Hra od polského studia People Can Fly, ve které hraje hlavní roli akce a zabíjení.
Pomsta
Vžijeme se do role Graysona, velitele speciálního komanda, jež plní úkoly pro generála Sarrana. Úkoly, jejíchž smyslem je najít a zlikvidovat nepohodlné lidi. Když však zabijete posledního, Gray a jeho tým si uvědomí, že je něco špatně. Následný hovor s generálem jen potvrzuje, že Graysnův tým celou dobu zabíjel nevinné civilisty.
Když po dlouhých letech loď Graysnova týmu uvidí loď Sarrana, Gray se rozhodne jej zabít navedením jeho lodě na loď generála. Obě lodě se zničí a spadnou na planetu Stygia, jež je obývána domorodci a gangy. Graysnův tým utrží velké rány, ale Gray je rozhodnut a jde si za svým cílem… ZABÍT GENERÁLA! Gray ovšem není jediný, kdo touží po smrti generála, a tak se se zbytkem týmu, který tvoří poloterminátor Ishi, vydáváte na cestu. Ishi ale nebude sám, kdo vám bude pomlouvat střelbu, cestou narazíte na Trishku. Oba vám budou dělat parťáky po celou dobu hraní a komentovat, nadávat a říkat co děláte špatně. ( a taky dobře) Celý příběh je napichovaný akcí a sprostých slov, který dohrajete za cca 6 hodin.
Leč je příběh zajímavý a poutavý, není ve hře tím hlavním.
Zabíjení s umem
Jak jsem psal v úvodu, v Bulletstormu hraje hlavní roli akce. A né jen tak ledajaká. V Bulletstormu máte na výběr širokou škálu zbraní. – samopal, brokovnici, „pistoli“, něco co vypadá jako vrták z Bioshocku, vystřelovací koule, smrtící výbušný řetěz, sniperku a elektrické laso. Přičemž poslední psaný není tak docela obyčejná zbraň, nýbrž je to vychytávka na ruku, kterou vymyslel smrtící tým generála Sarrana. Zbraní bude i vaše tělo, které vám pomáhá ke kopancům nebo ke skluzům. V jedné misi dokonce použijete nějakou potvoru, kterou budete ovládat nějakým dálkovým ovladačem. K tomu všemu za zabíjení získáváte Skillshoty – čím líp zabiješ, tím víc dostaneš. Získáváte body, za které si kupujete munici nebo vylepšujete zbraň. Tohle všechno se dělá v jakýchsi „archách“, kde se napojíte přes elektrické laso. V těchto archách se můžete podívat, jaké Skillshoty vám byly odemčeny, a nějaké nové, které můžete získat.
Ve střílečkách se taky hodnotí zážitek ze střelby. Jedním slovem jej můžu popsat i v Bulletstormu – BOŽÍ! Opravdu dlouho jsem neviděl hru, která by přinesla tak parádní zážitek ze zabíjení, jako právě Bulletstorm. Nic se nevyrovná zážitku, kdy dostanete brokovnici, a ustřelíte nepříteli hlavu. Nebo když prostřelíte sud, před kterým stojí řady nepřátel. K tomu všemu vám po monitoru lítají texty, kde se vám zobrazují skillshoty a přidavají se vám body. A ještě vám do toho kecají vaši parťáci. K zabíjení je tu přizpůsobeno i prostředí, o kterém si povíme níž. Je to prostě jedinečná zábava. Co je taky hlavní, je, že hra vám nijak nebrání v zabíjení a každého nepřítele si můžete zabít, rozemlít jak chcete.
Bohužel už horší to je s umělou inteligencí nepřátel. Většina nepřátel ignoruje vaše parťáky a soustředí se na vás. Občas se mi stala situace, kdy jsem stál, nepřítel vedle mě a neozval se výstřel. Není to moc výrazné chyba, ale na herním zážitku to trochu ubírá. A to nemluvě o inteligenci vašich parťáků. Ishi a Trishka pobýhají po bitevním poli, jako zmatení ptáčci co vypadli z hnízda. Sem tam vám sice pomohou zabít nepřítele, jedná se ale o kuriozitu.
Stygia a její prostředí
Po grafické stránce vás hra nijak nenatchne. Po celou dobu hraní vám bude připadat, že jste tu už byli. Ano, všechno v Bulletstormu vypadá skoro stejně, a jediné výjimky jsou potom podzemí nebo nějaké budovy. Jak jsem nahoře načal, celá hra má jediný cíl. A to pobavit. Prostředí v Bulletstormu je tomu přizpůsobeno, neboť všude kam se hnete jsou buď ostré kaktusy, masožravé kytky, výbušené sudy, elektrika nebo jiné vychytávky. Můžete si vybrat, jestli do nepřátel budete jenom tupě střílet, nebo využijete prostředí k excelentní vraždě, po které vám body jenom pojedou. Bohužel, i přes svou „nedokonalou“ grafiku se hra občas bude sekat. Vývojáři jaksi nedokončili hru a časté pády FPS vám dokáží hru pekelně znepříjemnit. (hlavně v multiplayeru)
Špatně na tom nejsou ani zvuky. Klasický samopal vám sice dech nevyrazí, ale když se rozhodnete pomocí výboje nepřítele „vykostit“, hned uslyšíte parádní zvuk. Nebo když pomocí brokovnice ustřelíte nepříteli nohu, pomocí naváděné kulky hlavu, nebo pomocí řetězu zabít několik nepřátel najednou. Taky vaši parťáci buď řvou nebo mají nějaké komentáře. STYGIA NIKDY NESPÍ! Ke skoro dokonalé zvukové stránce přispívá taky PARÁDNÍ soundtrack. Vždycky když je na scéně dějový zvrat, nebo uvidíte bosse mimických rozměrů, spustí se opravdu nabušená hudba, která vše jen podtrhuje. S těmito slovy můžu zvuk v Bulletstormu označit za dokonalý. Zapomenout bych taky neměl na parádní dabing, který vždy dokreslí atmosféru.
Kdo se bál, že vývojáři udělají tu chybu, a naservýrují nám pouze pár druhů nepřátel, ten si může v klidu oddychnout. Nepřátel je ve hře celá řada. Na začátku hry vás vývojáři šetří, a tak posílají pouze malé, ovšem ošklivé nepřátele, které zabijete i s prstem v nose. Postupem hrou na vás budou útočit další a další nepřátelé, jak ty nové (větší), tak ty staré (menší). Někdy si budete moc změřit síly s minibossem. A někdy na vás hra pošle až mimických rozměrů velkého bosse.
Grafika je sice nedokonalá, přes všechny své chyby je ale pěkná.
Bonusy + multiplayer
Nejdřív si popíšeme multiplayer; Jde o kooperační multiplayer, ve kterém se až čtyři hráči snaží pozabíjet hordy nepřátel a získat co nejvyšší skóre. To je potom potřebné pro postup do další úrovně. V žádném případě nehrajete na singleplayerových mapách. Samozřejmě jak hráč zabíjí a zdolává úrovně, zvedá se i jeho osobní level. Následkem čehož se mu odemykají jisté bonusy. Může si vzít barevné pozlátko na zbraň, změnit si válečný pokřik, vyměnit helmu.
Teď je řada na bonus; Až dohrajete singl a na mulťák nebudete mít náladu, je ve hře možnost projít si singleplayrové mise, s úkolem získat co nejvyšší skóre. To pak využijete při odemykání nových map.
Recenze
Bulletstorm - zabíjení s umem
Bulletstorm je poctivá akce, okořeněná o parádní příběh a multiplayer. Žádný fanoušek FPS by ji neměl minout.
Líbí se nám
- příběh
- celkem pěkná grafika
- pocit ze střelby
- zvuky
- široký arzenál
- unikátní killy
- parádní soundtrack
- multiplayer
- dabing
Vadí nám
- pády FPS
- stereotyp
- AI