Společnost iBuyPower, která vyrábí notebooky a počítače, představila svůj prototyp Steam Machine. Konkrétně dvě verze označené kódovým názvem Gordon a Freeman – liší se pouze barvou svítícího pruhu.
Očekává se, že iBuyPower začne svou verzi Steam Machine prodávat v průběhu příštího roku. Prototyp běží na nedodělané verzi SteamOS, samotný hardware ale zůstává velkou záhadou. Firma pouze potvrdila, že veškeré tituly ze Steamu poběží v rozlišení 1080p při 60fps.
Nejde jen o 5 let starou hru a není to vždy pravidlem. Někdy je to rychlejší, jindy pomalejší. To, co svým blogu popisovali je, že Linux kernel + OpenGL je rychlejší, než Windows + DirectX. Pak už záleží, kolik času věnují vývojáři optimalizaci a o kolik to bude rychlejší nebo naopak pomalejší, když se na to vybodnou. Valve získalo u L4D2 na testované konfiguraci 315fps z původních 6fps. Stejný hacky pro lepší spolupráci s Linux kernelem a OpenGL aplikovali i na TF2, Dotě 2, CSS a celým zbytku Source her. Tenhle výsledek byl měřenej na obyčejným Ubuntu. SteamOS je údajně cílený na maximální grafický výkon atd. , tak to můžou ještě zvednout.
Darius – u každý hry nahrabou jinej počet snímků,
@Maxiik U Valvu to neskončí, postupně padne celý herní průmysl. To bude tak tvrdá rána pro světovou ekonomiku, že vypukne 3. světová
samozrejme, vsetci budu sklamany, bude to fail a valve kvoli tomu skrachuje.
elcig: Takže že dokázali nahrabat 40 FPS v 5 let staré hře znamená že v takovém Crysis 3 budu mít místo 10FPS rovných 50FPS . Pokud tomuhle věříš tak se nedivím tvému nadšení, budeš ale asi dost zklamaný.
ale rozdíl mezi 24 a 69 fps uz znatelny je
elcig: Ujišťuji tě že rozdíl mezi 270FPS a 315 nepoznáš ani omylem.
Pokud takhle budou "portovat" každou hru tak proč ne, já ale prostě nevěřím že ten výkon bude nějak zázračně větší, ale uvidíme. Pokud by to bylo v do 10% tak je to k smíchu, jinak bych klidně začal uvažovat že minimálně vyzkouším.
mattyy1hp: Pamatuju jak tenkrát skvělě šplapaly hry po Glidem na 3Dfx.
Darius: L4D2 bylo vybráno jako hra s nejvíce stabilním kódem pro testování prvních portovaných verzí Source. V současný době se můžeš podívat třeba na Dotu 2 nebo Metro: Last Light a sám si udělat názor. Ten post na blogu jen demonstruje, že OpenGL umí být rychlejší, než DirectX a to i na Windows. Byl jsem jedním z těch, co obdrželi pozvánku do bety. Když s tim všim začali, bylo to strašný, 20 minutový loadingy v TF2, nízký FPS, bugy. . odvedli hodně dobrou práci, ty hry běží srovnatelně s Windows. Sám jsem ale zvědav, jestli to bude na SteamOS opravdu ještě lepší nebo je to jen marketingový trik. Možná ořezáním a kompilací vlastního kernelu získají o pár % vyšší výkon, ale ne o moc.
rozdíl 45 fps je hodně znatelný.
mattyy1hp: Aha tak po všech těch úpravách se jim konečně povedlo rozjed 5 let starou hru, a místo 270FPS jim to jede 315FPS . Tak to gratuluji. Nemohli vybrat něco aktualního?
elcig: Na low detaily?
Co se týče výkonu, tak prý bez problémů zvládá současné hry ze Steamu na Linuxu v rozlišení 1920 × 1080 pixelů a 60 snímky za vteřinu. – zdroj CDR, všimněte si že je tam napsáno současné hry
Darius – to co ty říkáš je stejná hloupost jako kdyby si chtel spoustet hry bez OS.
Darius: Neřekli přímo tohle, ale údajně dosahují zajímavých výsledků v grafických výpočtech s OpenGL.
[ odkaz ]
[ odkaz ]
elcig: Co má otevřenost operačního systému společného z optimalizaci, optimalizovat musíš hardware, tím že ho máš všude rozdílný ho nemůžeš tak dobře optimalizovat.
Konzole mají svoje operační systémy uzavřené, a výkon hw je u nich využíván na maximum. Naproti tomu tu máš linux na kterém sotva hru rozjedeš.
Hoď mi link kde Valve tenhle vtípek řeklo, rád bych se zasmál. To že Valve najednou začalo nadávat na WIN8, těsně před tím než oznámily jejich OS není náhoda , nějak lidi nalákat musí.