Francouzské studio Asobo zveřejnilo nové informace a materiály z chystané akční adventury A Plague Tale: Requiem, která naváže na první díl s podtitulem Innocence z roku 2019.
V první řadě jsme se dočkali odhalení přesného data vydání, které autoři stanovili na 18. října letošního roku. V tento den se hra podívá na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S a prostřednictvím cloudu i na Nintendo Switch. Už v den vydání titul rovněž zamíří do předplatného Xbox/PC Game Pass.
Zároveň s datem vydání vývojáři zveřejnili 10 minut dlouhou ukázku ze samotného hraní. Z ní je patrné, že v A Plague Tale: Requiem navzdory přetrvávajícímu důrazu na stealth nebude nouze ani o akční momenty a brutálnější způsoby eliminace jednotlivých nepřátel.
Kromě výše přiložených záběrů z hraní si můžete níže prohlédnout také čerstvě odhalenou sběratelskou edici. Jak se vám A Plague Tale: Requiem zamlouvá?
Dejepis som nikdy nemal rád. Keď som sa mu venoval, tak len vďaka videohrám jak Tomb Raider (hlavne Underworld), kde Lara mala sem tam nejakú historickú vsuvku a Plague Tale. Hral som Innocence a veľmi sa teším na Requiem 👍🏻♥️
Ještě potřebují hodně zapracovat na optimalizacích, v tom videu se to seká snad všude. Také bych uvítal, kdyby např. chlap, co je 20 metrů od jiného, který zaječí, když ho vraždí, tak aby to slyšel, nebo když se dívá jejím směrem a je v jeho zorném poli, tak aby se nechoval jak slepej … Jinak se docela těším, jednička byla ok.
Na toto sa rozhodne teším, jednotka ma príjemne prekvapila
Prostředí je neskutečně vypracované:
Jedním slovem skvost! Už jednička byla třída, ale tohle je ještě o level vejš, co se vizuálu týče. Jedna z vůbec nejlepších příběhovek s nádherným zasazením, detailním zpracováním, naprosto kulervoucím dabingem a soundtrackem. Syrová, naturalistická jednička, patří mezi nejlepší jednohubky, co jsem kdy hrál. Dvojku beru okamžitě všemi deseti, nehledě na cenu. APT: Requiem patří spolu s The Callisto Protocol, Spider-man: Remastered a Hogwarts Legacy mezi mé jednoznačně nejočekávanější hry druhé půlky roku.
Nesmyslny chovani krys a npc postav. Soubojak vysmech, hazej kameny. Chovani postav hruza, nekonzistence kdy jednou malej sam vyjebe hejno krys a za chvili krici strachy kdyz je Amicia dva metry od nej. Jedine co bylo na hre pekne je vizual a to je sakra malo. Jo a boss fighty tak to bylo uplne mimo. Takze to vypada ze ti na nej hru staci hodne malo. Kdyz maji lidi nizke naroky tak pak vyvojari vytvari takove srance jske vytvari protoze to lidem staci.
Tím, jak se hry čím dál tím více blíží fotorealismu, tak hráči tím více vyžadují naprostý realismus i od hry samotné, což je trochu škoda. Před dvaceti-třiceti lety by nikoho nenapadlo hře takové věci vytýkat. Možná by to chtělo u hraní získat zase určitý nadhled
Hra je přece hodně o „reálných“ pocitech, o poutu mezi bratrem a sestrou, jejich strachu a přežití v drsném světě. Není to jen fotorealismus, ale cíl hry. Když potom vidíš v ukázce, že Amicia likviduje chlapa, hlasitě u toho křičí a ještě to dělá venku na jasně osvětleném místě v zorném úhlu jiné stráže, která to musela vidět, ale kvůli špatnému systému to nevidí, tak to je prostě velká chyba hratelnosti. Potom nějaké skrývání skoro ztrácí smysl.
Neznamená to, že je hra špatná, ale ani, že je úžasná a bezchybná. Zdá se, že jak se u nějaké hry objeví hype, tak hodně lidí ztrácí schopnost myslet, jdou s davem a chyby nevidí. Zatímco když hype není, tak najednou ti samí lidi jsou strašně kritičtí a nároční a mají plno keců o realismu a kvalitě a roce 2022 a najednou ty samé chyby vidí.
Netvrdím, že je to bezchybné, ale u podobných stealth her bývají téměř hluší a slepí nepřátelé docela běžní. Ono je pořád důležité, aby hraní byla zábava a ne frustrující maraton neúspěchů. Vývojáři často kvůli tomu inteligenci protivníků schválně snižují. Navíc je možné, že tyhle neduhy může vyřešit nastavení obtížnosti a to, co jsme v ukázce viděli, byl průchod na nejnižší obtížnost. Ale to samozřejmě jen hádám.
S tou obtížností máš možná pravdu, to by hře pomohlo. Nikdo od toho asi nečeká super AI, ale pokud to přeženeš a kosíš slepé a hluché trotly, tak to podle mě zábava také není a lidi to brzy omrzí.
Jednička takový problém neměla, páč ses vyhýbal všem, hlavně krysám, někdy strážím, a hrál si se zdroji světla.
Možná někdy pouze klady hluboce převyšují a pak se dá lecos odpustit a přimhouřit oči