víc město nebo les, příroda dobyla ztracené pozice velmi přesvědčivě. Nádech. Výdech. Je to svým způsobem krásné. Ale je to klid před bouří. To ticho a zdánlivé mrtvo ve skutečnosti působí docela strašidelně. Zaklekl jsem a otevřel batoh, abych zkontroloval zásoby: nula nábojů. Dva obvazy. Jedna zápalná láhev. To není dobrý začátek.

Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 sop sep screen 03 ps4 en 25sep19 1569406887183
Nejrozsáhlejší prostředí, jaké kdy Naughty Dog vytvořili.

Mimochodem, když stojíte na místě a rozhlížíte se kolem, Ellie dělá celou plejádu věcí, které jí dodávají na lidskosti a uvěřitelnosti – promne si bolavou ruku, poškrábe se na nose, zkontroluje předměty v kapsách, otře si čelo… a tak dále. TLOU2 je možná po herní stránce podobná jiným titulům, ale pokud jde o detaily a pečlivost jejich zpracování, nemá konkurenci – což se samozřejmě promítá do celkově velmi silného dojmu ze hry. Každopádně moje zásoby jsou na tom opravdu špatně, takže si nemohu dovolit vyrazit za mým cílem na obzoru v dálce přímou čarou. Musím prozkoumat prostředí kolem sebe a dát dohromady nějaké vybavení.

Těžko říct, zda je prostředí kolem více město nebo les.

Hledání a sbírání zásob (scavenging/looting) v TLOU2 působí výrazně jinak, než v podobných titulech. Věci nejsou náhodně rozházené, musíte se dívat kolem sebe a přemýšlet nad tím, kde hledané předměty dávají smysl. Jejich hodnota je pak naprosto zásadní – a je jedno, jestli jde o náboj do pistole nebo lepicí pásku. Každý předmět je poklad, který může rozhodnout o vašem přežití a často má několik možných použití. Třeba lihovina může být stejně tak léčivá (desinfekce) jako smrtící (zápalná láhev). A co teprve pokud najdete součástky pro vylepšení vašich zbraní! Musím říct, že mě snad v žádné hře nebavilo hledání zásob tolik, jako tady. Pokud se rozhodnete hledat, prakticky vždy jste odměněni a vaše šance na přežití budoucího střetu se dramaticky zvýší. Jen myslete na to, že často najdete jen část daného předmětu, takže jich musíte dát dohromady více kusů. Ikonka vám napoví, jakmile máte dost pro výrobu dané věci.

Překonávání strachu

Dalším z důvodů, proč je hledání zásob tak zábavné, je skutečnost, že jsou většinou schované na nebezpečných místech. Zmutovaná monstra i lidští nepřátelé často vydrží číhat nehybně a potichu, aby vám skočili za krk naprosto nečekaně a přivodili vám infarkt (i smrt i ve hře). Tvůrci s tímhle cíleně pracují a opravdu nachystali celou řadu střetů na velmi nečekaná místa, takže se po chvíli hraní naučíte našlapovat vždy a všude opatrně. Když se tak plížíte vybrakovanými budovami s nastraženýma očima i ušima, snadno se leknete nečekaného zvuku vlastního šlápnutí na střepy na podlaze. A pokud musíte například rozbít okno nebo výlohu, abyste se dostali dále, je to taková rána, že to s vámi vždycky cukne a následujících deset vteřin se vyplašeně rozhlížíte, odkud přijde útok. Tyhle zvuky jsou ale pořád nic proti prásknutí výstřelu, které zde působí… realisticky, takže vám zalehnou uši a sousedi vás budou při hraní nenávidět.

Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 screen 05 ps4 eu 12jun18 1568379431085
Více než jste z většiny her zvyklí, má zde munice cenu zlata.

Jakmile ale najdete první dva náboje do revolveru, začnete se cítit jako král. Teď totiž víte, že jakoukoliv hrozbu dokážete na dálku zastavit jednou ranou do hlavy, než se k vám bude mít šanci dostat. Vždycky jsem rozlišoval kvalitu stříleček podle toho, jak silně a účinně v ní fungují i malé zbraně – a žádná mainstreamová hra tohle neumí servírovat tak přesvědčivě, jako TLOU2. Pocit, že máte v komoře náboj, je zde o to důležitější, že hra je v podstatě opakem Days Gone. Zatímco Days Gone stavěla na divokých honičkách a přestřelkách s davy nepřátel, v TLOU2 je každý jeden protivník zhruba stejná hrozba jako v jiné hře finální boss. V závislosti na vámi zvolené obtížnosti vás hra donutí nikdy nespěchat a být si jistí svou pozicí i muškou, než se pustíte do konfliktu. Jakmile ale vypukne, s ohledem na jeho brutalitu, hlučnost a syrovost, je opravdu těžké udržet chladnou hlavu.

Jakmile najdete dva náboje do revolveru, začnete se cítit jako král.

Zbraně v TLOU2 celkově hrají výraznou roli, kromě jiného díky tomu, že se jim opět můžete věnovat u stolků s nářadím. Zde máte prostor je zásadním způsobem vylepšit, jako je třeba namontování zaměřovače, lepší a stabilnější pažby (nezapomeňte, jak strašlivě drahá je každá kulka, kterou minete) nebo zvýšení kapacity zásobníku. Nově ale při tom všem můžete extrémně realistický a detailní model zbraně pečlivě prohlížet, otáčet a přibližovat, přičemž Ellie jej navíc průběžně čistí hadříkem a celkově se zbraní nakládá velmi realisticky. To dále prohlubuje celkový dojem z detailnosti hry a účinnosti zbraní. Navíc vám jeden průchod hrou nebude stačit na vylepšení všech zbraní, takže musíte udělat nelehké rozhodnutí o vašem favoritovi. Pistole pro její schopnost nosit podomácku vyrobený tlumič? Lovecká puška pro její dalekonosnost? Luk pro jeho tichost a možnost vyrábět šípy, včetně výbušných? Brokovnice jako ultimátní „panic button“, když nemáte čas mířit? A možností je ještě více. Zbraně jsou každopádně váš nejlepší přítel a to jediné, co většinu času stojí mezi vámi a monstry – zmutovanými i těmi lidskými.

Poctivý průzkum

Boj by ale zdaleka nebyl tak působivý, kdyby ho bylo příliš. Právě tady se kromě jiného projevuje ta brilantní dramaturgie Naughty Dog, kdy střídají pasáže průzkumu a sbírání surovin s adrenalinovými střety. Celé je to tím působivější, že zde najdete největší a nejotevřenější mapy, jaké kdy studio vyprodukovalo – přesto jsou poskládané takovým způsobem, že vám sice umožňují se rozhodovat, kam dřív nebo co vynechat, ale každá ta část nebo místo má zároveň vlastní parádní gradaci a kontrast aktivit. Logika rozmístění nepřátel a surovin přitom také dává skvělý smysl – pokud jsou někde monstra, je šance, že to tam lidé nemohli vybrakovat. Aby se vám v tom všem – stejně jako v mnohem ambicióznějším příběhu – lépe orientovalo, Ellie kromě jiného sbírá mapy a píše i kreslí deník. Její deník přitom funguje přesně jako ten Arthurův v Red Dead Redepmtion 2. Kromě krásných obrázků vám dává možnost nahlédnout na shrnutí událostí i pocitů Ellie. Mimochodem, pokud jde o příběh, nemohu vám dnes prozradit prakticky nic.

Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 sop sep screen 04 ps4 en 25sep19 1569406887268
Průzkum prostředí je stejně důležitý, jako bojové schopnosti.

Pro boj i průzkum hrají zásadní roli schopnosti Ellie, takže musíte také hledat a sbírat literaturu i prášky, pomocí kterých se učíte nová témata a vylepšujete svoji výkonnost. Ať už jde o schopnost lépe slyšet, rychleji se hýbat nebo vyrábět více věcí z méně surovin, vylepšení je několik desítek a také je za jeden průchod hrou nemáte šanci získat všechny, takže musíte velmi pečlivě volit. Průzkum i boj ovlivňuje také členitost prostředí – a více než kdy předtím, vertikálnost. Obzvláště ve městech často šplháte do poměrně vysokých budov a musíte se naučit přemýšlet o interiérech i exteriérech zároveň (např. nešlo by obejít zamčené dveře po obvodu budovy pomocí lana?).

Pokud jde o příběh, nemohu vám dnes prozradit prakticky nic.

Součástí toho všeho jsou samozřejmě všemožné prostorové hádanky, které sice působí snadno a přirozeně na první pohled, ale přesto vás dokáže jejich řešení chvíli potrápit. Abych například mohl přehodit lano k protějšímu balkónu, musel jsem najít cihly pro rozbití blízkých oken, abych kolem nich mohl hozením lano „provléknout“. Následně jsem se tam snažil z několika úhlů zhoupnout. Teprve po několik minutách mi došlo, že cílem vůbec nebylo nic takového, ale prostě spustit lano shora a v klidu po něm vyšplhat. Jsem si ale zcela jistý, že celá věc byla schválně vystavěná tak, aby vás jako první inspirovala k tomu nesprávnému řešení – Nuaghty Dog podobné triky s oblibou používali už ve svých minulých hrách. Každopádně osvojení nových schopností Ellie – jako je délka doskoku bez rozběhnu či s ním, možnost obejít lokaci podplaváním pod vodou a další jsou pro vaše přežití stejně důležité, jako přesná muška. Pokud začnete bloudit, hra vám po chvíli nabídne nápovědu formou jednorázového ukazatele (nemusíte ji použít). Jde o další z řady nástrojů pro podporu šlapajícího vypravěčského tempa.

Moderní horor

Když se procházíte posmutnělými a opuštěnými ulicemi zdevastovaných měst v TLOU2, zarostlými bohatou vegetací, objevení zabarikádovaných dveří nebo okna do sklepa budovy je jako když v jiných hrách stanete před vchodem do té nejděsivější jeskyně, plné příšer. Elektřina samozřejmě dávno nefunguje, takže se v útrobách budovy musíte ponořit do tmy a spolehnout se víc na svůj sluch, než zrak (kapesní svítilna je pouze omezené řešení). A budete muset vyměnit svěží venkovní vánek a bezpečný rozhled od dálky za klaustrofobický labyrint potemnělých chodeb a místností, kde brutální smrt čeká doslova na každém kroku. Úplně stejně pak funguje ten pocit silné úlevy, když se z útrob doslova prohnilých budov konečně vynoříte zpátky na čerstvý vzduch.

Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 sop sep screen 08 ps4 en 25sep19 1569406909931
Mysleli jste, že Cordyceps mutanty znáte? Zamyslete se znovu.

Jedním z důvodů, proč tenhle efekt přechodů mezi exteriéry a interiéry ve hře tak skvěle funguje, je nevídaná míra detailů, souvisejících jak s technickým zpracováním, tak s množstvím ruční práce a pečlivým vystavěním každičkého kouta ve hře – jak tvůrci sami říkali v rozhovorech, velmi jim záleželo na tom, aby každá místnost i předmět v ní vyprávěly svůj příběh – o tom, kdo tam žil a co se tam dělo. Někdy k vyprávění tohoto příběhu stačí zcela prázdné zaprášené regály vybrakovaného pobořeného obchodu. Jindy to je byt lidí, kteří se snažili přežít se zásobami shromážděnými v kuchyni a sbírkou zeleniny v květináčích u okna, přičemž jejich zápisky najdete na několika místech, včetně čmáranic v nástěnném kalendáři. V dalším případě je to rozsáhlá zaprášená kancelář, kde předměty na každém pracovním stole prozrazují něco o jejich majitelích.

Pocit úlevy, když se z útrob prohnilých budov vynoříte zpátky na vzduch.

Když objevíte nevybrakovanou místnost, připadáte si jako cestovatel v čase, který se najednou ocitl v minulosti. Současnost totiž většinou znamená vybrakované, prázdné budovy, hnilobou a špínou silně připomínající původní hry ze série Silent Hill. Těch paralel mezi těmito dvěma hrami je tam vlastně docela hodně. Spadá sem třeba i nevypočitatelnost některých monster, kdy třeba ta rychlejší z nich vykouknou zpoza rohu a pak zase zmizí ve stínech. Někdy je pak musíte doslova stopovat podle krvavých šlápot na zemi, jak odběhli od své poslední rozpárané oběti. Můžete se jen modlit, aby vám v nesprávnou chvíli nezhasla svítilna (nahodíte ji zatřepáním ovladačem). Ve sklepech jsem si připadal vyloženě jako na konci filmu Blair Witch, případně jako v hnízdě vetřelců, pokud byl daný sklep hodně zarostlý houbami a plísní (jen pozor, z houbových stěn se často přímo před vašima očima vyloupne zmutované monstrum). Je opravdu poznat, že mnoho tvůrců do studia Naughty Dog přišlo z filmového průmyslu – ostatně studio sídlí přímo vedle Hollywoodu.

Audiovizuální hody

Nezaměnitelnou atmosféru z první hry náležitě připomíná zcela vynikající hudba, kterou má opět na svědomí filmový skladatel Gustavo Santaolalla. Jeho minimalistická práce se smyčci a strunami opravdu nemá konkurenci. Soundtracku ale prospělo také zapojení dalších hudebníků, jejichž práce přijde ke slovu většinou během akčních pasáží – tam nově uslyšíte ponurou pulzující a tepající elektroniku, která mi svými drsně syntetickými efekty připomněla třeba soundtrack z prvního filmového Terminátora. Výborně to do hry zapadá a rozhodně to zvyšuje děsivost i energii některých akčních pasáží. Zvukové efekty jsou přitom až bolestivě realistické, o ohlušujícím práskání zbraní jsem už psal, ale třeba i detail typu šlápnutí do kaluže a následného čvachtání mokra ve vašich botách slouží k parádnímu vtáhnutí do děje.

Neméně nádherná je také grafika. Jsem si vědom toho, že některé pasáže hry vypadají nudně a šedivě – prázdné špinavé místnosti, co z toho? Kromě podobných míst je ve hře ale také plno rozlehlých ulic, prorostlých divokou přírodou. Navíc město čelí záplavám, takže často narazíte na vodopády, za které by se nemusel stydět ani Uncharted. Občas se vám otevře výhled na krajinu tak impozantní, že jste něco podobného ještě neviděli. Stejně jako neskutečně rozlehlé a nádherné kulisy vás ale mohou zaujmout i parádní detaily, jako jsou třeba kapky deště, stékající po zrezivělé karosérii vozidla na ulici. Případně švy nebo zaschlé bláto na batohu Ellie. Nemluvě o tradičních efektech, jako jsou smítka prachu ve světle svítilny nebo světlušky v nočním lese. A animace postav i jejich obličejů… ty jsou zde prostě neuvěřitelné. Jen se sami podívejte na fanouškovský rozbor několika vteřin náhodného souboje:

Fanouškovský rozbor (omluvte nízkou kvalitu obrázků)

1 z 8
- +
Dojmy z hraní The Last of Us Part II 1
Dojmy z hraní The Last of Us Part II 2
Dojmy z hraní The Last of Us Part II 3
Dojmy z hraní The Last of Us Part II 4
Dojmy z hraní The Last of Us Part II 5
Dojmy z hraní The Last of Us Part II 6
Dojmy z hraní The Last of Us Part II 7
Dojmy z hraní The Last of Us Part II 8

Všechno tohle perfektně rámuje snad nejlepší práce s kontrasty světla a stínu, co jsem zatím ve hrách viděl. V hlavním menu hry postupně odemykáte nádherné malby konceptů ke hře… ale hra v akci často vypadá ještě lépe. S ohledem na detailnost a přirozenost grafiky mi plno vytípaných screenshotů připadá jako fotografie. Strašně mne mrzí, že pro účely tohoto článku jsem nemohl použít vlastní obrázky (zřejmě kvůli obavám z četných příběhových spoilerů). Cenou za všechnu tu nádheru a kvalitu zpracování audiovizuální stránky hry je samozřejmě pocit, že vám v obýváku startuje stíhačka (jak se PS4 snaží uchladit), takže i proto doporučuji hrát s kvalitními sluchátky (ale i bez tohoto důvodu je to prostě lepší pro maximální vtáhnutí do hry).

Nejlepší momenty

Navzdory odstavcům předchozího textu je mi jasné, že se pořád najde dost čtenářů, kteří si nejsou jistí, co je na hře tak magického. Zkusím tedy použít popis některých konkrétních momentů.

Nejsou to příběhové zvraty, ale pokud chcete být překvapováni pestrými nápady designérů

a unikátními pasážemi hratelnosti, možná byste to neměli číst.

Pro ty ostatní: pojďme na to.

Vešel jsem do budovy, která působila podezřele zachovale. Vylekalo mě zařinčení lahví, pověšených nad dveřmi, kterými jsem vešel. Po krátké obhlídce jsem ale nikoho nenašel. Zato můj zrak padl na stůl s nářadím. Příležitost vylepšit jednu z mých zbraní! Pustil jsem se do toho, Ellie si sundala pušku z ramene, položila ji na stůl, naskočilo menu pro výběr vylepšení… a v tu chvíli mě popadl zezadu mohutný chlap a začal mne škrtit. Divokým QTE soubojem jsem jej odstrčil, strhl sekeru zavěšenou na mém batohu a vrazil mu ji do břicha. To už ale přibíhal jeho kamarád a ohnal se po mě mačetou – uhnul jsem pomocí dodge tlačítka a využil jeho ztráty rovnováhy pro to, abych zabořil sekeru i do něj. Jedna z žen v místnosti vykřikla jeho jméno a bezhlavě se na mne rozběhla – nebyl čas mířit, takže jsem ji srazil výstřelem z brokovnice. Druhá pochopila, že to se mnou nebude tak snadné, vytáhla revolver, schovala se za nábytek a chvíli jsme se obcházeli a vykukovali ve snaze namířit na toho druhého. Nakonec jsem byl rychlejší. Celé to trvalo pár vteřin, ale adrenalin mi tekl ušima. Velkou roli v tom sehrálo i rychlé a precizní ovládání, díky kterému máte v každou chvíli blízko ke všem vašim zbraním.

Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 narrative trailer screen 14 ps4 en 05may20 1588696306717
Poznávacím znamením Naughty Dog her je zcela plynulé přecházení z herní kamery do filmové a nazpátky.

Podobných momentů bych mohl vyprávět tucty. Třeba když vezmete za kliku dveří – a ony se najednou rozlétnou proti vám, aby na vás skočil protivník, co se za nimi schovával. Nebo když někde v klidu prohrabujete zásuvky, pak se otočíte a přímo za vámi stojí monstrum, které se tam nějak doplížilo zcela potichu. Ellie vyjekla úlekem a mě málem vypadl ovladač z ruky. Naprosto strhující sekvence na hranici hry a filmu (jak to umí opravdu jen Naughty Dog) následovala, když jsem s monstrem zápasil u okna, to jsme následně prorazili a spadli do rozbouřené řeky pod námi – jak nás unášel rachotící proud, střídavě jsme se vynořovali a zanořovali pod hladinu, přičemž jsme neustále byli zaklesnutí do sebe, monstrum drásající Ellie pařáty a Ellie zoufale do něj bodající svým nožem. Nejen akční momenty jsou ale skvělé. Byl jsem na sebe třeba pyšný, když jsem podle zaškrtnutého výročí v kalendáři spočítal původní datum události a úspěšně otevřel trezor, za což se i sama Ellie ve hře pochválila „to bylo chytrý“.

Zjizvenci a Vlci

Po cestě k nemocnici jsem musel projít také rozsáhlým bývalým parkem v centru města, kde operují Scars – zjizvení příslušníci „nábožné“ sekty. Od prvního okamžiku pochopíte, že jsou to nepřátelé, operující na vyšší úrovni. V první řadě je vůbec neuvidíte. Jen uslyšíte strašidelné pískání – pomocí různých druhů hvízdaní si totiž předávají signály a informace, zatímco vás obkličují. Pokud vám nenaskočí husí kůže z toho, jak se porostem kolem vás rozléhají přibližující se pískavé signály, aniž byste kohokoliv viděli… pak vám husí kůže naskočí poté, co spatříte jejich oběti: místo ukřižování nepřátel mají jiný rituál: protivníky oběsí a ještě před udušením jim vyvrhnou vnitřnosti nožem, takže pak mrtvoly visí na lampách a stromech s vyhřezlými střevy. Ne, tohle opravdu není hra pro děti a slabé povahy.

Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 screen 04 ps4 eu 12jun18 1568379418141
Zjizvenci jsou děsiví… ale co je horší, jsou organizovaní a zákeřní.

Jakmile se Scars rozhodnou, že je čas se ukázat, máte ještě větší problém. Většinou jdou po vás nelítostně tichými a rychlými šípy (které si musíte co nejrychleji vytáhnout z těla, protože jinak vás průběžně při každém pohybu zraňují), ale na blízko si klidně vezmou těžký krumpáč. Vždy přitom operují v dokonale koordinovaných skupinách. Pokud se prozradíte a identifikují vaši pozici, můžete samozřejmě podle obtížnosti boj přežít, ale většinou vás to bude stát všechnu nahromaděnou munici. Opět musím ocenit, že menu hry (UI) jsou většinu hraní schovaná, ale v případě potřeby je snadno vyvoláte klávesovými zkratkami a bleskově vyberete potřebnou zbraň nebo akci typu obvázání rány či vyrobení improvizovaného granátu apod. Nad ovládáním nemusíte nikdy přemýšlet, můžete se zcela soustředit na situaci a taktiku. Během boje si kromě jiného musíte zapsat do paměti, kde jste složili jednotlivé protivníky, abyste je pak mohli najít a obrat – mrtvola ve vysokém kapradí se hledá těžko a tohle není žádný Resident Evil, aby vám vysvítil nesebrané předměty v prostředí nebo dokonce na mapě. Tohle je poměrně přísně realistická hra, jejíž střídmost a krutost dané situace cítíte na každém kroku.

Pomocí různých druhů hvízdaní si předávají signály, zatímco vás obkličují.

Po překonání parku jsem konečně stanul v tom místě, kterým začíná State of Play demo. Máte tedy dobrou představu o tom, co následovalo. Tentokrát jsem se rozhodl celou pasáží proplížit bez jediného spatření, což se mi opravdu povedlo, ačkoliv to trvalo mnohem déle a trochu jsem se u toho zapotil – největší problém samozřejmě byl nenechat se vyčmuchat hlídacím psem, který vás nepotřebuje vidět, aby na vás upozornil. Na druhou stranu jsem ale mohl blíže pozorovat a vyslechnout nepřátele. Tihle si říkají „Vlci“ a jsou v dlouhodobém boji se Zjizvenci. Nyní ale chystají něco velkého, co by mohlo celou válku ukončit. Většina mužů se proto shromáždila na hlavní základně a ostatní pozice – včetně této nemocnice – jsou nyní vyklízeny před jejich opuštěním.

Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 sop sep screen 05 ps4 en 25sep19 1569406898750
Vlci jsou nekompromisní armáda s kvalitní výzbrojí i taktikou.

V závěru mise jsem se pokochal Hotline Miami na PS Vitě a skladbou „It Was A Good Day“ od Ice Cube. Taky jsem si všiml jednoho z momentů, kdy české titulky odrážely, že je autoři překladu zřejmě tvořili bez přístupu ke hře (po zabití hráčky s Vitou Ellie anglicky řekne „That was dumb“ a český titulek zní „To jsem posrala“, nicméně Ellie rozhodně myslela hloupostí útok ze strany majitelky Vity, takže na místě by byl spíš překlad „To bylo hloupý“). Obecně je fajn, že se český překlad snaží znít hovorově či slangově – Ellie je koneckonců nemálo sprostá. A každopádně je obrovské plus, že si silný příběh hry užijí i hráči, kteří anglicky neumí.

Naděje umírá první?

Jedním z důvodů, proč jsem pro The Last of Us Part II sepsal jeden z nejdelších článků ve své dvacetileté kariéře, je můj vztah k prvnímu dílu. Pokud jste hráli první Last of Us, moc dobře víte, jak výjimečná a pohlcující hra to je. A měli byste mít zdravou dávku důvěry vůči jejím tvůrcům, přestože třeba někteří z nich jednou na nějaké konferenci plácali nesmysly. Bohužel se zdá, že hodně „fanoušků“ hodilo vzpomínku na první hru za hlavu, případně ji naopak používají jako munici, proč je druhý díl největší zlo a zrada. Na jejich strachu a rozčílení se pak velmi snadno svezou „odpůrci“ Playstation platformy nebo všemožní aktivisté a příživníci skandálů. Negativní videa na Youtube ostatně mají skoro vždycky lepší sledovanost, než naopak.

 

1 z 11
- +
Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 narrative trailer screen 07 ps4 en 05may20 1588696285806
Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 narrative trailer screen 02 ps4 en 05may20 1588696272050
Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 narrative trailer screen 08 ps4 en 05may20 1588696290610
Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 narrative trailer screen 03 ps4 en 05may20 1588696273946
Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 narrative trailer screen 01 ps4 en 05may20 1588696269668
Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 narrative trailer screen 13 ps4 en 05may20 1588696304339
Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 sop sep screen 07 ps4 en 25sep19 1569406909894
Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 screen 06 ps4 eu 12jun18 1568379431179
Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 narrative trailer screen 04 ps4 en 05may20 1588696276972
Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 screen 07 ps4 eu 12jun18 1568379431154
Dojmy z hraní The Last of Us Part II the last of us part 2 sop sep screen 02 ps4 en 25sep19 1569406887077

Ačkoliv zatím nemohu rozebírat to, co je pro mnohé nejdůležitější – totiž příběh a osudy milovaných postav – chtěl bych fanouškům prvního Last of Us dodat alespoň trochu důvěry, že se jejich milovaná hra vrací ve výrazně vylepšené podobě a nabízí promyšlenou evoluci věcí, které jí dělaly skvělou. Po stránce zpracování, atmosféry a herních mechanik na vás čeká verze 2.0, která rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co jsme tuhle generaci mohli na konzolích vidět. Jak souputníci Joela a Ellie dobře vědí, svět téhle hry je mimořádně nelítostný a pochmurný. Ale přesto – nebo právě proto – je v něm také prostor pro statečnost… a naději.

Hra vychází s českými titulky 19. června a můžete si ji objednat v Xzone.

The Last of Us Part II – State of Play speciál TLOU2 PRODUKT

Naši recenzi si budete moct přečíst 12. června.

Štítky: The Last of Us Part II
Předchozí článek

Spuštěna Kickstarterová kampaň pro The Last Faith

Další článek

Someday You’ll Return dodatečně získá český dabing

Související články

The Last of Us Part II slaví dva roky od vydání
Novinky

The Last of Us Part II slaví dva roky od vydání

před 2 týdny
The Last of Us Part I
Novinky

Podívejte se na další srovnání The Last of Us Part I s původní hrou

před 3 týdny
Podívejte se na srovnání remaku The Last of Us s původní verzí i druhým dílem
Novinky

Podívejte se na srovnání remaku The Last of Us s původní verzí i druhým dílem

před 4 týdny
Další článek
Druhý vlog z nadcházející české hry Someday You’ll Return

Someday You'll Return dodatečně získá český dabing

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    20 Komentáře
    51 Odpovědi
    1 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    29 Autoři komentářů
    Martin ZavřelBarcodeMightyMcgregorskylines Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      Host
      Barcode
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Super článek 👍🏻, díky moc za něj! Přestal jsem číst na doporučení u odstavce nejlepší momenty, na vše ostatní si chci přijít sám hraním . Článek mě jen ujistil že Tlou 2 musím mít v den vydání . Kvůli prvnímu dílu jsem si kupoval ps3 a pak i ps4 . Pro mě prostě srdcovka . Jen doufám že mi moje stařičká ps4 neshoří. Takže Ellie ,jdem na ně!!

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      10. 6. 2020 20:47
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Já moc děkuji za přečtení i pochvalu oops

      P.S. S tím varováním u kapitoly „Nejlepší momenty“ je to trošku složitější – nebezpečné jsou jen ty dva následující odstavce, co do ní patří. Další kapitoly už jsou zase „bezpečné“ eye

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      10. 6. 2020 20:52
      Mighty
      Komunita
      Level 40
      Mighty
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Už je ten správnej čas nasednout do vlaku… smile

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      4. 6. 2020 9:02
      skylines
      Komunita
      Level 53
      skylines
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Docela vám závidím že máte hru na kterou netrpělivě čekáte už doslova za rohem. Není co hrát a mě čekají ještě měsíce grin

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 6. 2020 21:10
      Ria Kon
      Komunita
      Level 44
      Ria Kon
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Patřím k těm, kterým se doposud podařilo uchránit svůj zrak a uši před uniklými spoilery. Netuším tedy, proč je kolem toho takový humbuk (mimo pracovní podmínky ve studiu) a logicky tak nemůžu říct, zda-li je oprávněný nebo ne. Tento článek mě z velké míry uklidnil a pomohl mi odvalit z plic těžký kámen. Bála sem se totiž, že se všemi komplikacemi bude TLOU2 trpět především technicky a konceptově. To se očividně nekoná.

      Co se příběhu týče… nevím jak vy, ale já se cítila během celé první hry odporně. Dokonce i těch pár příjemných chvílí mělo hořkou pachuť a konec? Rozdýchávala sem to několik dní. Ale přesně o tom TLOU je. Účelem není aby se vám tahle hra líbila, nebo vás bavila, ale aby vás vtáhla a zanechala silný dojem. Právě proto je TLOU tak ojedinělým kouskem.

      Kupovat sice nebudu první den, ale to spíš proto, že mám teď spoustu restů v herní knihovně. Tak či tak TLOU2 nesmí chybět v mé sbírce PS4 exkluzivit smile

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 6. 2020 17:25
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Skvěle napsáno!

      Ten prostřední odstavec bych tesal do kamene (a asi si ho dovolím v budoucnu citovat).

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 6. 2020 17:34
      Sherlock161
      Komunita
      Level 49
      Sherlock161
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Bylo by možné trochu prozradit detaily o tom náboženství těch Jizváků? Co to vlastně uctívají?

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 20:15
      Alfajk
      Komunita
      Level 50
      Alfajk
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      myslim, ze to zminili v jednom z traileru, uctivaji nakazeny „zombiky“

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 20:33
      CzechNeverEnd
      Komunita
      Level 46
      CzechNeverEnd
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Tak to je vzhledem k Days Gone trochu nešťastný grin .

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 22:57
      newborec
      Komunita
      Level 22
      newborec
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Taky mě to napadlo.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 6. 2020 12:18
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      To se mi nezdá (TLOU2 řeší motivace jednotlivců i skupin citelně realističtěji).

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 6. 2020 18:07
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Bohužel, v preview kapitole tohle vysvětlené nebylo, takže o tom zatím nemohu psát.

      Pokud to náhodou třeba zaznělo v nějakém rozhovoru Naughty Dog, o kterém nevím, budu vděčný za odkaz nebo doplnění eye

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 21:12
      OneShot
      Komunita
      Level 47
      OneShot
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Mě by spíš zajímalo, proč je nepřeložili jen jako Jizvy, znělo by to daleko lépe a zlověstněji. Vlky taky nepřeložili jako vlkouny nebo snad vlčáky.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 6. 2020 15:17
      OneShot
      Komunita
      Level 47
      OneShot
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Moc děkuji za obsáhlé dojmy, jsou velmi čtivě a poutavě napsané, bohužel jsem z nich ale dostal pocit, že hra možná nebude tak úplně pro mě- pocit, který jsem až dosud neměl. Jedničku mám dost rád, neřekl bych o ní sice, že je to nej hra všech dob, ale dodnes ji mám hodně rád. Dvojka pak podle ukázek gameplaye vypadala hratelnostně dost podobně, ale z těchto dojmů jsem získal pocit, že už to vlastně není akční adventura, že zůstal jen survival horor a lá Resident Evil, a to mi až tak nesedí. Taky mám na základě textu strach, že jsou pro hraní až příliš důležité RPG prvky a looting všeho, což jsou mechaniky, kterým se raději ve hrách vyhýbám, pokud to jde, v prvním díle jsem strávil sběrem, výrobou i vylepšováním jen naprosté minumum času. Poslední, z čeho mám strach, jsou otevřené lokace, které se Naughty Dog v Uncharted: Lost Legacy moc nepovedly, jen odpoutávaly od skvělého přímočarého příběhu, ve kterém ND exculují.
      Mohl byste prosím Martine moje obavy nějak vyvrátit? Protože po přečtení vašeho textu už se tak nějak na hru nemůžu těšit, a já bych se na ni těšil rád. smile

      Musíte být přihlášen2-3Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 19:13
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Tak to jsem očividně napsal svůj text špatně, protože to hlavní poselství, o které jsem se snažil, bylo říct: je to ta samá hra, kterou jste milovali před lety. „Jen“ výrazně vylepšená.

      Rovnováha mezi herní náplní (explorace/akce/puzzly) zůstala víceméně stejná.

      RPG mechaniky a sbírání surovin hrají roli hlavně na vyšší obtížnost, při té nižší vypadává relativní dostatek munice z nepřátel a ostatních předmětů se také válí přímo po hlavní cestě relativně dost.

      Open world sice ve hře funguje, ale zároveň je vždy možné všechny odbočky ignorovat a jít přímou cestou za jasně označeným dalším dějištěm příběhu.

      Ehm, minimálně tahle dvouhodinová kapitola, ze které jsem psal preview, tak funguje oops

      Musíte být přihlášen20Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 20:10
      OneShot
      Komunita
      Level 47
      OneShot
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Mockrát děkuju za odpověď- máte to se mnou těžké, čtu všechno do nejmenších podrobností. smile Text jste určitě nenapsal špatně, naopak se velmi dobře čte a je velmi entusiastický- věřím, že spousta hráčů si po přečtení vašich dojmů hned půjde hru objednat. wink To jen mě, starého šťourala, praštil do očí popis některých mechanik, které ve hrách nemám rád. smile Proto ještě jednou díky za dovysvětlení, hned mi to vrátilo chuť si hru zahrát. okey

      Musíte být přihlášen3-1Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 20:25
      Bloodpoorn
      Komunita
      Level 1
      Bloodpoorn
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Stoural,ktery se hrabe v detailech v textu ,misto aby se stoural v detailech ve hre a hledal tam ruzne odbocky a kraviny,proste hraaju na eaasy jdu proste rovne anic me nezajima,,Pan Hrac.

      Musíte být přihlášen1-3Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 23:40
      OneShot
      Komunita
      Level 47
      OneShot
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Prosím? Já s Martinem diskutuju rád a řekl bych, že i Martin s námi diskutuje rád, je to moc fajn člověk.

      Musíte být přihlášen20Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 6. 2020 15:13
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Já se klidně přiznám, že u příběhových her na první průchod taky letím jak střela za dalším filmečkem/zvratem na nejnižší obtížnost, protože prostě chci vědět, co bude dál.

      Teprve na druhé zahrání si většinou obtížnost pořádně osolím.

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 6. 2020 17:39
      OneShot
      Komunita
      Level 47
      OneShot
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Já většinou hraju na normální obtížnost, tu nejtěžší si dávám jen u notoricky lehkých her jako AC, Far Cry, Tomb Raider nebo CoD, případně u her, které jsou sice těžké, ale hodně mě baví, třeba právě Uncharted a Last of Us. Tam jsem ale taky jel Crushing, Brutal a Grounded až napodruhé, myslím, že ani napoprvé zvolit nejdou, možná vyjma Uncharted 4 a Lost Legacy. Uvidím, jak to bude u dvojky, první Last of Us nebylo na Grounded až tak hrozné, když člověk měl poctivě stealthový přístup- napadají mě snad jen tři pasáže, u kterých jsem se trochu víc vztekal- když Joel všechny kryje sniperkou z baráku na předměstí, když visí za nohu hlavou dolů v Billově městě, a pak za Ellie, když zdrhá od Davida. smile Takže kdyby to šlo, zkusil bych dvojku hned napoprvé na nejtěžší, myslím, že jen tahle obtížnost plně využije AI nepřátel a dodá soubojům tu správnou bezútěšnost. smile

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 6. 2020 17:55
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      I z té dvouhodinové pasáže preview mohu potvrdit, že hru lze poměrně dobře hrát i na nejvyšší dostupnou obtížnost, jen prostě nemáte dost surovin na zabití každého protivníka a zároveň nepřátelé nemají nesmyslně omezený dohled apod., takže se to prostě hraje citelně jinak, než na nižší obtížnosti.

      Pro hráče, kteří si chtějí syrovost a nelítostnost TLOU2 užít na doraz mohu nejvyšší obtížnost jednoznačně doporučit.

      Musíte být přihlášen20Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 6. 2020 18:10
      OneShot
      Komunita
      Level 47
      OneShot
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Díky za informaci, to je dobré vědět. okey

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 6. 2020 18:17
      Alfajk
      Komunita
      Level 50
      Alfajk
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      krasne se to cetlo, tesim se na recenzi!

      misto pro dotazy je uz zde, nebo k tomu bude nejaky dalsi clanek?

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 19:00
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Co lze odpovědět na základě současného dvouhodinového preview, to rád zodpovím wink

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 20:12
      Alfajk
      Komunita
      Level 50
      Alfajk
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      na ledasco odpovědět půjde i z téhle ukázky, ale na všechno asi ne. Sepíšu tedy rovnou všechny věci, který mě zajímají:

      1) na jakou obtížnost začít hrát, jako herní veterán? Jedničku jsem šel nejprve na normal a potom na hard, když už jsem měl ovládání i hru trochu v ruce.
      2) není hra zahlcena milionem různých a zbytečných „sběratelských předmětů“, jako třeba v jedničce byly známky od firefly? (úplně nesnáším open world hry s miliardou ikon na mapě ala ubisoft)
      3) upravuje hra obtížnost podle stylu hraní? (dělala to i jednička – když se chystala přestřelka, bylo před arénou pár nábojů, pokud hráč v zásobníku nic neměl, ale pokud do tohodle místa přišel vybavenej, nenalezl buď nic a nebo jen velmi omezený množství zdrojů)
      4) obsahuje hra jumpscare sceny?
      5) hrál někdo v redakci na obyčejné ps4? byl framerate srovnatelný s TLoU1 ? hluk konzole neřeším.
      6) dá se svobodně vracet do map, nebo to funguje třeba jako v uncharted 4, kde velké mapy odděloval loading?
      7) je nutné často používat alternativní způsoby přepravy? (lod, kůň)
      8) může se stát, že člověk omylem vynechá část hry, i když se bude zaměřovat na exploraci? (klasicky třeba postupem v ději skrz cutscenu, když zrovna trefí hlavní příběhovou cestu, i když třeba ani nechtěl jít hned po hlavní lince)

      Musíte být přihlášen30Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 20:38
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      1) Pokud člověk neví, měl by zvolit cestu středu (prostřední obtížnost). Je možné ji kdykoliv během hraní zvednout nebo snížit.
      2) Tady žádné ikony na mapě nejsou, pouze v hlavním menu se ukazuje, kolik věcí člověk v dané kapitole našel. Není jich zas tak mnoho, ale některé stojí za to.
      3) Určitě tam podobné dynamické systémy jsou, ostatně jde o evoluci systémů z jedničky.
      4) Ano, ale není jich mnoho a když už, hra je používá střídmě a vkusně (alespoň v preview kapitole).
      5) Zatím ne, ale snažíme se to napravit.
      6) Kapitola z preview funguje jako Uncharted 4.
      7) Kapitola z preview ani jedno neobsahovala.
      8) Bohužel ano, ale kapitoly lze opakovat a myslím, že i hru si možná leckdo zahraje víc, než jednou.

      Musíte být přihlášen20Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 21:17
      Narw
      Komunita
      Level 23
      Narw
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Ahoj, díky za super dojmy.

      Když už v článku mluvíš o tom, že je hra poměrně náročná – můžu se zeptat na jakou hraješ? Normal? Hard? Snad mi na to můžeš odpovědět 🙂

      Musíte být přihlášen20Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 17:36
      CzechNeverEnd
      Komunita
      Level 46
      CzechNeverEnd
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      To by mě taky zajímalo, protože já hraju většinu her na normal, ale v jedničce bylo na normal až moc surovin a nábojů, většinu hry sem měl maximum všech předmětů a třeba 2 suroviny od každýho druhu, čemuž bych se tentokrát rád vyhnul grin .

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 18:29
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Ve hře je na výběr několik obtížností a je možné mezi nimi přepínat kdykoliv, kdy hráč zrovna není v boji.

      Vyzkoušel jsem je všechny a nabízejí široké spektrum výzvy snad pro každý typ hráče.

      Kromě jiného popis každé obtížnosti docela podrobně vysvětluje, co a jak ovlivňuje.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 20:17
      powerless
      Komunita
      Level 1
      powerless
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Mám jednu otázku (možná jsem to v článku přehlédl) jak to šlape na PS4? grin

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 16:31
      Sherlock161
      Komunita
      Level 49
      Sherlock161
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      V článku píše, že z PS4 je stíhačka. razz

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 16:34
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Při hraní na PS4 Pro jsem neměl vůbec žádné problémy s plynulostí, loading jsem viděl za ty dvě hodiny jednou (na začátku, před prvním vstupem do hry).

      Ale hluk větrání u toho chuděra konzole dělala opravdu slušný eye

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 20:18
      Back Pa
      Komunita
      Level 32
      Back Pa
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Jedničku zrovna hraju podruhé. Resp. po třetí, kdy jsem ale druhý pokus vzdal v polovině, jelikož ta Nejtěžší obtížnost je prostě absolutně největší pič***na, co kdo kdy udělal. Jsem 2 metry od Clickera a zničehonic se spustí script a už mě žere bez možnosti se bránit. Nehledě na počet nábojů, který bych bral, kdyby se všechny pasáže daly prolézt stealth, ale jak vás šoupnou do mise, kdy musíte zabít bosse, který vydrží i několik molotovů a hra vám dá 3 náboje, tak to prostě ne. To není těžké, ale absurdní smysl nedávající blbost. Ta obtížnost tu hru totálně zmrvila a to jsem projel všechny díly Uncharted na nejtěžší, dokonce i Horizon Zero Dawn na Ultra Hard… Takže už teď vím, že nejtěžší obtížnost u dvojky vynechám, nechci si tu hru zkazit.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 16:25
      Ondřej Partl
      Redakce
      Level 53
      Ondřej Partl
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Ty bláho, tak s tím jsem kdysi na PS3 neměl vůbec problém.
      Naopak mi ta hra přišla ještě o něco atmosféričtější, kdy třeba ten vypnutý systém naslouchání tomu dal zcela novou dimenzi (už ale nevím, jestli ho šlo nastavit samostatně).

      Musíte být přihlášen20Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 16:33
      CzechNeverEnd
      Komunita
      Level 46
      CzechNeverEnd
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      A neni v remasteru třeba o úroveň víc?

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 17:00
      Ondřej Partl
      Redakce
      Level 53
      Ondřej Partl
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Aaaaaha!
      Tak jsem pogooglil a je to tak.
      Na PS4 hra vyšla již s odemčenou obtížností Grounded, která do PS3 verze vyšla později jako DLC.
      Takže to co jsem hrál já, byla úroveň Survivor. smile
      Omluva má.

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 17:13
      Host
      Poseidon
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Krásný článek, díky Martine.

      Koukám, že Sony zvládá kvalitní marketing své hry, tak snad už konečně překonaj ty prodeje Nintenda během první dní! Nebo alespoň do konce roku, si to koupí 25% majitelů PS4, když je to takovej zážitek.

      Jen se pozastavuji nad tím, jak krásně jde napsat takový rozbor hry, nejen tady zingu, ale v podstatě na celém internetu. No kdyby Rockstar umožnil psát takové dojmy u RDR2 a měl takový fandy jako LoU tak prodá 70 mil a nikoli 35 mega.

      Musíte být přihlášen0-1Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 16:24
      Ayreas
      Komunita
      Level 22
      Ayreas
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      On si ten zisk Rockstar dovybere na onlinu, o to bych se nebál grin

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 17:01
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Děkuji .)

      Myslím že srovnávat prodeje Nintendo her, designovaných pro celou rodinu, s velmi drsnými thrillery pouze pro dospělé, nedává moc smysl.

      Osobně si moc rád zahraji oboje (stejně jako třeba Halo na Xboxu nebo Alyx na PC), ale takhle bych to proti sobě nestavil.

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 20:23
      Ayreas
      Komunita
      Level 22
      Ayreas
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Dočetl sem to se zatajenym dechem, uff… Hezky napsané Martine 👍

      Musíte být přihlášen20Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 16:20
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Děkuji, záleželo mi na tom, abych hru opravdu poctivě přiblížil oops

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 20:21
      Laddys
      Komunita
      Level 43
      Laddys
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      JoJo .. suprově napsaný. Až se divim , že jde něco takovýho napsat a zároveň „nevykecat“ spoiler nebo něco, co spadá pod embargo.

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 22:18
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Vysoce očekávané hře je myslím vhodné věnovat extra pozornost, obzvlášť když čelí takové kritice a kontroverzi.

      Sedl jsem si tedy k té dvouhodinové kapitole, kterou jsme měli pro preview povolenou a při jejím pomalém/pečlivém hraní jsem si každou věc, co jsem si všiml nebo mě napadla, psal do bloku. Tyhle poznámky jsem pak překlopil do článku a vypiplal sloh/plynulost textu.

      Vlastně bych ani neřekl, že byl příliš velký problém tímto postupem dodržet podmínky embarga – a rozhodně mám ke hře ještě hodně co říct v recenzi, kterou (doufám) nebudu psát sám.

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 22:22
      CzechNeverEnd
      Komunita
      Level 46
      CzechNeverEnd
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Přijemnej začátek tejdne, díky za dojmy. Jako s každejma novejma informacema se zase ukázalo, že navzdory mýmu přesvědčení pořád nevim skoro nic grin .

      Myslíte, že v titulcích ty drobný chyby opraví? Teď, když mají hru novináři, tak by jí mohli dát i chudákům překladatelům, ne grin ?

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 15:56
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Nečekal bych, že tohle ještě budou řešit, ale rozhodně to není nějak přehnaně rozšířený problém.

      V té preview kapitole se to stalo zhruba v jedné hlášce ze sta, možná i méně.

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 20:26
      CzechNeverEnd
      Komunita
      Level 46
      CzechNeverEnd
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Díky za odpověď. Ono je to v podstatě jedno, jenom mě to tak napadlo. Nám, co anglicky umíme, to okamžitě dojde a těm, co jsou na tom hůř, určitě taky dojde, že to znění mělo bejt asi trochu jiný.

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 20:46
      Host
      Liboros Tramalo
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Joel je jedna z nejlepsich charakteru ever Martine………

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 15:40
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      To rozhodně je okey

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 20:27
      SamFisher
      Komunita
      Level 53
      SamFisher
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Parádní počteníčko 👍 bohužel odpověď na moji otázku jsem stále nedostal,tak vydržím do recenze nebo do walkthrough hry. Každopádně všem přeju pěkné hraní a objektivní hodnocení hry,i když vím,že většina ji zase bude vynášet do nebes jako u každé exkluzivity na PS.

      Musíte být přihlášen2-3Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 15:35
      Martin Zavřel
      Autor
      Level 53
      Martin Zavřel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Děkuji .)

      Sony na jejích exkluzivních titulech (právem) záleží, velmi do nich investuje a nebojí se jim dát extra čas, když ho potřebují. Dává myslím smysl, že se to na nich pak projeví.

      Nintendo to má ostatně dost podobně a jejich klíčové exkluzivní tituly také mívají velmi vysoká průměrná hodnocení (i prodeje).

      Tak ještě aby se po téhle stránce trochu zlepšil Xbox a bude to vyrovnané.

      Moje pointa každopádně je, že kvalita exkluzivních titulů není náhoda ani nějaká zaujatost recenzentů.

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 6. 2020 20:30

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Tři hry zdarma na Epicu

      Tři hry zdarma na Epicu

      30. 6. 2022
      Červencové hry s PS Plus oficiálně odhaleny

      Červencové hry s PS Plus oficiálně odhaleny

      29. 6. 2022
      Dojmy z hraní Arma Reforger

      Dojmy z hraní Arma Reforger

      29. 6. 2022
      Assassin’s Creed Valhalla přivítalo další update

      Assassin’s Creed Valhalla přivítalo další update

      28. 6. 2022
      Prezidentská kampaň Karla Janečka i v metaverzu

      Prezidentská kampaň Karla Janečka i v metaverzu

      28
      God of War Ragnarök má datum vydání

      God of War Ragnarök má datum vydání

      25
      Ubisoft vypne online funkce u dalších starších her

      Ubisoft vypne online funkce u dalších starších her

      17
      Získejte hromadu her za necelých 250 korun

      Získejte hromadu her za necelých 250 korun

      13
      První půlka července se službou Game Pass

      První půlka července se službou Game Pass

      6. 7. 2022
      Horizon Forbidden West přináší podporu VRR a HFR

      Horizon Forbidden West přináší podporu VRR a HFR

      6. 7. 2022
      První gameplay záběry z RPG Steelrising

      Nacon na své akci ukáže 17 her

      6. 7. 2022
      Akční RPG Forspoken odloženo

      Forspoken se opět odkládá

      6. 7. 2022

      Nejnovější komentáře

      • justicoat: První půlka července se službou Game Pass
      • DeCrys: God of War Ragnarök má datum vydání
      • TheEvo: God of War Ragnarök má datum vydání
      • Paladin: God of War Ragnarök má datum vydání
      • Tukan: God of War Ragnarök má datum vydání
      • Kamoi: Forspoken se opět odkládá
      Monster Hunter Rise: Sunbreak má na kontě silný start

      Monster Hunter Rise: Sunbreak má na kontě silný start

      5. 7. 2022
      Kyberpunkový Ghostrunner dostal kompletní edici

      Kyberpunkový Ghostrunner dostal kompletní edici

      2. 7. 2022
      Remastery GTA 4 a Red Dead Redemption se nechystají

      Remastery GTA 4 a Red Dead Redemption se nechystají

      5. 7. 2022
      Skull and Bones nejspíše už v listopadu

      Skull and Bones nejspíše už v listopadu

      30. 6. 2022
      První půlka července se službou Game Pass

      První půlka července se službou Game Pass

      6. 7. 2022
      Podoba příběhu The Forsaken Hunter: A Sea of Thieves Adventure

      Podoba příběhu The Forsaken Hunter: A Sea of Thieves Adventure

      30. 6. 2022
      God of War Ragnarök má datum vydání

      God of War Ragnarök má datum vydání

      6. 7. 2022

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář