Kampaň hry Halo Infinite se u nás za pár hodin oficiálně spouští. Infinite se od předchozích dílů liší, zejména kvůli otevřenému světu. Koncept polootevřeného světa vám pak umožní v roli Master Chiefa spíše prozkoumávat, než jen plnit jednu misi za druhou. Mnohem více volnosti, ale zdaleka ne tolik, jak 343 Industries původně zamýšleli.
Halo Infinite mělo být původně mnohem větší. Ve skutečnosti byly zhruba dvě třetiny plánovaného obsahu v období mezi létem 2019 a dnešním uvedením na trh vyškrtnuty. Plánování hry začalo v roce 2015 hned po vydání Halo 5, původní plány se však ukázaly být poněkud ambiciózní. S touto informací přišel Bloomberg, konkrétně novináři Jason Schreier a Dina Bass.
Vývojáři ze 343 Industries chtěli, aby Halo Infinite mělo zcela otevřený svět. Inspirován hrou The Legend of Zelda: Breath of the Wild se tým pustil do práce na hře Halo, která by vůbec nebyla lineární. Žádné dokončení jedné mise před přechodem na další a pak na další. Obrovský svět k prozkoumávání, kde hráči mohli plnit jeho mise v libovolném pořadí. Přibližně rok před plánovaným vydáním se však tým dostal do krize. Používali totiž vývojářský balík známý jako Faber, který byl podle vývojářů zastaralý a náročný na používání. Dokonce i „ořezanou“ verzi hry pak bylo težké dodat včas.
Zpráva od Bloombergu také zmiňuje, že dalším problémem bylo, že vývojový tým hry Halo Infinite tvořili smluvní pracovníci – ti podle všeho tvořili přibližně polovinu všech vývojářů. Ti mohli podle zprávy zůstat ve firmě pouze 18 měsíců kvůli politice Microsoftu. To zřejmě vedlo k fluktuaci a dalším problémům. Jeden z vývojářů řekl Bloombergu, že vývoj Halo Infinite vypadal, jako by se „vyvíjelo čtyři až pět her současně“, což vedlo k problémům a dalším potížím. A i to vedlo k velké redukci herního obsahu.
Halo Infinite zatím sklízí pozitivní ohlasy – průměrné skóre na Metacritic je v době psaní 86 bodů. Náš pohled na hru si můžete přečíst v recenzi.
Hmm, mne se to celkem libi a ten open world mi prijde jako dobrej napad pro tuhle hru. Hral jsem jen prvni dil a tohle me nadchlo. Za me 8,5/10.
Jen ta mapa je trochu mensi, nez jsem si myslel, ze bude..
a pak me predstavy dosahovaly i takovych vysin, ze jsem si rikal, jak by bylo super litat s tim Pelikanem kolem celeho prstence a trebaze jen pristavat na konkretnich mistech, lokacich, predem urcenych k prozkoumavani, to bych teda byl uplne nejvic spokojenej.. tak treba na pristi next gen konzolce..
:)))
Myslím, že ta sedmička tady byla ještě štědrá
Strašná bída ale strašná. 343industries co to má být mít po takově době jeden biotop. Jen mapku zaplněnou úkolama vymlať a vyčistí žádná hloubka nic. Proč to nešlo udělat stylem tady je hodně skal a prostředí na které se hodí hák tady zase tma a rozkvedlaná krajina plus nebezpeční nepřátele dostanete neviditelnost pak zase třeba městská zástavba výborná pro štít. A tak dále a tak dále. Hlavně se mělo hned přejít na unreal. 343 děláte Halo pouze ostudu. Nebýt toho mp tak je to fakt bída hodna roku kdy na ní začali pracovat. Nicméně značku mám rád a mám ten skvělej limitované ovladač a je lepší než celá hra.
Sice mensi ale naprosta pecka lepší multiplayer hru jsem dlouho nevidel, vypada to moc hezky optimalizace dobra a hratelnost perfektni rozhodne se vyplatilo cekat a lepsi hra letos ani nevysla a tesim se na dalsi dil
60%
Když si dohledáte úplně první trailer na první H.A.L.O. bylo tehdy slibováno, že půjde o hru v otevřeném světě. Tak snad příště… (2/3… to měli raději dalších 3 roky počkat)
Grafika fádní a zastaralá (kde je využit HW současné generace konzolí?), pomalejší hratelnost, gunplay nedosahuje úrovně Destiny 2 (o DooM se nebudu ani bavit), pastelová atmosféra je těžce nic neříkající až infantilní. Otevřený svět je velmi repetitivní a obsahově prázdný. Hra je mimochodem bez jakéhokoliv „R“.
Celkové hodnocení – FortHALO – zklamání a to jsem nic nečekal.
P.s: Odstřelovači jsou opět OP jak ve druhém díle.
Každopádně si vezměte, kolik obsahu bylo vystřiženo z Cyberpunku, kolik základních mechanik, které mají i 15 let staré hry Cyberpunk neobsahuje. A to to byl miliardový projekt a vývoj trval snad 7 let. Pokud je ta 1/3 dobrá, jako že je, tak není problém. Další kus nejspíše vyjde v chystaných rozšířeních které jsou plánované.
CP byl pořádně ve vývoji tak 5 let. Kéž by to bylo 7
Může mi někdo vysvětlit jak funguje preload her u ms? V pět sem se díval, vše včetně singlu jsem měl dle konzole nainstalované. Teď chci zapnout hru, patch 4gb, říkám si ok. Asi minute one patch. No a po spuštění hry musím stáhnout zvlášť kampaň, cca 21gb… A to ještě rychlostí jmenování vlády…
U pska preloadnu hru, patche se stahují i když hra ještě nejde spustit a v den (hodinu) vydání prostě hru zapnu a hraju.
Yup, v případě Halo Infinite to bylo trochu složitější:
https://twitter.com/HaloSupport/status/1468404835883970561
Já hlavně nechápu, proč musí hry mít nutně otevřené světy. Tenhle trend by měl konečně zhynout.
To je holt ten Bugisoft a FC vliv.
Zrovna tady to je dost dobry napad a ne kazdej chce vodit za rucicku na to mas sony hry ja si radsi delam co chci
Lineární hry přece neznamenají vedení za ručičku. Bože…
Proč? Protože se to často mnohem lépe prodává. Tak jednoduché to je.
Nic to nemění na tom, že hra má výborných 86 % na MTC. A která firma nemá při vývoji velkých her problémy. Nevyhnuly se ani ND ani R*.
Chápu, že jsi fanoušek, nic proti, ale vysekat 2/3 obsahu (!) je trochu moc ne? Měli odklad ROK, proboha a ani po roce (a 5 letech vývoje) nemají Forge a nemají řadu dalších prvků, které slibují dodat „později“. A to, co dodali po XXX letech vývoje je smrková monokultura + skály + sto tisíc opevněných základniček a la Far Cry a kam oko dohlédne opakující se prvky (je to sterilní jako stavebnice). Jo a může se k nim dojet na vehiklech, které legračně kopírují povrch jako nějaká vznášedla… No a potom už tu máme jen mulťák, který odpovídá zhruba trendům přelomu tisíciletí… což není špatně, nic proti 21 let starým mulťákům a la Quake a Unreal. Ale JASNĚ to poukazuje na to, že ta hra je osekaná až běda. A teď se to jen přiznalo. Ta fakta mluví sama za sebe a známka zde na Zingu je absolutně a 100% odpovídající stavu HALO k 8. prosinci 2021. Ale chápu, že jsi fanoušek a názor ti neberu.
Kdybys věděl, kolik obsahu musí průměrně AAA hra vyškrtnout, tak by ses posadil na zadek Dokud ten vyškrtnutý obsah není prezentován v propagačních materiálech jako v případě Cyberpunku 2077, tak jako zákazník nevidím problém.
Asi tak no.
Zářný příklad by mohl být half-life2, kde lidi naivně myslí, že obsah byl osekán kvůli leaku Bety, jenže už v té době byla drtivá většina obsahu vystřihnuta a nepočítalo se s tím…
Hrál jsem v životě jedno Halo asi 10h. Jsem strašně velkej fanoušek. Jestli to ono nebude tím, že Halo je ve stylu Halo. Třeba to tak má být. 100 % odpovídají = Vortex dal 9/10. Takže viditelně někdo lže. Podívej se na SoT, to je po pár letech úplnej klenot, který baví lidi i nevím kolik let po vydání. Jednou hra nemá ultra fotorealistickou grafiku, při příběhu si recenzent nemusí vzít kapesník a nemá z toho 3 denní permanentní erekci a hned je to jen 7. Pak borec, co recenzoval hru na Indianovi řekne, že Destruction Allstar a Bugsnax má lepší grafiku. KDO BY TO ČEKAL. Je úplně jedno, kolik toho vysekali, podle recenzí se hra povedla i tak. Tvůj oblíbený CP77 toho vysekal ještě 2x tolik a nemá ani základní prvky jako je pohyb vody když do ní střílíš.
Multiplayer, který s prstem v nose sestřelí nové COD i BF 2042.
„Jednou hra nemá ultra fotorealistickou grafiku, při příběhu si recenzent nemusí vzít kapesník a nemá z toho 3 denní permanentní erekci a hned je to jen 7.“
Myslím že trochu podceňujete, jak vášnivý fanoušek Halo série jsem
Možná bych měl nafotit svoji kolekci sběratelských edicí všech dílů série na všech generacích Xboxů, včetně spinoffů apod.
(Mimochodem Halo Infinite není na fyzickém disku v krabicovce spustitelné – nikoliv proto že vyžaduje online pro přihlášení profilu nebo tak něco, ale vyloženě proto, že hra na disku obsažená je neúplná – takže tuhle krabicovku do sbírky neplánuji, odmítám podporovat vydávání nespustitelných her v krabičkách)
Nebo si můžete připomenout třeba moji recenzi Halo 4:
https://www.eurogamer.cz/articles/halo-4-recenze
Vřele doporučuji nejvýstižnější recenzi Halo Infinite, kterou jsem zatím objevil:
https://www.youtube.com/watch?v=v9e4pNb2GtE&ab_channel=SkillUp
Sranda jak se tu pořád někdo ohání tím jestli je nebo není fanoušek. Vzhledem k recenzím co jsou tu ke čtení, jste vášnivím fanouškem všeho. Čeho fanouškem nejste, to dáte na recenzi někomu jinému. Jestli jste neměl 3 denní permanentní erekci z hraní Halo Infinite, tak fanouškem nejste.
Je naprostá pravda, že si pečlivě vybírám, kterým hrám věnuji svůj čas a energii.
I tak ale občas šlápnu vedle, viz. třeba:
https://www.zing.cz/recenze/96313954/recenze-industria-nemecky-half-life/
Hej, to ani nevím že existuje. Beztak jste si to vzal kvůli tomu titulku s Half-life.
Smrková monokultura.. Tak to je dobrý
Jinak, já bych si klidně dovedl představit šestku (fanbojové, šestka je stále nadprůměr btw) z toho, co jsem viděl od Gmana.
Mimochodem, když zmiňuješ Rock*: opravdu chceš měřit megakomplexní a doslova gargantuovský OBSAH např. Red Dead Redemption 2 (a jeho problémy) s tímto HALO? Ale no tak… To je krapítek jiná liga.
Víš kolik toho vyškrtl R* z RDR2? Stačí hledat a dozvíš se to. Jinak R* měl na RDR2 snad 1k zaměstnanců, to není úplně fér srovnání. Kdyby bylo Halo megakoplexní, tak ho ty největší fanoušci vyfakují, protože už to nebude to klasické výborné HALO.
Jo no, to byl nebyl Corvus, aby se nevytasil s nějakým hejtem proti Halo
Přesně tohle jsem si myslel… byla jen otázka času, kdy se to vyvalí napovrch…