Včera tvůrci populární karetní hry Gwent: The Witcher Card Game přiblížili, jak chtějí titul podporovat v následujících měsících. Vývojáři ze studia CD Projekt RED uznali, že se během vývoje tak trochu odvrátili od původní vize projektu a od podoby, která je zábavná i unikátní. Proto spouští iniciativu Homecoming, která potvrdá 6 měsíců.
Po tomto období Gwent konečně opustí fázi otevřené bety a zároveň dojde na vydání dlouho očekávané singleplayerové kampaně Thronebreaker, které se věnuje samostatný tým a která slibuje příběh o královně Meve nebo různé RPG prvky. V průběhu těch šesti měsíců však vyjdou jen dvě větší aktualizace. V dubnu dorazí update, který uvede chybějící prémiové karty a skiny hrací plochy založené na jednotlivých frakcích. V květnu bude následovat snaha hru lépe vyvážit a přijít s novým pojetím mechaniky Create. Jinak samozřejmě dojde i na přechody kompetitivních sezón, souboje frakcí nebo pravidla Warped Areny.
Celá iniciativa Homecoming, která se naplno projeví až po těch šesti měsících, má hned několik cílů. Jakmile skončí, jednotlivé linie na hrací ploše budou mít opět smysl a různým kartám kupříkladu poskytnou různé výhody. Dojde i k překopání vzhledu plochy, aby byly karty lépe vidět, stejně jako hlavního menu, uživatelského rozhraní či in-game obchodu. To má mít za následek důslednější návrat k estetice a temné atmosféře světa Zaklínače.
V plánu je také přepracování mince, tedy pořadí hráčů, v němž začínají zápas, nebo systému postupu. Počítá se třeba s pořádným tutoriálem pro nováčky, novým systémem postupu po úrovních, achievementy nebo se změnami v rámci hodnoceného režimu (Ranked Mode) a jeho odměn.
Samozřejmostí jsou pak různé změny v hratelnosti, jež zahrnují již zmíněný opětovný význam bojových linií nebo překopání Create mechaniky. Jinými slovy, více prostoru pro schopnosti hráčů a méně pro náhodné prvky. Je však možné, že pokud budou nějaké mechaniky dostatečně zajímavé, ale nepříliš vhodné pro hodnocené zápasy, budou k dispozici jen v nehodnoceném režimu (Casual Mode) nebo v Areně.
CD Projekt RED toho tedy chystá opravdu dost. Nechat hru šest měsíců skoro beze změn je samozřejmě velký risk, ale pokud se podaří udržet aktuálně snanovený směr, vypadá to, že by to čekání mohlo vážně stát za to a Gwent by se mohl skutečně vrátit ke všem věcem, které z něj učinily tak unikátní karetní hru. Nemluvě o tom, že se konečně dočkáme pořádného singleplayerového obsahu. Nezbývá tedy než čekat a doufat, že se vše povede.
Doufám že se to za těch šest měsíců vrátí v plné síle. Dal jsem do toho nějaké ty peníze, bohužel mě to nikdy neudrželo na moc dlouho. A ty poslední aktualizace tomu vůbec nepomáhali.
Jsem fakt fascinovanej tím, jak jsou lidi k týhle hře kritický. V porovnání s HS mi to přijde mnohem lepší. V metě je je dle mě dost balíčků, řekl bych, že každá frakce jich má viable hned několik a do GM se člověk dostane skoro s každým z nich. Nedávno byl update, kterej přidal deset karet a Triss a Imlerith taky pozměnili metu. Oproti HS, kdy jsem měl problém s tím, že jsem hrál proti v podstatě čtyřem různým deckům, mi to přijde fakt super. Je pravda, že HS jsem hrál naposledy pořádně v Old gods. Možná že teď je to lepší, ale stejnak mi koncept Gwentu připadá zábavnější a celá hra míň o RNG. Akorát to dost trpí na to, že když člověk nezná všechny karty, tak je to naprosto divácky neatraktivní.
Hrál jsem aktivně snad do ledna.
V tu dobu zmastili start nového rankedu a navíc zkrátili sezónu ze 2 měsíců na jeden.
Kdo sakra má čas hrát s tak pomalým rank systémem každý měsíc x desítek hodin gwentu, aby nepřišel o nového avatara…
odkliďte tu zdechlinu, než začne smrdět
Obávám se, že jestli bude meta těch 5 měsíců od května do října beze změny, už na nějaký Thronebreaker nezbydou žádní hráči.
Paci sa mi, ze si priznali chybu. Aj ked mam Gwent rad, posledny update rozhrania bola katastrofa. Karty su malicke, mozete ich umiestnit vsade, takisto kvalita niektorych kariet je nizsia. Napriklad premiove verzie runovych kamenov alebo zbrani maju rovnaku animaciu, ktora je nalepena na obycajnu kartu – to je lacny trik. Hra sa casto odpaja zo serverov. Takisto je skoda, ze uz nepisu mena autorov karticiek, clovek si mohol pozriet ich pracu.
Oni se omlouvali už po vánočním updatu , takže já jim moc nevěřím
Spíš to vypadá jak kdyby to CDPR vzdal, za tu dobu Gwent dojeba* na maximální úroveň a udělali z brilantní karetní hry frašku, teď jim to konečně došlo, zřejmě po úbytku hráčů a tak si řekli, půl roku na to kašlem a necháme to žít svým životem.
Už to úplně vidím jak to za půl roku bude opět úplně překopaný a starý hráči se vrátí a nějakým zázrakem se jim povede nalákat nováčky … Už teď se na to spousta streamerů vykašlala a lidem se hra zhnusila. Create mechanismus je jeden z největších nesmyslů co tam mohli dát je to jen mechanismus jako nechtělo se nám s něčím vymýšlet tak tam dáme každé frakci toto.
Hele ty jsi ten Gwent musel dříve milovat, co? A kdy jsi ten gwent hrál naposledy btw? Přece jsi nemohl očekávat, že by hra, která byla myšlena jako druhotná hra druhé kategorie, mohla byť jen ohrozit ty nejlepší? Hearthstone? Vážně? Tvůj komentář je lehce emočně přestřelený.