V průběhu minulého měsíce na Steam vstoupila nová okouzlující singleplayerová survival adventura The Solus Project. Přestože vývojáři na svém projektu pracovali již pár let, nevydali ho jako plnohodnotný titul. Místo toho zvolili cestu Early Accessu, která jim dala možnost celek vyladit. Na rozdíl od ostatních tvůrců nechtějí v těchto stojatých vodách setrvat dlouho, takže tu pro vás máme místo preview krátký fotoseriál, zachycující výjevy a momenty z dosud nezmapovaného světa.
Hledání naděje
The Solus Project se odehrává v budoucnosti. Země už to má dávno spočítané. Tragické zničení planety přežilo jen malé procento populace, které se přesunulo do vesmíru. Lidstvo potřebovalo najít nový domov, a tak vyslalo do všech koutů galaxie průzkumné lodě. A má postava seděla v jedné z nich.
Ne všechny plány lidského druhu šly ale dle jeho představ. Minimálně havárii a pád na povrch neznámé planety Gliese-6143-C nikdo nečekal. Můj charakter naštěstí destrukci lodi přežil, takže jsem si mohl užít okouzlující pohled na dopadající trosky mého korábu. Sledování vesmírného odpadu mě extrémně unavilo. Po krátkém odpočinku jsem se pustil do zkoumání raketového motoru a zbytků lodi.
Den a noc na planetě Gliese-6143-C netrvaly dlouho, díky tomu jsem si mohl užít jak slunečné poledne, tak i měsíčním světlem zalitou noc během pár minut. Pohled na rychle se měnící denní dobu byl fascinující.
Noc nebyla zrovna z nejteplejších, tím pádem bylo nutné najít bezpečný úkryt. První útočiště mi poskytla jeskyně plná zajímavě vypadajících struktur a ornamentů. Krom nich jsem v ní objevil také vstup do katakomb vystavěných původními obyvateli planety.
V útrobách podzemního komplexu jsem nalezl řadu pastí, nášlapných zařízení a nástěnných maleb. Spleť chodeb plná temnoty a nástrah měla hodně hutnou atmosféru. Jejich průchod v nočních hodinách nebyl zrovna příjemnou záležitostí.
Cesta skrz ruiny a potemnělé chodby nebyla naštěstí dlouhá, takže jsem se brzy dostal na čerstvý vzduch, jenž mi nabídl krásný výhled na mořský břeh a vzdálený větrný mlýn. Znovu mě zastihla noc. V jejím průběhu má postava díky meteoritickému roji málem přišla o život. Před jistou smrtí jí zachránila jeskyně, v níž u hořícího ohně nalezla tělo člena své původní posádky. Spánku jsem se přes nebožtíkovu přítomnost neubránil.
Krátký odpočinek a teplo ohniště mi do žil vlily novou energii. Díky tomu jsem mohl pokračovat ve svém dobrodružství. Následující minuty mi značně znesnadnila bouře, která se na mě po opuštění jeskyně nalepila jako žvýkačka na botu. A aby toho nebylo málo, začaly znovu padat meteority, které mi celkový postup rozhodně neulehčily, jeden z nich mě prakticky zasáhl. Smrt se blížila. Naštěstí před mým skonem vyšel měsíc, takže jsem odešel z herního světa s úsměvem na rtu.
Mou smrtí minimálně toto dobrodružství končí. Přesné vydání survival adventury The Solus Project prozatím nebylo pevně stanoveno. Plné verze bychom se měli dočkat v průběhu následujících dvou měsíců. Pokud tvůrcům půjde práce tak dobře jako doposud, určitě se máme na co těšit.
patasde
Jestli sis nevšiml, tak já nikde nepsal, jestli a jak moc je grafika důležitá. Jen jsem napsal, že ta grafika není bůh ví jak promakaná. Toť vše
Sarkazmus je druhá najlepšia vec po humore.
Grafika potazmo vizualni styl mi prijde stejne dulezity jako obsahova cast. . simulace zachodu s real grafikou se dostava na pomezi hry a umeleckyho konceptu – to uz ma vic urovni. . presneji jen trouba v tom vidi prvoplanovou simulaci zachodu. . hehe
jj grafika je to hlavní, ne hratelnost atd. to je přece vedlejší je jiná doba, šak on někdo udělá někdo simulátor splachování záchoda v realistické grafice že to bude od realu skoro k nerozeznání tam si poté grafický blázni užijou sice to bude strašná blbost ale přece hlavní je ta grafika
ThainDegu
Je to sice indie studio, ale používá jeden z nejlepších enginů současnosti a ten výsledek vypadá dost průměrně na to, jak vypadají další tituly pod UE4. Takže psát, jak je to dechberoucí mi přijde minimálně úsměvné.
Ne, s Doomem si nedělám legraci.
Zajímavá hra a neméně zajímavý koncept článku. Velice povedený speciál
Marcus: S Doomem si snad děláš legraci
. Jinak co tak vím tak Ghost Recon: Wildlands ani Forza Apex zatím nejsou venku tím pádem je posuzování grafiky stejně nemoudré jako v případě Division v roce 2013. + Je dobré brát v potaz že se jedná o indie studio a ne AAA výrobce takže se od nich nedají čekat zázraky.
stuntman: doom, ghost recon: wild lands, forza apex – kupříkladu
Nech už je ta hra kompletná. Zahral by som si ju, ale nemám rád nekompletné hry. Čakám na kompletku.
Marcus: Tak to som zvedavý, čo je dechberúca grafika podla teba. .

Z této hry jsem na jednom zahraničním herním webu viděl krátký gameplay a dost mě to zaujalo. Škoda, že to nebude i na PS4.
dpufam ze to na xbox one bude na "cdlu"
Ondreji, priste pridej LP. .
Zase nepřehánějte s tou dechberoucí grafikou. Na to že to je UE4 tak celkem nic moc…