Známé studio Bungie, stojící za hrami jako je Destiny nebo Halo, slaví 30. výročí a šéf herní divize Microsoftu, Phil Spencer, se o tomto studiu rozpovídal během rozhovoru pro magazín Axios. Spencer v něm například připustil, že chápe, proč vývojáři odešli od Microsoftu. „V té době měli velké ambice. Prodali svůj podnik za určitou částku peněz. Viděli, v co se Halo proměnilo. A řekli si: ‚Dobře, Microsoft z úspěchu Halo vytěžil víc než Bungie‘,“ uvedl Spencer.
Na otázku, zda si myslí, že odchod od Microsoftu byl nevyhnutelný, nebo zda si je technologický gigant mohl podržet, odpověděl, že moderní ekosystém Microsoftu by mohl Bungie ve společnosti udržet. „Hodně jsme se toho naučili. Mohli bychom to udělat dnes? Myslím, že ano,“ řekl Spencer.
Bungie bylo Microsoftem koupeno v roce 2000, tedy ještě před vydáním kultovního Halo: Combat Evolved, hry, která odstartovala jednu velkou herní sci-fi sérii. O sedm let později se Bungie mohlo od Microsoftu oddělit a opět se stát soukromou nezávislou společností, zatímco Microsoft si ponechal vlastnictví značky Halo. Další hry z této série dostalo na starost studio 343 Industries.
Během rozhovoru pro GQ mimo jiné Spencer prozradil, že na něho Microsoft tlačí ohledně volby svého nástupce. „Je jasné, že jako někdo, kdo je tu už 33 let, mám více let za sebou než před sebou. Ale dlouhověkost tohoto týmu, udržitelnost tohoto týmu, není nic, co by pro mě teď bylo důležitější než tohle. Měli byste to udělat, když myslíte na dlouhodobé zdraví týmu. Abyste se ujistili, že je tým na dobrém místě. Že kultura společnosti je na dobrém místě. A že děláme správná rozhodnutí o tom, na koho vsadit,“ vysvětlil Spencer.
Phil Spencer pracuje v Microsoftu od roku 1988, přičemž sedm let je hlavním představitelem Xboxu, potažmo celé herní divize Microsoftu.