Dnes se tu vrátím k dvěma memším, ale přesto poměrně zajímavým hrám. Nejdříve se podíváme na RoboBlitz, což je malá nezávislá hříčka od vývojářů ze Naked Sky Entertainment. Takhle šest let stará hra není jen zajímavá svou promakanou hratelností, ale i tím, že je to první hra která nám představila Engine Unreal 3 a to téměř v celé jeho kráse. K nám hráčům byla distribuována přes kanál Steam. Herní koncept téhle hry je velice jednoduchý. Hráč, coby robot Blitz umí sbírat všelijaké věci, přenášet je z místa na místo a různé je mezi sebou kombinovat. Robot se pohybuje na jedné noze a tou je navíc koule. Umožňuje mu to snadný pohyb do všech světových stran.
Celý příběh je založen na tom, že mateřskou vesmírnou loď napadnou nepřátelé. Vy, tedy robot Blitz, musíte v tom všem zmatku udělat pořádek. Pro postup hrou musíte přesouvat předměty, a to tak aby jste se dostali dál do dalších místností. Robot umí i střílet, ale kdo by čekal nějakou primitivní střílečku bude asi zklamán. RoboBlitz je založená více na logice a tak kdo rád přemýšlí a vyluští s chutí nějaké to puzzle bude odměněn pěknou a chytrou hratelností hry.
Grafika hry je i na dnešní poměry, přeci jednou od jejího vydání uběhl už nějaký ten pátek, docela dobrá. Navíc hře se o kvalitní fyziku stará softwarový model Ageia. Prim ve hře však hrají logické hádanky s audiovizuálním doprovodem za který by se nemusela stydět leckterá áčková hra. RoboBlitzem, tedy jeho 19 levely skrz naskrz prostupuje i sarkastický humor, jenž je podobný (ono podobnost je tu čistě náhodná) animáku Roboti. Hra navíc obsahuje i kvalitní editor vlastních misí a tak kdo si s ním umí poradit má o vlastní zábavu postaráno.
Požadavky na HW:
Procesor 2.0 GHz, 512 MB RAM, grafická karta s 256 MB RAM,Windovs XP
Hru si můžou zahrát i majitelé konzole Xbox 360.
Druhá hra nás dnes zavede do postkatastrofického světa plného bojů a šílených závodů. Tahle nevšední a poměrně zajímavá hra Pyroblazer je od firmy Eipix Entertainment. Hra je to poměrně jednoduchá a ovládáte v ní antigravitační raketku Blazer, se kterou závodíte bud v klasické kampani, singl závodě a nebo v rychlém souboji. Co by to bylo dneska za hru, aby se v ní raketka nedala upgradovat. To nechybí ani zde a tak dnes velice populární RPG prvky najdete i zde.
Pyroblazer byl vydaný na konci roku 2008 a jak jedna z prvních her nabídla podporuje ovladače Nvidie PhysX, ale na celkový fyzikální model hry to snad ani žádný význam nemá. Jestli ano, tak to nijak nepocítíte. Zajímavé je to i s grafikou hry, ta i když se na první pohled zdá být poměrně jednoduchá, nemá zrovna dvakrát mírné nároky na vaše PC. Pyroblazer se při vyšším rozlišení rád trhal i na nadprůměrném stroji. Naštěstí dnes je to už starší hra a tak podobné problémy snad už nikomu nehrozí. Tedy až na nějaké ty malé výjimky.
Největší slabinou hry je i její podobnost s mnohem povedenějším a známějším Audiosurfem. Ten se mohl chlubit nejen daleko lepší grafikou, hratelností, ale i zábavností. Grafika Pyroblazeru je na dnešní poměry chudá, málo detailní a i sama raketka by su zasloužila mnohem více polygonů. Hráčovu oku lahodící pohled na hru, by byl jistě jen ku prospěchu dílka. Opak je však tvrdou realitou, autoři si asi mysleli, že na budgetový titul tohle bohatě stačí. Před pár lety možná ano, ale dnes už je jiná doba.
Pyroblazer působí na pohled jako poměrně stará hra, a přitom by stačilo tak málo. Po hudební stránce je na tom hra opět poměrně slabě a i po zvukové stránce je na tom hra velice podobně.
Samozřejmě vás nyní napadne jak je na tom její hratelnost. Takže jde o to, že téměř celou hru se pohybujete v trubkách, sbíráte různé bonusy a bojujete sem tam i s nějakým tím nepřítelem. Herní svět New Aperion vypadá však na dnešní poměry chudě, chybí mu propracovanější detaily a celkově je mezi jednotlivými levely pramalý rozdíl. Někdy je rozdíl jen v barvě koridoru. Ty jsou až přehnaně vyvedené v pestré paletě všemožných barev. Při letu rakety máte často pocit bezcílného zmatku a chaosu, který hráče bohužel provází celou hrou.
O nějaké super mega hratelnosti se zde nedá ani mluvit. Hra je to totiž veskrze lehce nadprůměrná, ale to neznamená, že si ji tu a tam nemůžete zahrát. Jako odreagovačka je docela dobrá. Perličkou je i samotné ovládání hry. To často přispěje měrou i k tomu, že z letu rakety se vám často zamotá hlava až nadobro ztratíte směr. Vítězství v levelu je pak totálně ztraceno.
W – vpřed
S – vzad
A – vlevo
D – vpravo
TAB – Turbo
Myš 1 – primární zbraň
Myš 2 – sekundární zbraň
Dalšími tlačítky ovládáte kameru a pod.
Minimální HW nároky:
Procesor Pentium 2 GHz , RAM 1Gb, grafická karta se 128 MB.
Pyroblazer je budgetová hra a taková byla i její cena, prodávala se totiž za necelých 100 korun.
Tak a to je dnes už vše.