Netradiční box s RPG prvky nesoucí název Punch Club z ledna letošního roku dokázal prodat 300 tisíc kusů. Pro vydavatele i vývojáře je to úspěch, ale kdyby neexistovali piráti, mohlo to být mnohem víc. Právě tahle skupina si na hře přímo smlsla. Vydavatelská společnost TinyBuild uvedla, že aktivováno je více než 80 procent nelegálních verzí. U PC, Macu a Linuxu se bavíme o 1 137 000 kusech, zatímco u mobilních a tabletových verzí je to 514 tisíc kusů. 90 procent tvoří Android.
Je otázkou, zda by si piráti hru jinak koupili. Jejich argumenty se často opírají o fráze, že si hru nemohou bezplatně vyzkoušet, protože často neexistují demoverze. Když se jim hra zalíbí, tak si ji koupí. To jsou ale spíše výmluvy, než pravda. Rovněž nevíme, zda 1,6 milionů lidí hru skutečně hraje, je možné, že je po hodině přestala bavit.
Statistikám každopádně kraluje Brazílie, Rusko a Čína. S velkým odstupem je potom Turecko, Ukrajina, Maďarko, Spojené státy, Německo, Polsko a Francie. Zajímavé je, že hra byla lokalizovaná do portugalštiny. Poté zaznamenala na místním trhu velký nárůst, který se ale nezopakoval v případě Brazílie. Tam to může být z důvodu vysoké ceny, které určují daně.
„S pirátstvím je těžké bojovat. Většina DRM ochran se nechová dobře k platícím zákazníkům. Když se na problematiku díváme dnes, měli jsme umožnit sdílení uložených pozic napříč platformami. Tímto způsobem jsme mohli získat nějaké zákazníky, kteří si hru stáhli na PC, ale legálně by si ji koupili alespoň na mobilech,“ dodává Alex Nichiporchi.
Punch Club má na Steamu velmi kladné recenze, celkově jich je přes 2400.
Punch Club vypráví příběh o muži, kterému brutálně zavraždili otce před jeho očima. Budete tvrdě trénovat, jíst kuřecí maso a snažit se získat místo v řadách klubu Punch. Jenom tak zjistíte, kdo vašeho otce zabil. Cíl máte jasný, ale pouze na vás záleží, jak se k němu dostanete.
"… z těch 80% by to bylo možná pár % …"
Vidím to podobně, kolik "pravověrných pirátů" s koupí hru, když jí nemůže stáhnout? Možná nakonec i to pirátění prodejům mohlo pomoci.
Sám si hru napřed stáhnu a jestli mě baví, tak kupuju. Proč mít pirated verzi (často zastaralou, málokterá hra se dočká pravidelné aktualizace) , navíc ořezanou o achievementy, síťovou hru, hi-score tabulky atd. , když to hraju a chci se podělit s kámošema o herní úspěchy.
Odpověď na komentář uživatele
Ne nedělám. U AAA her si to buď koupím nebo to prostě přejdu
Odpověď na komentář uživatele
Jenže mezi indie a AAA vývojáři je zásadní rozdíl. AAA vývojáři dostávají zaplaceno tak jako tak. Indie mnohdy to dělají na své vlastní náklady tedy až tržby jsou jejich jediný příjem.
Děláte, jako by se neměli odměnit i hry velkých společností. Vždyť se ty tisíce zaměstnanců (například série AC) musí nějak uživit!
No já nepirátím velké hry, ale onu "výmluvu" používám docela často u Indie her. Zpirátil jsem si Stardew Valley, za 30 min jsem tu hru koupil a vesele hraju na steamu. Zpirátil jsem factorio, za 1 hodinu jsem ho koupil a vesele hraji na steamu
Zpirátil jsem punch club, za 30 min jsem to smazal a už to ani hrát nehodlám a jsem rád, že jsem to nekoupil
Já nevěřím všem Indie hrám a rozhodně jsem se svým postupem spokojen, protože Idie hry je třeba podporovat, ale ne všechny mě baví
btw: Ano fakt se také divím ohledně Stardew Valley. Nejspíše napíši vlastní recenzi až se do toho více ponořím.
Vím, že Miky se k tomu vyjadřoval u předešlé snídaně kdy řekl, že to nemá takovou čtenost, ale zrovna tato hra . . no nevím 
Zrovna u indie studií je mi to líto. Podobné hry si to zaslouží a sice to má prodeje velmi pěkné, ale mít to třeba 1 500 000 kusů, byla by to jiná.
Odpověď na komentář uživatele
Amen… Tohle je právě ten největší Fail. Např. to vidím u svého telefonu kdy je spousta her označena za nekompatibilní takže si je nemohu ani stáhnout. Ale když si seženu pirátskou verzi tak hra jede tedy je kompatibilní.
Nebo normál hra je kompatibilní ale nejde stáhnout nebo nejde naistalovat nebo nejde spustit nebo je bugnutá nějak. Ale zase pirátská verze jede bez problému.
Takže tohle nahrálo mé teorii že pokud nemáte dráhy nejprodávanější telefon tak se můžete jít bodnout. Protože vývojáři aplikací optimalizují ty hry jen právě na ty zařízení. Na čež se ale potom nemohou divit míře pirátství když takhle diskreditují ostatní s jinými telefony. Nedivil bych se kdyby to byla strategie lidi nutit kupovat každý rok novej telefon za 20K
Dneska opravdu není nic jenom tak. Do těch nenažraných sviní totiž nikdy nevidíš.
Tohle není Mortal Commbat, aby se to prodávalo kus po kusu …podle mě měli autoři vsadit na jiný obchodní model. Prodávat tam zlatý brnča na boxery tak jim to zarobí víc .
Měli by mít také změřené, jak dlouho hru ti piráti hráli (jistě není problém začlenit i toto) – pokud ji každý vyzkoušel na 10 minut a smáznul z disku – což je u warezu docela normální… To by podle mě byly zajímavější data, protože warez funguje trochu jinak. V mém okolí jsou ze všech warezáků, potom co vyšli školu a získali příjem, platící hráči, kteří jsou zvyklí hrát hodně her a nyní si je kupují. Kdežto ti co od rodičů dostali jednu originálku NHLka k Vánocům a další hru k narozeninám už vůbec nehrají. Důležité je zaměřit se na to jak hru prodat a ne kolik dětí si jí stáhlo… Koukněte na Zaklínače 3, nemá ochrany, v balení je spousta dárečků a prodeje jsou krásné…
PS: Na PS4 jsem přešel hlavně kvůli tomu, že se firmy víc starají o warez, než o to jak hru odladí a na to jim kašlu.
Čína, Rusko, Brazílie žádné překvapení.
Turci jsou docela vypečení i s kradením licencí k Euro Truck Simulator 2.
Tom
N
Nejstarší výmluva zlodějů – vždyť ostatní kradou taky, ne?
Ale když pak je okradený i dotyčný křikloun, hned by zlodějům ruce sekal.
tohle je docela naivní postoj myslet si že když by se hra nedala zpirátit tak by byl prodej nějak výrazně větší … z těch 80% by to bylo možná pár % … prostě by si to nekoupili a nezahráli. Já jsem třeba tuto … jak tomu říkáte "výmluvu" … použil nedávno když vyšla hra Stardew Valley ( což se docela divím že tady snad o ní není ani zmínka když to je docela boom na steamu s jednou z největších prodejností co jsem četl
na to že to je taková simple pixelová hra od jednoho týpka … ) sem si jí prvně stáhl bo to vypadalo zajímavě ale normálně takové hry nehraju … po 2 dnech co jsem byl do toho šíleně zabraný jsem prostě ty prachy za to rád utratil a podpořil vývojáře … pokud by nebyla žádná cracknutá verze tak bych nad tím prostě mávl rukou a dál se o to nezajímal …
Odpověď na komentář uživatele @Tom
N
někde se ta linie stanovit musí, člověk taky občas jede rychleji než má ale zase už nesráží chodce že
Tom
N: Mám, a? A pokud tě zajímá, jak vědí, kolik lidí a odkud, si to stáhly, tak je to díky trackerům, který jsou zakomponovaný uvnitř souborů hry. Ještě něco tě zajímá?