Smutnou zprávu pro všechny fanoušky série Half-Life zveřejnil Tylver McVicker z Valve News Network ve svém novém videu. V něm uvádí, že společnost Valve v současnosti nepracuje na plnohodnotném pokračování této slavné značky. Podle jeho zdrojů nás alespoň prozatím žádné Half-Life 3 nečeká, jelikož Valve se soustředí na tituly vhodné pro Steam Deck.
Ačkoliv konec Half-Life: Alyx, hry speciálně vydané pro VR v minulém roce, naznačuje možné pokračování příběhu Gordona Freemana, společnost Valve na něm zatím nepracuje. „Problém je v tom, že v současné době nepracuje žádný větší vývojový tým na ničem jiném než na několika málo kouscích softwaru, které jsou právě teď speciálně přizpůsobeny Steam Decku. Valve se snaží dostat na trh Steam Deck a, jak si mnozí všimli, handheldová konzole byla podstatně úspěšnější, než se původně předpokládalo, takže Valve do ní vkládá velké naděje,“ uvedl McVicker.
McVicker tvrdí, že Valve místo toho pracuje na samostatném projektu s názvem Citadela, jehož herní mechanismy se pro Steam Deck lépe hodí. „Společnost Valve pracuje na softwaru, který nejlépe předvede, čeho je Steam Deck schopen – na Citadele. Je to hybrid FPS/RTS založený na Half-Life, který nabídne i kooperaci,“ řekl McVicker. On sám potom uvádí, že si pod projektem Citadela máme představit jakýsi mix Left 4 Dead, Alien Swarm a Half-Life.
Konzole Steam Deck byla oznámená v červenci. Využívá nejnovější verzi softwaru SteamOS, který je založen na Linuxu a umožňuje hráčům přístup ke knihovně her Steamu a ke všem funkcím platformy. Konzole kromě handheldového režimu nabídne také možnost propojení obrazu k televizi či monitoru. Vydání je po odkladu naplánované na únor 2022.
ALYX je za mě důkaz, že i hra vytvářená primárně pro VR může být opravdu kvalitní… Doufám, že spolu s ALYX se zároveň nerozloučíme i s Half-Life. Dle mého názoru ALYX ukázal, že by ani nemuselo být na škodu kdyby se budoucnost Half-Life opírala na VR pokud by Valve neuslo na vavřínech… rozhodně tento VR díl přinesl úplně jiný feeling z tohoto herního světa.
Ti nejspíš čekají jen až bude technologie na Full dive VR jak v sao. Jinak samozřejmě že se nepracje na Half-life 3… nejdřív dostanem Half-life 2 epi 3
Těžko říct jestli si na třetí díl vůbec troufnou. I kdyby vývoj začal třeba teď a vyšel za několik let, dost hráčů na hry koukalo jako „pokračování“ po 20 letech a čekali by nějakou obří revoluci.
Ta obří revoluce bude nejspíše spočívat v tom, že to bude přelomový VR titul…
Tak z toho hádám těžil Alyx (tenhle díl jsem nehrál, ale VR zážitek prý super). Každopádně jestli by dali třetí díl pouze na VR, tak by je lidi asi sežrali. Pořád to má zlomek lidí a ikdyž je to už cenově více dostupný, já třeba na to nemám dostatek místa.
Velká chyba. Já osobně jsem si kvůli té hře koupil právě vr headset a musím říct, že ta hra je prostě super. Propracované do detailu
Jednou to třeba vyjde na nějakém novém „NerveGear“ na tom bych si to představoval.
Jsem si jistý, že pokud HL3 ve vývoji je, tak to bude pod tou největší pokličkou a nikdo by si nedovolil ani zmínit, že se vývojem nějaký tým zabývá či nezabývá. Já osobně jsem ale přesvědčen, že v určité fázi vývoj bude a to z dvou jednoduchých důvodů: za prvé, změna původního konce EP2 v Alyx. Kdyby neměli žádné plány na pokračování, nebyl by ani důvod Alyx ukončit na konci EP2 a ještě k tomu samotný konec změnit. Za druhé, a to hlavně, Alyx momentálně vlastní na Steamu přes 2 000 000 lidí, což je hned po Beat Saberu druhá nejprodávanější hra pro VR, a to i přes to, že je Alyx o dva roky mladší hrou. Jsem přesvědčenej, že by jim lidi utrhali ruce, kdyby se jednalo a klasický PC titul, a že to nějaký ten rekord trhne úplně s přehledem..
Jak tak ale známe Valve, tak je dle mého velice pravděpodobné, že pokud HL3 jednou vyjde, nebude to klasické FPS pro klávesnici a myš.
V době, kdy by mohlo HL3 vyjít už bude pravděpodobně VR rozšířenější. Ostatně, headsety se stále zlepšují a ceny už jsou přívětivější. Tohle chce brát v potaz a Valve by mohlo rozhodně udělat HL3 pro VR vcelku v klidu. Osobně bych si to i přál, podle mě Alyx jasně dokázala, že to jde a HL je na to opravdu jako dělaný.
Přesně tak. Tohle prostě nemohou přejít. A jak Eli podá Gordonovi páčidlo tak je jasný že jsme s ním ještě neskončili protože pro značku není větších ikon než těchto dvou. Jedním koncem mají zaděláno rovnou na dvě hry. Jedna by mohla být klasická nebo pro tenhle handheld a druhá pro VR. Jedna bude za Gordona a druhá pokračování za Alyx která by podle dedukce byla logicky ta pro VR.
Je třeba brát v potaz fakt, že Valve to ale nemá nějak naplánované. Konec EP2 se měnil kvůli HL: Alyx, ne kvůli HL3. Valve píše příběh za pochodu a pokud se něco s HL3 děje, tak právě možná pár lidí píše třeba příběh a dává nějakou nosnou myšlenku dohromady. Samotný konec EP2 taky jasně říkal, že to bude pokračovat a jak to dopadlo, že ?
Skylines reguje na můj komentář a nejde o žádnou hádku. Trochu mi ukápla slza
„Je třeba brát v potaz fakt, že Valve to ale nemá nějak naplánované. Konec EP2 se měnil kvůli HL: Alyx, ne kvůli HL3.“
To je otázka. Kdyby chtěli, tak Alyx mohl být standalone díl, který by se s příběhem HL vůbec nemusel propojovat, nemusel se objevit Gman a tak podobně. Tím, že se rozhodli oba příběhy propojit, a následně pak poupravit, je jasná známka toho, že minimálně nějakej outline pro budoucí příběh tam je. + samozřejmě to co napsal Skylines.
Tak outline pro budoucí příběh měl i HL1, ale v té době to byly jen vrátka pro případné pokračování. Half-Life tak byl stavěn vždycky a taky díky tomu (pokud svůj přístup nezmění, což se zatím nestalo) nikdy pravděpodobně příběh úplně nezakončí.