Kultovní série Gothic letos slaví své nádherné 20. výročí, kdy fanoušci jsou jistě zvědaví na to, jak se povede předělávka prvního dílu, kterou připravuje španělské studio Alkimia Interactive pod taktovkou THQ Nordic, kdy její vývoj jde údajně dobře a včera nám byl nabídnut pohled na novou verzi důlního červa.
Nicméně na tuto verzi hry si ještě nějakou dobu počkáme, pročež si můžeme čekání zkrátit například obrovskou modifikací The Chronicles of Myrtana: Archolos pro Gothic II, která nyní dostala přesné datum vydání, kdy se dočkáme už 10. prosince (na Steamu, oficiální stránce a pokud se plány nezměnily, tak i na GOGu).
Tento den tedy bude kulminací téměř čtyř roků usilovné práce, díky níž se budeme moci podívat na ostrov Archolos, který se nachází východně od pevniny království Myrtana a byl zmíněn v prvním díle série. Zdejší krajinu dotvářejí různé vinice, farmy a vesničky, kterým vévodí velké město nazvané stejně jako samotný ostrov, kdy se má jednat o to zatím největší město, které se v původní trilogii Gothic objevilo.
Zde pak budeme ovládat Marvina – mladíka, kterého z domova vyhnala blížící se válka, před kterou se chce ukrýt právě na tomto ostrově. Nicméně brzy zjistí, že život není lehký ani zde, jelikož bude potkávat různé pochybné existence, mezi nimiž jsou zámožní obchodníci toužící po více zlatu či služebníci krále Rhobara II., jenž zavádějí čím dál přísnější zákony. V této nehostinné krajině se tak pokusíte přežít, kdy svými činy rozhodnete o svém osudu.
Toto vaše snažení by vám mělo vystačit na více než 60 hodin zábavy. O tu se pak postará přes 170 questů, 200 náhodných událostí a 1 400 NPC.
Chybět ale nebudou ani různé unikátní herní mechaniky, upravená ekonomika hry, vylepšený systém craftění a schopností či nové kusy výbavy.
Celé vaše putování navíc bude doprovázet soundtrack, který nabídne přes 30 skladeb, jenž byly nahrány za pomoci orchestru Andante’s Inferno.
Jestli vás tato modifikace zaujala, můžete autory přímo finančně podpořit na této stránce.
Ke hraní je vyžadován Gothic II: Gold Edition.
Nechápem prečo sa niekto stále venuje starým hrám. Ak majú tím a nápady, prečo neurobia novú hru? Je tu písané, že 60 hodín..to je dosť na novú hru, prečo musím vlastniť starú? Kvôli úvodnému nastaveniu?
Protože jsou komunitní nástroje a vývoj módu stojí hlavně čas a energii, na novou hru potřebuješ pořádný kapitál, takže taky nechápu, že ty nechápeš.
No, ten důlní červ mezi skalními fanoušky moc nezabodoval.
Jinak o remaku Gothicu vyšly novinky tady.
Ja budu radeji poslouchat cokoliv nez ten prehypovanej cz jutuber hlas….. To je strasny dpc…
No, co jsem pročítal fb, steam i discord tak se setkal s pozitivními ohlasy, takže nevím, jaké skalní fanoušky máš na mysli – za mě taky dobrý
Jenom poznámka – mod bude dostupný i na gogu
Ale je otázka kdy, protože u toho 10. prosince je zmínka pouze o Steamu a oficiálních stránkách. Ano, v květnu oznamovali, že v den vydání mód dorazí i na GOG, ale otázkou je, jestli se plány nezměnily, kdy se mi to bohužel nepodařilo dohledat.
Každopádně jsem to doplnil do textu.
Docela by mě zajímal pohled redakce na mod Returning, verze New Balance… Momentálně se plánuje pro něj další rozšíření v podobě druida co bude ovládat asi deset transformaci do zvířecích podob…
Bohužel jsem nehrál, nemohu tedy k tomu nic říct.
Pozdě asi o 10 let
Chci se prosím zeptat. Když je nutné vlastnit původní Gold verzi hry, půjde tato modifikace spustit již v menu, aniž bych musel dohrát původní hru? Gothic II mám nostalgicky moc rád, ale po sté už se mi to celé probíhat nehce
Myslím si, že rozhodně nebude nutné mít dohranou hru, aby se člověk do modifikace mohl pustit.
Určitě nebude potřeba dohrát původní hru, hra se bude spouštět pravděpodobne buď přes playerkit (pokud máte cd verzi) nebo přímo na steamu. Při vydání bude na webu určitě dostatek informací a návodů, jak mod nainstalovat a spustit.
Já se osobně těším spíše na mod Dzieje Khorinis. Tyto dva módy původně byly součástí jednoho, ale pro dohady uvnitř se týmy rozdělily.
Na jejich webu píšou mít pouze nainstalovanou Gold edici, nic jiného, takže spuštění by mělo být bez problémů – hlavně jde o jiný příběh, přímo s příběhem bezejmenného nesouvisí, takže by to ani nedávalo smysl.
Dobrý konec roku pro fanoušky. Tahle modifikace snad (abych to nezakřikl) zaplní zimní sváteční noci.
Osobně bych řekl že reimaginace Gothicu jde dle dosavadních informací správným směrem. Bylo by fajn kdyby jednou vyšel neosekany Gothic a našel si cestu ke své zasloužené slávě po celém světě.
moc se netěš … hru dělají zelenáči co za sebou nemají vydanou ani jednu hru…
a remaky/remastery co zatím vyšly dopadly příšerně nebo nedostaly víc jak 8/10 …
a opakuji… hru dělají ZELENÁČI ! myslím, že se bude opakovat scénář jako s GTA remaster…
Hned bych to neodsuzoval. Viděl jsem jak vypadalo tenkrát to demo a jak okamžitě reagovali na zpětnou vazbu od hráčů a spoustu věcí kompletně překopali. Podle mě se fakt snaží, aby to mělo ten správnej „gothic feel“. PB byli taky zelenáči, když vydávali první Gothic
Osobně je mi milejší, když to dělá studio, které sice nemá tolik zkušeností ale snaží se a reaguje na zpětnou vazbu, než nafouklej korporát, kterej na hráče z vysoka **** a udělá si to podle sebe.
Jedna věc je zelenáč co se snaží, nebo idiot co dostal zaplaceno něco udělat. Prostě v dnešní době nejde věřit velkým korporacím, mnohdy indie hry jsou kvalitativně lepší při pohledu na investice.