Znáte ten pocit, kdy si sednete k počítači a najednou se vám do ničeho nechce? Nechce se vám nic hrát, nechce se vám dělat nic produktivního a tak jenom čumíte na Facebook a 9gag? Jděte běhat.
Opravdu.
Je to zdravé, uspokojující, inspirující (jakože hodně), uklidňující, zvedá to sebevědomí a řeší to problémy.
Znáte ten pocit, kdy si jdete lehnout a říkáte si: „Dneska jsem neudělal vůbec nic.“
Když si ten den zaběháte tak si to řikat nebudete 😉
A když vypukne ta vysněná zombie apokalypsa, tak utečete i tomu rychlému druhu zombií.
A jak to souvisí s hraním budoucnosti? Možná víc než si myslíte.
Budoucnost patří pohybu
A nebo nepatří? Těžko říci, ale zatím to tak vypadá. K tomuto přesvědčení mám 3 důvody.
1) Casual gaming
Hry začíná hrát čím dál více lidí, téměř všech věkových kategorií. Většina nových hráčů ale nevyhledává AAA tituly, které je pohltí na celé dny. Hledají rozptýlení do tramvaje či chvilkový relax. To první najdou v hrách pro tablety a mobily, to druhé jim pak poskytne Wii, Kinect, nebo Move. Stále častěji je hraní her vnímáno jako zábava pro celou rodinu, nebo skvělé oživení večírku. Základní kámen úspěchu těchto systémů vidím v tom, že k úspěchu je potřeba trocha pohybu. Lidé bez zkušeností s hrami tyto hry vnímají mnohem pozitivněji a není pro ně tak těžké se naučit hru ovládat. Zkrátka hraní již nepatří jen počítačovým geekům s odporem k pohybu (ale toho jste si již určitě všimli)
2) Augmentovaná realita
Sice to zní jako něco, co patří do světa cyberpunku, ale pomalu se to děje. Vemte si například Google Glass, sice to není tak prďácký jako HD display implementovaný do zornice, ale účel to více-méně splňuje. Nebo Myo, které dělá z ovládání počítače gesty funkční a použitelnou věc. Teď tyhle hračičky zkombinujte s casual hráčema (kteří se rádi hýbají a rádi hrají) a běhací hry jsou na světě. Ať už budete probíhat zářicíma checkpointama, soupeřit s kamarády, kteří stejnou trať běželi včera, nebo utíkat před invazí mimozemšťanů, kteří vám již dýchají na paty. A zkuste do toho přimíchat LARP…
3) Virtuální realita
O to se lidstvo pokouší již hodně dlouho. A první krůčky vypadaly opravdu děsivě a strašně z nich bolelo za krkem (možná to mělo něco společného s tím CRT monitorem co tehdy měli hráči naražený na hlavě). Nicméně doba pokročila a ve vývoji jsou přístroje, které vypadají velmi nadějně. Teď nemluvím pouze o Oculus Riftu. Nikdo nepředpokládá, že někdo bude běhat po ulicích s Oculus Riftem na hlavě. Proč by ale nemohl běhat v obýváku? Nad tím se zamyslelo pár nadaných lidí a Virtuix Omni byl na světě. Jedná se o podložku na které můžete běhat a ona váš pohyb přenáší do hry (a není to jediné zařízení, s touto funkcí). Pokud tedy budete chtít tomu medvědovi ve Skyrimu utéct, budete muset běžet hodně rychle.
Abych to shrnul
Hry se rozmáhají a technologie postupují. Možností jak hrát a k tomu se hýbat je čím dál tím víc. Momentálně je velký boom běhání, který tomu také dost hraje do karet. Avšak netřeba paniky, hry tak jak je známe a máme rádi asi nezmizí.
Na závěr jen: Začněte běhat, je to super.
Jo a málem bych opomněl ještě jeden klad běhání.