O Regulérním Source 2 se spekuluje už velmi dlouho. Většinou však šlo jen o přání fanoušků a hráčů. Až doteď. Už se stalo takovým moc hezkým pravidlem, že se v souborech nějakého produktu od Valve skrývají odkazy a reference na něco nového. V rámci dalšího Half-Life jsme se koneckonců dočkali nových animací Dr. Magussona v Portalu 2, řady odkazů v CS: Global Offensive, nebo loga Combine v Dotě 2. Vždy ale šlo spíše jen o jeden jediný nález.
Ohledně Source 2 však bylo nalezeno množství odkazů a narážek, a to v kódu nového programu na tvorbu videí, Source Filmmaker. Vše začalo následujícími řádky:
_TOOLS = None
def tools( engine='Source 2' ):
Hned poté se fanoušci zahrabali do souborů SFM trochu víc, a našli další odkaz, jenž je o poznání jasnější:
'''Return an str with the current engine version.
If key doesn't doesn't exist, assume 'Source', otherwise invalid — assume next-gen 'Source 2'.'''
V tomto případě moc nepřichází v úvahu pochybnosti. Tohle prostě nemůže být náhoda, zároveň by Valve navzdory jejich pověsti maximálních trollů nezašlo až tak daleko. Nabízí se však otázka, jestli je Source 2 opravdu regulérní Source 2, nebo jen další masivní aktualizace současné verze. Oba případy jsou ale nadmíru slibné. Ačkoliv jsme dosud zastávali názor, že je Source 2 zbytečný, výsledek by nemusel být vůbec k zahození, zvlášť když se dá očekávat, že launch titul nebude nic jiného, než Half-Life 3 (i na něj byl v SFM nalezen jeden odkaz, konkrétně na nový model Alyx). Možná právě proto je hra neustále odkládána, a to bez jakýchkoliv obrazových materiálů či informací. Jestli je to tak, vše by do sebe zapadalo.
Nabízí se však zároveň řada otázek. Dočkáme se ještě podpory DirectX 9? Jakou roli v tom může hrát Linux? Uvidíme, jedna otázka už však zodpovězena být může, a to nálezem odkazů na SDK nástroj Hammer 2.0, tím pádem se nemusíme bát o budoucnost modařské komunity okolo Valve her. Nezbývá než klasicky čekat na vyjádření Valve. I tentokrát navíc chceme slyšet váš názor. Brali byste Source 2? A co od něj očekáváte?
jj 2d stromky
Dotard: Ten lesík, to byly jen ty placaté otočné stromky. Ten trik se mi hnusí. Ale to poslední video, to je fantazie!
[ odkaz ]

[ odkaz ]
[ odkaz ]
[ odkaz ]
[ odkaz ]
[ odkaz ]
Co s tym ludia este vedia
No jestli bude HL 3 na novém enginu což bude dopadne to se mnou jako přechod z HL 1 na HL 2 tedy šetřit na nové PC.
Source je samozřejmě perfektně vyladěnej engine a nutno podotknout, že vlastně byl už v době vydání HL2. O tom si můžou v DICE nechat zdát.
A ano, Source ma este dake prvy z Goldsource.
@Speedy, to je : ) Valve powa
No podla mna source engine je ajtak najlepsi, zatial
ELjano uplne suhlasim
ked si porovnavas grafiku source engine a inych novych enginov. . technolohicky sa source nechyta ale ked vidim Dotu 2, CS: GO, Left 4 Dead 2, Portal 2 tak nemam absolutne ziadnu potrebu nieco grafivky vylepsovat a kocham sa tou nadherov. .
aj ked mozno nemam pravdu lebo cryengine, frostbite atd su fyzicky a graficky ovela dalej. . ale fyzicky a grafivky na mna posobi stabilnejsie a kvalitnejsie source engine aj ked to tak mono neni. .
Dotard ja som si vzdy myslel a vnimal som Source Engine ako vylepseny gold src . . ale viac ludi si myslelo ze mi sibe. . ze je to tak?
Dotard: Jak to tak vypadá, hybrid je verze enginu na níž poběží Linux vezre Left4Dead 2, a která bude asi mezníkem mezi Source a Source 2, spadá ale už pod S2 (což značí řádek SOURCE2: FAMILY (SOURCE2, HYBRID) ) . Kážodpádně máš nejspíš pravdu, jestli jde vážně o křížence, poběží na současném i budoucím HW, což je nejspíš nejlepší možná cesta, která ale určitě nabízí i množství rizik
[ odkaz ]
[ odkaz ]
hmm
Source hybrid znie nieco ako verzia enginu, ktora ma fungovat aj na sucastny aj na novy hardware.
Ked ide o grafiku, netreba sa o Source bat a ani o ine veci.
Ale zaklad enginu im este stale tvori Goldsource a mozno este aj daco z Quake enginu ^_ daktore veci (zakladne) su tam archaicke.
Inak suhlasim, jeden z najlepsich enginov, hlavne pre modderov
Jenom jestli nás zase Valve netrollí
Možná mě teď většina fanoušku Unreal enginu, Cryenginu a Frostbite enginu ukamenujou, ale podle mě je Source engine nejlepší engine, který kdy vznikl. Teď vůbec nemluvím o grafice, i když Source engine rozhodně v tomto směru nedělá ostudu, stačí se podívat na Dear Esther nebo Portal 2. Mluvím o tom, že herní engine toho má mnohem více na starosti než jen grafiku, hlavní jsou herní dynamizmy: gameplay, plynulé zobrazování animací, fyzika, správné vykreslování zvuku a to včetně audio efektů, pevný základ a optimalizace. To vše je důležité, i když dnes bohužel podceňované. Jediný herní engine, který tyto prvky splňuje je pravě Source engine. Co mi ale na tomto enginu vadí je, že bohužel zastarává, a to v základech. Všechny nové efekty, který se v současné verzi nachází, jsou spíše formou pluginu a chybí jím pevné základy v enginu. Také nástroje už něco pamatují a jejích stav se dá popsat jako: „buďte rádi, že to vůbec funguje“. Proto se těším na Source 2, ve kterým bych rád uvítal právě upravení a důkladnou předělávku základních pilířů, nové nástroje a podporu modifikací, jako tomu bylo u předchozích verzí.
Tak na textury su mody
Source je skvělý engine, ale často mě děsí kvality textur, například v Portalu 2 vždy když se vešlo do toho výtahu tak jsem koukal do toho paskvilu. Jsem si říkal, že alespoň tam mohli dát HD textury. Ale to není nic co by nešlo spravit. Jsem tedy zvědavý jak Source 2 bude vypadat, Source 1 pořád není špatná.