Extra schopnosti dokáží pořádně naboostovat vlastnosti vaší postavy a změnit přístup k soubojům i hře jako celku. Kromě perků k jednotlivým kategoriím nabídne Skyrim i rasové odlišnosti. Takový Argonian bude mít počáteční strom schopností o něco jiný, než Ork. Větší různorodost mezi rasami rozhodně vítáme. Kompletní seznam perků a schopností naleznete níže.
Perky
Mluva
– kupování a prodávání s 10% slevou
– snížení ceny při nákupu u opačného pohlaví
– investování do obchodů a zvýšení objemu zlata v přivlastněných obchodech
– Mistrovský obchodník: každý obchodník ve světě dostává 1000 zlatých za výměnu zboží
– kupujte a prodávejte cokoliv u každého obchodníka nezávisle na jejich skladu
– zvýhodnění během zastrašování
– zvýšení šance na přemluvení
Alchymie
– elixíry o 20% trvanlivější
– elixíry pro obnovení života, staminy a magie o 25% silnější
– elixíry o 25% efektivnější
– elixíry vydrží dvakrát tolik zásahů
– dvojí ingredience z každé rostliny
– 50% odolnost pro všechny elixíry
– odebrání negativních účinků elixírů a pozitivních účinků jedů
– dva efekty ingredience se odhalí při prvním testování
Iluze
– duální kouzlení se může nabít pro silnější efekt
– všechny úrovně kouzel využívají o 50% méně magie
– kouzla fungují i u lidí a zvířat nejvyšší úrovně
– veškeré kouzlení se děje potichu
– kouzla fungují i na nelidských protivnících
– kouzlo zastrašování funguje na nepřátelích vysoké úrovně
Konjugace
– duální kouzlení se přehřívá pro lepší efekt
– spojené zbraně jsou silnější
– spojené zbraně dokáží zahnat některá stvoření
– obživování nemrtvých s ještě větším zdravím
– vyvolání dvou Atronachů nebo oživených zombií
– vyvolání Atronachů na dvojitou vzdálenost
– vyvolání Atronachů s dvojitou silou
Destrukce
– více poškození pro každou školu
– šance šoku pro nepřátele s méně než 10% zdraví
– šance zamrznutí pro nepřátele s malým zdravím
– šance podpálení pro nepřátele s malým zdravím
– pokládaní run na pětkrát větší vzdálenost
Obnovení
– elixíry zdraví taktéž obnovují staminu
– elixíry zdraví přidávají o 50% více zdraví
– kouzla uzdravování se dají znovunabít
– kouzla jsou více efektivní proti nemrtvým
– magie se obnovuje o 25% rychleji
Kouzlení
– kouzla jsou o 25% silnější
– kouzelné brnění je o 25% silnější
– smrtelné údery do zvířat chytají duši pro další využití
– kouzla zdraví, magie a staminy jsou silnější
– již okouzlené zbraně se mohou dále okouzlit pro silnější efekt
– kouzla mrazení, šoku a podpálení jsou o 25% silnější
Těžké brnění
– zvýšení úrovně o 20%
– útok pancéřovými rukavicemi zesílen v závislosti na úrovni brnění
– plné využití těžkého brnění snižuje poškození o 50%
– těžké brnění nic neváží a nezpomaluje postavu
– přidává 25% výdrže při kompletním brnění
– 10% útoku se vrací zpět na nepřítele
Dvouruční zbraně
– dvouruční zbraně udávají o 20% více poškození
– útoky kladivem ignorují 25% brnění nepřítele
– útoky sekerou udávají extra krvavé poškození
– útoky mečem udávají extra kritické poškození
– mocné údery ubírají o 25% méně staminy
– útoky ve stoje zvyšují úron o 25%
– útoky v běhu zvyšují kritický úron dvounásobně
– boční útok poškozuje všechny cíle
– zadní útok má 25% šanci na paralizování
Lukostřelba
– luk je o 25% silnější
– přibližování
– přiblížení zpomaluje čas
– 10% šance na kritický zásah
– rychlejší pohyb s vytaženým lukem
– u mrtvol se dá najít dvakrát více šípů
– 50% šance na paralyzování
– vytažení luku o 30% rychleji
Plížení
– o 20% těžší odhalení
– útoky ze stínu s jednoruční zbraní jsou šestkrát silnější
– útoky ze stínu s lukem jsou třikrát silnější
– útoky ze stínu s dýkou jsou patnáctkrát silnější
– hluk brnění snížen o 50%
– fyzické pasti na postavu nebudou reagovat
– postava ve sprintu během plížení provede tichou šipku
– skrčení může agresivní nepřátele zmást
Rasové schopnosti
Orkové: Beserker
Redguardi: Adrenaline Rush
Lesní Elfové: Odolnost vůči jedům, nemocím, ovládání zvířat
Nordové: Battlecry
Khajiti: noční vidění, útok pařáty
Imperiálové: Hlas Císaře, více peněz z rabování
Vyšší Elfové: Rychlejší regenerace magie
Temní Elfové: Odolnost vůči ohni, Ancestor’s Wrath (ohnivá obrana)
Bretoni: Dračí kůže, odolnost vůči šoku
Argoniani: Rychlejší regenerace zdraví, odolnost vůči nemoci, dýchání pod vodou
Díky, Mendysi, tak to asi určitě bude.
hm
Proč nám musej pořád něco prozrazovat . Já sem tak nadšenej že si snad vytrhám všechny vlasy než ta hra vyjde . Už slintám nedočkavostí ale sem zvědavej jakej dopat to bude mít na moje známky.
Už jsem se těšil na pokračování To bude hezký dárek pod stromeček.
Al-Muhambad : Ve Falloutu je například velmi podobný perk – Tichý běžec – pokud máš zapnutý běh při plížení, tak se pohybuješ stejně neslyšně jako při normálním plížení, akorát se pohybuješ rychleji, ptže vlastně běžíš.
Tady to bude nejspíš tak, jak napsal Mendys.
Konečně rozdíl mezi Sekerou, kladivem a mečem. Tohle v Oblivionu nebylo. Zbíhají se mi sliny
Al-Muhambad: Neznamená to, že budeš mít sprint zapnutý, ale to, že když při plížení stiskneš klávesu pro sprint, tak nebudeš sprintovat ale uděláš šipku dopředu.
Marigold: Já spíš nechápu, jak můžu mít zaplý sprint, i když se plížím.
Ještě potvrdit létání na drakovi a lezení po střechách a máme skoro dokonalou hru
Díky za informace. Udělal jsem si obrázek o percích. Líbí se mi, že procenta u většiny dovedností jsou víceméně v únosné míře. Poměrně nízká čísla, což je fajn. Sice chybí řada dovedností a finální fáze se ještě může lišit, ale nikterak dramaticky bych to už neviděl.
Al-Muhambad : Já to pochopil tak – když budeš mít tento perk a budeš mít zapnutý běh během plížení, tak abys rychleji dosáhl protivníka, tak uděláš jakoby skok směrem k němu a potichu jej sundáš.
" …postava ve sprintu během plížení provede tichou šipku…"
Tohle moc nechápu.
Mendys: Tak Bethesda o Skyrimu doslova drží hubu, oznamuje fakt jen ty nejpodstatnější věci, ostatní buďto dedukujou fanoušci nebo to vyvodí (jako tento seznam) . Ale jsem za to rád, zůstane nám utajeno JEN a JEN to nejlepší : P
Samozřejmě, je to od fanoušků, nikoliv oficiálně od tvůrců
Jenom bych dodal že seznam kompletní není, chybí tu několik věcí, které prostě . . jsou utajeny.