Capcom si na každý den letošní výstavy Tokyo Game Show 2017 připravil nějaké novinky ohledně chystané lovecké akce Monster Hunter: World.
Nastínění příběhu je relativně jednoduché. Vždy jednou za 10 let, překračují takzvaní Elder Dragons přes oceán směrem k New Worldu. Pro pochopení tohoto zvláštního jevu (Elder Dragons Research), je z New Continentu vyslána skupina lovců. Nebo možná výzkumníků. Tentokrát jde už o pátou expedici, naloděnou na obří loď, jejíž cílem je hlavně monstrum Elder Dragon Zorah Magdaros. Jaký osud ale čeká na tuto novou skupinu výzkumníků, jejímž členem budete tentokrát také vy?
Nebyl by to nový Monster Hunter, kdyby se neobjevily nové příšery. Tentokrát na vás čeká právě Zorah Magdaros. Je to jeden z Elder Dragonů s velmi impozantní sopkou. Prozatím to vypadá, že se pohybuje pouze na určitém místě, ale o co mu vlastně jde, dosud nebylo rozluštěno. Další je Nergigante. Toto monstrum je také známé jako Extinction Dragon, které je posedlé ničením bez ohledu na to, co se zrovna děje s jeho vlastním tělem.
Domovem týmu je Astera. Zde žijí členové expedice a najdou tady vše, co potřebují ke svým výpravám. S výstavbou se začalo již před 40 roky a vypadá tak jak vypadá díky mnoholetým rekonstrukcím a renovacím. V blízkosti základny je obligátní Quest Board a Item Box. Lovci mohou volně prozkoumávat okolí a přijímat úkoly. Zároveň ale počítejte s výskytem příšer i na základně, protože někteří výzkumníci budou zkoumat jejich ekologii.
Na základně je také celá řada podpůrných postav. Mezi tři hlavní patří inteligentní a veselá recepční, od které můžete získat další úkoly. Dokáže z různých informací získat potřebné znalosti a ty vám pak předat. Do New Worldu přišla na doporučení gildy.
Hlavní velitel základny přišel do Noew Worldu už před 40 roky a vede celou skupinu. Je velmi klidný, ale někdy činí hodně nestandardní rozhodnutí, ale plně důvěřuje celé výzkumné skupině.
Šéfem vyšetřovacího týmu je mladý lovec, vnuk velitele základny a jediný člověk, který se v New Worldu narodil. Jeho průzkumy jsou vždy efektivní a jako veterán vám dokáže poskytnout řadu důležitých informací.
Pokud náhodou při procházení lokalit opustíte vymezenou oblast, a neplníte zrovna nějaký úkol, automaticky začnete s průzkumem. A při průzkumu existuje jen velmi málo omezení. Třeba neexistuje žádný časový limit, jak dlouho můžete průzkum provádět a nezáleží na tom, kolikrát u něj zemřete. Můžete lovit a přinášet materiály. A zpět se vrátit na základnu pomocí mapy oblasti. Během průzkumu ale můžete přijímat úkoly od recepční.
Teď si trochu odpočineme a podíváme se na prezentaci hry, ve které můžete vidět různé jednotlivé detaily, včetně tvorby postav a tvorby pomocníků Palico a další drobnosti.
Podíváme se do kovárny. Za získané peníze a materiály si můžete nechat vyrobit nebo posílit zbraně. Na výběr bude klasický velký meč, meč se štítem, kuše a další. Každý typ zbraně má svůj vlastní strom vývoje a z něj budete vybírat, jak se má zbraň vylepšit. Navíc půjde u některých zbraní vrátit upgrade zpět a vydat se na jinou větev vývojového stromu. A pokud se takto vrátíte zpět, všechny materiály, které jste použili, vám budou vráceny zpět.
Brnění se bude vyrábět vždy pro danou část těla a ne jako sety. Brnění jde ale upgradovat pomocí Armor Spheres, získaných jako odměna za splněné úkoly. Dokonce můžete zbroj nejdříve vyzkoušet.
Vyrábět budete i výbavu pro svého Palica. Ta jde vyrobit za minimální množství materiálu a za body z výzkumu (ty získáte za průzkum a hledání určitých věcí).
Jednoduchým získáním a vybavením se určité zbroje, získáte také skilly. Ne všechny zbroje ale mají doplňkové dovednosti, ale když si oblečete části zbroje se stejným skillem, bude ve finále její účinek ještě silnější.
Ve hře Monster Hunter: World budou některé zbroje účinnější pouze s některou třídou postavy. Když si vezmete zbraň pro boj na krátkou vzdálenost, získáte bonus na snížení fyzického poškození, ale když si vezmete zbraň s dlouhým dosahem, získáte bonus na snížení poškození atributů postavy.
A teď tvorba postav a úpravy Paliců detailněji.
Nakonec nám zbyly dvě věci. První je ekologická výzkumná stanice, kterou budete zásobovat informacemi. Hráči budou mít nějakou úroveň výzkumu, která se automaticky zvyšuje shromažďováním stop po monstrech. Čím líp na tom budete, tím se navýší vaše Scoutflies schopnosti a třeba najdete nějaké monstrum podle menšího množství stop.
Automaticky se vám bude vyplňovat i bestiář a čím vyšší bude váš level výzkumu, tím víc informací bude v bestiáři zaznamenáno. Třeba odolnost, slabé stránky a lehce zničitelné části těla.
Poslední máme tréninkovou oblast. Na této mapě se můžete důkladně procvičovat v používání zbraní. Kromě metod, jak zbraně používat a jak vytvářet komba, se dozvíte i další informace. Najdete tady různě tvrdé sudy, které napodobují příšery a kdykoli si tady můžete přepnout na jinou zbraň a třeba pacifikátory, které využívají munici, třeba kuše, mají neomezené zásobníky.
Níže ještě najdete jeden záznam z prezentace hry Monster Hunter: World a pod pokračování obří galerie nových obrázků.
Monster Hunter: World bude vydán celosvětově ve verzích pro PlayStation 4 a Xbox One 26. ledna. PC verze se očekává někdy později, ale třeba v Japonsku bude hra vydána pouze pro PlayStation 4.
Odpověď na komentář uživatele @MartinCZ80
Já bych třeba počkal na vydání PC verze a na reakce lidí, jestli to vydržíš.
Odpověď na komentář uživatele @MartinCZ80
pokud ti jde o vyšší fpska a hezčí grafiku počkal bych na pc ale počítám že ps4 komunita bude větší takže docela těžká volba no
No vypadá to úžasně už se těším až to na 1080-Ti pustim ve 4K to bude opravdu skvělej zážitek konečně PC dostane lokalizovanej monster hunter i pro nás v EU né jen Čína supr
Nádhera tak nevím mám vzít na PS4 nebo počkat na PC ?