Tvůrce Dark Souls trilogie a potažmo celého soulslike žánru, Hidetaka Miyazaki, prohlásil, že jeho hry by nikdy nevznikly bez hry Ico. Ta vyšla pro PlayStation 2 a letos slavila 20. výročí od svého vydání. K této příležitosti vydal časopis Famitsu článek, kde jí vzdává hold řada ikonických tvůrců, včetně Miyazakiho. Podle něj, by nikdy nevstoupil do herního průmyslu, kdyby si tehdy Ico nezahrál u kamráda.
Hru Ico vyvinulo Japan Studio spolu s Team Ico. Navrhl a režíroval ji potom Fumito Ueda. Příběh hry pojednává o mladém chlapci jménem Ico, kterého obyvatelé jeho rodné vesnice zavřeli do pevnosti, protože se narodil s rohy. Při průzkumu pevnosti se Ico setká s Yordou, dívkou, kterou pronásledují stínové bytosti. Hráč v roli Ica ji tedy musí pomoct uniknout z hradu. „Z osobního hlediska jsem se po dokončení univerzity a nástupu do nové práce na nějakou dobu od her vzdálil, když jsem si náhodou u kamaráda na doporučení zahrál Ico,“ popisuje Miyazaki. „Byl to krásný, neokoukaný zážitek a příběh, který jsem si nikdy nedokázal představit, a kamarádovi se moc omlouvám, ale byl jsem tiše dojatý a mlčel jsem. A tehdy jsem opustil společnost, pro kterou jsem pracoval, a začal pracovat pro FromSoftware,“ doplnil Miyazaki.
Tvůrce soulslike žánru dále popisuje, jak mu hra změnila život, protože by jinak nikdy nevstoupil do herního průmyslu a nevznikla by jeho první velká hra Demon’s Souls, která následně odstartovala Dark Souls trologii. V článku vzdávají hře poctu i další velká jména, jako například Masahiro Sakurai, Neil Druckmann a Guillermo del Toro.
Velká škoda, že další ICO nebo Shadow of The Colossus už nevznikne. Jedny z nejlepších her na PS2