Prozatím poslední díl závodů s podtitulem Hot Pursuit, který co nevidět dorazí do obchodů, má na triku skvělé vývojářské studio Criterion Games, podle čehož hra také vypadá. Na listopad roku 2011 se ale plánuje další díl, prozatím nepotvrzený. A změna? Ujme se ho studio Black Box, které má za sebou např. jeden z předchozích dílů – Undercover.
EA také plánuje pokračování postranní série Need for Speed: Shift, která se drží více realistické a autentické stránky. „Chceme dosáhnout na masový trh. A Hot Pursuit je mnohem masovější, než Shift,“ řekl Patrick Soderlund z EA a nastínil ambiciózní plány: „Myslím si, že můžeme soutěžit s Gran Turismem od Sony a Forzou od Microsoftu. Máme velmi dobře zavedenou novou značku, kterou má na starost velmi talentovaný tým, a máme výhodu, že Shift vychází na více platforem.“
Společnost tak plánuje vydávat každoroční díly série, které budou spojovat základní herní prvky a mechanismy, jako je Autolog, přístup k multiplayeru a další. Nezávisle na vývojářích, kteří za tituly budou stát, tak bude Need for Speed každoroční série, jíž pomůže střídání studií udržet si potřebnou laťku, přičemž by měl být každý díl ve vývoji minimálně dva roky.
Soderlund závěrem ujistil fanoušky Burnout série, že tato značka není v žádném případě mrtvá a že s Burnout mají ještě velké plány.
Pro úplnost dodejme, že podle dřívějších zpráv by mělo pokračování NFS: Shift vyjít začátkem příštího roku s plnohodnotným názvem Need for Speed Shift 2: Unleashed.
to Playman: Ono je to především tím, že EA má již nějakou dobu nového ředitele – John Riccitiello, kterému se kvalita některách her opravdu nezamlouvala. Ten prosadil najmout Slightly Mad Studios a ulevit tak Black Boxu, který měl dříve na NFS díl pouze osm až deset měsíců, což se vůbec nedalo stíhat a vznikaly díly, jako je ProStreet či Undercover.
Ve svém článku jsem psal že EA se začíná orientovat na kvalitu a více riskuje – snad jsem se tedy nespletl a nebudou zase opět vydávat takzvaně "na jistotu" a na prodejní úspěch, který je jistě důležitý ale kvalitní hra prostě vyžaduje svůj čas na vývoj a při vývoji nemohou brát v potaz pouze business – jak to dělali dříve, asi se k tomu zase začínají vracet .
Pokud se nepletu, tak serii Underground měl na starost také tým z Black Box studia.
A kdo děal UNDERGROUNDY?
EA nenechá NFS pouze Criterionu, protože chtějí každý rok jeden díl, což znamená, že na tom musí dělat minimálně dva týmy a od dnešního dne to vypadá, že na tom budou dělat tři – EA Black Box (Undercover, ProStreet, Carbon, Most Wanted apod. ) , Slightly Mad Studios (Shift) a Criterion Games (Hot Pursuit) . Je také dost pravděpodobné, že příští rok vyjdou rovnou dva díly – na začátku roku Shift 2 a v listopadu díl od Black Box. První jmenovaný bude simulátor a druhý arkáda. V roce 2012 bychom se měli dočkat dalšího dílu od Criterion Games – osobně doufám, že vymyslí něco nového a staré díly nechají spát.
Tak to jsem zvědavej.
Naprostý souhlas! Hot Pursuit vypadá přímo famozně a už se nemůžu dočkat!
Já by to přenechal Criterionu
Jako cloveku, co s nima mel pracovne neco malo do cineni se mi chce neco napsat. Ale radsi to nenapisu. Za pripadnou zalobicku to nestoji
to je ještě daleko…
Jak to tedy dopadne za dva roky netuším ale vím že za 4 roky budu opět nadšený.
S tím Black Boxem, no já nevím. zatím nevytvořily nějaký silný díl v sérii NFS. Takže nevím. Jinak udělat z Shiftu udělat samotnou sérii je dobrý nápad, Přeci jen série NFS je zaměřená na jiné hráče než o co se snažily tvůrci Shiftu, takže je to dobrý nápad. A co se týče Burnoutu? Ten bych bral všemi 10.