Pokud alespoň trochu sledujete dění kolem konzolí, tak vám zcela jistě neutekla informace o tom, že chystaný PlayStation 5 s sebou přinese i zcela nový ovladač, jenž nese jméno DualSense.
Tento gamepad nabídne hned několik zajímavých funkcí, které by měly ještě více prohloubit zážitek z hraní videoher. Jedná se především o adaptivní spouště a haptickou odezvu, díky nimž vás hraní více vtáhne.
A jak to vypadá, tak tyto funkce nebudou využívat pouze nové tituly, ale i některé starší.
Jedním z takových je i letošní exkluzivita The Last of Us Part II od společnosti Naughty Dog, jíž si na PS5 užijeme za pomoci zpětné kompatibility (a možná se v budoucnu dočkáme i vylepšené verze přímo pro novou konzoli).
Nicméně při hraní ve zpětné kompatibilitě se můžeme těšit na obě zmiňované vychytávky ovladače, které podle magazínu GamesRadar úspěšně posouvají požitek z hraní na další úroveň.
Například tak při natahování luku můžete cítit napětí ve spouštích, případně jasně poznáte i zpětný ráz při každém výstřelu ze zbraně. Zpětné vazby se můžete dočkat i při řízení motorového člunu, kdy ovladač vrní do rytmu motoru a každý náraz do překážky doprovází i obdobné „trhnutí“ v samotném ovladači.
Každopádně The Last of Us Part II nebude jedinou exkluzivitou, která tyto funkce ve zpětné kompatibilitě bude podporovat.
Obdobného zážitku se totiž dočkáte i při hraní God of War (2018), kdy pokaždé řádně pocítíte otevření Kratosova štítu či návrat sekery Leviathan zpátky do vašich rukou po jejím odhození.
Konzole PlayStation 5 vychází u nás 19. listopadu a předobjednat si jej můžete v obchodě Xzone.
V God of War se mi několikrát stalo, že jsem jak idiot jen stál a házel sekeru co nejdál to jde
…Ta hra mě fakt neskutečně úchvatila.
Zbytečnost nesnáším když ovladač vibruje natož tohle chápu že holkám se to může líbit ale já to nepoužívám XD
Doufám že díky SDD se opravdu zvýší načítání při přeskakováni ingame příběhových sekvenci, které při hraní na zničujicí obtížnost (mimochode asi nejlepší volba na hraní) speciálně pokud jedete speedrun který (současný rekord 10 hodin) je vyšší než 60 minut (tedy 1/10 herní délky)…
Odstraněni bugů – namátkou:
V budově soudu při shánění phm, kde mizí při střetnutí munice u první mrtovlky.
Při druhém setkáni za Elli s jizvencama, kdy pokud je zničíte před popravou vlka, se následně nenačtou do střetnutí.
Vtipný je když v TV stanici před střetnutím dáte v přízemí před dvoukřídlé dveře minu, kdy skrze tyto pak do místnosti vběhne cca 7 vlků, které pak naleznete rozsekané na sr*čky za otevřenými dveřmi, je to sice fajn, ale vlastně to zničí gameplay tohoto střetnutí.
Před střetnutím Abby s Kevinem v nemocnici, kdy na začátku kapitoly Vám hra z inventáře smaže jakoukoliv ušetřenou kontaktní zbraň.
Když se s Abby vracíte pro Lev kdy postupujete opětovně stejnou lokací (při prvním průchodu s nakaženýma), tak zjizvenka která stojí přímo u vrat skrze které opouštíte lokaci nereaguje při otvíráte vrat byť je metr vedle Vás…
Atd.
Dále bych zmínil i katastrofální hitboxy prostředí (kdy místo cíle zasáhnete neviditelnou překážku), mizení mrtvol, nemožnost mrtvoly ukrývat, jedině řešení že se plazíte a tlačíte je před sebou…, parťáci co vás klidně vytlačí z krytu, nebo zablokují (toto bohužel nejsou bugy ale chyby v designu hry) „ideálně“ když otevřete místnost s trezorem a beznohým clickerem kdy ta p**** Dina Vás blokuje ve dveřích (tedy před otevřením dveří ji vyvedete ven z obchodu a doufáte že se nevrátí…).
Na haptickou odezvu vám, však víte co… spravte předně základní nejhorší bugy.
P.s.: i když mám platinu včetně trofeji po patchy který přidal zničující obtížnosti a permadeath na 100% progress mne ukazuje 97%, to je také vypečené.
Není lepší tyhle „bugy“ napsat na technickou podporu Naughty Dog? Tady na Zingu si to asi nepřečtou a je to jako brečet na špatným hrobě. Nic ve zlým.
Amen 👍
Naughty Dog zadne bugy nebude opravovat, to maji celkem na parku. Nevim proc ho „odsuzujete“ za to, ze tady vypisuje negativa a bugy. Typek schyta 4 disliky za to, ze vypise par bugu, na ktere narazil, a k tomu jeste komentar o tom jak to ma radsi napsat na technickou podporu. Hruza kde Zing speje.
sony ovecky klikaji palce dolu, kdyz nekdo zmini v jejich hre stoleti nejaky chyby
Ovečka upozorňující na Sony ovečky…dej si studenej obklad na palici ty jitrnice
Právě jsi se přidal do řetězce oveček.
Já myslel, že lidi od PS byli vždy poníci, a ne ovce. 
Komentář na úrovni… TLOU 2 mám rád ale to pro mě není důvod dislikovat koment někoho kdo ve hře našel pár bugů, jak kdyby byli jiné hry bezchybné, disliky dostává proto že žádá redakci Zingu aby fixnula bugy ve hře… s tímhle opravdu asi přišel na špatný místo
Jestli jsou tohle všechny bugy, na které jsi narazil, k tomu ještě při hraní speedrunu, při kterém se z principu snažíš hru rozbít, tak je to pro 30hodinovou hru naopak výborná vizitka, zvlášť v porovnání s jinými hrami, které jsem měl v poslední době možnost hrát.
Ví někdo nebo dočetl se někdo zda bude u TLOU II možné převést save z PS4 do PS5 a pokračovat tak v příběhu ?
Jedná se o hraní skrze zpětnou kompatibilitu, tedy bych počítal s tím, že uložené pozice budou fungovat i na PS5.
No snad to tak bude, dík
„Konzole PlayStation 5 vychází u nás 19. listopadu, stejně jako samostatný ovladač DualSense…“. Příslušenství už se u nás dávno dá zakoupit
Já už v těch datech mám madlajz.
Děkuji za info, opraveno.
To bude skvělý pocit ta odezva
TLoU2 si rád dám znovu a GoW před Ragnarokem taky, takže tohle vítám.
Musím říct ,že na game+ je to ještě lepší.