Microsoft s multiplatformovým hraním v minulosti experimentoval, spousta z vás si jistě vybaví online střílečku Shadowrun z roku 2007, kde proti sobě mohli hrát hráči na PC a Xboxu 360. Bohužel experiment nedopadl podle představ, což připustil i viceprezident společnosti Microsoftu Studios Phil Spencer. Ten je přesvědčen, že cross-play mezi PC a konzolemi dává velký smysl a v budoucnu by mohl fungovat.
„Nesmím o tom mluvit [úsměv], ale myslím, že to, o čem mluvíte, dává velký smysl. V dnešní době máte rozdíly mezi hraním na PC a konzolích, především v ovládání. V Shadowrun jsme zkoušeli možnost, aby PC hráči mohli hrát proti těm na Xboxu 360, ale neměli jsme s tím příliš velký úspěch. Za to jsme se toho hodně naučili,“ řekl Spencer pro AusGamers.
Prozatím ale můžeme zapomenout na to, že by se ve hrách na jednom serveru setkávali hráči hrající na různých platformách. Spencer totiž jako příklad uvedl arkádu Skulls of the Shogun pro PC a Xbox 360, kde jste si mohli svůj postup uložit do cloudu, načíst si ho na jiné platformě a pokračovat vesele v hraní. Právě v tom vidí Microsoft budoucnost a rád by, aby to fungovalo napříč všemi různými zařízeními.
To má prý smysl především v singleplayerovým a kooperačních titulech, kde nejsou tolik brány v úvahu výhody jednotlivých platforem. Kámen úrazu v případě Shadowrun byl jasný, hráči na počítačích s klávesnicí a myší byli při bitvě mnohem rychlejší a přesnější než hráči s gamepadem v ruce.
Osobně proti takovým možnostem nejsem, neočekávám ale, že by nám Microsoft dovolit koupit si hru například na Xbox One a pak si ji zdarma stáhnout do PC nebo naopak. Kdo by chtěl za stejnou hru platit dvakrát…
Morte, tak teď ti nevím, ale přijde mi, že říkáš to samé co já. Stejně tak nikdo nepustí ženskou s chlapem do ringu i kdyby byla mistr své kategorie, protože by z toho také h. . no měla. A není to o znechuceném zákazníkovi a menším bakšiši. Ani ty bys nešel proti 150-ti kilovému chlápkovi když je ti jasné, že to schytáš, ale ve stejné váhové kategorii by šlo o vyrovnaný souboj. Mě jako vůbec nepřekvapuje, že většina PC komunity by ráda hrála proti lidem s gamepadem, protože cítí, že by je roznesli na kopytech a mohli se pošklebovat. Mě by to ale neuspokojilo. Bylo by to jako porazit někoho v běhu tím, že si vezmu inline brusle. Valve mě hlavně naštvalo když Counter Strike GO nevydalo pro Evropu na PSN. Nejdříve se mlžilo, že později a pak to nechali vyšumět. Škoda.
No tak to je ale záležitost člověka co to předvádí a nemusí to ani hrát na gamepadu. To že čumí do země prostě s gamepadem nesouvisí. Já do země rozhodně nečumím. Navíc podle videa nemůžeš soudit jak dobře se dá hrát na gamepadu. Jinak já jsem začínal na PC takže zkušenosti mám bohaté. RPG a strategie hraju také. Asi před týdnem mi kamarád doporučil Path of Exile a… ta hra mě naprosto uchvátila. Tohle je konečně důstojný nástupce Diabla 2.
Já tady nevystupuju jako obhájce K+M a už vůbec nemám nic proti gamepadu. Ale celá tahle problematika je prostě jednoduchá. Cross platform hraní je samozřejmě nesmírně jednoduchá věc a nebyl by problém ji implementovat takřka do všech her (myšleno MP) . Nikdo to ale neudělá, protože tím pro jednu stranu ta hra v ten okamžik končí a znechucený a rozdrcený zákazník je to poslední, co chceme. Proč asi nakonec Valve upustilo od cross platformy u counter-striku? Proč asi na sebe nepustěj v bojovkách různý platformy? Některý special moves a super nebo ultra komba na klávesnici ani neuděláte. Cross je dobrá myšlenka, ale v praxi je to blbost.
llumpu – protoze me proste irituje, kdyz treba FPS hru oficialne recenzujou a hrajou ji na konzoli na gamepadu, i kdyz treba vychazi zaroven i na pc, naprosto me vytaci, kdyz potom onen "predvadec – recenzent" nekam bezi a napriklad nema vycentrovanej pohled, ale je trosku uhnutej, protoze na gamepadu proste nelze zaroven chodit a dokonale centrovat zamerovac (obraz) , kdezto kdyz to recenzujou na pc, tak je to proste videt, jak se postava (hrac) pohybujou, dokonalej soulad mezi pohybem postavy a pohyb pohledu postavy
Ještě doplním pro morta – Automobilový závod -> FPS hra, trať -> mapa, zvolený vůz ->zvolený ovladač. Takže když formule x wrc auto definuje dvě rozdílné disciplíny pak zvolené ovládání definuje také dvě různé disciplíny. Z toho mi vychází, že hraní FPS na gamepadu je jiná disciplína než hraní s klávesnicí a myší. Tudíž spolu nemohou soupeřit v oficiálním klání ( neberu v úvahu mix lobby kam jdeš dobrovolně) . Vykašlete se prosím na to zvolené přirovnání a neslovíčkařte.
To říkáš ty, protože chceš slyšet, že lepší hráč hraje s klávesnicí a blbeček s gamepadem. Nejlepší jsou oba, ale každý v jiné kategorii, chápeš?
takze proto, ze se na gamepadu proste hraje FPSka demenetne, je lepsi ten, kdo to na gamepadu "taky dava"? tak to me pose…drz
to, ze se fifa muze hrat lip na gamepadu nepopiram, ale fifu nehraju, takze neresim, preferuju rpg+strategie a obcas to riznu fps, takze jedinej moznej ovladaci prvek pro me je m+k
a to ze je ten muj posledni prispevek "pro ten druhej pripad" taky vim, ale jako ukazka toho, jak nesikovny prirovnani to bylo, si myslim ze staci…
Proboha, je přeci jedno co je v tom přirovnání každý jistě pocopil ten princip. Přesně jak psal kjuler. Alfajk se samozřejmě chytá slovíček, protože mě nemůže vystát. Dosáhnout dobrých výsledků na gamepadu je o dost složitější než na KB+M takže skill bych tu nevytahoval. Nikdo v oficiální soutěži nenasadí chlapy proti ženským ve fotbale, nikdo nepustí boxera na sumo zápas i když jsou všichni mistři. Prostě je to rozdělené podle jasných pravidel a je jedno jaké přirovnání zvolíš. To že KB+M je přesnější a rychlejší a nakopala by gamepadu zadek ví i moje matka. Tak se přestaňte povyšovat na ty co hrajou gamepadem. Když totiž přijde na věc tak tu většina z vás brečí, že jim to na gamepadu nejde a počkají na PC verzi, no to mě poser, já totiž na gamepadu hraju a s KB+M nemám naprosto žádný problém, ale vy ten gamepad nedáváte. Takže ano, KB+M je přesnější, ale hrát dobře gamepadem je složitější. Pro některé natolik, že nedokážou přetrpět prvotní neúspěchy kdy trpí jejich naboostované ego a vykašlou se na gamepad úplně. Takže každá kategorie má své mistry! ! ! Jinak díky XIM (jak jsem psal někdy minulý týden) je to úplně jedno, protože v každé x-té hře multiplayeru potkáš tele co radši vyhraje podvádením proti lidem s gamepadem než aby dostalo na prdel od lidí co mají také KB+M. Pro alfajka ještě dodám, že to co píše (i když jsem podle něj zvolil blbé přirovnání) je situace kdy má navrch gamepad. To může být třeba FIFA. Protože analog je analog a nedá se srovnat s ubohými osmi směry, které vypotíš z šipek na klávesnici (zbytek pravděpodobně dopočítá komp) jinak bys tam horko těžko dal gól pokud bys nepálil z vhodných míst jedním z těch 3 směrů, které můžeš na klávesnici zmáčknout když stojíš směrem k bráně.
to prirovnani je proste bullshit, v tom pripade potom postav formuli na rally trat, ta se rozpadne po 10 metrech, zavod ani nedokonci, takze by v bodovym souctu vyhralo rally auto…
MoRt8: jde o to srovnání, že máš stejné HW možnosti (okruh) , ale máš různě prostředky k tomu, aby jsi dosáhl výsledku K+M x gamepad (formule x Rallyové auto) . Rallyové auto bude ve značné nevýhodě.
K+M je mrtvé ovládání, bez odezvy , jakéhokoli pocitu z hraní , je to jako hrát hry s vypnutým zvukem.
kjuler : : : Naopak to chci hrozně pochopit, ale prostě se mi to nedaří. Vy porovnáváte naprosto odlišné disciplíny vyžadující zcela rozdílné dovednosti. Já srovnávám zcela shodnou disciplínu ve stejném sportu pouze s rozdílným názorem na ovládání.
Alfajk: Ilumpův příspěvek naprosto vystihuje tento věčný spor KB+M vs gamepad. Pokud to ty nechápeš nebo nechceš pochopit, tak to nemá cenu dál řešit.
kjuler – naopak, ocividne ty prehlizis podstatny informace, protoze se ti zrovna jeho uvaha o F1 a WRC hodi do kramku, jinak srovnava nesrovnatelny
MoRt8: Očividně nechceš pochopit podstatu a řešíš nepodstatné detaily.