Včera byla oznámena nová hra od studia Firaxis, známemu díky sériím XCOM a Civilization. Marvel’s Midnight Suns je tím titulem, který jsme poslední měsíce nazývali „Marvel XCOM“, ale jak se nakonec ukázalo, k XCOMu nebude mít až tak blízko, jak jsme si mysleli.
„Nejsou tu žádné mechaniky, které sdílí XCOM a Midnight Suns,“ řekl creative director Jake Solomon, který dal rozhovor magazínu Polygon.
Vyjádřil se také na konto toho, jak se vůbec ke hře studio Firaxis dostalo:
„Byl to Marvel, který nás oslovil potom, co jsme udělali XCOM 2. Když jsem si s nimi volal, byl tam taky výkonný viceprezident a poskytl nám velmi konkrétní zpětnou vazbu ohledně finální mise, hned se přidali další lidi a já si říkal, že tihle lidi musí být opravdu velcí fanoušci. Ihned pochopili, jaké hry děláme.“
Hra je založena na komiksové sérii The Rise of the Midnight Sons, která začala v roce 1992. V ní se musí spojit postavy jako Dr. Strange, Frank Drake, Morbius, Jonny Blaze nebo Blade, aby zastavili Lilith, matku démonů, která chce získat nadvládu nad celým světem. Solomon říká, že je to jeho nejoblíbenější série z té doby.
Přímo ve hře se ujmeme role Huntera, což je úplně nová postava, kterou vývojáři vytvořili ve spolupráci s Marvelem. Budeme si moct upravovat jeho vzhled i bojové schopnosti. Máme se těšit na více než 40 superschopností, které se budou lišit podle toho, jestli jsou světlé, nebo temné.
Jestli něco z XCOMu zůstalo, tak jsou to tahové souboje. V nich si kromě Huntera zahrajeme také za další 3 superhrdiny (ty si zřejmě budeme moct vybrat, celkový počet by měl být 12), jejichž schopnosti se budou také postupem času vylepšovat. Tato část už se ale od XCOMu hodně liší. Naší základnu jménem The Abbey, kterou vývojáři také vytvořili ve spolupráci s Marvelem, budeme prozkoumávat z pohledu třetí osoby. Čas budeme trávit především navazováním vztahů s ostatními superhrdiny.
„Robbie Reyes, nový Ghost Rider, si bude chtít zahrát videohry. Captain Marvel zase boxovat. Tony Stark si možná bude chtít zahrát karty,“ říká Solomon. „Vy si vybíráte, jak s nimi budete vycházet, jak s nimi budete mluvit, jestli jim dáte dárek. Kolem The Abbey jsou sociální kluby, ke kterým se můžete přidat, ty mají efekt na vztah s ostatními hrdiny. Některé jsou poměrně veselé, protože příběh je temný dost.“
Well, there it is. Midnight Suns is the game that my team and I have been working on for a while. This is my dream project. I get to retell my favorite story from the comics as a new Tactics RPG set in the Marvel universe. #DarknessFalls #MidnightSuns https://t.co/QumIQlWHl7
— Jake Solomon (@SolomonJake) August 25, 2021
Dalším odklonem od série XCOM je absence systému permanentní smrti, který je pro ni velmi typický, ačkoli ho neměl ani loňský XCOM: Chimera Squad. V něm si možná chtěli Firaxis vyzkoušet, jestli něco takového vůbec funguje. Podle Solomona je to z toho důvodu, že v XCOMu čelíte mnohem silnějšímu nepříteli, zatímco v Midnight Suns hrajete za superhrdiny, kterých se záporáci obávají.
V XCOMu navíc většinou bojujeme proti pár silnějším nepřátelům, v Midnight Suns nás jich čeká víc s tím, že často budeme zabíjet hned několik jednotek naráz pomocí silných útoků, které mají větší dosah než klasické zbraně. Důležitou roli má hrát také prostředí, se kterým budeme různě interagovat a může nám v boji pomoct.
Vývojáři prý nejprve přemýšleli nad tím, že by hru udělali víc jako XCOM, ale nakonec nápad zavrhli:
„Bylo to překvapivé a děsivé, když jsme si na začátku uvědomili ‚Sakra, budeme muset udělat úplně jinou hru.‘ Ale je to super, protože vám to dává ten jiný pocit oproti XCOMu, to rozhodně,“ uzávírá Solomon rozhovor.
Marvel’s Midnight Suns vyjde v březnu roku 2022, míří na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series a Nintendo Switch.
První gameplay uvidíme 1. září ve 20:30 našeho času.
No, tak tedy nevím… naprosto mi dochází fantazie a představivost, jak to tedy chtějí zpracovat. Protože pokud se zmiňují o tom, že žánr bude zachován = tahové souboje (zaplať pánbů!) a hrdinové budou mít základnu, tak to se mi rovná prostě hře a la X-COM, ať si pindají, co chtějí. Prostě klasické tahy superhrdiny a využívání jejich schopností. Zatím nic neukázali, takže nemám důvod dělat rozdíly mezi vojáky v X-COM a superhrdiny v tomhle. A že mají superhrdiné nadlidské schopnosti oproti vojákům, tak to je snad logické, to fakt nemusejí vysvětlovat. Ať vysvětlí V ČEM konkrétně to bude jiné těmi herními mechanikami. Protože to si naprosto v tahovce nedokážu představit.
Hraju tahovky celej život a opravdu si nevzpomínám na žádnou, která by řešila tahové souboje jinak než úplně klasicky (kryt/útok/používání schopností/specialit/overwatch). Jediný, kdo tahové souboje posunul dál, jsou Larian Studios, kteří přinesli do hry kombinaci povrchů a živlů v Divinity: Original Sin II a Baldur’s Gate III. Jinak jsou tahovky ale naprosto klasického střihu. Takže pokud Firaxis mají něco lepšího, tak jsem na to enormně zvědavej.
Podle toho, jak o tom mluví bych si tipl, že hlavní změna bude v počtu nepřátel, mapy asi budou větší a bude tam větší AOE u schopností. Prostě aby to nebylo 4 vs 10 ale třeba 4 vs 20-30, víc nahuštěný.
Jo, ale to je pořád XCom, jen s více nepřáteli. Jenom základna je jako Mass Effect.
Prosím Corvíku pupíku napiš tenhle koment na všechny herní weby v ČR ať si tvůj názor všichni mohou přečíst… LOL
Taky hraju tahovky už čtvrt století a vidím mnoho rozdílů mezi klasikami typu UFO: Enemy Unknown, mezi UFO: After… a mezi XCOM (od Firaxisu).
Pro mě osobně je největším zklamáním, že v blízké době zřejmě třetí XCOM nevyjde a pokud ano, nebude na něm dělat Jake Solomon, který do toho dává svoje srdce a úspěšné vize…
Před časem při úniku informací mě hra nechala naprosto chladným a po včerejším oznámení tímto parádním trailerem a toho, že to bude odlišné od XCOMu, jsem se začal o hru zajímat. Marvel si totiž zaslouží něco lepšího než ten propadák jménem Avengers od Crystal Dynamics.
P.S.: poprosím některého znalce univerza o prozrazení identity té bojovnice.
To by měla být podoba Hunter pro trailery a ofico obrázky atd.
Díky za info. Za mě je dobře, že hlavní postava je čistě na vytvoření hráčem a parťáci jsou z univerza.
Rozhodně, popravdě mám rád tady to kdy si hráč může vytvořit vlastní postavu v takovém univerzu jako je Marvel, a mít interakce s hrdiny, doufám že tam budou i nějaká ta rozhodnutí a větvení se příběhu, kdy třeba bude i nějaký zlounský konec. Z toho důvodu mám rád třeba Web of Shadows, který sice je průměrná hra skrz na skrz, díky tomu že ale hráč může být zlý spider-man je to prostě pro mě jedna z nejlepších Marvel her, kterou si teď po letech chci zopakovat
Takže na tohle jsem fakt zvědav a těším se na gameplay trailer a jak moc propracují ten tahový combat