Přes tři roky práce si vyžádalo nové dynamické příběhové akční sci-fi RPG Everreach: Project Eden. Zdejší hlavní hrdinkou je bezpečnostní pracovnice Nora Harwood, která dohlíží na kolonizační proces lidstva na planetě Eden obývané mimozemskými entitami, když se začnu dít podivné a mysteriózní události, jež vedou ke stopám starodávné civilizace. Také vám to připomíná sérii Mass Effect? Tušíte správně.
Hra nabízí ve stromu dovedností přes 80 různých vylepšení, příběhovou kampaň pro jednoho hráče až na 10 hodin hraní a hlavně děj z pera Michelle Clough, která pracovala jako kvalitářka právě na Mass Effect 3. Design zdejšího prostředí zase dostala na starosti vietnamská výtvarnice Mai-Anh Tran, jenž se podílela na natáčení filmů a seriálů Deadpool, Hra o trůny, WarCraft, Star Trek: Beyond a dalších.
Everreach: Project Eden je prvotinou malého nezávislého maďarského studia Elder Games, které čítá pouhých pět členů, takže je jasné, že jejich hra nemůže dosahovat produkční ani velikostní kvality Mass Effectu, jímž se tvůrci jinak široce inspirovali. Hra je nyní venku výhradně digitálně pro PC a X1, zatímco na PS4 dorazí později. Cena lehce nad čtyři stovky za PC verzi ze Steamu je ale vzhledem k rozsahu hry myslím více než příznivá.
Hm tak jsem naletěl, na Xboxu to je nehratelné, absolutně se to neshoduje kvalitativně s reveal trailerem, skutečně nízké FPS (řekl bych tak 10-15 snímků), nelze tak pořádně mířit ani rychle reagovat, přesvícená ošklivá grafika, rozmazané pozadí, rozmazané textury, při rozhovrech houpající se kamera, animace jako na PS2 ne li hůř. Herní doba je tak 5 hodin. Tohle se tedy nepovedlo. Nechápu jak to mohou vůbec prodávat, když je to nepoužitelné, v podstatě nefunkční. 719 kč v pr… Ach jo, blbý den, měl jsem se trochu více informovat, a nikoliv vidět reveal trailer a hned kupovat.
WOW paráda, koukl jsem na trailer a hned měl pocit, že vidím Mass Effect. Super info, vypadá to fakt dobře, koupeno na Xku za 719 kč, jde se hrát
Pod výrazem vývojář se obvykle myslí programátoři, grafici a designéři. QA znamená quality assurance, tedy zajištění kvality, což znamená testeři. Ti se obvykle mezi vývojáře nepočítají. QA mě živí už skoro dvacet let a prakticky nikdy nás nepočítali mezi vývojáře nějakého software, ač na vývoji máme jistým způsobem zásadní podíl.
Při opravách překladu Mass Effect 2 pro EA Czech jsem mimo jiné taktéž dělal „Narrative QA“ českého překladu, podobně jako Michelle Clough, která na testování příběhové návaznosti dialogů v anglické lokalizaci ME3 pracovala pouhé tři měsíce. Testoval jsem překlad prvního Mass Effect pro CD Projekt Czech. Filip Ženíšek testoval překlad druhého Zaklínače a překládal díl třetí. Přesto o nás dvou by asi nikdo neřekl, že jsme vývojáři zmíněných her.