Finské studio Housemarque by se chtělo více zaměřit na tvorbu her rozsahem podobných Returnalu. Pro magazín GameReactor to v rozhovoru uvedl marketingový ředitel Housemarque Mikael Haveri. „Dříve jsme pracovali na dvou projektech, nyní s Returnalem máme samozřejmě jen jeden projekt. Těžko říct, jestli budeme v budoucnu pokračovat s jedním nebo dvěma projekty, ale myšlenka, že se nám nyní podařilo prosadit se s Returnalem, bude určovat budoucí typ titulů, které chceme dělat. Jde o to, že nyní chceme ukázat, že nejsme jen ‚Resogun-studio‘. Dokážeme dělat různé věci a z pohledu našeho studia to znamená, že se chceme věnovat těmto větším typům zážitků,“ uvedl Haveri v rozhovoru.
Haveri zároveň uvedl, že společnost nevylučuje ani návrat k menším arkádovým střílečkám, díky kterým je studio Housemarque známé. „Teď máme stále rádi arkády. Stále máme rádi i menší hry. Kdo ví? Možná se za 26 let v budoucnu budeme věnovat více i těmto hrám. Ale to opravdu záleží na tom, jak úspěšně se nám podaří vybudovat si typy zážitků, které nyní Returnal představuje,“ prohlásil Haveri.
Studio Housemarque bylo po několik desetiletí zaměřené na 2D arkádové střílečky, jako je například Super Stardust HD a Resogun. Minulý měsíc vyšel jejich zatím nejambicióznější projekt, Returnal. Ten debutoval jako exkluzivní titul pro PlayStation 5 a během vývoje Returnalu se studio rozrostlo o 75 zaměstnanců, přičemž na pomoc si přizvali různá podpůrná studia včetně XDdev od Sony.
Doufám, že časem vydají patch, který umožní uložit hru před vypnutím a nebudu muset mít několik dní bloklou konzoli a navíc doufat, že zrovna nevydají nějaký patch, který mi hru shodí.
Těšanda! Returnal už navždy jenda z mých nejoblíbenějších her
Za mě je to teda jedna z těch horších exkluzivit. Je to dobrá arkáda za pětistovku, ale špatná tří-áčková hra za 2000 Kč.
Každopádně zklamanej nejsem, protože jsem od toho nic extra nečekal. A taky jsem nic extra nedostal. Je to jenom obyčejná „kill them all“ stereotypní střílečka s mindfuck příběhem která jenom dobře vypadá a zní. Takový hodnocení jaký to dostává bych tomu nikdy nedal. To už bych mohl dát 8-9/10 fakt všemu.
Ovládání? Atmosféra? Za mě hodně dobrá hra. Nemusí přeci vznikat neustále to samé
Jestli tě to baví tak je to jedině dobře. Mě se to ale do vkusu nevešlo. Pořád dokola procházet arénu za arénou a nedělat nic jinýho než střílet pro mě není vrchol zábavy. Atmosféra na mě taky nějak moc nezapůsobila ale to bude asi tím že moc nemusím sci-fi. Víc na mě působí atmosféra hororů nebo survivalů (např. Resident Evil VII). Ani příběh mě u hraní nedržel. Podle mě je to silně nadhodnocená hra které hodně pomohlo to že vyšla jako jedna z prvních next-gen her.