Vydání nadcházející generace konzolí je doslova za rohem, a tak se postupně k oběma konzolím vyjadřují mnohé osobnosti. V rozhovoru pro Gamespot se nedávno vyjádřil i CEO studia Gearbox Software Randy Pitchford.
Podle něj pocítí všichni hráči, kteří přejdou na novou generaci konzolí vůbec největší technologický skok.
Těším se, až všichni hráči pocítí ten rozdíl, je to naprosto neuvěřitelné. Technologický skok, který nové generace konzolí představuje je vůbec největší, jaký jsem kdy viděl. A to beru v potaz i přechod z 2D do 3D. Změní to způsob, jakým si budeme schopni hraní užít. Tento skok bude ale těžké naplno prezentovat na launch titulech, vždycky to tak bylo.
Jsem nadšen z toho, co bude moct nabídnout Borderlands 3 na PS5 a Xbox Series X . Vylepšili jsme rozlišení a framerate na 4K a 60 FPS a přidali jsme split screen pro čtyři hráče – takže v podstatě vykreslujeme čtyři hry na jedné konzoli.
Tato slova jsou samozřejmě opravdu silná a bude otázkou, zda se Randyho predikce potvrdí. Co se týče čistého výkonnostního skoku, tak se, minimálně co do procentuálního navýšení mezigeneračně snižuje, a tam tam jsou doby, kdy nová generace konzolí nabídla mnohonásobné navýšení výkonu.
konzole, power on! next gen is ready a další howna. Důvěryhodnost 0/1000000.
Větší skok než přechod z 2D na 3D? Hmmm, tak to jsou ale hodně silná slova. Vypadá to, že pán viděl něco, co zbytek světa ještě ne
Už jenom to audio který dokáže neskutečný věci je obrovskej skok. Nebo neexistující loadingy. To ale PC hráči kterým se vylepšuje akurát grafika očividně nepochopí. Next-gen neznamená 150x větší výkon, ale nová generace – nový lepší zážitky, možnosti a funkce. A v tomhle ohledu bude PS5 mnohem dál než PS4.
Já teda audio ještě neslyšel (jestli to vůbec bylo ukázáno), ale to jak hra pojede hraje velký prim a říkat, že je to obrovský skok a pak stejně nakonec budou omezení typu 4K nebo 60 FPS, to si jednoduše protiřečí protože tohle myslím zajímá hráče na konzoli nejvíc. Loadingy chválím, ale to neskutečný audio je spíš jen taková třešnička na dortu.
Geralt z Rivie: Už to audio ukázali několikrát. Například v ukázce Ratcheta nebo novýho Unreal enginu to šlo krásně slyšet. Pokud máš 3D sluchátka. 3D zvuk přes TV repráky bude až později. A upřímně jsem na to dost zvědavej. Podle mě to být lepší než sluchátka nemůže, ale uvidíme.
Ach tak. Já myslel, že máš na mysli ukázku čistě reprezentující audio kvalitu. Tohle ale nijak neposoudím, nemám 3D sluchátka.
Typický příklad PS fanboye, který má neustálé jedovaté poznámky a neustálou snahu „útočit“ na jiné platformy, viz. komentář „Nebo neexistující loadingy. To ale PC hráči kterým se vylepšuje akurát grafika očividně nepochopí.“ Co vím, tak ty „neexistující“ loadingy jsou díky (kromě dalších HW optimalizací) použití SSD, které se, ať se ti to líbí nebo ne, běžně v počítačích používají po mnoho let (cca od r. 2012-2014). Nevidím na tom tedy nic nepochopitelného pro PC hráče a vylepšená grafika jen potvrzuje „nadřazenost“ PC z hlediska HW (očividně máš rád povrchní HW války, tak jsem si taky musel rýpnout).
Jinak líbí se mi, jak najednou next-gen nemá znamenat větší výkon, když právě zvyšování HW výkonu je jeden z hlavních důvodů vzniku next-gen konzolí. Tvou zmíněné „nový lepší zážitky, možnosti a funkce“ jsou nic neříkající markeťácké kecy.
Samozřejmě souhlasím s tím, že PS5 bude proti PS4 mnohem dál, ale právě k vůli aktuálnímu HW, díky kterému se mohou uskutečnit ty tvoje „lepší zážitky“ (ať to znamená cokoliv). Docela sis v tom protiřečil
Ale vždyť nám se na PC vylepšuje prakticky jen grafika. Všechno ostatní co přinese next-gen už dávno máme a ta grafika se vylepšuje postupně jak ostatní chytají dech.
TheStargat3: Zážitek bude třeba Resident Evil 8 ve VR s Tempestem v PS5 a Dualsensem v rukou.
A myslel jsem to tak že PC hráči nemají žádný generace a jenom kupují nový grafický karty a neví co to next-gen pro konzolisty vůbec znamená, ale to je jedno, nemá cenu to rozebírat.
Malasnikov: Hned to vypadá lépe, když uvedeš konkrétní zážitky a možnosti. Příště bych je ale rozvedl hned v prvním komentáři
SSD disky jsou sice v počítačích už dávno, ale na co ti to je? Ty s parametry PS5 tam ještě nejsou. A kolik her momentálně na počítači má optimalizaci na no loadingv vlastnost? V tomhle je prostě velký pokrok.
sice to teď PC nemají,ale s RTX 3000 řadou už to mít budou. Díky DirectStorage API ve Win už budou mít vlastnost no loadingu,stejně jako konzole.Všechny 3 platformy budou opět skoro stejné 👍
Tak na PC je SSD s čtením a zápisem 15Gb/s a kapacitou 8TB což je do rychlosti třikrát více než bude mít PS5 takže to tak úplně není pravda. Ale co se týče loadingu tak tam nějaký je a vždycky bude. Minimálně ten první. I kdyby ho schovali za intro. Fakticky bez loadingu nebude nikdy nic. Ale her bez zachytitelného loadingu při hraní je dnes už opravdu hodně – možná že i většina – záleží na tom co kdo hraje. Samozřejmě nejde počítat hry které vás příběhově berou z místa na místo nebo se děj odehrává na mapě ze které pak skočíte na jinou jako MP hry. Tam ten loading je evidentní a vždycky bude.
jasně, že to hry nemaj, když jich je naprostá většina multiplaformních a loading tam být musí kvůli pomalejm konzolím
Zajimavý už je to 3 člověk co to přirovnal jako skok z 2D na 3D.. asi natom něco bude 👍
Myslím že to myslel pocitově. Ten „wow“ efekt co přinese rychlé načítání ale asi opravdu nebude mít na ten který měl na hráče přechod z 2D do 3D. Reálný rozdíl tam bude velký ale nic co bychom už neviděli. Bude to skoro jako hrát na PC.
Toje ten blb co posral aliens colonial marines
KDyž to říka Randy tak to tak musí být Ten chlapec by přeci vždy řiká pravdu
Srovnatelný jako skok z 2D na 3D? Naprostá blamáž a nesmysl. Možná u hraní roztírá na kousku čtvrtky vůně a smrady, aby byla imerze zase o kus dokonalejší ale co se vizuálu týče, tak takový skok to rozhodně nebude… Kruciální je především rychlost, loadingy apod. Možná více částicových efektů, ale jinak mi to zatím připadá „o fous lepší“. Uvidíme až v budoucnu na PS5 vyjdou opravdu „pořádné“ tituly a ne věci jako Godfall a ty platformofky, na kterých není poznat… NIC. Randy zatím spíš jen tak kvoká do éteru…
PlatformoFky?
Když budete hledat dostatečně dlouho, vždycky najdete někoho, kdo vám řekne, co chcete slyšet, i kdyby to byla sebevětší blbost. Třeba jako ta, kterou nám tu právě pověděl Randy, o větším skoku než z 2D do 3D- takže nás na next genu čeká 5D, Randy?
Větší skok než přechod z 2D na 3D, tak určitě Tyhle kecy před vydáním nových konzolí dokážou vždycky pobavit.
Nevěřím, že pro hráče to bude větší skok než z 2D na 3D, to už jsou moc silné slova. Obdobně velký skok jsem čekal u příchodu VR, ale reálně to až tak závratné není.
Ad Ria – Ale vždyť grafiku sám zmiňuje, tak jakýpak nemluví…Naopak o programování a level designu v tomto úryvku nevidím ani zmínku.
No… nevím jak to bude u Xboxu, ale zpráva o tom, že Demon’s Souls pojede buď 4K nebo bude mít rychlejší framerate mě moc nenadchla.
Je to zatím start konzole,tipuju,že rok dva po vydání už na tom budou umět zázraky a vše pojede na max 👍
Do té doby vyjde nějaká pro verze a jo, ta už to třeba utáhne. Čekal bych ale, že launch titul pojede nejlíp jak to jde, aby nalákal na konzoli. Mně osobně to nevadí protože nemám 4K televizi, ale i tak to zamrzí.
No to isto… V dnešnej dobe je problém rozpoznať, čo je PS4 a čo PS5 hra. Najväčšie skoky boli v počiatkoch. Z 2D do 3D napr. Nintendo 64, alebo pre mňa osobne teda 3D akcelerátory. Prechod z PS One na PS2 bol neuveriteľný megaskok.
Dnes sú to už len technologické kroky, nie skoky. Blížime sa k fotorealizmu a tie rozdiely medzi generáciami sú menšie a menšie.
On ale ani tak nemluví o grafice, jako o samotné konstrukci hry. Jak se uprogramuje, jak se staví levely apod. V této oblasti je ten skok dost možná opravdu přirovnatelný. Ale také upozorňuje, že to pořádně uvidíme až za dva-tři roky.
Nikdo není zvědavej na tvoje kecy.
a na tvoje ?
Zeslonatrus: Jaký kecy? Myslíš Riu Kon? Ta tady právě jako jedna z mála nepíše blbosti. Když by tady bylo víc takových tak by ty diskuze hned nějak vypadali.