Společnost Sony mění pravidla pro vrácení peněz ze zakoupeného produktu z PlayStation Store. Nová pravidla umožní hráčům získat zpět své peníze za rozbité hry nebo pokud si hru ještě nestáhli do své konzole.
Když si na PlayStation Store nově koupíte hru, tak ji do 14 dnů můžete vrátit v případě, že jste si ji ještě nestáhli nebo nestreamovali někomu ze svých přátel. Pokud jste si hru stáhli a zjistíte vážné problémy, které vám znemožňují ji hrát, tak je také možné požádat o vrácení peněz. Tady bude Sony posuzovat případ od případu.
V pravidlech se nachází ještě jedna změna. Už jste to možná někdy udělali, těšili jste se na hru, předobjednali jste si ji z PlayStation Store, zaplatili předem a pak jste zjistili, že o ni vlastně nemáte zájem. Mohlo to být zapříčiněno novými informace o dané hře nebo recenzemi před vydání. Nyní můžete předobjednávku zrušit.
Pokud si myslíte, že se vám nová pravidla hodí, je doporučeno vypnout automatické stažení hry do vaší konzole PlayStation 4. Protože když si hru stáhnete, už ji nemůžete do 14 dnů vrátit. Do 14 dnů od zakoupení můžete rovněž vrátit i další digitální produkty, třeba Season Pass nebo DLC, i u nich ale platí, že je nesmíte stáhnout nebo streamovat.
Proč se Sony rozhodla pro tuto změnu? Možná jde o odpověď na Anthem, novinka od BioWare na některých PS4 způsobovala modrou obrazovku a hráči se dožadovali vrácení peněz.
Fakt, že chci vrátit peníze u produktu, který jsem zakoupil a nestáhl do konzole, by měl být samozřejmostí. Prezentovat tuto funkci v roce 2019 jako novinku je na výsměch.
Myslím si ale, že jeden z podnětů pro tyto změny mohla být i nedávná hra Trials Rising. Tak rozbitý a nefunkční produkt jsem dlouho neviděl. Bonusy, které jsem v rámci předobjednávky Gold edice měl obdržet, do dnešního dne (měsíc a týden od vydání), stále nemám. Ubisoft forum je přeplněné nespokojenými hráči a rozepisovat veškeré problémy s hrou by bylo na celý večer… A ano, jsou to chyby znemožňující další hraní.
V rámci své refund politiky má však Playstation podmínky skvěle nastavené. Musíte (když už si hru stáhnete) zjistit „vážné problémy“, avšak jejich definici si Playstation vykládá případ od případu. A právě zde je prostor pro jejich vykrucování. Ze své zkušenosti tak mohu říci, že refund nikdy nedostanete, protože „závažné problémy“ se přece dají opravit patchem. A jak dlouho na patch budete čekat, to už je Sony uplně jedno…
Oblečky které byly navíc v gold, a později zmizely, ti znemožnují hraní? Já mám taky gold edici, ano bugů je tam hromada, ale rozhodně nic, kvůli čemu by nešlo hrát.
No tak to se Sony teda opravdu vyšvihlo. Úplně k h****. A to že nešla předobjednávka doteď jen tak zrušit, tak to je dobrý výsměch. To by mě ani nenapadlo, bral jsem to za samozřejmost. Trapné, trapné, trapné.
Porad je to blbost. Me by stacila ani ne hodina na vyzkouseni.
Myslel jsem, že člověk má právo vrátit zboží pokud není spokojený, když to funguje na steamu proč by nemohlo i na ps store.
No, asi by napřed musely být hry zbožím. A protože Valve je Valve a Sony je Sony a kupodivu každá společnost (obecně) vede jinou politiku svého podnikání. Mohu pomoci ještě s něčím? ?
Potom by měla být možnost si danou hru vyzkoušet, jen tím podporují studia vydávat nedodělky.
Tak s tím ti nepomůžu. To se obrať přímo na milou Sony. Je velká pravděpodobnost, že je tato možnost nikdy nenapadla, dají ti za pravdu a věci s touhle problematikou se začnou hejbat.
Tvl, to jsi teď vylezl z jeskyně? ??
Skôr je to tým, že je u kormidla Jim Ryan, nie?
Taktiež, týka sa to aj Európy alebo len USA? To je dôležitá informácia.
Na české verzi PlayStationu jsem aktualizaci nenašel, ale není důvod, aby se to týkalo jen USA. A kdo se o tu změnu postaral, to je těžké soudit. Sony začal nový fiskál, tak upravila podmínky.
Nejsou tyhle podmínky v Evropě už dávno v provozu a teď se to snaží unifikovat i v USA?
Nemyslím si, o té změně informují i evropské herní weby.
Lepší je se naučit nepřeobjednávat hry, není to nic co vám uteče a v dnešní době je člověk co to v dobré víře koupí před vydáním spíše trestán.