Na Shadow of the Tomb Raider z velké části pracuje studio Eidos-Montréal, které je podepsáno za Deus Ex: Human Revolution, multiplayerem do Tomb Raider z roku 2013 a za stealth akci Thief. Původní tvůrci série s dobrodružnou Larou Croft z týmu Crystal Dynamics na vývoj de facto jen dohlíží, což u fanoušků vzbuzuje strach. Reakci hráčů na takovou změnu dobře odhadlo PR oddělení, které postupně zveřejňuje deníčky ze zákulisí, aby nám přiblížilo jednotlivé členy tvůrčího celku. Nejde navíc pouze o představení, dotyčný vždy prozradí nějakou zajímavost.
Na řadu se dostal 3D umělec Yann Regnier. V krátkém videu prozradil, že se podílel na více než padesáti komplexních hádankách a mechanikách, které fungují na logickém principu, nikoliv magicky. Pro dosažení tohoto cíle studoval předešlé civilizace a využil dostupné materiály jako je bronz (s výjimkou železa), kámen nebo dřevo.
Zajímavé je, že přímo ve videu je nám pár takových mechanismů, které vytvořil Regnier, ukázáno. Můžeme si tak udělat dobrou představu o tom, jaké hádanky nás v Shadow of the Tomb Raider čekají.
Shadow of the Tomb Raider vyjde 14. září na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.
Modely mechanizmů vypadají velmi zajímavě, tak doufám, že hratelnost na nich založená nezůstane pozadu a hádanky budou zábavné a nápadité.
Zaver novodobe trilogie si rozhodne nenecham ujit.
Ve hře nebude 50 hádanek, to je nedorozumění. On mluvil o hádankách a mechanismech. Každá mechanická věc, která tam bude, neznamená hádanku.
Zní to čím dál lépe, to zase jako jo. Ať zasazení, přitvrzení nebo hádanky. Jen aby to nebyly PR řeči. V každém případě mám hry od Eidosu poměrně dost rád a zatím jsem se nezklamal.
TR 2013 byl výborný a následný ROTR byl ještě lepší. Akorád optimalizace trochu pokulhávala. Na SOTR se tesim velmi moc, snad vse vychytajì a za 3 a pul mesice se budeme královsky bavit