Nintendo je odjakživa firmou zcela oddanou vlastním tradicím, takže některé „moderní“ funkce nebo principy herního průmyslu přejímalo až s určitým zpožděním. Dokonalým příkladem tohoto trendu je skutečnost, že The Isle of Armor je prvním DLC v bohaté historii série Pokémon. Zatímco v minulosti jsme si pokaždé museli koupit novou „doplněnou“ verzi hry, tentokrát můžete pokračovat v hraní vaší postavy ze Sword nebo Shield a pomocí prvního ze dvou přídavků, obsažených v Season Passu, se vydat na nově přidaný ostrov.
- Platforma: Switch
- Datum vydání: 17. 6. 2020
- Výrobce: Game Freak (Japonsko)
- Žánr: JRPG
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: ano
- Dat ke stažení: 1,1 GB
- Herní doba: 10+ hodin
- Přístupnost: 3+
- Prodejní verze: digitální
- Cena: 809,- Kč (Xzone)
Nový kraj, staří Pokémoni
Jakmile si DLC stáhnete, vyskočí vám ve hře tabulka s informací, kde můžete nasednout na vlak do nové lokace. Nezáleží příliš na tom, zda už máte původní hru celou dohranou nebo ne, protože nová lokace nastaví úroveň všech svých protivníků na míru té vaší – konkrétně zhruba na její polovinu nebo dvě třetiny, takže nečekejte od hlavní příběhové kampaně v The Isle of Armor žádnou velkou výzvu. Vlastně jsem měl trošku problém úvodní střet se Slowpoke na nádraží nezkazit jeho porážkou na jednu ránu (potřebujete mu životy jen ubrat, abyste jej mohli snadno chytit).
Jakmile se navzdory sabotáži ze strany místního šampióna úspěšně dostanete do nové lokace, rychle zjistíte, že je prakticky celá zpracovaná formou otevřeného prostředí s volnou kamerou, jako to známe z původní „Wild Area“ v hlavní hře. Oproti svému předchůdci má ale tohle území mnohem pestřejší prostředí, obsahující kromě polí nebo lesů také jeskyně, lagunu nebo poušť. Vše na sebe plynule navazuje a je radost novým prostředím s volnou kamerou projíždět na kole – působí to rozhodně moderněji, než původní styl uzamčené kamery z hlavní hry.
Otevřené prostředí s volnou kamerou.
Fanouškům nepochybně udělá radost také pestrá sebranka Pokémonů, která na vás bude v nové lokaci vyskakovat. Jde totiž o návrat zhruba stovky dobře známých příšerek, které v původní hře chyběly. Samozřejmě je to radost trošku hořkosladká, s ohledem na celou tu kauzu kolem neúplného Pokédexu a podezřelých vysvětlení příčin onoho stavu… nicméně původní hra si rozhodně nemohla stěžovat na nedostatek Pokémonů a pokud přede mě někdo najednou postaví Bulbosaura a Squirtle, těžko se ubráním nadšení a relativně snadno minulé hříchy zapomenu. Tím spíš, že DLC přináší také parádního zbrusu nového Pokémona (a několik nových Gigantamax variant).
Menší ale milá
Od nového DLC rozhodně nečekejte nějaké obrovské dobrodružství na desítky hodin. Hlavní příběhovou linku zvládnou šikovnější hráči odehrát za nějakých 5 hodin a zhruba dvojnásobek musí stačit i těm méně zkušeným. Pak se ovšem můžete věnovat ještě několika vedlejším aktivitám, jako je třeba hledání 151 zahrabaných Diglettů nebo obligátní doplnění vašeho Pokédexu o všechny místní Pokémony. Po dohrání příběhu odemknete také speciální režim, ve kterém se můžete vrhnout do série zápasů vyzbrojeni pouze třemi Pokémony stejného typu. Je to zajímavá výzva, ale asi nic, u čeho byste chtěli strávit příliš času.
Vyloženě pozitivní vlastností nové lokace je mnohem vyšší hojnost předmětů ke sbírání – včetně některých, které bylo celkem těžké najít nebo získat v původní hře. Zde budete moci něco sebrat téměř na každém kroku a rychle tak doplníte svoje zásoby. The Isle of Armor sice není vyloženě zásadní událost, ale jako první pokus o rozšiřování hry bez nutnosti pořizovat si její kompletně novou verzi se rozhodně povedla. Jednoznačně jsem uvítal možnost vrátit se také k mojí existující postavě a Pokédexu.
Recenze
The Isle of Armor
Historicky první DLC přídavek pro Pokémon hru nabízí příjemný výlet do nové lokace s modernější herní kamerou, pestrým prostředím a stovkou oblíbených Pokémonů. Nové dobrodružství není zrovna největší, ale věrným fanouškům nabídne příležitost strávit další hodiny s jejich postavou a Pokédexem z původní hry.
Líbí se nám
- Zbrusu nová lokace
- Vtipný nový příběh
- Kubfu (nový Pokémon)
- Modernější herní kamera
- Hojnost předmětů
Vadí nám
- Relativní krátkost
- Místní Pokémony již známe
- Mimořádně nízká obtížnost
Pěkná recenze 👍
Herní doba 5 hodin mi přijde trochu natáhnutá. Já jsem přišel na IoA pouze s lvl 60 Eevee a hru prošel s týmem co jsem si tam nachytal. Po třech hodinách hraní jsem měl prozkoumaný ostrov, sestavený nový tým a na druhý pokusb se mi podařilo porazit rivala, jen jsem na to musel použít nějaká TM. Momentálně mám nahráno 10 hodin, mám kompletní příběh, kompletní pokedex (musel jsem si pomoct transferem porygonu, slowkinga a heracrossa z home) a 140 diglettů (nepoužíval jsem žádnou mapu).
Dát 15€ za 2 hodiny herní doby a 100 navrátivších se pokémonů mi přijde trochu dost. Ale snad tomu zlepší reputaci Crown Tundra, která by měla mít mnohem víc obsahu.
Co mne na DLC potěšilo je, že už se Wild Area na ostrově tolik neseká, pokud se hraje online. V původní hře to místama bylo nehratelné kvůli propadům FPS. Ale nevšiml jsem si, jestli to opravili i tam, nebo jen v nové lokaci.
Čím mne naopak zklamali byl dost odfláknutý systém následování pokémonů hráče. Skoro to vypadá jako by věděli že jim to DLC omlátěj o hlavu, tak to tam narychlo implementovali tohle, aby hráče něčím udobřili, ale nikdo to pořádně neotestoval. Rychlost chůze převzali z Campu a často se stane, že pokémon hráči nestačí a neustále se za ním teleportuje, navíc by šel líp udělat i systém kolizí. V Let’s Go to fungovalo dobře, tak proč ne tady?
Děkuji za dojmy a doplnění informací k recenzi.
Za dvě hodiny bych to asi opravdu nedal, ale je fakt, že nejsem žádný Pokémon veterán – s touhle sérií jsem pořádně začal teprve nedávno.
k dispozici je shiny Zeroora pro všechny, stačí jen hodit pokemona do pokebanky do 7.7. tuším
a máte jí