Partisans 1941 je real-time strategie se stealth prvky, která se odehrává na východní frontě během druhé světové války. To je samo o sobě poměrně zajímavé zasazení, jelikož se v této oblasti příliš strategických her neodehrává. Pokud bych měl tento titul k něčemu přirovnat, pak by to bylo ke strategiím Company of Heroes a třeba i nadcházejícímu Iron Harvest. Jediným zásadním rozdílem je, že v této hře nevyužíváte mechanizovanou techniku, nýbrž skupinku partyzánů. V demoverzi, ze které píši toto preview, jsem měl možnost vyzkoušet dvě úvodní mise.
Zpátky na východní frontu
K mému překvapení má hra opravdu rychlý začátek a s ničím se nepáře. Již v prvním záběru jste tak zajati a přivedeni do nejbližšího koncentračního tábora. Následuje několik filmečků a ihned poté se můžete vrhnout do hry – jak správně tušíte, vaším úkolem je se za každou cenu z této situace dostat. Tato přibližně 15minutová mise tvoří polovinu demoverze a je poměrně zdařilým tutoriálem, ve kterém se naučíte základní principy hry a které budete v pozdějších fázích hry hojně využívat. Jakožto zajatec nemáte po ruce žádnou zbraň, a tak nastupují na scénu stealth mechanismy. Ty fungují tak, jak jste nejspíše z ostatních her tohoto žánru zvyklí, a proto se musíte proplížit kolem nepřátel, když se na vás zrovna nedívají, schovat se do vegetace či je odlákat kamenem. Co mě překvapilo je, že ve i když se skryjete do husté vegetace, nejste neviditelní. Každý váš krok je slyšet, což utváří další hrozbu, se kterou musíte počítat. Je proto dobré se pohybovat po krátkých úsecích, jelikož pokud byste proběhli několik desítek metrů kousek od nepřátel, tak by vás slyšeli, a tak jako každého, kdo se pokusí o útěk zastřelili.
Zajímavou herní mechanikou je hluk. Nepřátelé vás tak mohou zazanamenat i tehdy, jste-li schování v krytu.
S postupem hry se dostanete k novým zbraním – nejprve k těm na blízko a posléze i k těm střelným, což obrátí hratelnost o 180°. Jakmile máte zbraně, tak se hratelnost změní směrem k tomu, co můžete znát například z již zmíněné Company of Heroes. Budete tedy ovládat několik postav, přebíhat z krytu do krytu a ve vhodnou chvíli zaútočíte. K vhodnému naplánování útoku vám jistě přijde vhod taktická pauza, s jejíž pomocí hru pozastavíte a přidělíte každému z partizánské skupiny cíl, na který se má zaměřit.
Ačkoliv mi demoverze přišla opravdu jednoduchá a velmi pravděpodobně budou další levely náročnější, i tak jsem se jednou dostal do problémů kvůli nedostatku munice. Tu musíte získat obíráním protivníků a následně jí přerozdělovat mezi jednotlivými členy, stejně jako léčení, zbraně a spoustu dalšího vybavení.
Důležitou součástí hry je taktická pauza a správa inventáře.
Důležitou součástí každé strategie je kvalita jednotlivých levelů, která se nedá ze dvou počátečních úrovní příliš hodnotit. To samé platí pro příběh. I tak mě ale zaujala diverzita obou misí. Zatím co první byla striktně lineární a ke střelným zbraním se v ní nedostanete vůbec, tak druhá byla mnohem více otevřená a nabízela několik způsobů, jak k jednotlivým sekvencím přistupovat.
Grafické zpracování bylo narozdíl od zbytku hry docela zklamáním, a i když modely jako takové nejsou vyjma vegetace vůbec špatné, tak textury působí na mnoha místech rozmazaně. Hra je však stále ještě ve vývoji a proto doufejme, že se do vydání vizuální zpracování zlepší. Ozvučení bylo víceméně v pořádku, ale s tím, co přinesla například betaverze Iron Harvest se jednoznačně nemůže rovnat.
Na vizuální prezentaci to bude chtít ještě zapracovat.
Tak či onak, pokud vás hra zaujala, tak na její vyzkoušení nebudete muset dlouho čekat. Již dnes si budete moci demoverzi na PC zdarma vyzkoušet v rámci Steam Game Festivalu.
Nejnovější PC hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex 2020.
Já myslel, že to bude spíš jako commandos a podobné
Jistá podobnost tam určitě je, ovšem díky tomu, že se neklade důraz na stealth mi spíše sedí přirovnání, které jsem ve článku použil. Hra bude mezi těmito tituly někde uprostřed.
Pokud budete demo zkoušet, tak určitě dejte vědět, čemu se dle vás hra více podobá.
Taky jsem cekal neco na styl Comanndos, ale ve vysledku to nemusi byt spatne. Je potreba okusit demo.