Společnost Xzone s.r.o. si letos k 20. výročí provozu svého online obchodu www.xzone.cz nadělila změnu struktury společníků.
Xzone s.r.o. se zaměřuje na prodej a distribuci her, herního příslušenství a kreativních doplňků pro fanoušky her, televizních seriálů a filmů, které jsou zejména v podobě triček, figurek a dalších předmětů. Společnost do března 2021 vlastnilo pět společníků s následujícími obchodními podíly: 30% Martin Schovanec, 20% Jiří Pospíšil, 20% Jan Hanuš, 15% Bohuslav Schovanec a 15% Ladislav Hadač.
Poslední dva uvedení prodali svůj podíl ve společnosti zbylým společníkům. Vlastníci společnosti Xzone s.r.o. jsou nyní jen tři s těmito podíly: 42,8% Martin Schovanec, 28,6% Jiří Pospíšil a 28,6% Jan Hanuš.
“Můj otec a jeho dlouholetý společník v podnikání pan Hadač jsou již důchodového věku a nechtěli se nadále aktivně podílet na chodu společnosti. Rozhodli se raději využít dosažených výsledků v budování podniku v podobě peněz z prodaných obchodních podílů, které mohou ve zdraví užít,” říká ke transakci Martin Schovanec a dodává. “V odkupu podílů zbylými společníky navíc vidím důležitý stabilizační krok z pohledu budoucnosti firmy a symbolické vyjádření, že i přes turbulentní dobu v herním průmyslu věříme, že se nám v podnikání bude dařit i nadále minimálně stejně dobře jako doposud.”
Xzone s.r.o. končil hospodářský rok k 31.3.2021 a předběžné hospodářské výsledky ukazují na meziroční růst (YoY) přes 20% a obrat kolem 111 milionů korun bez DPH. Růstu napomohlo krom jiného také uvedení nové generace herních konzolí koncem minulého roku a silné herní tituly jako např. The Last of Us II nebo Cyberpunk 2077.
Samozřejmě gratulace a ať to jede dál!

obrat kolem 111 mega??
a teď mi vysvětlete…
nebo jaky máte šmelky s xzone pane Zavřel?? podle mě máte jen provizi z prodejů ale XZONE vám žádnej měsíční paušál neplatí že??
když zing.cz je už tolik let partner xzone, a když xzone poslední roky má nechutny tržby tak proč nepřispěje na provoz zingu??
to by se mělo změnit… pan Schovanec, kterej je furt vysmátej očividně se topí v miliónech s jeho fotříkem… a na druhou stranu pan Zavřel tvrdě maká na webu, ze kteryho má xzone slušny tržby ale xzone samotnej na provoz nic nepřispívá…
zing má ten největší návštěvnost, JE NA ČASE SI DUPNOUT PANE ZAVŘEL !!!
provize z prodeje je fajn ale 10 – 20k měsíčně k tomu je lepší !!! mohl byste odstranit ten hnusny seznam reklamy a zing by vypadal daleko lépe… kdyby pan Schovanec „kamarád“ přispěl…
chápu, že jste skromný poctivý člověk pane Zavřel ale doba se změnila!!! lidi hrabou jen za sebe…
zing je otrok xzone (50% stránky zabírá reklama na xzone) …
JE ČAS NA REVOLUCI !!!
Třeba mě se líbej ty celostránkový reklamy na Xzone. Tematicky se to krásně hodí k obsahu webu a navíc je to designově velmi dobře zpracovaný.
Jaký reklamy? Co to používáte za browsery?
Firefox a Adblock. Ale na oblíbenejch stránkách všechno vypínám abych jim nekazil příjmy. Zing je jedna ze stránek.
To je jedna z nejhezčích věcí, co jsem tady za dva roky četl, děkuju
Zing, s.r.o. operuje jako samostatná firma, která příležitostně těží ze spolupráce s Xzone (stejně jako to dělá například několik známých streamerů). Nikdo z Xzone ale nijak nezasahuje do toho, o čem a jak redakce magazínu píše: jako šéfredaktor mám zcela volnou ruku řídit obsah podle sebe, přičemž většinu věcí diskutuji s ostatními autory a jak nejspíš dobře víte, beru skoro vždy v potaz také zájem čtenářů (pageviews) o konkrétní témata/platformy či přímo specifické reakce čtenářů (diskuze pod články, emaily na redakci, diskuze na Discordu apod.).
Herní reklamy na našich stránkách většinou pochází přímo od českých herních distributorů, přestože samozřejmě většinou vedou na obchod našeho partnera.
Díky vysoké návštěvnosti a čtenosti, které patří mezi nejvyšší mezi herními magazíny v ČR, má pro Zing smysl využívat také generické reklamní plochy Seznamu či Google, což pak tvoří další nezanedbatelnou část rozpočtu redakce.
Výhledově plánujeme také zavést smysluplné formáty přímého přispívání čtenářů, mezi jehož výhodami bude i možnost zcela si vypnout všechny reklamy na webu.
Obchodní model magazínu je podobný známým herním magazínům v zahraničí, jako je třeba Game Informer. Díky tomuto modelu má Zing slušný rozpočet na poměry české herní scény a můžeme vám tak denně nabízet kvalitní obsah od zkušeného a talentovaného týmu, kterému poskytujeme honoráře, odpovídající poměrům české herní scény.
Hlavní je, že je snad již pryč doba, kdy jsem před několika lety zde jen u článku o hře s pobídkou nákupu na Xzone napsal do komentářů jiný obchod, který měl hru levněji – legitimní obchod. Komentář mi byl smazán s poznámkou, že porušil pravidla – prý poškozoval obchod Xzone, absurdní zdůvodnění. Kvůli této události jsem na tento web několik let vůbec nechodil a vyhodil si ho ze záložek. Zřejmě arogance tehdejšího vlastníka a moderátora diskusí.
Já mám konkurenční herní magazíny a jejich týmy rád, snažím se s nimi vycházet co nejlíp, ale z hlediska byznysu by nedávalo smysl poskytovat v diskuzích prostor jejich propagaci.
Xzone je náš obchodní partner a proto dává smysl, že stejnou politiku razíme i vůči propagaci jeho konkurentů na našich stránkách.
Zing je profesionální herní web a jako takový musí hájit svoje zájmy a svůj obsah. Pro porovnávání cen apod. jsou ty jiné portály (cenové agregáty typu Heureka), případně nekomerční herní fóra.
Tvl zase ty a tvoje crusade proti reklamám? Přestaň lozit na nevhodné weby a nebudeš muset řešit nevhodný remarketing.
Já bych jen doporučil nastudovat rozdíl mezi obratem a ziskem. Tyto čísla se dost hodně zaměňují. Pokud má někdo vysoký obrat ještě neznamená, že má obrovské tržby
Vše nejlepší a dalších 20 let
Tak na dalších 20 let!