V červnu jsme vás informovali o tom, že novinka studia Hazelight v podobě příběhové kooperativní hry It Takes Two překonala hranici 2 miliónů prodaných kusů, což určitě zakladatele studia, Josefa Farese, velice potěšilo.
Nicméně ten má aktuálně ještě větší důvod k radosti, jelikož včera bylo prozrazeno, že hra prodala celkově 3 milióny kusů, což jasně indikuje, že zájem o podobné kooperativní hry tu jistě je.
Three. Million. Units. Sold.💥 #ItTakesTwo
The thought of so many people enjoying our game is humbling and heartwarming. ❤️ You’ve all helped send a clear message – co-op adventures are here to stay!
— Hazelight Studios (@HazelightGames) October 13, 2021
Jestli ovšem patříte k té části publika, která tento titul ještě nestihla zahrát, tak si můžete přečíst třeba naší recenzi, v níž jsme mu udělili pěkných 8 bodů z 10 se slovy:
„Neskutečně zábavná horská dráha plná pestrých atrakcí, ve které se budete jako zakletí manželé před rozvodem muset probít sérií vtipných dobrodružství a hledat znovu cestu jeden k druhému. Romantická komedie je ve hrách vzácný žánr a podobně povedené kooperativní hry pro dva také. Bohužel rádoby dojemné pasáže příběhu příliš nefungují a docela kazí jinak skvělý dojem.“
Fyzickou verzi si můžete zakoupit například v obchodě Xzone.
Jsem rád, že aspoň někdo tenhle typ her dělá. A Way Out jsem si s bráchou u jedné obrazovky náramně užil. Do It takes two jsme sice už nešli, protože z recenzí to na mě působilo, že je dělaná spíš pro páry, ale věřím, že to byla opět kvalita. Snad budou Hazelight v tvorbě podobných gaučových kooperativních her pokračovat. Těch her, které se dají hrát ve dvou u jedné konzole je žalostně málo.
I kdyby tu hru autori zamysleli jen pro pary, ja jsem na twitchi videl spoustu uzasneho „roleplayingu“, ktery nebyl hran pary. Samozrejme zalezi, jak moc clovek tento aspekt doceni a umi zahrat, ale z moji zkusenosti si tu hru mohou hodne uzit i „nepary“.
Za mne osobne to je prozatim nejlepsi „stylizovana“ hra tohoto roku. Ze Ratchet a Clank a Kena dostali na Zingu vyssi hodnoceni nez It takes two beru subjektivne jako nespravedlive. (Ale subjektivita ze sve podstaty neni objektivne meritelna.)
Ten rozdíl byl 10%, což není zas tak dramatické.
Jelikož mne minulé dvě hry autora ITT naprosto dostaly příběhově, byl jsem z té třetí zklamaný především po této stránce (jak jsem psal v recenzi – nesympatičtí hrdinové, nepřirozená dcera).
Po audiovizuální a hlavně herní stránce to ale byla velká paráda a zřejmě nejlepší coop hra (nejen) tohoto roku.
Na PC verzi vyšla slovenština, takže si hru teď můžou užít skoro všichni:
https://prekladyher.eu/preklady/it-takes-two-sk.1018/