Začnu trochu netradičně, každá hra, nebo animovaný film, samozřejmě i hraný, má před uvedením na trh propagační video tzv. trailer. Často je to i vstupní brána, tvořící úvod do hry. Jsou známá krátká někdy velice pěkná dílka např. Blizzard je vysokou kvalitou svých trailerů doslova pověstný. Bohužel se na druhou stranu často stává, že v některých případech je to to nejlépší, co vám hra vůbec může nabídnout. Ano i vyloženě špatná hra má svůj trailer.
Tak se podíváme jak takový herní trailer vlastně vzniká. Nejdříve filmový kreslíř, výtvarník nakreslí na obyčejný papír tužkou návrhy všech jednotlivých postav traileru. Po schválení návrhu, jde totiž o týmovou práci postavičky okontůruje (zvýrazní obrysy) černým fixem a vystínuje. Zbytky kresby tužky jsou pak pečlivě vygumovány gumou.
Dále je navrženo celkové prostředí a pozadí s předměty, které se tam objeví.
Další kreslíř vytvoří podle toho obrázkový scénář, kam zanese každou ze scén budoucího filmečku a nasledně z nich udělá jakýsi komix, dle délky dílka v minutách jde o stovky i tisíce obrázků. Tato spousta kreseb, pořád ještě na papíře, je základem budoucího filmečku.
Jednotlivé obrázky následně programátoři přenesou pomocí naskenování do počítače, kde jsou seřazeny podle časové posloupnosti. Výsledkem je 2D nepohyblivý film, který je dle přání režiséra upraven. Často dochází na změnu úhlu pohledu jednotlivých scén.
Pro takový běžný dvou minutový trailer je vytvořeno přibližně 5 400 obrázků.
Animátoři mezitím již oživují a rozpohybují všechny postavy s pomocí speciálních počítačových nástrojů. Aby nám postavička nestála jako tvrdé „Y“, je u každé vytvořena nejdříve její kostra i s klouby, tak aby se mohla pohybovat, následně je za pomoci drátěné metody potažena a vzniká hrubý tvar celé postavy. Poté dojde na umístění oblečení a jsou vybrány příslušné navržené barvy. Pak jsou na řadě povrchové úpravy i na rozvedení mimiky obličeje. Přidají se obrázky povrchu neboli textury a stínování.
Pomocí dalšího počítačového programu je vytvořena souhra pohybů úst postavy při mluvení, a to tak aby slova seděla. Přitom animátoři postupují po jednotlivých slabikách! Animátoři upraví nasvícení jednotlivých scén, světlo zde hraje důležitou roli, vytváří reliéfy povrchů a následný dojem je pak mnohem více podobný skutečnosti. Animátoři pak vloží postavy a předměty do připraveného pozadí. Do počítačového programu vloží programátoři údaje o pohybu a jednotlívých činnech postav. Nyní se již filmeček začne hýbat a vznikne pracovní verze filmu. Do filmu je speciálním nástrojem zaimplementována (začleněna) i fyzika.
Na řadu přichází ozvučení traileru, nebo filmu.
Mezitím na zvukový pás herci namluví postavy tzv. dabing, který je následně smixovám s hudbou a zvukovými efekty filmu. Výslednou zvukovou stopu pak zvukoví technici sladí s obrazovou stopou filmu. Opět jsou ve filmu doladěny povrchy, nasvícení, pohyby postav a předmětů, samozřejmě i jejich fyzika. Vše je následně sestříháno, aby to co nejvíce ladilo.
Takto vznikne finální verze filmu, či herního traileru. Celé je to velice náročný proces a dle délky filmu trvá od několika týdnů, až po několik měsíců. Takže pokud jste to dočetli máte představu kolik práce a trpělivosti stojí vytvoření jen obyčejného herního traileru. Dovedete si vůbec představit co je za vývojem takové hry, jejíž singlplayer proběhnete dnes již často během jednoho odpoledne?
Za vším je obrovská porce trpělivosti a samozřejmě tisíce a tisíce hodin trpělivé práce vývojářů.