Rok 2021 je tu s námi už několik týdnů a společnost Epic Games se rozhodla zveřejnit své statistické výsledky za rok 2020. Učinili tak skrze příspěvek na svém oficiálním webu, přičemž potvrdili, že rozdávání týdenních her zdarma bude pokračovat i v roce 2021.
It's 2021 and that means:
✔️ More Games
✔️ More Options
✔️ More Fun
and…🤔🛒❓Read all about it in our blog: https://t.co/usRTKdjU8E
— Epic Games Store (@EpicGames) January 28, 2021
Díky komunitě vývojářů, vydavatelů, hráčů a tvůrců, zaznamenal Epic Games Store historický růst v celosvětovém zapojení. V současnosti se může společnost pochlubit více něž 160 miliony uživatelů Epic Games Store. Počet denních aktivních uživatelů se zvýšil o 192 procent, tedy na celkových 31,3 milionu aktivních hráčů denně. Měsíčně aktivní uživatelé v prosinci vzrostli z 32 milionů v roce 2019 na 56 milionů.
Zvýšená návštěvnost nepochybně znamená i větší tržby z nákupu samotných her. V roce 2020 utratili hráči v obchodě Epic Games více než 700 milionů amerických dolarů, z toho hry třetích stran představovaly 37 procent ( okolo 265 milionu dolarů). V loňském roce komunita obchodu Epic Games také investovala do her o 70 procent více času, s celkovou dobou hraní 5,70 miliardy, což je o 2,35 miliardy hodin více, něž v roce 2019.
Epic Games Store se rovněž rozrostl ze 190 her v roce 2019 na 471 v roce 2020. V roce 2021 se Epic chystá ještě více rozšířit svůj katalog nabízených her. „V roce 2021 se chystáme ještě rychle rozšířit katalog nových titulů dostupných v obchodě Epic Games Store tím, že vývojářům poskytneme nástroje pro vlastní vydávání na platformu EGS, a brzy zveřejníme podrobnosti o těchto konkrétních plánech,“ uvádí příspěvek na oficiálním webu Epic Games. Celkem obchod také vydal 103 týdenních bezplatných her.
Nejoblíbenější tituly mezi hráči byly například Assassin’s Creed Valhalla, Borderlands 3, Godfall, Rocket League, Tony Hawk’s Pro Skater 1+2, Grand Theft Auto V a nepochybně také Fortnite.
Epic se v letošním roce chce zaměřit na práce, jež mají zajistit otevření obchodu vývojářům, kteří v něm chtějí vydávat tituly. „Chceme plynulé a bezproblémové prostředí pro vývojáře, kteří chtějí přinést své hry do obchodu Epic Games. Tím se zákazníkům Epic Games Store otevírá možnost nakupovat hry, které chtějí, kdykoli chtějí, zatímco vývojáři mají mnohem spravedlivější rozdělení podílu na příjmech,“ uvádí příspěvek.
tolik lidí tam je? určitě to nemá nic společného s jejich plánem dostat lidi na jejich epic s hrami zdarma. A tím že už to mají s hrama zdarma tak určitě si nepočkali až bude hra zdarma a rovnou hry koupili tam. Absolutně chytrá taktika kterou lidi spolknuli i s navijákem. Neříkám že je to špatná taktika jak jít proti Steamu, ale dobrá taky není
Rok 2020 byl rok kdy byly všichni doma a Epic má jen o 2% vyšší zisk oproti roku 2019 ? Kvalitní to obchod. Ale hlavně že rozdávají hry zadarmo
Nebuď v té kritice tak přísný, taky mohli jít do mínusu
Hlavně že rostou, ale klient stagnuje v minulým desetiletí, funkce nula. Dobrý maximálně tak pro ty hry zdarma. V životě bych tam nic nekoupil, už jen kvůli jejich politice.
Není to dobrý ani na hry zdarma.
Vždyť vám to taky nikdo nenutí🙂.
no jak se to vezme🤔 na jednu stranu nutí = pokud si chceš zahrát hru Day one a Epic si zaplatí roční exkluzivitu, tak ti nezbývá než si prostě toho klienta stáhnout a účet si udělat. Na druhou stranu, stačí si počkat až exkluzivita vyprší a zahrát si to tam kde ty sám chceš👍 ale je dost hráčů, kteří prostě nevydrží čekat a musí to mít hned teď, okamžitě 😉Vše je v našem mozku a v našem rozhodnutí 👍
Radsi to na ten rok zpiratit a pak koupit na steamu, nez to kupovat na tyhle sra*ce.
nutí nebo máš snad jinou možnost jak hrát legálně hru na kterou si zaplatili exkluzivitu? kromě toho rok počkat? nebo pak warez jedině
No. Tak těch 700 mega tržeb se může zdát jako solidní úspěch. Ovšem jen do té doby než si uvědomíme, že tržby Epicu za rok 2019 byly 680 mega. Jen o 20 mega nižší. Vážně mi chce někdo tvrdit že tohle je, hlavně v souvislosti s pandemií kdy všem okolo rostly tržby třeba i o desítky procent, nějaký úspěch? Tristní. Už by tenhle experiment arogantního blbce Sweeneyho, co nejen že nedodržuje smlouvy ale ještě vás pak zažaluje za to, že ho penalizujete, měl zcela po zásluze chcípnout. A nebo ať si to provozuje jen v Číně, když je to taková prodejná ku*** a nechá se financovat pátou kolonou čínského režimu jménem Tencent. Jsem si jist, že když bude dostatečně servilní i nadále, tak až bude potřebovat třeba nějakou transplantaci orgánu, tak mu režim nějakej ten orgán, původem z nějakého Ujgura z čínského koncentračního tábora, rádi přihrajou. A pak zase bude moct v nějakém rozhovoru vyzvracet „myšlenku“, že herní byznys by měl být apolitický.
Howgh …. Domluvil jsem
Strasny sasci tohle. Tahle vec ma tolik funkci jako steam, kdyz zacinal, coz je rok 2003
Nevím jak ostatní, ale mě přijde tenhle „launcher“ (store opravdu jen barely) docela nepoužitelný. Stáhl jsem si ho kvůli BFII a Hitman III mě láká, ale ta představa, že ho mám spuštěný a používám ho mě dost odrazuje. Možná je jen o trochu lepší než rockstar launcher. Na oba bych se nejradši vykašlal (na rockstar zrovna kašlu).
Steam má stále monopol, proto se chová občas dementně a vydolovat z něj hru zdarma se rovná zázraku, ale stále má hromadu funkcí, které EGS nemá. A to nepočítám, že dává možnost hromadě vývojářům zde publikovat svůj výtvor a oslovit „aktivní komunitu a platící hráče“ i když to není úplně výhodný.
tak to si aktivuj Ultimate Epic Battle Simulator
Steam také začal nově dávat u všech releasů 10% slevu,co jsem si tak všiml 🤔
Od vzniku se na tom shopu skoro nic nevylepšilo, ta jejich roadmapa byla joke, ani košík pořád nemaj, kolik tam zůstane lidí, až přestanou dávat hry zdarma? Jen Fortnitejugend.
Dost zjednodušující článek. Když se člověk na ta čísla podívá, tak vidí, že EGS lidé sice rádi používají k vyzvedávání her zdarma, ale jen minimum lidí tam hry skutečně kupuje. Za celý pandemický rok 2020 Epic vydělal na third party hrách jen 32 milionů dolarů, z čehož cca polovinu stojí samotný provoz obchodu a payment processing. To je (a tento rok zvlášť) vcelku ubohé. Vzhledem k nakupovaným exkluzivitám a free hrám by EGS nebýt Fortnite bylo dost hluboko v červených číslech.
Pokud chce Epic ze svých „free game claimerů“ udělat platící uživatele, bude muset udělat službu/platformu lepší, než má konkurence. Ale vzhledem k tomu, jak pomalu se EGS zlepšuje (prakticky vůbec za poslední dva roky), tak to bude běh na hodně dlouhou trať. Ale koho to pálí, když mají perpetuum mobile v podobě Fortnite a Unrealu.
Děkuji za zajímavý komentář, do nějaké míry s vaším názorem na EGS souhlasím.
Nicméně na relativně mladou značku/platformu jde dle mého přeci jen o velký úspěch.
Pokud jde o tu výdělečnost, třeba takový Netflix je také „ztrátový“, jelikož dlouhodobě investuje víc, než kolik vydělá. Je to ale prostě jejich strategie, od které si slibují, že se jim do čtyř let vrátí.
P.S. Když se podíváte na rubriku článku, neměl to být nějaký velký speciál nebo téma, ale prostě stručná novinka, informující o oficiálních zveřejněných výsledcích EGS.
A zatím jim ta strategie očividně moc nevychází. Na zahraničních webech to vypadá jako na Epicem placených portálech, téměř nikde ten ubohý third party výdělek nezmiňují (jen na wccftechu), přitom by to dle mého měla být součást článku, i novinkového.