Tento týden přinesl překvapivou zprávu: Studio Irrational Games bylo zavřeno, aby se jeho zakladatel Ken Levine v rámci vydavatelství Take-Two mohl pustit do nového projektu. Vybral si k tomu 15 svých zaměstnanců. Zbytek lidí (mluví se o více než stovce) si hledá nové příležitosti.
Fanoušci série BioShock byli pochopitelně značně nervózní, vždyť právě Irrational Games stálo za zrodem utopické akční série BioShock. Nikdo nevěděl, jak to bude se značkou dál.
Až dnes se rozhodlo 2K Games všechny ujistit, že i přes uzavření Irrational Games bude série BioShock pokračovat.
„BioShock je jednou z našich nejoblíbenějších frančíz. Děkujeme Irrational Games za původní BioShock a BioShock Infinite; právě druhá jmenovaná hra se stala jednou z nejoblíbenějších roku 2013,“ řekl zástupce vydavatele pro Game Informer.
BioShock Infinite měl po celém světě prodat zatím přes 3,35 milionů kusů.
„V rámci našich týmů budeme i nadále pracovat na BioShock universu. Těšíme se na další zážitky ve světě BioShocku.“ Otázkou zůstává, kdo převezme nový BioShock. Irrational Games údajně pracovali na pokračování. Že by opět dostali šanci vývojáři z 2K Marin, kteří nám přinesli BioShock 2?
Při uzavření Irrational Games se ukázala výjimečná solidarita v rámci herního průmyslu. Pracovní nabídky odchozím z Irrational Games už nabízí Crytek, BioWare, Retro Studios, Insomniac, Turtle Rock, Bethesda a Gearbox.
me BI nudil, na jednicku to nemelo ani za mak, takze osobne vitam, ze dalsi dil bude delat nekdo jiny.
shaak: Jaké očekávání? Nebo na jsi přišel kde? Jsi snad akcionář Sony? Máš vůbec Vitu? Já osobně jsem s tou svojí velice spokojený a řeším jediný problém a to ten, že nevím, co bych dřív hrál. Jistě ne všechno jsou exkluzivní AAA tituly, ale stále má spoustu našlapaných her, které můžeš hrát kdekoliv.
zlovkvetinaci: Mě žádní analytici nezajímají, to jsou jen kecy. Vita se nepovedla (i když HW je dobrý) a rozhodně nesplnila očekávání nástupce PSP, to je fakt. A proto bych se nedivil, kdyby se na ni vybodli stejně jako na Wii U a radši udělali další hru pro PC a velké konzole.
Že to není 100% vím… ono nic konkrétního ohlášeno nebylo. Zvlášť po uzavření Irrarional Games by to mohl být problém.
Shaak: Vitě se nijak špatně nedaří. Vlastně proti všem Patcherovským prognózám (které asi hltáš) se prodává líp a líp. Navíc to není tak dávno co se sám Levine vyjádřil, že tu hru udělat chce… a vzhledem k tomu, že teď 2K na Vitu vydává Borderlands, tak by se asi mohlo říct, že jí po jejím "úspěchu" věří.
zlovkvetinaci: Myslíš, že potom "úspěchu" Vity to ještě plánují? Já bych s tím moc nepočítal…
zlovkvetinaci: Je možné, že ten už nebude. Rozhodně vyjde druhá epizoda Burial at Sea, ale ta Vita verze prý není 100%.
No furt ještě je slíbený Bioshock pro Vitu.
skylines: Lépe bych to nenapsal.
Pamatuju ty stavy v dávných dobách, kdy jsem se s 15% života v unrealu a qakovi bál vyjít za další zeď a podobně. Dneska si stačí strčit prst do nosu a zalýzt za zeď. Jinak samozřejmě doufám že z Bioshocku neudělají poslední alieny, nebo něco podobně příšernýho.
Apropo na konzoli jsem záverečnej boj v infinite řešil asi 2 dny, na PC na největší obtížnost na první zátah. Gamepad piJiří Šrámek#! !
Brokarek: Já jsem první Bioshock prošel na střední obtížnost, ale občas jsem měl z té atmosféry a té obtížnosti opravdu depku. Ten nedostatek nábojů, to, že nepřátelé tě skolili na 3 nebo 4 rány, atd…. To bylo strašně frustrující. A Infinite už byl sice lehčí, ale závěrečný souboj jsem dělal na střední obtížnost asi 3x.
fallanga: Tak třeba první BS mi dělal problémy i na easy, zatímco u Infinite jsem se docela prosekával i na tu nejtěžší obtížnost.
Je pravda že dneska znamená vyšší obtížnost to, že nepřátelům narveme víc životů, vaše kulky žerou méně, nepřátelé maj aimbot nebo soupeři jezděj na plnej plyn po přesně daný lajně, maj boosty, nebo jsou hráči protějšího týmu najednou o 30% rychlejší a brankáři chytaj hůř (to je dokonce prokázaný že to tak ve Fifě na nejtěžší obtížnosti skutečně je) . Vrcholem kreativity je to, když se na vás vysype víc nepřátel. Kdo by se taky sral s nějakou nápaditější AI nebo rozmanitějšími nepřáteli, že?
Od toho máme volitelnou obtížnost. Jenže ta bohužel dneska nefunguje protože nejtěžší obtížnost znamená aim-bot, wall-hack apod. (COD)
Poslední hry u kterých to stopro fungovalo bylo Halo, FEAR a STALKER.
Mě osobně vadí jednotná obtížnost u závodních her protože potom je hra pro mě strašně snadná. (na závodních her jsem vyrůstal takže je mám v malíku)
Tak si tak říkám, že se 2K Games sami chtěj zruinovat, nejdřív seberou Mafii a daj ji Američanům, teď bude dělat BioShock zas někdo jinej, jojo, až si lidi přestanou kupovat jejich sporty a poserou i Borderlands, tak to teprv budou v prdel*.
Nějak nechápu to rozhodnutí zavřít úspěšné studio a značku svěřit do rukou někomu jinému. Nejen že s stane s Bioshockem to co se stalo s NFS když ho předali Criterionu ale ten tým pracovníků bude pracovat na něčem úplně novém kde úspěch není zaručený ani v nejmenším oproti původnímu zaměření a dost možná to i tyhle lidi vrhne do zapomnění. Pro mě jako investora by tohle bylo naprosto nepřijatelné riziko a Levine musí mít pořádný páky aby mu tohle prošlo… Chci říct: Přemístit a z velké části rozpustit úspěšný tým stojící za úspěšnou značkou a tu předat kdo ví komu a ten tým dát na něco naprosto neodhadnutelného tak to je šílenství.
Brokarek: Obtížnost v BIoshock I byla skvěle udělaná. Hra byla těžká a opravdu jsem tam chytal občas záchvaty, ale dala se projít vlastně za pár hodin.