Warcraft. Věčný souboj Aliance a Hordy. Jedna z nejúspěšnějších herních sérií, u které čas letí rozhodně rychleji než při učení na státnice, opět ožívá.
Je to už nějaký ten pátek, co jsem s kamarády s oblibou navštěvoval dnes už prakticky vyhynulé internetové kavárny a hrál původní Warcraft 3. Byly to pěkné momenty.
Možnost připomenout si je nyní dostáváme díky remasteru Warcraft III: Reforged, který je dle vašeho hlasování v naší anketě nejočekávanějším titulem měsíce (s velkým náskokem) a vychází dnes o půlnoci.
K oslavě vydání „nového“ Warcraftu se na oficiálním Twitteru hry objevil také příspěvek, odkazující na příběhové události, které předcházely třetímu dílu oblíbené strategie:
New to #Warcraft3 or the #Warcraft universe? ⚔️
Here's everything you need to know about the history going into #WC3 👇https://t.co/7cuIDioHJU pic.twitter.com/xNQP48dBvE
— Warcraft III: Reforged News (@Wc3ReforgedNews) January 28, 2020
Ať už jste veterány či nováčky této herní série, rozhodně neuškodí si děj připomenout. Předem chci upozornit na četné spoilery, týkající se prvních dvou her ze série, filmu Warcraft: První střet a knih Warcraft: Den draka a Warcraft: Vládce klanů. Pokud tedy tyto knihy právě čtete či se chystáte na zhlédnutí filmu, nedoporučuji ve čtení pokračovat. Pojďme se tedy společně podívat, jak to všechno začalo.
Lze říci, že samotnou podstatou příběhu Warcraftu je nikdy neutuchající konflikt mezi Aliancí a Hordou. Stejně jako v reálném světě není ale boj dobra se zlem vždy přímočarý. Padlý titán Sargeras, posedlý neuvěřitelně silnou mocí a touhou očistit svět od jemu nevyhovujících forem života, se rozhodl, že za pomoci udatného národa orků, který dokázal díky svým schopnostem ovládnout, dosáhne svého cíle. To mělo za následek nevyhnutelný střet s lidskou rasou, která doposud prosperovala. Díky těmto počátečním událostem je svět Azerothu, kde se příběh odehrává, takový, jaký ho známe dnes.
Ať už jste veterány či nováčky této herní série, rozhodně neuškodí si děj připomenout.
Historie střetu orků a lidí v prvním Warcraftu
Sargeras byl kdysi jedním z představitelů entit zvaných titáni. Tyto bytosti byly zodpovědné za tvorbu vesmíru a udržování jeho řádu. Sargeras se ale nechal zlákat mocí, kterou nabízely nekonečné pláně Twisting Netheru, místa mezi světy kypícího chaotickou magií a démony. Stalo se tak během toho, kdy se snažil ochránit své druhy před účinky zkázy, kterou toto místo vyzařovalo do všech stran. Sargeras byl přesvědčen, že jediným způsobem, jak uchránit vesmír před démonickými silami, je celý jej očistit od života. Za tímto účelem utvořil svoji armádu, známou jako Plamennou Legii, sestávající z démonických nestvůr. Ano, také zde cítím silnou ironii.
Poté, co před 10 000 lety Sargeras neúspěšně zaútočil na Azeroth, spatřil další šanci v podobě posednutí mága Medivha. Plánem bylo zneužití Medivhových magických schopností k zažehnutí války mezi světy orků a lidí, což by na celý Azeroth mělo devastující dopad. Medivh byl posledním zástupcem pradávné linie mocných kouzelníků a přítel Stormwindu, hlavního města nic netušícího lidského království. Čaroděj potají spřádal své plány a hrál šachovou partii o samotný osud světa.
Sargeras byl přesvědčen, že jediným způsobem, jak uchránit vesmír před démonickými silami, je celý jej očistit od života.
Na vzdáleném světě Draenoru, obývaném orky, našel Medivh spřízněnou duši, warlocka Gul’dana. Díky magii felu, jak byla moc propůjčená Sargerasem nazývána, ovládl zlomyslný Gul’dan své druhy. Jeho nadvláda nad nimi byla zpečetěna v okamžiku, kdy je přesvědčil k pozření krve démona Mannorotha a slíbil jim neutuchající moc a nepřemožitelnost. K tomu mu pomáhal orkský náčelník Blackhand, ze kterého si Gul’dan udělal vlastní loutku. Medivh s Gul’danem uzavřel pod příslibem božské moci smlouvu. Nešlo o nic menšího než o propojení Draenoru a Azerothu za pomoci temného portálu.
Díky tomuto průchodu se do světa lidí nahrnuly hordy zlou silou a lží ovládaných orků. Následující roky se lidé snažili zastavit nekončící plenění a drancování jejich domoviny. Obě strany netrpělivě čekaly na chybu té druhé a na možnost zasazení drtivé a konečné rány. Po třech letech od otevření temného portálu se orkské vojsko vydalo na pochod proti Stormwindu. První pokus o dobytí metropole se podařilo odrazit veliteli lidské armády, Anduinu Lotharovi. Orkové tak byli donuceni k ústupu.
Obě strany netrpělivě čekaly na chybu té druhé a na možnost zasazení drtivé a konečné rány.
Mezitím se Medivhovu čarodějnickému učeni Khadgarovi, svěřeneci krále Llanea a velitele Anduina Lothara, podařilo rozplést temné plány svého mistra a s pomocí Anduina Lothara jej zabil. Zapudil tak duši Sargerase, která v Medivhovi přebývala, do temnoty Twisting Netheru. Gul’dan, který se před mágovou smrtí vkradl do jeho myšlenek za účelem získání vytoužených informací, upadl díky tomu do hlubokého a bezesného spánku. Orkský válečník Orgrim Doomhammer, který absolutně nesouhlasil s Gul’danovou vizí, vyzval náčelníka Blackhanda k boji o titul, ve kterém následně zvítězil. Pod jeho vedením se orkové opět vydali na tažení proti Stormwindu.Zatímco bylo město obléháno, využila situace bývalá spojenkyně lidí, Garona Halforcen, kříženec orka a člověka. Vedena rozkazy Gul’danovi Stinné rady, zajistila orkům vítězství atentátem na krále Llanea. Jelikož ale patřila částečně k oboum rasám, byla z toho ve výsledku značně rozpolcena. Morálka lidské armády se po této události propadla až na samé dno a Stormwind padl. Anduin Lothar prohlásil válku za prohranou a se zbytkem lidí ustoupil přes moře.Tyto události lze také spatřit ve filmovém snímku Warcraft: První střet, ačkoliv se v některých aspektech děje neshodují.
Warcraft II: Turning Tides
Zdevastovaný Anduin Lothar spolu s přeživšími urputně hledá jakoukoliv pomoc. Nalezne ji u panovníka samostatného království Lordaeron, krále Terenase Menethilla II. Množství válečných uprchlíků je pro krále Menethilla dostatečným důvodem brát hrozbu orkského tažení velmi vážně. Svolá proto sněm vůdců lidských království, aby připravil protiofenzivu. Po třech tisících letech tak vzniká nebývalé spojenectví sedmi říší, pochodující pod jednou standartou – Lordaeronská aliance.
Gul’dan, nedávno probuzený z magického spánku, poníženě vyjedná s novým náčelníkem podmínky pro zachování vlastního života a rozpustí Stinnou radu. Orgrim Doomhammer mu dokonce dovolí sestavit vlastní klan, aby posílil celou Hordu. Díky odvedencům z řad trolů klanu Amani a nedávno nalezenému mocnému artefaktu Demon Soul, který dokáže ovládat draky, je Horda připravena na finální postup proti lidským královstvím. Zatímco se orkové připravují, Anduin Lothar svolává ostatní rasy Azerothu. Získává podporu trpaslíků z Ironforge a využívá své právo, jakožto posledního zástupce pokrevní linie rodu Arathi, aby povolal do zbraně elfy z Quel’Thalasu. Svázán krevní přísahou, nemůže elfský král Anasterian Sunstrider odmítnout a posílá malou jednotku v čele s hraničářkou a kapitánkou Allerii Windrunner.
Díky odvedencům z řad trolů klanu Amani a nedávno nalezenému mocnému artefaktu Demon Soul, který dokáže ovládat draky, je Horda připravena na finální postup proti lidským královstvím.
Orgrim Doomhammer nadále vede své jednotky na sever a nepolevuje ve válečném úsilí. Ikdyž se vítězství orků, pochodujících na Lordaeron, zdá na dosah, město nakonec přežije, a to hlavně kvůli svárům uvitř samotné Hordy. Náčelník Doomhammer dostává zničující zprávu. Gul’dan opustil svůj klan spolu s polovinou orkské armády a vydal se hledat Sargerasovu hrobku, kde, jak doufá, nalezne klíč k opětovnému získání božské moci. Tato zrada umožňí Lordaeronské alianci zvrátit výsledek války. Anduinu Lotharovi se podaří zatlačit Hordu na ústup až do hlubin vulkanické pevnosti Blackrock Spire. Doomhammer, který nedokáže přijmout potupnou porážku, zasadí alianci poslední úder vzdoru v podobě boje s Lotharem, ve kterém zvítězí a svého soka usmrtí. Lotharovu poručíku Turalyonovi se i navzdory smrti jejich velitele podaří probudit v řadách spolubojovníků odvahu, přebírá velení a zbytky orkské armády doslova rozpráší. Orkové, kteří jsou zajati, končí v internačních táborech. Aliance vítězí a v zemi opět zavládne klid.
Warcraft III: Reign of Chaos
Třináct let po porážce Hordy se země ocitá opět v ohrožení. Královstvím Lordaeron se šíří znepokojující zvěsti o nákaze. Syn krále Terenase Menethilla II., Arthas, se vydává nalézt její zdroj. Tento úkol jej ale přivede na scestí a navždy rozhodne o jeho osudu. Mezitím mladý ork Thrall, uvězněný v jednom z lidských internačních táborů, přesvědčí své souputníky, kteří posledních deset let otrocky dřeli v neorkských podmínkách, aby znovu pozvedli zbraně a nalezli svou hrdost. V zemích aliance se formuje kult, manipulující s myslí svých stoupenců a připravující úrodnou půdu pro novou hrozbu – Scrourge a její zákeřnou invazi. Noční elfové, zoufale se snažící ochránit svou domovinu před destruktivními silami, probouzejí své snící předky a přemýšlejí o propuštění nejnebezpečnějšího vězně, jakého se jejich druhu kdy podařilo polapit. To vše proto, aby získali sílu bránit své domovy před smrtícím nepřítelem.
Rozuzlení příběhu se dočkáte v remasteru třetího dílu: Warcraft III: Reforged.
Hra vychází 28. ledna 2020, přesněji v 00:00 našeho času, a to na platformy PC a Mac.
Obsažen je i datadisk The Frozen Throne.
Zakoupit lze na oficiálních stránkách hry, případně přímo přes herního klienta Battle.net.
A tady je ještě povedená cosplay jako bonus na závěr:
"I heed the voice of Elune." Tyrande Whisperwind#Warcraft3
Commissioned Tyrande cosplay and photography by @Ynotece pic.twitter.com/2ojZePgDL3
— Warcraft III: Reforged (@Warcraft3) January 28, 2020
Ogrim pri souboji s Lotharem nezemrel. Pise se zde, ze cerpate z dvou knih, obe jsem cetl (cetl jsrm je vsechny) a v zadne z nich neni psano o smrti Ogrima v tomto duelu. Naopak Ogrim da Thralovi sve cerne brneni a zbran Doomhamer kdyz se sejdou v klanu frostwolf po porazce orju a uteku Thrala od lidi, kde byl vychovan jako gladiator (brneni si vzal Thral az po smrti Ogrima)
Děkuji za opravu a omlouvám se za mystifikaci Je to už nějaký ten pátek, co jsem knihy četl.
Co jsem koukal na videa, tak hra má oproti prvotním ukázkám šílený downgrade + ve hře nejsou slibované „filmové cutscény“, ale fungují jako v klasické hře. Ve výsledku je to spíše jen HD edice, podobně jak tomu bylo u Age of Empires. Od Blizzardu docela zklamání.
Tak už ve 23:45 jsem hrál, a minutu před půlnocí přišel refund.
Důvod?
Důvody před chvílí vyšly zde na Zingu.
Měli udělat čtverku!
Třeba se na ni chystají?
Původně se o ní hodně spekulovalo. Nemyslím si, že by nikdy nespatřila světlo světa. Uvidíme
Bojím se, že strategie momentálně nejsou považovány vydavateli za dostatečně „trendující“
Díky Microsoftu alespoň za tu chystanou Age of Empires 4
1) total war se dari vice nez nikdy
2) V SC2 progamingu se nedavno hralo (1 misto) o 100 000 dolaru…
To ze Martine neco nehrajes, neznamena ze vsichni…
On by zájem o strategie byl, problém je v tom že nikdo je pomalu nedělá, pak nelze zjistit ani reálnou poptávku.
Klasická RTS nevyšla snad skoro 10 let, když nepočítám Grey Goo, který byl plytký. Buď se dělají budovatelské a nebo squad base strategie.
Naštěstí tu je AoE, aspoň ten II DE se „celkem“ povedl, leč to není nová hra a nebudu brát v potaz prasáckou optimalizaci.
Další věcí je celkově v herním průmysl, že nikdo si pomalu nekonkuruje, nikdo nekonkuruje NFS, CoD, SC II a TW není výjimkou, samé monopoly.
Já ale vůbec neříkám, že se to nehraje… jen že tomu prostě velcí vydavatelé moc nevěří (což i sami říkali v nějakých rozhovorech, pokud mě paměť neklame) a raději investují do jiných žánrů a platforem (viz. EA s jejich posledním Commandem a tuším že i Blizzard něco podobného prohlásil o Starcraftu).
Já RTS miluju a moc moc bych si přál, aby se ve velkém stylu vrátily
Postupem času se vše vrací do módy. Například Frostpunk ukázal, že to jde i originálně. My pamětníci se asi jen tak nezbavíme vzpomínky na zvuky při těžení surovin v prvním Age of Empires
Northgard, They Are Billions jsou celkem povedené, pár let zpátky vydané. Conan Unconquered.
Ale moc lidí, zvlášť AAA studia, do tohoto žánru nepůjde, protože v tom nejsou tak velký prachy.
Trendy je něco jiného.
No a právě že existovala doba, kdy RTS byly vyloženě žhavý zboží a každej velkej vydavatel chtěl mít tu svoji.
Jenže teď jsou to holt z pohledu drtivé většiny velkých vydavatelů střílečky, open worldy a live service hry.
Za live service hry je pro herní vývojáře vymezeno speciální místečko v pekle!
Doporučuji vyzkoušet https://play0ad.com/
Na YT muzes najit W3 v Unreal 4 a je to nadhera