Vydání nového Horizonu už nám pomalu klepe na dveře a není tedy divu, že se vývojáři ze studia Guerrilla Games podělili s hráči o další novinky. Ty se tentokrát zaměřují na mechanické nepřátele, kterým bude muset Aloy čelit. Podle popisu designéra mechanických nepřátel Blakea Politeskiho v příspěvku na PlayStation blogu, budou hráči bojovat se stroji z prvního dílu, ale také s úplně novými.
V Horizon Forbidden West tak nebudou chybět známí The Watchers, či Snapmaw. Jak už jsme si mohli všimnout z gameplay ukázek, novými mechanickými zabijáky budou například hbitý a rychlý Clawstrider, nebo mamutům podobný Tremortusk. Stroje mají v novém Horizonu tentokrát mnohem více funkcí. Rovněž samotná Aloy bude mít k dispozici mnoho různých typů zbraní a munice a všechny je bude potřebovat, aby porazila různé stroje. „Aniž bychom cokoli zkazili, každý stroj má více způsobů, jak ho porazit. Snažili jsme se to hráčům objasnit prostřednictvím designu strojů a přidali jsme textury, které ukazují slabá místa nebo interaktivní součásti. Každý stroj budete muset pečlivě prostudovat, abyste našli různé způsoby, jak k němu přistoupit,“ uvedl vedoucí výtvarného týmu Maxim Fleury.
Podle Politeskiho má mnoho mechanických nepřátel zbraně a chování, které může Aloy využít k vytvoření výhody. Nejde jen o odstřelování součástek a jejich používání, ale některé stroje mohou mít i pasivnější stavy, během kterých se k nim hráč může připlížit. „Například pokud stroj kope v zemi suroviny, vytvoří spoustu prachu – Aloy ho může využít jako vizuální krytí, aby se dostala blíž. Stroje ve hře Horizon Forbidden West jsou pohyblivější téměř ve všech směrech, které si dokážete představit – skáčou, plavou, drží se povrchu… Kvůli tomu s nimi Aloy bude muset držet krok, takže jsou zde nové mechaniky pohybu, které jí v tom pomohou,“ popisuje Politeski.
Mecha-zabijáci jsou tedy nebezpečnější, ale hráč může pochopit jejich chování a předvídat jejich pohyby. Například stroj bude mít specifické zvuky pro volnoběh, upozornění ostatních a zahájení útoku. Ve verzi hry pro PlayStation 5 to bude ještě precizněji zprostředkováno pomocí 3D zvuku. Pokud se hráč dostane do potíží, vždy může za pomoci šplhání či kouřové bomby utéct do bezpečí a naplánovat útok znovu.
V poslední části příspěvku se vývojáři věnují především Tremortuskovi, jednomu z největších mecha-zabijáků, který připomíná mamuta. Souboj s ním jsme mohli vidět už ve zmíněném gameplay traileru. Samotní vývojáři tvrdí, že Tremortusk je tím nejtěžším nepřítelem, na kterého můžete při hraní narazit. Má mnoho různých útoků a tělo pokryté řadou zbraní. Kromě toho, že používá své kly k útokům zblízka, má také různé elementální zbraně, které může kdykoliv použít.
Horizon Forbidden West vychází už 18. února na konzole PlayStation 5 a PlayStation 4. Předobjednat si hru můžete skrze obchod Xzone.
předpokládám, že zbraně bude mít ten Tremortusk elementální, protože elementární by byly poněkud nudné
Opraveno, děkujeme za upozornění
Zrovna jsem dohrál první díl, který nebyl vůbec špatný, ale doufám že se zaměří trochu víc na vedlejší úkoly. Ideálně v poměrů míň úkolů, ale víc propracovaných. A svět, který byl na pohled krásný a rozmanitý, tak strašně málo nabádal k průzkumu a byl poněkud poloprázdný. Po příběhové stránce, originálnímu zasazení a zábavnému boji jsem byl ale spokojen.
Jak říkáš plus za mě bych ocenil trošičku důraz na vybavení a zbraně. Pro mě nebylo třeba měnit brnění celou hru.
Mně zas dost vadilo, že šlo šplhat jen po těch žlutých skobách ve skále, snad teď půjde vylézt kamkoli jako v AC.
Ano, to je taky pravda. I když jak kdy. Pamatuji si přesně ten okamžik kde jsem se totálně zasekl u prvního toho robota, co odhaluje mapu. Jsem tam prostě v těch ruinách za boha nemohl najít ty malé žluté potvory
nebudu se dívat (: