Uživatel nepřihlášen
     

Dojmy a fotografie z výletu v betě Kingdom Come: Deliverance

Sobota 5.3.2016 13:35 - Autor: Martin "Cvrnda" Cvrček - Rubrika: Speciály Speciál Kingdom Come: Deliverance

Éra alfa verze Kingdom Come skončila a vystřídala ji o poznání obsáhlejší beta, kterou jsme samozřejmě museli zkusit, abychom si odnesli několik dojmů.

Původně jsme zvažovali, že se budeme čerstvě vydané betě Kingdom Come Deliverance věnovat v tradičních dojmech. Na takový článek ale došlo už dvakrát, a to kvůli technologické alfě, a tak jsme si řekli, že tentokrát na to půjdeme trochu jinak. Nejen proto, že jsme chtěli změnu, ale i proto, že kvůli mnoha chybám všechno, co jsme chtěli zkusit, nefungovalo tak, jak mělo. O absenci jakékoliv optimalizace, která hraní leckdy dost komplikovala, ani nemluvě. Jinými slovy, bylo by kontraproduktivní psát tradiční dojmy z něčeho, co nikomu v redakci pořádně ani nefungovalo, takže jsme se rozhodli, že dáme dohromady spíš křížence dojmů a fotoseriálu, který lépe umožní zaměřit se jen na to, co jsem mohl bez problémů vyzkoušet.


Při každém spuštěním hry se můžete podívat na krátké intro sestávající z převážně statických obrázků, které zajímavým způsobem rekapitulují historické události předcházející ději hry. Napoprvé jde o vítané zpestření, problém ale je, že intro zastává funkci loadingu a když ho vidíte už poněkolikáté, prostě se vám přejí a začne vám dost vadit. A to jsem si myslel, že Rica Rodrigueze sedícího na židli při každém spuštění Just Cause 3 nic netrumfne.


Po vstupu do menu se vám naskytne pěkný pohled na hrad Talmberg, novou lokaci, která v alfě nebyla. Při startu nové hry si přitom lze vybrat minulost hrdiny Henryho, přesněji řečeno jeho charakterové rysy. Beta vás koneckonců hodí doprostřed příběhové linie, v níž už má Henry něco za sebou. Na výběr máte postavu, která se specializuje spíše na mluvení, postavu, které zase lépe sedne boj a třetí možností je samozřejmě hrdina, který zvládá obojí podle situace.


Příběhový quest v betě začíná pátráním po jistém Hynkovi, přezdívanému Reeky, tedy smraďoch (neplést s jistou postavou ze Hry o trůny). Pátrání vás zavede k jeho otci, nerudnému staříkovi, který si pořád mele svou a zprvu vám nechce nic říct. Po čase jsem se mu po pomstil tím, že jsem se mu vkradl do domu a ukradl lopatu, kterou jsem během questu využil.

Na tomhle případu ale nejsou ani tak důležité herní možnosti, i když třeba skutečnost, že lidé nadávají, když vidí, jak jim lezete do domu, je fajn. Spíše jsem chtěl poukázat na zpracování některých tváří. Většina obličejů, s nimiž se v betě setkáte, stále nestojí za řeč, některé postavy ale disponují tváří, jejíž zpracování už odpovídá standardu viděnému v jiných graficky pokročilých titulech na CryEnginu.


Pátrání pokračuje návštěvou místní hospody. Ve srovnání s hospůdkou ve vesnici Samopše v alfa verzi je tenhle lokál o poznání větší, samozřejmostí je personál provádějící přesně to, co by provádět měl. A už se ani neohání neviditelnými nástroji. Tedy většinou.


Talmberg a vesnice v podhradí se pohroužily do tmy, ale vyšetřování pokračuje vyzpovídáním hospodského. Při mnoha rozhovorech máte možnost někoho zastrašovat, přemlouvat, uplatňovat svůj vliv a sem tam je možné někoho uplatit. V tomto případě přirozeně zabrala řeč peněz, hospodský je přeci jen podnikatel, jak se sluší a patří.



Nechtěl jsem cestovat po tmě, a tak jsem přeskočil čas. Tuto možnost máte kdykoliv, ale s každou přeskočenou hodinou se zvyšuje hlad a únava hrdiny. Lepší možností je tedy najít někde nějakou lavici a prostě se prospat. Přeskočení celé noci spánkem nebo čekáním ale trvá i několik minut, což může být dost otravné. Po jejich uběhnutí jsem se mohl konečně podívat na změnu počasí, protože mě po probuzení čekalo zamračené, deštivé ráno, při němž jsem se vydal omrknout místní rybník plný rákosí a orobince.



Po ránu se trochu vyjasnilo, a tak jsem naskočil na koně, kterého máte v betě od začátku a můžete si ho kdykoliv zavolat, a vydal jsem se na cestu k lomu nedaleko Talmbergu a dál do lesů. Ani po několika hodinách strávených v alfě a betě mě krásné prostředí Kingdom Come a jeho přirozenost stále nepřestávaly fascinovat. Troufám si říct, že i kdyby se nakonec ze hry vyklubal naprostý průšvih, perfektní zpracování prostředí, které určitě nelahodí jen oku hráčů z České republiky, už jí nikdo neodpáře.


Další rozhovor, tentokrát v útrobách jeskyně a za viditelného vlivu RPG prvků. A také s dobrým pohledem na aktuální tvář hlavního hrdiny, který zatím nevypadá jako kdovíjaký sympaťák. Podle Warhorse je ale tenhle obličej jen provizorní. Alespoň že jeho anglický dabing není úplně k zahození, rozhodně se dá bez problémů poslouchat.


Pokud nepočítám osamělého kumána, který se mě pokusil přepadnout na cestě do lesa, po rozhovoru v jeskyni mě čekala první pořádná potyčka s nepřítelem. Přesila mi nedělala žádný větší problém, v betě momentálně platí úsloví „těžko na cvičišti, lehko na bojišti”. Soubojový systém se od alfy moc nezměnil, což poznáte hlavně v případě, že se vydáte do tábora v Mrchojedech, kde můžete znovu absolvovat výcvik známý z alfy. Tamní mistr vám může snadno ukázat, že souboje v Kingdom Come nejsou žádná sranda a máchání mečem je pořád poměrně těžkopádné, ale zároveň hezky autentické a určitě chce trochu cviku. Umělá inteligence nepřátel mimo arénu v táboře je ale naprosto příšerná a likvidace protivníka je jen výjimečně problém. Stačí párkrát bez rozmyslu seknout a máte po problému.

Samotný soubojový systém tedy stále funguje a pořád ho považuju za vítanou změnu oproti systémům v jiných titulech, ale nepřátelé jsou blbí jako dlabané necky, což jinak dobrý dojem ze soubojů dost kazí. Na druhou stranu ale mají alespoň nějaký pud sebezáchovy a při hraní bety se mi dvakrát stalo, že nepřítel prostě z boje utekl.


Nepřátelé leží na prosluněné mýtině a já je tak mohu obrat, což je dobrá příležitost pořádně omrknout hezky zpracovaný inventář a vyzkoušet nejen meč, ale i sekeru nebo práci se štítem. Během celé návštěvy bety mi ale přišlo, že meč je stejně nejlepší kamarád. Mimochodem, po boji jsem si díky nutnosti rozhodnout o osudu jisté postavy mohl tak trochu zahrát na Toma Angela z Mafie. Později nastala podobná situace. Zatím na mě ale nikdo neřval, že jsem úplnej lidumil.



Další destinací byl osamocený mlýn na vrcholu kopce, ze kterého byl pěkný výhled do okolí. Mlýn navíc disponuje detailním interiérem, v němž se můžete kochat funkčním mechanismem. Co největší detailnost všech možných prvků na mapě je další věc, která se Kingdom Come nedá upřít.



Sledování příběhového úkolu pokračovalo návštěvou hustého hvozdu. V jednu chvíli jsem se mohl kochat tím, jak se tamní dělníci pěkně střídají u nádrže s vodou a jaké mají hezké zemnice (to je ten přístřešek zčásti zapuštěný do země), vzápětí mě čekal další souboj. Tuhle potyčku jsem si uložil a zkoušel několikrát, přičemž jednou jsem oba nepřátele udolal bez větších potíží, jindy lučištník po chvíli utekl a jindy zase stačil jediný přesný zásah z luku a má postava byla po smrti. Umělá inteligence je možná na úrovni bublajícího potůčku, ale když už se protivník milostivě trefí, máte problém. Když vás nezabije hned, může vás o pár vteřin později poslat k zemi krvácení jako následek bodného či střelného zranění.


Po cestě lesem následovala návštěva tábora nepřátel. Možná že zkoušet stealth za bílého dne nebyl úplně nejlepší nápad, alespoň jsem ale mohl omrknout pozice a počet banditů a kumánů, což se mělo později hodit. Navíc stačilo se trochu skrčit a nepřátelé si mé výzvědné akce moc nevšímali. Schyluje se totiž k bitvě a kromě prostého průzkumu máte také možnost protivníkům trochu uškodit, třeba přiotrávením jídla nebo zničením šípů.


Ještě před bitvou jsem se raději podíval na mapu herního světa. Stále jsem neodhalil všechno, pod neprostupnými mraky se skrývá třeba vesnice Samopše. Písmeno x ve žlutém kruhu přitom označuje vlastní bod trasy, který lze umístit kamkoliv na mapu a který uvidíte na kompasu v rámci uživatelského rozhraní.


Bitva je na spadnutí, poslední povinností je žádost o posily, která mě zavedla k branám (bohužel zavřeného) Talmbergu v průběhu bouřky, jež dokáže s výkonem hry dost zamávat. Po přípravách na bitvu a rozhodnutí o tom, jakou cestou k táboru se mají vydat spojenecké síly, mi ale hra pokaždé spadla. Jednu z nejlákavějších novinek bety jsem tedy bohužel neměl možnost vyzkoušet a bitvu jsem si musel nechat ujít.


V redakci ale máme přístup nejen k veřejné betě, která je přístupná každému, kdo Kingdom Come podpořil patřičnou částkou na Kickstarteru nebo na webu hry, ale i k novinářské verzi. Ta je trochu odlišná, kupříkladu chybí označení v horních rozích obrazovky či volba Henryho minulosti a naopak je k dispozici možnost přesunout se v mžiku na určité místo nebo přeskočit nějaký quest. Díky tomu se do bitvy mohl vydat alespoň kolega Honza "Honzas4400" Kalný se svým o poznání výkonnějším PC a screenshot z boje pochází právě od něj.


Na závěr menší bonus v podobě latríny, která v jednom místě zdobí hranice mapy. Něco takového bylo možné vidět už po jedné aktualizaci alfa verze, ale tehdy nešlo přijít tak blízko a všímat si těch krásných detailů na dveřích.

Podtrženo a sečteno, beta určitě ukazuje velký pokrok. Rozdíl mezi technologickou alfou a aktuální betou, která je samozřejmě spíše takovým křížencem bety a demoverze, je celkem propastný. Chyb, bugů a nedodělků je ale stále víc než dost a i když je to, co jsem mohl zkusit, dost slibné, pořád se mi zdá, že vývoj Kingdom Come vyžaduje ještě mnoho práce a skoro si začínám přát, aby vážně došlo k tomu odkladu PC verze na konec roku.

Beta samozřejmě nemusí nutně odrážet aktuální stav hry, ale přesto mám pocit, že zcela uspokojivá verze je ještě v nedohlednu. Základ bety a její možnosti stále naznačují, že se jednou můžeme dočkat autentického, propracovaného a zároveň zábavného RPG, teď to chce jenom dotáhnout vše do konce a hlavně eliminovat chyby v čele s tunou bugů a umělou inteligencí. Nadějných počinů, které doplatily na předčasné vydání, už jsme tu měli dost.

Závěrem ještě pár slov k optimalizaci, kterou jsem nakousl už v úvodu. Přesněji řečeno k absenci optimalizace. Betu jsem zkoušel na mé sestavě s procesorem Intel Core i5 3350P o frekvenci 3,10 GHz, grafickou kartou GeForce GTX 660 a 8 GB RAM, přičemž pro betu je doporučených 16 GB RAM. Na této sestavě a při středním nastavení se snímky za sekundu pohybovaly mezi 22 a 30, v některých cut-scénách padaly i na 17 fps a suverénně nejnáročnější část bety, bitvu, jsem ani nespustil. Hraní za takových podmínek tedy občas nebylo nejpříjemnější, takže nezbývá než doufat, že optimalizace finální verze dopadne co nejlépe. V tuto chvíli to vypadá, že s trochou optimalizace by i na tak staré sestavě bylo možné hrát finální verzi na střední nastavení alespoň na 30 fps, což by bylo s ohledem na stáří mého hardwaru a očekávaný rozsah hry víc než uspokojivé.

Tisk  
Kingdom Come: Deliverance na PC, PS4, Xbox One, Mac, LinuxScreenshoty ze hry
Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance Screenshot ze hry Kingdom Come: Deliverance
Další aktuální články
 
Attentat 1942 – lepší než učebnice

Attentat 1942 – lepší než učebnice

Pondělí 20.11.2017 18:39 - Heydrichiáda zasáhla osudy tisíců lidí. Pojďme se podívat blíže na jeden z nich. Přečíst celý článek »

2 komentáře | PC | Autor: barlow
Project Cars 2 – nekompromisní závodní simulátor

Project Cars 2 – nekompromisní závodní simulátor

Pondělí 20.11.2017 14:19 - To, co vám jinde projde, za to vám Project Cars 2 vymáchá obličej v kaluži vyjetého oleje. Přečíst celý článek »

13 komentářů | PC, PS4, Xbox One | Autor: Filca
Nejzajímavější a nejdůležitější události týdne - 13. až 19. listopadu

Nejzajímavější a nejdůležitější události týdne - 13. až 19. listopadu

Neděle 19.11.2017 16:16 - Odhalení Thrones of Britannia: A Total War Saga a Project Hospital, seriál Hitmana, akční hra od Motive Studios, duchovní nástupce Skate, nové DLC This War of… Přečíst celý článek »

7 komentářů | PC, PS4, Xbox One, Mac, Linux | Autor: Cvrnda

Napsat nový komentář

Nové komentáře ze všech diskuzí
Komentář ke článku Dojmy a fotografie z výletu v betě Kingdom Come: Deliverance
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
weskerumbrella    Já to říkal hned zezačátku že to bude průser jak mraky. . Vávra se pomátnul a nasadil laťku moc vysoko. Mimo svoje schopnosti i rozpočet. Tak snad se mu alespoň vrátí investice a příště udělá něco reálnějšího než tento pokus.weskerumbrellaweskerumbrella40098    7.3.2016 09:28 weskerumbrella

Já to říkal hned zezačátku že to bude průser jak mraky. . Vávra se pomátnul a nasadil laťku moc vysoko. Mimo svoje schopnosti i rozpočet. Tak snad se mu alespoň vrátí investice a příště udělá něco reálnějšího než tento pokus.

Peter   1x   No jo výlet do Čech, kde je čestina druhotný jazyk....Peterpeter2051    7.3.2016 09:26 Peter

No jo výlet do Čech, kde je čestina druhotný jazyk....

MORTHSIR   1x   Phillios191: Nevim, ze by nejakeho cmoudu? ?MORTHSIRmorthsir17268    7.3.2016 00:31 MORTHSIR

Phillios191: Nevim, ze by nejakeho cmoudu? ?

Phillios191    Koho mi ten kluk připomíná... [ odkaz ]Phillios191phillios19113081    6.3.2016 23:33 Phillios191

Koho mi ten kluk připomíná... [ odkaz ]

hRDLA   2x   Wast: No a co? To neznamená že se nemůže kritizovathRDLAhrdla20497    6.3.2016 19:33 hRDLA

Wast: No a co? To neznamená že se nemůže kritizovat

mammon3    vizuál nádhera, ale to je tak vše, jinak velkej propadák teda zatím z těch gameplay zaberu co jsme mohli vidětmammon3mammon316061    6.3.2016 19:09 mammon3

vizuál nádhera, ale to je tak vše, jinak velkej propadák teda zatím z těch gameplay zaberu co jsme mohli vidět

Wast   1x   Beta nebo alfa je to prostě NEDODĚLANÁ hra. A tak je to třeba brát.Wastwast14199    6.3.2016 17:24 Wast

Beta nebo alfa je to prostě NEDODĚLANÁ hra. A tak je to třeba brát.

Lazy   1x   Pokud hra nebude zabavna a nezaujme (nezaujala) , tak moze byt realisticka jak chce a stejne ji to nepomoze. Je to zajimave, ale zrovna tuto hru nemam vubec ani v seznamu MOZNA pro rok 2016-17 :-DLazylazy34358    6.3.2016 15:37 Lazy

Pokud hra nebude zabavna a nezaujme (nezaujala) , tak moze byt realisticka jak chce a stejne ji to nepomoze. Je to zajimave, ale zrovna tuto hru nemam vubec ani v seznamu MOZNA pro rok 2016-17 :-D

MORTHSIR    V prvni rade by neuskodila navsteva jakehokoliv stredovekeho sermirskeho turnaje, z toho co nam zatim prezentuji nemam dobrej pocit a to maji podporu u odborniku. .MORTHSIRmorthsir17268    6.3.2016 14:28 MORTHSIR

V prvni rade by neuskodila navsteva jakehokoliv stredovekeho sermirskeho turnaje, z toho co nam zatim prezentuji nemam dobrej pocit a to maji podporu u odborniku. .

23cicer    Zatim nuda no. . tak treba do roka bo dvou pridaji i trochu ty zabavy. .23cicer23cicer7279    6.3.2016 14:18 23cicer

Zatim nuda no. . tak treba do roka bo dvou pridaji i trochu ty zabavy. .

Sagittarius    To Maestrodk Tak jsem si pustil prvni Kickstarter trailer a je tam receno: Game consists of three acts, the first one is a nine square kilometre map and 30 hours of gameplay.

Z textu pod kampani na kickstarteru:
Approx. gameplay time: 30 hours (Act 1) , 70+ hours (all 3 acts)
The world covers approx. 9 sq km2 (3. 5 sq. miles)

Takze uz si taky prd pamatuju :) ale to nemeni nic na tom (pro ostatni) ze uz to bylo receno hned na zacatku kdyz jsme se o te hre prvne dozvedeli. Takze zadne "nekale" obchodni praktiky apod. Zatim jedine to co nedodrzeli jsou terminy jak vydani alfy tak bety a hotove hry. Me osobne je alfa a beta volna a vydani hry jako takove jsem ani neocekaval v te zime 2015 co bylo receno na zacatku. Navic ted uz je zase dalsi odsun na zimu 2016 coz je pro me jen a jen dobra zprava protoze kdyz ted maji kostru funkcni a navic se jako studio pul roku davali dohromady tak proste potrebuji ted cas tam nacpat ten obsah a vsechno odbugovat.

Takze prvni soudy zda hra propadne nebo ne si necham na trailery 2 mesice pred vydanim :) Stejne uz tu hru vlastnim z kickstarter kampane takze pro me smula at to dopadne jak chce :D
Sagittariussagittarius22654
    6.3.2016 11:25
Sagittarius

To Maestrodk Tak jsem si pustil prvni Kickstarter trailer a je tam receno: Game consists of three acts, the first one is a nine square kilometre map and 30 hours of gameplay.

Z textu pod kampani na kickstarteru:
Approx. gameplay time: 30 hours (Act 1) , 70+ hours (all 3 acts)
The world covers approx. 9 sq km2 (3. 5 sq. miles)

Takze uz si taky prd pamatuju :) ale to nemeni nic na tom (pro ostatni) ze uz to bylo receno hned na zacatku kdyz jsme se o te hre prvne dozvedeli. Takze zadne "nekale" obchodni praktiky apod. Zatim jedine to co nedodrzeli jsou terminy jak vydani alfy tak bety a hotove hry. Me osobne je alfa a beta volna a vydani hry jako takove jsem ani neocekaval v te zime 2015 co bylo receno na zacatku. Navic ted uz je zase dalsi odsun na zimu 2016 coz je pro me jen a jen dobra zprava protoze kdyz ted maji kostru funkcni a navic se jako studio pul roku davali dohromady tak proste potrebuji ted cas tam nacpat ten obsah a vsechno odbugovat.

Takze prvni soudy zda hra propadne nebo ne si necham na trailery 2 mesice pred vydanim :) Stejne uz tu hru vlastnim z kickstarter kampane takze pro me smula at to dopadne jak chce :D

lebron666   2x   Celé se to hezky čte a líbí se mi celý článek až na jedinou větu :D. "Alespoň že jeho anglický dabing není úplně k zahození, rozhodně se dá bez problémů poslouchat. " Ten dabing hlavního hrdiny mi přijde s prominutím otřesný. Nemá žádné charisma, ale to je jen můj názor :) .lebron666lebron66615198    6.3.2016 10:59 lebron666

Celé se to hezky čte a líbí se mi celý článek až na jedinou větu :D. "Alespoň že jeho anglický dabing není úplně k zahození, rozhodně se dá bez problémů poslouchat. " Ten dabing hlavního hrdiny mi přijde s prominutím otřesný. Nemá žádné charisma, ale to je jen můj názor :) .

Maestrodk    Sagittarius: Nesleduju to tak do detailů, ale nemělo to být tak, že pokud bude 1. akt úspěšný a bude se prodávat, tak to rozhodne o vývoji dalších dvou aktů? A kdysi dávno jsem četl, že ten gameplay jednoho aktu by měl být 21 hodin, ale to už si nejsem jistý a třeba se to změnilo.Maestrodkmaestrodk8088    6.3.2016 10:36 Maestrodk

Sagittarius: Nesleduju to tak do detailů, ale nemělo to být tak, že pokud bude 1. akt úspěšný a bude se prodávat, tak to rozhodne o vývoji dalších dvou aktů? A kdysi dávno jsem četl, že ten gameplay jednoho aktu by měl být 21 hodin, ale to už si nejsem jistý a třeba se to změnilo.

kojot    Sagittarius: Souhlas
Jsem zatím stejně skeptický jako všichni ostatní, ale tomuhle projektu držím palce a věřím, že se ho podaří dovést do zdárného konce. A jak už bylo řečeno tohle je BETA spousta věcí bude jinak, zatím to tam je jen tak na oko aby se neřeklo, že tam nic není, jako třeba animace, které budou později nahrazeny animacemi z Motion Capture, protože by byla škoda nevyužit tuto technologii, když už do ní investovali a mají ji ve studiu k dispozici takže na animace bych se nějak zvlášť nezlobil. Jednoho se celkem obávám a to příběhu, aby vůbec dokázal zabavit a aby tam bylo co dělat i po dohrání hlavní linie. Zatím bych byl rád, kdyby to bylo jako ve Skyrimu, kde když někam nebo k někomu přijdu, pořád můžu něco dělat jako například plnit řadu vedlejších misí a takhle bych si to představoval i u Kingdom Come.
kojotkojot14015
    6.3.2016 10:02
kojot

Sagittarius: Souhlas
Jsem zatím stejně skeptický jako všichni ostatní, ale tomuhle projektu držím palce a věřím, že se ho podaří dovést do zdárného konce. A jak už bylo řečeno tohle je BETA spousta věcí bude jinak, zatím to tam je jen tak na oko aby se neřeklo, že tam nic není, jako třeba animace, které budou později nahrazeny animacemi z Motion Capture, protože by byla škoda nevyužit tuto technologii, když už do ní investovali a mají ji ve studiu k dispozici takže na animace bych se nějak zvlášť nezlobil. Jednoho se celkem obávám a to příběhu, aby vůbec dokázal zabavit a aby tam bylo co dělat i po dohrání hlavní linie. Zatím bych byl rád, kdyby to bylo jako ve Skyrimu, kde když někam nebo k někomu přijdu, pořád můžu něco dělat jako například plnit řadu vedlejších misí a takhle bych si to představoval i u Kingdom Come.

hRDLA    nějak moc tam berou jméno Boží nadarmo :DhRDLAhrdla20497    6.3.2016 09:43 hRDLA

nějak moc tam berou jméno Boží nadarmo :D

Sagittarius   3x   Co ctu komentare tak nejak nechapu jak to nekdo muze takhle vazne hodnotit. Je to beta. Proto nesnasim tyhle early accessy. Hra se dokaze za 6 mesicu (stejne to bude tak prosinec nebo brezen) hodne radikalne zmenit a navic spousta veci v tyhle bete byla jen placeholder. Chybi poradne animce, tvare, obleceni, vlasy, umela int. a tisice dalsich veci. Tahle beta jenom testuje holou kostru mechanik. To je asi tak vse co se od ni da cekat. Studio potrebuje vedet zda jim to vubec drzi pohromade pri vetsim testu. Naveset na to zbytek je pak "hracka" ktera jen sezere more casu.

To Melneor: To ze hra bude mit 3 akty bylo receno uz davno na zacatku (snad i v Kickstar kampani) . Navic prvni akt by mel byt velka plnohodnotna hra s tou mapou 16km2 a 50h gameplayem. Takze tvoje rozcileni je zbytecne.

Jediny ceho se akorat muzeme bat je ten odklad ale radeji si to zahraju pozdeji nez hrat neco jako Assassins Creeed unity v den vydani.
Sagittariussagittarius22654
    6.3.2016 01:05
Sagittarius

Co ctu komentare tak nejak nechapu jak to nekdo muze takhle vazne hodnotit. Je to beta. Proto nesnasim tyhle early accessy. Hra se dokaze za 6 mesicu (stejne to bude tak prosinec nebo brezen) hodne radikalne zmenit a navic spousta veci v tyhle bete byla jen placeholder. Chybi poradne animce, tvare, obleceni, vlasy, umela int. a tisice dalsich veci. Tahle beta jenom testuje holou kostru mechanik. To je asi tak vse co se od ni da cekat. Studio potrebuje vedet zda jim to vubec drzi pohromade pri vetsim testu. Naveset na to zbytek je pak "hracka" ktera jen sezere more casu.

To Melneor: To ze hra bude mit 3 akty bylo receno uz davno na zacatku (snad i v Kickstar kampani) . Navic prvni akt by mel byt velka plnohodnotna hra s tou mapou 16km2 a 50h gameplayem. Takze tvoje rozcileni je zbytecne.

Jediny ceho se akorat muzeme bat je ten odklad ale radeji si to zahraju pozdeji nez hrat neco jako Assassins Creeed unity v den vydani.

zve-davec   8x   Nechci se nikoho dotknout, ale dělat "profesionální" testy/recenze nových her s tak šíleně zastaralou grafickou kartou pod úrovní totálního low endu? Kolik let je na trhu současná drsně přesluhující 28nm generace grafik? Třeba taková R9 285 (dnes 380/380X) by dávno byla zlepšení, ne-li R9 290 (dnes 390) ... při minimální investici, protože se ještě nedávno dala ta 660 slušně prodat. Nejde jen o ten výkon, ale fakt, že GTX 660 je i velmi zastaralá technologicky, s optimalizací na tyto karty nepočítejte, i NVidia už ovladače pro tuto sérii nijak neoptimalizuje.

BETU KCD hraji a nemám žádný problém. Šlape to slušně i ve 4K (Sestava: Core i7-5960X + 32GB RAM+ Sapphire Radeon NITRO R9 FURY OC) . Vypadá to pěkně (ale dech bohužel nevyrazí) a nezdá se mi to nijak náročné. Nicméně souhlasím s tím, že by to mohlo/mělo vypadat graficky ještě líp ... každopádně už tahle BETA šlape líp, než řada jiných již vydaných "hotových" her!

Problém vidím v tom, že herně to bude .... propadák. I z toho už tak omezeného publika, pro které je to určeno, to bude nakonec podle mě bavit málo lidí. Vůbec nechápu, že uvažují o konzolových verzích ... ztráta času. Tahle hra není pro mainstreamové spotřebitele.

Souhlasím také s tím, že vydání hry by měli odložit. A to ne na konec tohoto roku, ale na konec roku příštího. Vydávat to na kapitoly nemá smysl a jen tím naštvete ty, které to třeba bavit bude. Rozhodně by ale chtělo udělat 3-4 další veřejné bety letos a trochu ustoupit od té ultrarealističnosti obsahu/herní náplně a přidat trochu víc zábavnosti. Nemají podobné hry hlavně bavit? ! Miluji náročná RPG a tohle se mi v hodně věcech líbí, ale já se tam strašně nudim! Bojím se bojím, že pokud s tím něco neudělají, tak tahle hra bude figurovat v mnoha žebříčcích a anketách jako jedna z nejnudnějších her a RPG které kdy vyšly ... snad se pletu.
zve-daveczve-davec17886
    5.3.2016 23:30
zve-davec

Nechci se nikoho dotknout, ale dělat "profesionální" testy/recenze nových her s tak šíleně zastaralou grafickou kartou pod úrovní totálního low endu? Kolik let je na trhu současná drsně přesluhující 28nm generace grafik? Třeba taková R9 285 (dnes 380/380X) by dávno byla zlepšení, ne-li R9 290 (dnes 390) ... při minimální investici, protože se ještě nedávno dala ta 660 slušně prodat. Nejde jen o ten výkon, ale fakt, že GTX 660 je i velmi zastaralá technologicky, s optimalizací na tyto karty nepočítejte, i NVidia už ovladače pro tuto sérii nijak neoptimalizuje.

BETU KCD hraji a nemám žádný problém. Šlape to slušně i ve 4K (Sestava: Core i7-5960X + 32GB RAM+ Sapphire Radeon NITRO R9 FURY OC) . Vypadá to pěkně (ale dech bohužel nevyrazí) a nezdá se mi to nijak náročné. Nicméně souhlasím s tím, že by to mohlo/mělo vypadat graficky ještě líp ... každopádně už tahle BETA šlape líp, než řada jiných již vydaných "hotových" her!

Problém vidím v tom, že herně to bude .... propadák. I z toho už tak omezeného publika, pro které je to určeno, to bude nakonec podle mě bavit málo lidí. Vůbec nechápu, že uvažují o konzolových verzích ... ztráta času. Tahle hra není pro mainstreamové spotřebitele.

Souhlasím také s tím, že vydání hry by měli odložit. A to ne na konec tohoto roku, ale na konec roku příštího. Vydávat to na kapitoly nemá smysl a jen tím naštvete ty, které to třeba bavit bude. Rozhodně by ale chtělo udělat 3-4 další veřejné bety letos a trochu ustoupit od té ultrarealističnosti obsahu/herní náplně a přidat trochu víc zábavnosti. Nemají podobné hry hlavně bavit? ! Miluji náročná RPG a tohle se mi v hodně věcech líbí, ale já se tam strašně nudim! Bojím se bojím, že pokud s tím něco neudělají, tak tahle hra bude figurovat v mnoha žebříčcích a anketách jako jedna z nejnudnějších her a RPG které kdy vyšly ... snad se pletu.

Melneor    Takže to nakonec odložej už po 4 na konec roku a stejně to vyjde až na jaře 2017 ;-) Navíc měla vyjít celá hra a teď chtěj vydat jen třetinu. :angry:Melneormelneor39017    5.3.2016 21:53 Melneor

Takže to nakonec odložej už po 4 na konec roku a stejně to vyjde až na jaře 2017 ;-) Navíc měla vyjít celá hra a teď chtěj vydat jen třetinu. :angry:

Virus    Hezky sepsané dojmy. :thumbup: Já si už od začátku říkám, že by hra neměla letos vyjít, když ve videích od tvůrců vidím, kolik toho chtějí stihnout. Nějak mi to pak nejde dohromady. :nah: Ale těším se až hra vyjde a hlavně na finální verdikt v recenzi. :-)Virusvirus7406    5.3.2016 21:33 Virus

Hezky sepsané dojmy. :thumbup: Já si už od začátku říkám, že by hra neměla letos vyjít, když ve videích od tvůrců vidím, kolik toho chtějí stihnout. Nějak mi to pak nejde dohromady. :nah: Ale těším se až hra vyjde a hlavně na finální verdikt v recenzi. :-)

prudislav_cz    nona foru jsem čet že optimalizace ještě ani nezačala protože logicky to je věc co se dělá až na konec kdy jsou všechny fičry hotovéprudislav_czprudislav_cz9921    5.3.2016 21:30 prudislav_cz

nona foru jsem čet že optimalizace ještě ani nezačala protože logicky to je věc co se dělá až na konec kdy jsou všechny fičry hotové

theyseemerollin    machujanapitchi: tyjo, snad po prvé stebou musím souhlasit :Dtheyseemerollintheyseemerollin33814    5.3.2016 21:28 theyseemerollin

machujanapitchi: tyjo, snad po prvé stebou musím souhlasit :D

kojot   1x   Každé studio bare asi slovo Alfa a Beta jinak. Dneska jsme zvyklí, že hry co vycházejí v Early Accesu jsou v alfě 2 roky.kojotkojot14015    5.3.2016 20:50 kojot

Každé studio bare asi slovo Alfa a Beta jinak. Dneska jsme zvyklí, že hry co vycházejí v Early Accesu jsou v alfě 2 roky.

FireWolf   1x   Nevím, jak tu vypadají bitvy, ale souhlasím s Krabattem. Stačí se podívat na Mount and Blade, kde to prostě funguje výborně. Bitvy jsou o tom, že na začátku jsou všichni spořádaní, člověk ví, kdo je kde, jenže pak se pustí do sebe a mlátí se to hlava nehlava, kdy člověk už nemá moc ponětí, jaké je rozvržení sil a kde je kdo. Na žádné vyčkávání není čas, protože tu jde o život a v dalším okamžiku můžete být mrtví.FireWolffirewolf28784    5.3.2016 20:14 FireWolf

Nevím, jak tu vypadají bitvy, ale souhlasím s Krabattem. Stačí se podívat na Mount and Blade, kde to prostě funguje výborně. Bitvy jsou o tom, že na začátku jsou všichni spořádaní, člověk ví, kdo je kde, jenže pak se pustí do sebe a mlátí se to hlava nehlava, kdy člověk už nemá moc ponětí, jaké je rozvržení sil a kde je kdo. Na žádné vyčkávání není čas, protože tu jde o život a v dalším okamžiku můžete být mrtví.

Ales    Corvus: Jakou mas edici? :) Ja vaham, jakou poridit a vubec nevim. Ta s tim rytirem je skvela, ale je to docela darda.Alesales29933    5.3.2016 20:11 Ales

Corvus: Jakou mas edici? :) Ja vaham, jakou poridit a vubec nevim. Ta s tim rytirem je skvela, ale je to docela darda.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Maestrodk    Krabatt: Já tuhle betu nehrál, ale jsem si jistý, že po zvukové stránce to ještě není dodělané. Nějaké to ozvučení zbraní a výkřiky by se tam snad ještě měly dodělat, ale kdo ví? Nejlépe jim tohle všechno napsat na nějaké oficiální fórum, aby bylo jasno.Maestrodkmaestrodk8088    5.3.2016 19:56 Maestrodk

Krabatt: Já tuhle betu nehrál, ale jsem si jistý, že po zvukové stránce to ještě není dodělané. Nějaké to ozvučení zbraní a výkřiky by se tam snad ještě měly dodělat, ale kdo ví? Nejlépe jim tohle všechno napsat na nějaké oficiální fórum, aby bylo jasno.

MachujaNapitchi   1x   Ta hra byla odložena už když byla oznámena, Vávra je snílek polovina těch věcí co tam chtěl musela nekompromisně pryč aby vůbec první akt vyšel letos, pokud výjde letos... :-D Optimalizace zatím také není moc dobrá na Betu, Titan X z toho radost nemá.MachujaNapitchimachujanapitchi31798    5.3.2016 19:54 MachujaNapitchi

Ta hra byla odložena už když byla oznámena, Vávra je snílek polovina těch věcí co tam chtěl musela nekompromisně pryč aby vůbec první akt vyšel letos, pokud výjde letos... :-D Optimalizace zatím také není moc dobrá na Betu, Titan X z toho radost nemá.

Krabatt    Maestrodk: Přesně tak. Oni musí do té hry dostat ten chaos, zmatek, bitevní vřavu. Je to i zvukově strašně chudé. Zbraně moc neřinčí, nikdo tam neřve, nesténá. Přitom je známo, že bojový pokřik byl naprosto běžný, o pověstném zpěvu Husitů ani nemluvě. Před bitvou se třeba troubilo na trubky, protože bylo zvykem oznamovat zahájení útoku - bylo to tzv. rytířské. To neplatilo samozřejmě vždy, zejména poté, když nám pak v Evropě Turci ukázali, jak je tichý přepad účinný a může rozhodovat bitvy.

Ale pěkný příklad chaosu ukazuje třeba Ryse, i když je to takové římské "Call of Duty". Tohle oni sice nikdy udělat nemohou, protože mají otevřený svět, ale musí se o to aspoň pokusit.
Krabattkrabatt52435
    5.3.2016 19:47
Krabatt

Maestrodk: Přesně tak. Oni musí do té hry dostat ten chaos, zmatek, bitevní vřavu. Je to i zvukově strašně chudé. Zbraně moc neřinčí, nikdo tam neřve, nesténá. Přitom je známo, že bojový pokřik byl naprosto běžný, o pověstném zpěvu Husitů ani nemluvě. Před bitvou se třeba troubilo na trubky, protože bylo zvykem oznamovat zahájení útoku - bylo to tzv. rytířské. To neplatilo samozřejmě vždy, zejména poté, když nám pak v Evropě Turci ukázali, jak je tichý přepad účinný a může rozhodovat bitvy.

Ale pěkný příklad chaosu ukazuje třeba Ryse, i když je to takové římské "Call of Duty". Tohle oni sice nikdy udělat nemohou, protože mají otevřený svět, ale musí se o to aspoň pokusit.

Maestrodk   2x   Krabatt: Jo no, vlastně všechny ty historické manuály co jsem viděl, tak vždycky to byl jen souboj dvou. Ve velké bitvě to musí být větší chaos. Možná něco podobného hře For Honor, kde proti sobě pomalu bojují dva, pak tam přiběhnou další 2 spojenci, společně ve třech udolají jednoho nepřítele a přesunou se na další boj. :D To souhlasím, tam jde hlavně o rychlost. Čím rychleji nepřítele zabiju, tím větší šanci mám, že mě mezitím nezabije někdo další zezadu.
Jak tu někdo psal, že mu to připomíná souboje z Gothica, tak to je takový Gothic 3 originál, kde bojuju proti jednomu a ostatní se dívají. V komunitním patchi už jich ale útočí zaráz klidně 5 a to už je úplně o nečem jiném ty souboje.
Maestrodkmaestrodk8088
    5.3.2016 19:37
Maestrodk

Krabatt: Jo no, vlastně všechny ty historické manuály co jsem viděl, tak vždycky to byl jen souboj dvou. Ve velké bitvě to musí být větší chaos. Možná něco podobného hře For Honor, kde proti sobě pomalu bojují dva, pak tam přiběhnou další 2 spojenci, společně ve třech udolají jednoho nepřítele a přesunou se na další boj. :D To souhlasím, tam jde hlavně o rychlost. Čím rychleji nepřítele zabiju, tím větší šanci mám, že mě mezitím nezabije někdo další zezadu.
Jak tu někdo psal, že mu to připomíná souboje z Gothica, tak to je takový Gothic 3 originál, kde bojuju proti jednomu a ostatní se dívají. V komunitním patchi už jich ale útočí zaráz klidně 5 a to už je úplně o nečem jiném ty souboje.

kuler91    Krabat mi mluví z duse, když jsem viděl před časem první boj . video, tak už v té době jsem z toho měl obavy, protože to zabavne rozhodně nevypadalo, když se podívám na tu' epickou' bitku, tak mám obavy ještě větší. Ze začátku jsem považoval KC za jednu z nejocekavanejsich her, aktuálně mi je bohužel ukradenákuler91kuler9121836    5.3.2016 19:34 kuler91

Krabat mi mluví z duse, když jsem viděl před časem první boj . video, tak už v té době jsem z toho měl obavy, protože to zabavne rozhodně nevypadalo, když se podívám na tu' epickou' bitku, tak mám obavy ještě větší. Ze začátku jsem považoval KC za jednu z nejocekavanejsich her, aktuálně mi je bohužel ukradená

Krabatt   1x   Maestrodk: Oni se sice chlubí, že jim pomáhají odborníci na středověký šerm, ale podle mě jim zcela zásadně ulítla jedna věc. Ti odborníci je možná naučili, jak by bojovali dva osamocení muži proti sobě. Tam věřím, že se vyčkává na chybu toho druhého. Ale na tomto základě nemohou stavět celé bitvy. To prostě nebude fungovat, nebude to vypadat dobře. Budou to takové podivné realtime šachy.Krabattkrabatt52435    5.3.2016 19:20 Krabatt

Maestrodk: Oni se sice chlubí, že jim pomáhají odborníci na středověký šerm, ale podle mě jim zcela zásadně ulítla jedna věc. Ti odborníci je možná naučili, jak by bojovali dva osamocení muži proti sobě. Tam věřím, že se vyčkává na chybu toho druhého. Ale na tomto základě nemohou stavět celé bitvy. To prostě nebude fungovat, nebude to vypadat dobře. Budou to takové podivné realtime šachy.

Informace o hře

 

Právě vychází

» release list

Nové články

Preview | Recenze | Speciály
 
 
Attentat 1942 – lepší než učebnice

Heydrichiáda zasáhla osudy tisíců lidí. Pojďme se podívat blíže na jeden z nich.

 
Přečíst celý článek»Autor: barlow - Platforma: PC
 
 
Project Cars 2 – nekompromisní závodní simulátor

To, co vám jinde projde, za to vám Project Cars 2 vymáchá obličej v kaluži vyjetého oleje.

 
Přečíst celý článek»Autor: Filca - Platforma: PC a konzole
 
 
Nejzajímavější a nejdůležitější události týdne - 13. až 19. listopadu

Odhalení Thrones of Britannia: A Total War Saga a Project Hospital, seriál Hitmana, akční hra od Motive Studios, duchovní nástupce Skate, nové DLC…

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole
 
 
Deskovkový speciál: Zombicide Černý mor

Středověkými zablácenými ulicemi se šinou hordy nemrtvých, kterým čelí hrstka statečných hrdinů. Přijmete jejich pozvání do party?

 
 
 
Star Wars: Battlefront 2 - další návštěva předaleké galaxie

Hodnotíme singleplayer i multiplayer nového Battlefrontu. Jak kvalitní je výsledná hra a jak se vypořádala s nedávnými vlnami kontroverze?

 
Přečíst celý článek»Autor: Cvrnda - Platforma: PC a konzole