Ještě před několika měsíci byla představa, že hrajeme na PC tituly jako Heavy Rain, Beyond: Two Souls, či chystaný Detroit: Become Human absolutně nereálná. Avšak máme tu srpen roku 2019 a první dva zmíněné tituly si už na svých herních bestiích můžete prostřednictvím Epic Games Store zahrát. Populární akční adventura z loňského roku Detroit: Become Human by se měla dočkat své premiéry na PC ke konci roku.
Všechny výše zmíněné tituly byly pro hráče do té nedávné doby zafixovány jako exkluzivity pro PlayStation, avšak ledy se prolomily v rámci PC a to má být teprve začátek. Francouzští vývojáři se chtějí odtrhnout od platformy Sony a začít vyvíjet a publikovat hry pro ostatní zařízení. Začátkem tohoto roku získala společnost NetEase Games, která je herní divizi čínského internetového gigantu NetEase, menšinový podíl ve společnosti Quntic Dream. Společně s investováním 100 milionů dolarů do společnosti Bungie za účelem vytvářet non-Destiny games (hry bez osudu).
Zatímco zakladatel a generální ředitel společnosti Quantic Dream David Cage s kolegou Guillaume de Foundaumiere si udržují kontrolu nad studiem, tak peníze investované společností NetEase půjdou na „podporu vize studia stát se globální zábavní společností s více franšízami a na vývoj pokročilých technologií a her pro budoucnost“. David Cage v nedávném rozhovoru s DualShockers podrobněji popsal nové záměry studia včetně odtržení se od exkluzivit pro PlayStation, které má vést k oslovení hráčů z celého světa.
„Poté, co jsme 12 let pracovali výhradně s PlayStationem, si myslíme, že je ten pravý čas, abychom své peníze vložili tam, kde jsou naše ústa,“ prozradil Cage. „Také vnímáme, že se trh v příštích letech změní se vznikem nových platforem, 5G a cloud hraním.“ Cage se však nespokojil s pouhým vydáváním vlastních her na jiné platformy, ale také sdílel snahy společnosti Quantic Dreams, aby se v příštích několika letech stala „malou vydavatelskou společností“. Jako nezávislý vydavatelé pracují tak, že „podpoří několik titulů s prosazováním originality a kvality. Přitom zároveň poskytují technickou a průmyslovou podporu.“ To se uskutečnilo díky investici do studia od společnosti NetEase, přičemž Cage vysvětlil, že čínský gigant „pochopil ambice, které pro studio měli. „Cítili jsme, že mezi našimi společnostmi existuje několik velmi zajímavých strategických synergií“.
Co se týče přechodu na vydavatelství, Cage dále říká: „Quantic Dream cítilo, že existuje prostor pro nového vydavatele, který by měl etický přístup, nabízející spravedlivé obchody a nepřevzal zároveň vlastnickou IP.“ Dosud je studio „opravdu spokojeno s výsledkem“ své práce na PC portech pro Epic Games Store. Jako první vpád společnosti do publikování zveřejnil Cage, že je velmi potěšen současnými údaji Heavy Rain, které odpovídají jejích očekávání. S příchodem nových platforem, jako jsou Xbox Scarlett, PlayStation 5 a Google Stadia dal Cage jasně najevo, že Quantic Dream již není exkluzivitou pro jakoukoli platformu a všechny jejich hry budou přístupné na všech platformách po vydání. Pro nás hráče to tedy znamená, že nad tituly tohoto studia už nebudeme slintat pouze u konzolí giganta jménem Sony.
Někde jsem četl, že by se měli začít věnovat i mobilním hrám, to by byla další platforma k dobru. Je ale otázka, zda studio zvyklé vytvářet hry jen pro jedinou platformu ustojí ten tlak „na všech frontách.“
P. S. Tímto zdravím nového redaktora!
Ahoj a díky za pozdrav. Ohledně mobilních her jsem nikde nic neviděl. Pokud jde o ustání na vše frontách, tak bych se nebál. Jsou to zkušení borci, které za ty roky jen tak něco nerozhází. Základem je, aby kvalita zůstala zachována.
Jako dokážu si představit příběhovou ,,hru“ (všichni víme,že jsou to spíše interaktivní filmy než hry) na smartphony…výkon na to mají a ovládání je pro to jako dělané🤔
Nechci bejt vizionář, ale myslím že to bude mít negativní dopad na kvalitu.