Akce Spec Ops: The Line z léta 2012 byla povedenou hrou, která přinesla na poměry tohoto žánru zajímavý a napínavý příběh. K němu přispěla neokoukaná písečná Dubaj, týmová akce, dospělá nátura a precizní audiovizuál. Škoda jen, že kampaň byla krátká, nevyužila potenciál a občas pozlobily grafické bugy. I přes pár nedostatků se hráčům i nám (recenze 8/10) Spec Ops: The Line líbilo, ale bohužel si titul nenašel dostatek kupujících a prodeje se podle neoficiálních informací zastavily na 1,19 milionech kusů. To pro 2K Games není nic závratného.
Existuje šance, že by jednoho dne vzniklo pokračování? Scénárista Walt Williams, který stojí za příběhem, další díl vylučuje a nechal se slyšet, že by raději jedli rozbité sklo než pracovat na pokračování Spec Ops: The Line.
„Byl to brutální, bolestivý vývoj a každý, kdo na hře pracoval, by raději jedl rozbité sklo než vytvořit další díl. Navíc se Spec Ops: The Line neprodával,“ napsal Williams na Twitteru, když se ho někdo zeptal na pokračování.
Není to poprvé, co si někdo z německého týmu Yager Development stěžuje na vývoj Spec Ops: The Line. Už v polovině roku 2012 hlavní designér Cory Davis řekl, že o multiplayer v The Line nikdy nestáli.
„Vydavatelská společnost ovšem byla jiného názoru. Finanční oddělení bylo přesvědčeno, že multiplayer potřebujeme pokud chceme na trhu uspět. Byla to vlastně jen komponenta, kterou si potřebovali ve svých zprávách odškrtnout,“ prozradil Davis v roce 2012 serveru Polygon.
„Vedení 2K navíc bylo skutečně neúnavné v prosazování svého názoru.“ Davis dokonce zašel ve svém rýpání ještě dál a uvedl, že MP část, vyvíjená externě Darkside Studios, je jen špatný third-person klon Call of Duty.
„Je to sračka, která neměla nikdy vzniknout. Ve všech směrech je to obrovské selhání. Co je ale ještě horší je fakt, že to hází negativní světlo na všechno to, o co jsme se snažili v rámci singleplayeru.“
Tak to vypadá, že pokud někdy vznikne pokračování, bude to bez studia Yager Development. Co vlastně teď v Yager dělají? Po neúspěchu s Dead Island 2, kdy se nedokázali dohodnout s Deep Silver na vizi pro tuhle zombie akci, vyhlásili platební neschopnost a letos v květnu uvedli do veřejné bety svůj vesmírný projekt Dreadnought.
Odpověď na komentář uživatele Semuel
O čem tu pořád meleš . . jen jsem napsal že Spec Ops : The Line je dobrá hra
Odpověď na komentář uživatele VIKY1
Mládež? Dle profilu (jestli je tvůj věk správně a ne jen smyšlený) jsi o 7 let starší… Tak na co si tu hraješ?
Zkus být víc empatický a nepsat každou myšlenku co tě napadne, pokud svět vidíš jen v temných barvách možná by jsi měl vyhledat pomoc a ne psát komentáře na internet.
Odpověď na komentář uživatele Semuel
Mně ne Horší je to svama ta dnešní mládež ….
Odpověď na komentář uživatele VIKY1
Tobě se muselo stát něco hrozného že jsi takový…. (doplňte slovo dle vlastního uvážení) .
Hra je vynikající nebyla to sračka jako dnešní hry Black ops 3 atd…
Gameplay mi přišel takovej nemastnej-neslanej, ale když jsme to bral jako takovej interaktivnější film tak jsem si moc užíval atmosféru a příběh s postupným propadáním do… "nejistoty" (nebudu spoilovat, vy co jste hráli víte co myslím)
Za mě ovládání hry 4/10 (všechno fungovalo ale bylo to víceméně procházení lokacema) , zbytek (atmosféra, vtažení do příběhu, …) 9. 5/10 , někdy si to musím dát znova, pamatuju jak jsem to dohrál ve 3 ráno na jeden zátah a ještě ráno na přednášce měl ze hry silný emoce.
Singleplayer naprosto parádní záležitost. Do dnes jedna z mála takových her, co mi utkvěla v paměti.
Dobrá hra co se příběhu týče. Gameplay pokulhával. Hlavně unlimited enemies styl jako ve starších COD. Ve většině stříleček je příběh pro malé školačky které chtějí zachraňovat svět. Tahle hra se s tím moc nepárala Rád na ní vzpomínám. Nerad bych jí ale hrál znovu.
srok12: V příběhu by se asi nepokračovalo ale spíš jde o to že by autoři určitě znovu ukázali válku blíž k realitě jaká je a né jen dalšího superhrdinu co všechno vykropí s prstem v nose a svět je rázem růžový
Me ta hra nesedla, pribeh ok, ale hratelnost byla spatna, to strileni bylo proste mizerne zpracovany
Všetci píšu, že mimo neštandardného príbehu, to bola celkom obyčajná strieľačka. Celkom obyčajná strieľačka to rozhodne nebola. Je to hra, ktorá má najrealistickejšie spracovanú komunikáciu v tíme počas prestreliek, jednotliví členovia si potvrdzujú zabitia, kričia si povely a komunikujú presne tak, ako by v reále komunikovali vojenské jednotky. OBROVSKY to pridáva na atmosfére. A takisto je to jedna z mála hier, kde zabíjate digitálnych Američanov. Čo pôsobí oproti tomu nekonečnému zástupu Rusov, Nemcov a Číňanov ako zjavenie.
No tak nevím, jestli je to zrovna nedoceněný klenot, ale přinejmenším dost dobrá hra, která předčí kdejakou jakože AAA hru. Bombardování bílým fosforem bylo celkem depresivní.
Jen jestli nebyl problém spíš na straně Yageru. Před The Line vydali akorát poněkud nedotažený Yager. Ten představoval takové Crysis své doby, tedy spíš technologické demo bez nějakého zásadního smyslu než plnohodnotnou hru. Pak jeho pseudopokračování, které ale nikdo nezná… A potom je THQ (THQ! Ti, co vždycky vydali každou blbost. ) poslalo do háje.
Následně pod vedením 2K Games dali dohromady slušnou hru, ale bohužel netrefili cílovku. Pro fanoušky Spec Ops bylo The Line málo Spec Ops a pro fanoušky běžných stříleček bylo zase moc tuctové a zmatené (protože nejsou zvyklí mít ve střílečkách zajímavý příběh, tak přeskakovali cutscény a pak jim samozřejmě hra nedávala smysl) .
I 2K Games se s nimi rozloučilo a oni šli pracovat na Dead Island 2 pro Deep Silver. Ale tam taky nevydrželi a teď si bastlí F2P Dreadnought na vlastní triko. A co myslíte? Dreadnought je zase naprosto tuctová F2P multiplayerová střílečka.
Trochu jak Vávra
"Je to sračka" ano . . to je
Odpověď na komentář uživatele Bobestom
Pravda. Díky!
Spíš Dead Island, ne?