Společnost Oculus dnes na své tiskové konferenci přes začátkem E3 představila novinky týkající se virtuální reality. První věcí je nový ovladač pro ovládání her. V každé ruce bude hráč držet jeden bezdrátový ovladač a pomocí gest a tradičních tlačítek a analogových páček ovládat hru.
Nový ovladač se jmenuje Oculus Touch a jedná se zatím pouze o prototyp.
Streamování her z Xbox One do headsetu
Druhou novinkou je možnost streamovat Xbox One hry do headsetu za pomoci Windows 10. S tím souvisí také skutečnost, že ve spotřebitelské verze Oculus Rift bude přibalen klasický Xbox One gamepad, který si bude rozumět pochopitelně i s PC.
Pokud jste se teď začali radovat, tak ještě chvilku vydržte. Protože tato informace neznamená, že Xbox One hry si budete užívat ve 3D. To bohužel ne, alespoň ne ty, které nejsou pro 3D určeny. Pokud budete z Xbox One streamovat do brýlí Forzu, Halo nebo Sunset Overdrive, tak se vše bude streamovat na jakési promítací plátno v brýlích ve 2D, nikoliv 3D.
Bohužel jsme se zatím nedozvěděli datum vydání (stále platí jen začátek roku 2016), cenu, ani přesné specifikace. Místo toho se firma zaměřila na samotnou virtuální realitu. Tu budou zprostředkovávat dvě OLED obrazovky se širokým zorným polem a možností si nastavit čočky tak, aby vyhovovaly naprosto všem. O atmosféru se postarají sluchátka integrovaná přímo do headsetu, dopomohou k orientaci v 360 stupňovém prostoru. Pokud vám nebudou vyhovovat, můžete je z headsetu vyjmout a využít své vlastní.
Platforma Home podobná Steamu
Oculus myslí na všechno. Kromě samotného headsetu pro virtuální realitu a speciálního ovládání připravuje vlastní platformu pojmenovanou Home. Podobná se Steamu, ale na rozdíl od portálu Valve bude Home pracovat s Rift headsetem. Chybět nebudou ani sociální komponenty, kde budete moci vidět, co dělají vaši přátelé a jaké hry hrají.
Při nákupu hry přes Home si prý budete připadat, jako byste stáli v obchodě.
Tvůrci Ratchet & Clank vyvíjení hru pro VR
Studio Insomniac Games, které hráči znají především díky populární dvojici Ratchet and Clank, vyvíjí hru, která je od základu dělaná pro virtuální realitu. Jmenuje se Edge of Nowhere a má vyjít v roce 2016 exkluzivně ve verzi pro Oculus Rift.
Výkonný ředitel Ted Price během konference prozradil, že půjde o hru viděnou z pohledu třetí osoby a hráči podniknou dobrodružství v zasněženém prostředí.
Chronos je RPG pro Oculus Rift od týmu stojícího za Darksiders
David Adams, generální ředitel Gunfire Games (ex-Vigil Games), během konference Oculusu překvapil a odhalil, že i oni mají v plánu hru určenou pro PC a Oculus Rift. Jde o Chronos, což je atmosférické third-person RPG, které bude v jednom zajímavé. Hlavní hrdina plní questy ve starověkém labyrintu, který se otevře jednou za rok. Když ale hrdina zemře, tak se musí vrátit o rok později. Hra se tak bude odehrávat v průběhu jeho života, kdy zkoumá labyrint obsahující staré zříceniny, obrovské jeskyně, starobylé hrobky a další věci.
Aby to bylo zajímavější a realistické, bude věk hrdiny ovlivňovat hratelnost. Na začátku bude hrdina mladý a plný síly, ale když zestárne, bude pomalejší a více se spoléhat na rozum.
Chronos zatím nemá stanovené datum vydání, ale ukáže se příští týden na E3.
Další hry
Jak si sami můžete všimnout, Oculus bude spolupracovat s mnoha společnostmi, které připraví všelijaké hry pro virtuální realitu. Pokud se někteří indie vývojáři rozhodnout dělat hru pro Oculus, nabízí jim firma dohromady 10 milionů dolarů na podporu.
Na co k tomu bude potom xboxovy ovladač když to ma vlastni?
predator. cz: Už skoro, ale ještě ne úplně [ odkaz ]
Já s tím problém teda nemám jak tu všichni píšete. Hry které budou v "home" budou určitě i ve steamu (jen další nenucená platforma dělaná na ruku oculus riftu) . To že se hry prezentují z pohledu 3 osoby neznamená, že to nepůjde změnit. Tím hlavně myslím že hra půjde hrát i bez oculusu a s nasazením oculusu se to hodí do první osoby (třeba jo, nebo i ne) .
Jen osobně doufám že půjde koupit oculus i bez toho budle s xbox one ovladačem. Myslím že xbox 360 ovladač co mám doma bude stačit. Nechce se mi nuceně doplácet za něco co nepotřebuju.
The Void je novým projektem, který vzniká v Salt Lake City a má spojit virtuální realitu se skutečným světem. Video [ odkaz ] a stránky [ odkaz ]
Na těch hrách je strašně moc vidět jak se obrovské množství výkonu cpe do plynulého zobrazování a výpočtů poloh a už toho moc nezbývá pro grafiku, takže se to musí maskovat nějakou celkovou stylizací.
Ale jako technické zařízení je Rift dost zajímavý, ale nějaký velký komerční úspěch v tom nevidím.
Mark Zuckeberg si stím hraje na FB mrkněte …
Mr. Lolendo: Migrény se nejvíc bojím …pseudo 3D v kinech vidím vždy čáry tak jsem zvědavej na tohle oculus/morpheus
to: Alfajk
Viděl by to tak stejně. Já chci jen ty brýle! Chci pustit hru koupenou na steamu a hrát. Dle mého názoru není problém nějak "interpolovat" jakoukoliv hru aby jela na VR. VR je pořád jen 2D display se dvěma čočkami. Nic víc. Že by nefungoval pohyb hlavy ve starých hrách apod. ? ! Na to sere pes!
Streamování z konzol? To je dobrej vtip. Navíc díky postprocessingu a omezeném FPS… mno jak to říct. Kdo nepoznal migrénu tak ji pozná.
Tak pravděpodobně ty hry nezačali být dělané pro jen VR, jen se pak nechali zaplatit jako exkluzivity. Stejně celé VR hraní teprve začíná, tak to nebude nic zázračnýho, kdybych o něco takovýho vůbec měl zájem, tak bych stejně radši počkal ještě pár let, než se to pořádně rozjede a ještě je třeba počítat s krvavou cenou.
jedna z nejhorsich prezentaci, ktery jsem kdy videl, horsi byla uz jen ta z E3 kdyz microsoft predstavoval xbox one a nebejt tam eve valkyrie tak se muzou jit rovnou zahrabat
pevnej bundle xbox one controllerem je pekna 3, 14covina, to jako budu mit ted 2 xbox ovladace, kdyz si koupim oculus? (protoze jeden xboxackej uz mam, asi jako vetsina lidi hrajici hry – proc pridavat do bundle dalsi a zvysovat tim cenu? )
ty hry z pohledu treti osoby vypadaly maximalne bidne…no a na zaver dalsi stupidni klient, kterej doufam skonci v propadlisti dejin jako GFWL
upiram zrak ke steamu a HTC VIVE
Zatím mi ty dvě hry přijdou takové arkádovější. Možná nebudou špatné, ale skutečná virtuální realita je ještě hodně daleko.
Miky: Pravda, to je z jejich strany celkem hovězí nápad. Na co dělat hru "na míru", když plně nevyužije potencionál zařížení.
V článku jsem zapomněl poukázat na jednu věc. Celkem mě zaráží, že ty dvě hry jsou ve třetí osobě, přitom jsou dělané pro virtuální realitu, což by bylo alespoň z mého pohledu lepší z pohledu první osoby.