Příští rok má dostat konzole PlayStation 4 novou exkluzivitu od studia Guerrilla Games. Hra Horizon: Zero Dawn, 3rd person akce s RPG prvky odehrávající se v otevřeném světě, se nám představila již v úterý brzy ráno. Vidět jsme mohli působivé video s gameplay záběry a přečíst si první šťavnaté detaily. Dnes následují nové informace, které přibližují vývoj a samotný směr tvůrčího celku.
Než začnete číst řádky níže, určitě se na video podívejte.
Na Horizon: Zero Dawn se začalo pracovat po dokončení Killzone 3, tedy před čtyřmi a půl roky. V té době dvacet vývojářů vytvářelo koncepty a prototypy. Po dokončení Shadow Fall se vývoj rozjel na plné obrátky a po roce a půl jsou v Guerrilla ve fázi, kterou jsme mohli vidět v úterý na vlastní oči.
Horizon: Zero Dawn je hodně ambiciózní titul. Jde zdaleka o největší hru, kterou kdy v Guerrilla Games vytvořili. Hra se odehrává ve světě, který před tisíci lety zažil velkou apokalypsu. Zdejší různorodé prostředí neovládají lidé, ani příroda, nýbrž různě velká mechanická zvířata připomínající dinosaury. Co se přesně stalo, není zatím tak úplně jasné. Víme akorát to, že lidé museli opustit své domovy a přestěhovat se do hor, kde žijí kmenovým způsobem, loví a sbírají suroviny.
My se na celou záležitost podíváme z očí hlavní hrdinky Aloy. Jde o zhruba dvacetiletou zkušenou lovkyni strojů, která patří mezi nejlepší lovce svého kmene. S Aloy se vydáme do nehostinného a nebezpečného otevřeného světa, kde budeme tajemné mechanické bytosti lovit. Cesta to má být emotivní a hlavním cílem bude rozluštit tajemství kmenů, nalézt starověké artefakty a vyspělé technologie, které nám pomohou v boji s nepřítelem. Abychom tohle všechno dokázali, budeme muset prozkoumat každý kout světa.
V boji budeme mít k dispozici početnou zábavu zbraní. Lze přepokládat, že se ze začátku budeme muset spolehnout především na luk. Skrývání ve křoví a moment překvapení tak bude hrát prim, minimálně na začátku. Poté se nám do rukou dostanou vyspělejší střelné zbraně. Guerrilla Games se dušují, že důležitá bude strategie, budeme muset přijít na strategii, jak stroje porazit. Každý „druh“ přitom bude jiný a vyžadovat odlišný přístup. V ukázce si můžete všimnout, že hlavní hrdinka má k dispozici několik typů šípů, každý má svůj účel.
Mechanická zvířata se často zdržují ve stádech, lze ale narazit i na samotářské stroje, které jsou často mnohem nebezpečnější než menší jedinci ve stádech. Tyhle velké bestie jsou totiž vyzbrojeny raketami, kanóny a dalšími účinnými zbraněmi, které z nás nadělají fašírku.
Pokud si říkáte, že by stačilo stroje obejít a soustředit se na hledání artefaktů, tak nemáte úplně pravdu. Bude důležité s mechanickými dinosaury bojovat. Když nějakého porazíme, získáme z něho věci k výrobě nových zbraní a vylepšování těch stávajících, stejně tak si budeme moci vyrobit nové a odolnější brnění a další věci, včetně nástrojů, třeba pasti.
Co se týče samotného herního světa, ten bude plně otevřený a prý obrovský s detailními lesy, impozantními horami a atmosférickými zříceninami z doby, kdy lidé diktovali podmínky a nemuseli se ničeho obávat. Jistotou je proměnlivé počasí a změna denní doby – den a noc.
Guerrilla Games si s Horizon dali za cíl vytvořit působivou akční hru s RPG prvky, která si zachová jejich DNA. To znamená, že i když bude svět otevřený, tak po grafické stránce by mělo jít o titul, který bude tlačit výkon konzole PlayStation 4 ke svému maximu. Po Shadow Fall se prý naučili s novou technologií a PS4 lépe pracovat a dokážou mnohem více, než u předešlé hry.
Guerrilla Games doufají, že Horizon se stane jejich další fantastickou značkou, kterou si hráči zamilují. To co jsme zatím mohli vidět, má být jen špička ledovce. V plné verzi toho bude mnohem víc. Ale o tom až někdy později.
Tohle je čistý originál
Tahle hra vypadá na tak šílený mix žánrů, že to prostě musí být originální. A jestli ne, tak to bude divnej loveckej simulátor přerostlých toustovačů.
Morth – jezis (:
MagicFiberCZ: Ja bych radeji jednu konzoli s hrama ze vsech platforem. To by vyresilo vecne dilema rozhodovani. hh
Děkujeme za obsáhlou a velice konstruktivní a objektivní recenzi.
strasna blbost
Tak jsem si říkal, že Uncharted 4 už nic nepřekoná a ejhle. Tohle vypadá zatím velice famózně.
fighter08: Jsem na tom úplně stejně. Od Guerrilly jsem ještě nic nehrál. Killzone pro mě není a jak se začaly objevovat první informace, že chystají open world hru s roboty, tak jsem si okamžitě řekl, že to pro mě nebude taky. Ale ten gameplay mi doslova vyrazil dech a zároveň se to stalo jednou z mých nejočekávanějších her na PS4.
Do budoucna se máme na co těšit, oni takhle jedou pecku za peckou, stejně jak naughty dogy.
klaním se jejich dovednostem
Už se moc těším vypadá to užasně
Fighter: tak Guerrilla ukaze hru a ve finale je jeste lepsi neboj opravdu to neni exemplarni pripad ala Ubi-W_D. .
S Guerrillou nemám ještě žádnou zkušenost, takže neznám jejich praktiky ale jako Ubisoft to snad neudělaj (ehm, ehm, Watch_Dogs poprvé na E3…)
No já si myslím, že když už na tom pracují 4, 5 roku, tak už asi mají představu, co si dovolit můžou. Není to snad tak, že by na E3 museli honem něco narychlo slátat aby pak zjistili, že to tak fungovat nebude. Po takové době by tedy mohli mít nějaký stabilní základ a představu o celém projektu. Kdo ale ví, dneska se dějí fakt nemožné věci. Musíme prostě věřit.
Vypadá to naprosto skvostně! Hlavně aby se ta grafika udržela na téhle úrovni až do vydání
Včera jsem ten trailer zapnul víceméně omylem, ale díky bohu za náhodu, protože se mi to velice zalíbilo a díky tomu bych uvažoval o koupi PS4