V rozhovoru pro Videogamer Abney řekl, že podle něj musí produkt splňovat určitá kritéria, aby se dal považovat za hru. Pokud se těmto kritériím postaví Gran Turismo 5 od studia Polyphony Digital, šeredně propadne.
„Nikdy jsem nepovažoval GT 5 za hru,“ řekl Abney. „Pro nás hra znamená zábavu, zážitek. Určitě uznáte, že série Need for Speed vždycky byla o zábavě a adrenalinu. Když hrajete GT 5, máte osobitý přístup k řízení. Fyzikální simulace jsou často subjektivní a myslím, že my nevykazujeme stejný druh fyziky v závodním prostředí, jako vykazuje GT 5.“
Nehledě na stejný herní žánr Abney vyvozuje závěr, že si tyto tituly navzájem nekonkurují. „Nikdy jsme neplánovali s nimi soutěžit o pozici lepších závodů. Pouze chceme nabídnout zábavný, akční a viscerální závodní zážitek,“ dodal Abney.
Osobně se přes veškerou neutralitu více přikláním k závodům Shift 2 a částečně musím s Abneym souhlasit. Závody jsou o agresi na asfaltu, o tření karosérií a o požitku z adrenalinových rychlostí, což částečně supluje zajímavě vypadající pohled ze závodní helmy u Shiftu 2. GT 5 má z encyklopedického hlediska přesnosti modelů vozů zajisté něco do sebe, závody v pravém smyslu slova to ale jednoduše nejsou. Jak řekl jeden můj známý: „Pokud budu chtít na silnici plavat, pořídím si Wacky Wheels z roku 1994.“
JakER: To je pravda. V TDU taky nechceš sví auto zničit a o tom to je.
MichalCZ: Přesně tak. GT5 se mi líbí předevšímdíky jízdním modelům jednotlivých vozů. A celkově vozy – zvláště jak jsou precizně vymodelovány. Zkrátka GT5 je pro milovníky aut – proto tam není takový model poškození. Kdo by chtěl svého miláčka dobrovolně rozsekat?
nfs arkada gt5 simulator neni o com
Tomaso: Začalo s tím GT, když tuhle hlášku dávali i ke GT a GT2, které k reálu měly daleko (byť byly z celé série podle mého nejzábavnější) . Jinak ale souhlasím, že EA si tady tak nějak protiřečí.
GT5 neni o zavodeni aleo autech
V GT5 vas budou bavit Time Trialy, v ostatnich zavodnich hrach nikoli 
Naprosto s Abneym souhlasim. GT5, ačkoli je považována za důvod koupě PS3, mi nikdy nelákalo. Když hru tak zábavu, když simulaci tak realitu
Chapem ze nfs nieje simulator a ide o zabavu, ale povedat ze nfs ma fyziku? Nieje cielom fyzikalneho enginu priblizit sa realite? Podla Abneya to je asi opacne, alebo je z inej dimenzie ako my.
Tomaso: Jo, podobný marketingový žvásty ani nepočítám, vychvalování mi jde mimo uší
Hodnotím zatím jen to, co vidím. První Shift, když se hrál s volantem, nabízel dost slušný model řízení. I když zajisté GT 5 má lepší. Tak jsem zvědavej, co bude u dvojky.
Mendys: Dobrá, beru to, každýmu se líbí něco jiného. Tak ať ale netvrdí, že to bude: The most realistic race ever! Začala s tím Forza pokračuje NFS já jenom doufám, že GT půjde dál svojí cestou – žádnej mainstream. Jistě, ta hrá má plno chyb, ale fanoušci série dostaly přesně to co chtěli a takhle by to mělo být.
Mendys: Mě přímo nevadí to klepání helmy. Ba se mi to dokonce líbí. Ale k čemu nám je reálné audiovizuální hrátky, když jízdní model stojí za….
Osobně mi klepající se kamera vůbec nevadí, spíše sympatizuje. Je to udělané proto, aby měl člověk pocit, že v autě sedí reálný jezdec, na kterého také platí fyzikální zákony. A i když v reálu takový klepání není, člověk může zase vrtět hlavou, jak se mu zachce, což ve hrách je zbytečné zdržování, pokud to musí hráč provádět sám páčkou nebo myší. Proto bylo vymyšleno klepání kamery, která zamezí tomu, aby měl člověk v autě pocit plavání po silnici, což se také měrou vrchovatou děje v GT5. A klepání není zas tak daleko od pravdy, stačí se podívat na lehce se klepající volant při jízdě autem, ve hře je to jen umocněné pro silnější efekt
Takže podlě mě je to skvělý nápad.
A právě toto mi na NFS vadí. Vše berou jen na zážitek – na určitý moment. Jenže ten vás během, chvíle omrzí. Proto bych jednoznačně bral radši GT5 než NfS. K čemu vám je, že se vám za jízdy třese helma? Koupili jste si snad simulátor helmy? Ne, přednější – jestli se opravdu snaží udělat simulátor – je jízdní model. A ten NfS nikdy nemělo dobrý.
*GT5
Njn, GT2 to bere moc vážně. Je to tak, hry jsou o adrenalinu, zábavě a soutěživosti.
Pusu plnou řečí a potom z toho vyeleze co? Ty auta se klepu, jak kdyby jzdily věčně po retardérech. V GT5 jsem v těch těšších závodech zažil o 100% víc adrenalinu, než u Shift 1. Neříkám, že je GT5 bůhví jakej simulátor, ale dobrá hra to je, což Shift 1 nebyl. Ale je to jen můj názor. A teď všichni zastánci "fajnovejch" závodů NFS a odpůrci série GT do mě!