V minulém týdnu bylo přislíbeno, že nejnovější titul od CD Projektu RED v podobě Cyberpunku 2077 se dnes konečně navrátí do obchodu PS Store, z něhož byl po problematickém vydání odebrán.
Tento slib byl následně dodržen, kdy aktuálně již všichni majitelé konzolí PlayStation 4 a PlayStation 5 mohou zavítat do obchodu a titul si zde zakoupit.
Hra navíc byla uvedena za trvale lehce nižší cenu, která v české mutaci dělá 1 319 Kč (místo 1 799 Kč).
Samotný PlayStation ovšem stále varuje, že pro lepší pocit z hraní je doporučeno použití PlayStationu 4 Pro či PlayStationu 5.
Kromě toho v minulém týdnu dorazil další patch s označením 1.23, který zdá se běh hry na základních modelech PlayStationu 4 a Xboxu One vylepšil.
Nicméně tento stabilnější běh zřejmě přišel za cenu ještě prázdnějších ulic a i lehce horšího vizuálu.
Níže se můžete podívat na porovnání verzí 1.22 a 1.23 pro PlayStation (variantu pro Xbox naleznete na tomto odkazu).
Každopádně patch přinesl i další opravy a úpravy, na jejichž seznam se můžete podívat zde.
Samozřejmě všichni nadšenci do krabiček si hru stále mohou pořídit v obchodě Xzone.
tady zase samé ovečky co zen shit zastávají příběh byl jediná good věc jsem říkal že každej patch tu hru jen vic a vic oseká protože ten jejich engine je odpad na konzole a neumí udělat ani auta co by objela překážku ale kvůli lidem co tyhle sračky kupují a dávají jim 10/10 tu tyhle broken hry budou furt se ani nedivím že EA a UBI se nesnaží když nemusí
Za mě má hra jedno prvenství: Nejhůře odladěná hra na PS4 co jsem hrál.
Myslím, že kdyby byl pod hrou podepsán Ubisoft nebo EA tak ji tu nikdo neobhajuje.
Docela by se pánovè z CDPR mohli zamyslet, proč to ten rockstar vydává napřed na konzole a pak na PC. Klidně to můžou dělat naopak
To jsou takovy bastardi. Sony i cd project. Chtit 1300kč za hru, o ktery i oni sami vi, ze je to rozbita sracka. Neuveritelny. Herni prumysl je totalne v prdeli, kdyz tohle proslo a nejhorsi je, ze se najdou lidi, ktery jim to dobrovolne koupi. Ja kdybych byl dneska vyvojar, tak se ani nesnazim a vydam alfa verzi, protoze by to stejne nekdo koupil a jeste bych vyhral nejaky ceny
Alespoň už na stav na základním PS4 upozorňují. Nakonec by se ale CDP mohl inspirovat u lowspecgamera, který je schopen třeba Witchera rozjet i na Athlonu 200GE a v podobném duchu asi budou i ty updaty – pojede to stabilně přes 20fps, ale člověk už pomalu nerozezná, za kterou čmouhu na obrazovce vlastně hraje
Hraji již od vydání a nezaznamenal jsem víceméně žádné chyby nebo problémy s výkonem u PC. Obdobně i mé okolí. Hru mám dohranou i na PS4, kde jsem si to i tak užil a nezažil jsem téměř nic, co by mi extra rušilo herní zážitek s ohledem na 7 let starou plečku. Hratelnost i příběh byl kvalitně udělán. Nepotřebuji si stěžovat na věci o kterých nevím a nejsou tam. Hra jako celek funguje dobře a o hru se průběžně starají a nedokonalosti ladí.
Takové soudy jako ten tvůj vynáší jen další podobní nýmandi, co se schovávají za internet a vulgarismy.
Mercury54: A proc to teda puvodne stahli z toho ps storu? Protoze s tim nikdo nemel problem, ze? Cuckoldi jako ty stoji za upadkem herniho prumyslu.
Netvrdím, že nikdo neměl problém. Problémy na PS byli, ale pořád to byla hratelná hra na něčem, co už v den vydání nemělo výkon, natož po 7 letech. Nemyslím si, že mělo dojít ke stažení. Dohrálo to tak mnoho lidí a vesměs jsem slyšel pozitivní reakce z okolí a vysoká hodnocení hry jsou oprávněná. Vychází tu mnoho generických blbostí s větší chybovostí a lidi je velebí.
Ale je to stejně bezpředmětné se o tom bavit s takovou osobou. Pokud se podívám, jak píšeš a jaký slovník používáš, tak se divím, že ti vůbec někdo dovolil psát.
Přeji krásný den.
Jo jo, dat 1800kc (v dobe vydani) za rozbitou hru, se spoustou nesplnenejch slibu a jeste ji branit… Skvelej vykon. Na to proste clovek musi mit povahu.
Pokud mi osobní zkušenosti na více platformách a informace od okolí říkají, že nebyl větší problém s hraním. Všichni si hru náležitě užili a takových her poslední dobou moc nebylo v době odkladů, nebudu přeci o hře mluvit jako o rozbité a hanit ji. Stejně jako hodnotit hru dle toho co tam není je jistě zcela normální věc.
Já to hrál po vydání na PS5 a padalo mi to asi každých 30-60 minut. Bylo zatraceně hodně hráčů na PS4/5, co měli a hlásili všelijaké problémy.
Argument „mě a mým kámošům to fungovalo, takže nebyl důvod to stáhnout“ je naprosto hloupý.
Ano, však netvrdím, že hra neměla chyby. Jenže většinou se ozývají lidí s problémy a né ti, co jsou spokojeni. Proto zcela logicky je k nalezení mnoho lidí co si stěžují na problémy, opak již těžko. Pořád je to ale v měříku ku spokojeným hráčům jen kapka v moři.
A jak víš, že je to jen kapka v moři? Kdyby to byla jen „kapka v moři“ tak by to Sony nestáhla.
Na mém PC s 32GB RAM, R9 3900X a RX 5700XT, NVME SSD s rychlosti 3.5GB ta hra nebyla hratelná, během streamovaní, ani na 1080p s detaily na medium/ low. Normálně hry hraju na 1440p vysoké až Ultra detaily. Po 16ti hodinách, kdy fps padaly i pod 20fps, jsem tu hru vypnul, nervy mám jenom jedny. Bohužel jsem vyhodil 1500, – za rozbitou hru.
Osobně chápu, proč CP působí na lidi jako červený hadr a jsou často schopni na něj nadávat i přesto, že (jak správně podotýkáš) vychází spousta horších generických nesmyslů. Krásně tenhle jev popsali v Levelu asi tři čísla zpět – jedná se o tzv. Uncanny Valley a v širším smyslu ho lze aplikovat i na videohry. CP především svou prezentací působil, že hráč v něm najde jakýsi alternativní život ve světe Blade Runnera a jemu podobných. Grafika je úžasná, design města podle mě nemá konkurenci a příběh i dialogy snesou srovnání snad jen s Rockstarem. O to víc rušivým dojmem tu pak působí věci typu chodců nereagujících na střelbu, spawnující policie za zády, vybuchující a létající auta, nefunkční pravidla na silnici apod. Ty pak toho napůl pohrouženého hráče vytrhnou takovou silou, že musí sám sebe přemáhat, aby hru, na kterou se těšil nejvíc za posledních pár let vůbec zapnul. Nakonec ale zjistí, že to, na co ho vývojáři ulovili, byl jen balast, protože jakmile pronikne ještě víc pod pokličku a zkouší různé věci, protože souznění se světem už stejně necítí, tak zjistí, že volby v rozhovorech mají minimální dopady, ekonomika je rozbitá, schopnosti fungují pochybně a většina spočívá jen v tom, aby navýšily statistiky. Když k tomu navíc přidá padání a kostrbatý chod na své konzoli, na kterou to prostě CDP prodává za plnou cenu, takže jaképak výmluvy, může se jeho vztah ke hře jednoduše přerodit v nenávist, kterou pak ventiluje na fórech.
Konečně normální názor a za něj ti děkuji. Jak jsem psal, hra má své chyby ale jsou to věcí na kterých pracují a dají se opravit. Pokud by již o začátku byl příběh, dialogy či lokace špatné, do takových věcí se jen těžko zasáhne. Pokud se jedná o bugy, nebo vnitřní mechaniky fungující na pozadí, tam je prostě prostor pro nápravu či zlepšení.
Dá se dost souhlasit no. Já jsem to kupoval v den vydání, ale o hře jako takové jsem toho zas tak moc nevěděl. PR kecy už fakt nesleduji, takže jsem prakticky viděl jen poslední trailer před vydáním. Hru jsem dohrál s tím, že jsem splnil všechny vedlejší mise a zakázky. A tebou popisované mě začali teda štvát až prakticky ke konci, kdy to člověk viděl čím dál víc častěji a už to nešlo moc přehlížet. Celkově jsem si však hru nehorázně užil, protože stejně: Příběh, postavy, dialogy byly naprosto perfektní. Samotný soubojový systém vlastně taky dobrej, jen ke konci repetetivní a nehorázně jednoduchý. Celkově je to dá se říci skvělá hra, jen má absolutně nedotažený open world, protože na to už nebyl čas očividně…
Tak asi tuším proč nemám rád RDR2. 40 hodin jsem v tom utopil a chci je zpět…
Ta hra má perfektní detaily a vizuál, ale když to hrajete poctivě tak máte pocit nudného simulátoru bez nějakého pocitu zábavy.
Napsal si to skvěle, přesně tohle vystihuje
všechny plačky po celém světě. Kazdej blbeček si myslel že uteče do dokonaleho virtualního světa, ale bohužel je to jenom hra a kazdej plače jak mala holka. Ja budu mít od nich největší výhodu, že si to zahraji na PS5 v plné opravené palbě, nemam problem si počkat a plačka muže jenom závidět🙂.
1234 uklidni se, než ti praskne žilka.
On může za úpadek herního průmyslu a díky tobě jako vzkvétá?
Mercury: Sorry, ale ty meles jednu vetsi sr*cku nez druhou. Ty asi porad nechapes, ze kdyz hra bezi spatne a spusta veci tam nefunguje (nemluve o nedodrzenych slibech), tak nejakej pribeh nebo grafika je naprosto nepredmetna. Kdyz uz ty lidi konecne pochopi, ze dobrej technickej stav je zaklad? Jeste lepsi jsou ty reci, ze se to da opravit a ze na tom delaji. Ok, delaji na tom, ale to uz melo byt hotovy v dobe vydani proboha. Prijde ti v poradku dat 1800kc za hru, ktera bude hotova za rok? Asi jo.
1234: Není v pohodě prodávat rozbitou hru, ale že by to ukazovalo na vývoj herního průmyslu jako celku? Když jsem začal kupovat herní časopisy, což je nějakých 25 let nazpátek, tak si pamatuju, jak jsem se vždycky modlil, aby mi jen hloupé demo šlo spustit a to jsem HW předpoklady splňoval. S kupovanými originálními to byl taky vabank – co si tak pamatuju, tak Dungeon Keeper mi šel, Daggerfall ne, NHL 97 jo, Horké léto ne a tak bych mohl pokračovat celé devadesátky. (nakonec to byl taky jeden z důvodů, proč originálka mezi hráči byla raritou). Zkraje milénia pak vydavatelé vynalezly skvělé protikopírovací ochrany (zdravím Securom a podobné sračky), které byly ještě poruchovější, než samotný software, který měly chránit. Dnešní herní průmysl je oproti tomu někde úplně jinde. Neříkám, že je to v pořádku, jen říkám, že dneska jsou hry max. zabugované, ale že by nešly spustit?
Ale v ty dobe to nikdo neomlouval a nebranil. Dneska ma kazda sra*cka zastupy fanatiku, ktery ji budou branit jako svoji matku. To je proste degenerace a neni divu, ze i v dnesni dobe jsou hraci brany jako podivini.
1234: No dneska jsou ty lidi víc vidět díky internetu a hraje nás daleko víc než tenkrát, to je pravda.
AsuraCzech: Zrovna příběh jsem si na CP užil hodně a jediný velký slepenec jsem vnímal hned po té úvodní hodině, kde byl prostřednictvím filmu udělaný velký časový skok. Zakončení mi přišlo dobré, líbilo se mi, že jsem mohl dát vale korporaci a vyrazit hledat řešení sám nebo do půl roku zdechnout. Nakonec to fungovalo i jako odraz pro další díl/ DLC.
Rozhodně nejsou jediní. U Kingdom Come také Vávra slibovali hory doly a když došlo na lámání chleba, tak to také nebyla taková sláva. Nehledě na to, že je ta hra nedodělaná, zabugovaná, špatně optimalizovaná, dodnes nemá český dabing a pokračování stále v nedohlednu.
Dneska se bohužel ve větší míře takhle dělají hry. Takové nedodělky. Her se silným a originálním příběhem či inovativní hratelností rozhodně nejsou mraky. Spíše bývají příběhy klišovité a šablonovité. Po stránce hratelnosti, zase panuje u větších her určitá míra konzervativnosti a s ní spojené prověřené herní mechanismy, na úkor inovací. Naopak pokud už nějací jiní vývojáři přijdou s originálními herními mechanikami a uspějí s nimi, pak je tyto velké firmy neváhají napodobovat.
To chování některých fanoušků je opravdu na pováženou. Nejspíše mají však hodně volného času a peněz, nudí se, a proto prudí.
Sorry ale srovnávat to po příběhové stránce s R* je trochu silný kafe a to nejsem zrovna jejich fanoušek a RDR2 mě moc nebavil, byl ale aspoň konzistentní, v rámci žánru dobře zpracovaný, a vše do sebe zapadalo. CP77 má jakž takž většinou dobře napsaný dialogy (dokud vás teda nezačne balit policista, kterého celou dobu posíláte k šípku, pak to působí divně ), to je ale tak všechno. Ten příběh je osekaný a ohlodaný na kost, poslepovali prostě to co měli a to jde z toho cítit, v žánru celkově je to hodně průměrný a děravý jako ementál. Celý konec je naprosto uspěchaný a poslední volba vyloženě nesmyslná ale to nemá smysl řešit, celkově už je to téma, který spíš unavuje.
Já to schválně hraju nepatchované v promo verzi na staré PS4 a je plná problémů hlavně s dočítáním modelů protože tam prostě není paměť a taková ta klasiky co byla na PC před patchema což je jasný když to hraju v základní verzi ale jinak těch bugů z kompilaček je tam minimum. On je důvod proč se ty záběry napříč různými kompilacemi často opakují.
Tvůj mozek tam je taky
Pokud zvládnete vytvořit „alfa verzi“ na úrovni C77, možná jí také pár milionů prodáte
😹 dobře jste ho setřel👍🏻👏🏻
Takovej patolizal
Přesně tak, jak se opovažuješ kritizovat CP, když jsi nic nevytvořil. kappa
Nemá cenu se s nimi moc hádat. Prostě jsou tací, kteří budou bránit kdeco.
Já jen reagoval na to, že autor původního příspěvku sám napsal „Ja kdybych byl dneska vyvojar, tak se ani nesnazim a vydam alfa verzi“.
Pro smysluplnost diskuze o těchto tématech by bylo užitečné, kdyby si její účastníci uvědomovali rozdíl mezi alfa verzí a hotovou hrou s bugy.
Problém je, že rozdíly mezi alfou/betou a hotovým produktem jsou někdy stěží zřetelné a myslím, že narážka na alfu je trefná. Ono CP ukázalo, že kombinace dosud „pro hráčským“ CD Projektem a hypem produktu skutečně stačí k tomu, aby hra na úrovni alfy (ano, v takovém stavu mnohdy beze srandy je) se prodávala jako rohlíky.
Edit: Dovolím si tvrdit, že pokud by CP nevzešel z „těch od Zaklínačů“ a místo nich bychom si dosadili problémový EA či „random“ neznámou herní společnost, tak by o CP nikdo dneska nezavadil. Problémem všeho je prostě hype a vysoká očekávání od firmy stojící za mega úspěšnou herní sérií Zaklínač.
Alfa verze her vypadají a fungují opravdu citelně jinak, než si je zřejmě představujete.
Alfa verze ani beta verze nejsou nijak přesně definované pojmy. Kdyby chtěli můžou dnes dostupný Cyberpunk klidně označit za alpha verzi. Záleží čistě na vývojářích, kdy se z alphy stane beta, release candidate a kdy je produkt gold.
Každé studio pro to může mít jiný metr. Pro některé je gold i téměř nehratelná verze hry.
Alfa a Beta verze jsou v herním průmyslu velmi přesně definované pojmy.
Vydavatelé pro ně mají mnohastránkové směrnice.
Vydaná verze Cyberpunku 2077 pro PS4 jistě splňovala všechny jejich směrnice.
Jak jsem psal – každé studio může mít jiný metr.
Hra může vypadat místama jako z alfa verze, ale týká se to pouze konzolových verzí. Tím to nijak neomlouvám, ale je podle mě dobré to upřesnit protože mně PC verze běžela dobře a ostatním známým taktéž. Nanejvýš grafické glitche a asi 2x restartování hry. Není to ideální stav, ale do alfy či bety to má daleko. Snad kromě policie a AI chodců a řidičů, to je opravdu děs. A souhlasím, že kdyby tahle hra byla třeba od EA, tak by hra neměla takovou pozornost, ale podobně by to vypadalo, kdyby Rockstar nebo Naughty Dog podobně vydal hru v takovým stavu. Zkrátka lidé jsou shovívavější k těm co jim běžně přinášeli dobré tituly, ale EA na hráče zkrátka a dobře kašle a lidé by od toho prostě odkráčeli.
Alfa, beta, gold? Záleží na tom, jak tomu říkají? Důležité snad je, jak hra vypadá a jak jede.
Když to vývojáři nedávají s časem, tak nemají dělat velký hype, jako kdyby hráče čekala jedna z nejlepších her dekády. Radši si mají stanovit menší cíle a na těch pořádně na tom zapracovat, než hráče zahltit stovkama šablonovitých úkolů, na který si za chvíli ani nevzpomenete a ostatní mechaniky pak zanechat polovičaté či odfláklé. Kdyby tuhle hru dělal UbiSoft, tak se nedivím. U nich člověk bůhvíjaká očekávání nemůže mít, neboť jedou na kvantitu a těch 7/10 mají každý rok jistý, ale na CDProjekt jsou přece jen kladeny vyšší nároky. Nicméně v dnešní době mám pocit, že někteří hráči raději hlasitě prosazují kvanta zapomenutelných questů a obrovský svět, kde jsou ty nedodělky a chyby jsou tak ledabyle zaplácané, že po vydání začínají padat z rukávu jak králíci. A tomuhle dávají raději přednost než pořádně udělané poctivé hře. Jenže z hlediska marketingu, kvalita se prostě nedá objektivně měřit, na rozdíl od statistických dat v čele s délkou hru a velikostí světa. A hodnocení od odborných kritiků jako měřítko kvality je také občas nutné brát s rezervou, zvlášť když ve Vás bude vyvolávat dojem, že desátý Asasín se hraje stejně dobře nebo i lépe jak ten první a kde to hodnocení zároveň navozuje pocit, že se snad přizpůsobuje upadající kvalitě her.
Assassíny si ročně užívají miliony spokojených hráčů, takže je to spíš o tom, co člověk přesně u té hry hledá. Stejně tak u C77, pokud někdo „tlačí“ na realističnost „simulace“ tak bude nevyhnutelně zklamaný, ale pokud se tím přišel „projet“ jako výpravným příběhovým vyprávěním, na dostatečně výkonném HW, pravděpodobně si odnese jeden z nejlepších herních zážitků poslední doby. Určitě se ale shodneme, že tomu chyběla hloubka a vybroušenost Zaklínače 3.
U Asasínů ani Cyberpunku ani nikdo realističnost neočekává, ale od Cyberpunku byl vyžadován poněkud živější svět, než to co teď nabízí. Já si spíše kladu otázku, zda nejsou některé hry už přebytečně dlouhé a zda zbytečně neprotlačují spíše kvantitu než kvalitu.
Jinak já realističnost ani výzvu u her nevyhledávám (tolik času opravdu nemám) a v podstatě ani žádnou takovou realistickou hru neznám. Ono ani Kingdom Come není zrovna ukázkový simulátor, když je např. odolnost nepřátel ovlivněna Vaším bojovým levelem, místo toho, aby alespoň částečně vytvářela dojem, že se řídí zákony přírodních věd.
Co tak si to napřed vyzkoušet, než to začneš kritizovat. Na PS4 to bylo pěkně hratelné už v lednu s patchem 1.1
Bucho: Jj, bylo to tak hratelny, ze to nebylo ani na ps store
CP77 nebyl hratelny na PS4 ještě minuly měsíc, tak vůbec nechápu, o cem mluvíš. Jestli ti přijde hratelné to, ze hra nepadá co 60 minut, ale co 80 minut s tím, ze nemáš dropy fps k 17FPS a při jízdě autem konstantě 20FPS, ale dropy jsou k 20 a při jízdě mas 25, tak je pro tebe asi hra hratelná, ale určitě to nesplňuje standard funkčnosti. V lednu hra nebyla hratelna ani náhodou.