Mnoho z těch, kdo hned po vydání spustili Cyberpunk 2077, narazilo na úplně bizarní chyby. Na chodníku se mi zasekli kolemjdoucí, kteří neuměli obejít mistrovsky nabourané auto. Nepřítel nehodlal čekat na pohřeb a rovnou po zastřelení se propadl do země. Nešel dokončit vedlejší quest. Nehledě na to, jaké klady hra měla, zároveň obsahovala spoustu vad, které zaznamenali především majitelé staré generace konzolí. Nová analýza tvrdí, že na vině je hlavně externí firma, která měla zajistit kontrolu kvality (QA).
Podceněné testování zmiňovala vývojářská firma CD Projekt Red už loni v lednu, krátce po vydání hry. Tvrzení tehdy vzbuzovalo pochybnosti, už jenom proto, že „hodit to na testery“ je jednodušší než třeba připustit chybné kroky vedení.
Analýza o 72 stránkách, která unikla do rukou youtubera z kanálu Upper Echelon Games, ale naznačuje, že něco pravdy na tom může být. Ačkoliv oficiálně zatím nikdo nepotvrdil pravost dokumentu, například podle novináře Paula Tassiho z magazínu Forbes “je zpráva velmi podrobná, obsahuje jména, produkční plány a řadu na první pohled interních informací”.
Zaměřuje se hlavně na firmu Quantic Lab, která externě nabízí testování kvality u her a pyšní se spoluprací s tituly jako The Witcher 3, Vampyr nebo třeba Divinity: Original Sin 2. Dokument, který měl vynést nejmenovaný zaměstnanec Quantic Lab, zmiňuje především tři hlavní problémy.
Zaprvé firma údajně nadhodnotila velikost týmu, kterému přidělila Cyberpunk 2077, aby si udržela smlouvu s CD Projektem Red. Zadruhé měla původně přislíbit, že se hře budou věnovat seniornější testeři, ale ve skutečnosti to byli méně zkušení zaměstnanci, kteří byli ve firmě často i kratší dobu než půl roku. A zatřetí Quantic Lab měl mít denní kvótu pro počet nahlášených bugů, což vedlo ke zprávám o občas až nesmyslných chybách, které vývojáře ve výsledku zdržovaly a odváděly jejich pozornost od důležitých problémů.
…a pak se v Night City otevrela brana do pekel. pic.twitter.com/Bi8sJJCNBL
— Pavlína Nouzová (@PayaNouzova) January 21, 2021
Pokud se ukáže, že dokument je skutečný a především pak výtky v něm zmíněné jsou pravdivé, může to pomoci mnoha hráčům nahlédnout do zákulisí vzniku Cyberpunku. Ten přinesl spoustu dobrého a pro leckterého hráče sedícího u výkonného počítače i zábavu s jen několika drobnějšími chybami. Na konzolích ale situace došla až tak daleko, že například Sony zcela ojediněle dočasně stáhlo hru ze svého obchodu.
Jak navíc poznamenává Paul Tassi, podle některých zdrojů youtubera Legacy Killa zevnitř společnosti CD Projekt Red jsou tvrzení téhle analýzy přehnaná. Jeden prý například zopakoval už dřívější verzi, že o řadě chyb vývojáři věděli předem, ale neměli čas je vyladit, protože nestíhali naplnit firmou stanovený termín.
About this.
Spoke to a few different CD Projekt Red sources that worked on #Cyberpunk2077, they all refuted this claim. https://t.co/hFuvwsxZHQ
— Michael (@LegacyKillaHD) June 26, 2022
Nooo a Tmejova na gamescz tomu namazala devitku s tim ze to ale je desitkova hra. Holt zaplaceni novinari na games opet ukazali svou profesionalitu. Btw tady taky byla recenze na konzolovou verzi a prapodivne zmizela. Cd projekt je parta ulhanych hajzlu kteri moc dobre vedeli co pousti ven. Ted se snazi hodit vinu na nekoho jinyho ale tomu muze uverit asi jen dement. Asi stejny dement jako dal v recenzi devitku. Nikdo jiny.
Dělám v QA. Dělám v něm opravdu dlouho a ano, viděl jsem situace podobné popisované, ale i kdyby vše nahoře byla pravda, tak se opět nejedná o selhání Quantic labs ale projektového managementu, který si to měl pohlídat. Navíc si to trochu protiřečí
Tak zadávali moc nebo málo bugů? Pokud měli nezkušený tým a zadávali fake bugy, proč to nikdo neřešil? A nadhodnotila, jakože v tom týmu nebyli lidi co tvrdili, že tam jsou? Opět, CO dělal PM? Pokud tato analýz i pokud by byla pravdivá na něco ukazuje tak na naprostou neschopnost vedení. Navíc, QA opravdu nemůže za nefixle defekty pokud tyto byly nahlášeny a z dřívějších průzkumu a vyjádření víme, že nahlášeny byly. Pokud by se snad CDR pokusil toto nekde prodat tak doufám, že na tom v rámci PR ti zmetci z vedení zhori jak papir, už protože to bude ukázka, že se nic nezměnilo a vše je při starém arogantním vedení.
A komu to pomůže nebo co tohle změní? Vrátíme čas nebo co jako? Trapas raději mlčte protože ve finále je to úplně jedno.
Zajimavý je.jak všichni brečí,ale dohráno za 4 dny.Přestaňte,pokjd se vám to nelíbí nehrajte to a brečte a nechte dalším 90procentum dohrat tenhle masterpiece;)za me i tak top.Coz vam robotum co chyby nedelaji holt nic neřekne cry more
To ze ty mas rad kdyz ti nekdo rok lze a pak se ti vykaka do pusy neznamena ze jsme takovy tvarni koblizci vsichni, vis? Pak nemaji hry byt vydavane jako sranec a nasledne se rok opravovat. Kdyby kolem toho cd projekt nedelal takovy hype a nelhal o kvalite tak bych jeste tvou poznamku bral ale takhle si zebe akorat udelal submisivniho koblizks ktery si nechava srat na hlavu a spokojene mlaska.
Najednou.
Netvrdil CD Projekt před 2 lety, že není možné vyladit, tak obsáhlou hru bez chyb a že bude dlouho trvat, než se hra opraví ?
Když je hra nefunkční, tak ji nevydám, pokud vím, že to někdo zmrvil, ale prachy jsou hold prachy.
A za ten lživej gameplay trailer z roku 2018 může kdo? Putin? Klimatická krize? Covid? Dneska je v módě všechno házet na něco/někoho jiného a dělají to všichni.
Babiš
Fiala na Babiše, když už
Jen jedna pravda existuje teď v národě našem. Dávej pozor co říkáš jinak na tebe uvalí sankce. Určitě jim Babiš odsál dotace na dokončení hry.🤣
Víc tedy věřím verzi od vývojářů ,kteří tvrdí, že za to muže crunch než tomuhle.
https://gamepress.cz/vyvojar-cyberpunku-2077-udajne-vyvraci-tvrzeni-ze-za-chybami-hry-stoji-spolecnost-ktera-mela-hru-testovat/
Za to muze z casti crunch, ale taky vedeni. Podle dalsich informaci(ktere opravdu nemam momentalne pri ruce, ale strycek google ti urcite pomuze, protoze me se to hledat nechce) se u Cyberpunku nekolikrat resetoval vyvoj od piky. Nikdo poradne nevedel co a jak udelat, nemeli smer jak tu hru vyvijet poradne.
Stačilo kdyby si PS4 verzi hry pustili vývojáři aspoň na půl hodiny a hned by museli vědět, že není něco v pořádku.
Ještě jsem nehrál a pořád čekám na nějakou opravu, nevíte jestli se s tou hrou bude ještě něco dít? Protože čekám už docela dlouho… díky za odpovědi..
Podle mě se větších oprav už nedočkáme. Možná vyjde ještě nějaké vylepšení v podobě free DLC, ale to budou nejspíš jen maličkosti.
Osobne bych uz moc necekala, za me to hratelne je. Ale ja jsem clovek, co hral Cyberpunk na ps4 hned po vydani…a prezil
Určitě se to přežít dá, ale já to zkoušel po patchi 1.3 a chyby mně tak narušovaly zážitek ze hry, že jsem nemohl pokračovat.
Na začátku jedu s Jackiem v autě a někdo mluví… koukám na Jackieho, ale ten pusou nehejbe a jen řídí a kouká před sebe. Říkám si, že je to asi vypravěč, ale pak se začal na chvíli hejbat a mluvit. Akorát jen na chvíli. Pak první pěknej výhled na město, to se pokochám… to mě zase kazili lidi co chodili po zábradlí místo po schodech. Pak se otočím a děcka tam skáčou panáka…akorát ten panák je nakreslenej na zemi o pět metrů vedle.
Přežít to jde, ale to fackování od technického stavu hry mě zklamalo nemálo. Scénář ale dobrej je.
Hero001: Kdyz jsem to zkousela zapnout po tom poslednim velkym patchi (tusim, ze 1.5), tak jsem uz na zadnej takovej bizar nenarazila… Ale taky jsem spis jen jezdila ulicema a blbnula.
Na PC byla hra relativně v poho hratelná i po vydání, takže záleží, kde chceš hrát.
Tak jesli ti nevadi postavy prochazejici zdma, lidi mizejici uprostred silnice, chovani policie ktere je uplne nesmyslne, stejne tak chovani npc. Jejich zivouci mesto je mrtve, plne pouze divnych postav chodicich odnikud nikam, jizdni model je tragedie silena. Tak pak te to asi bude bavit. Jestli mas mozek v hlave a uvazujes nad tim co vidis tak to po hodine max dvou vypnes a odinstalujes.
Já nic, já muzikant.
Podle mě CDP upadl v tak velkou nemilost hráčů, že by se tím ohradili hned mnohem dřív. A třeba to je i pravda, ale na konec to všechno stejně padá na CDP protože si to neohlídali. A přeci nemusím být senior tester, abych viděl ten balast na starých konzolí. Stejně teď nemá cenu hledat příčinu, důležité je, aby se to už neopakovalo.
Souhlasím.
Akorát dokud lidi budou hry kupovat v tomhle stavu, tak se to opakovat bude. Donekonečna.
Bojím se, že opakovat donekonečna se to určitě bude (minimálně do doby, kdy hry nebude vyvíjet nějaká geniální AI :)) Ono to není tak jednoduchý – reportuje se jeden bug, ten se opraví a podělá se tím 5 dalších věcí v nějaké úplně jiné, nesouvisející části. Do toho se blíží release a i když se ví, že to není vůbec dobrý, odklad už by byl strašnej průser, takže se otestuje absolutně jen to nejnutnější a hra se vydá. Úplně si to umím představit a u tak velké hry jako je Cyberpunk se zabugovanosti vlastně ani nedivím.
Z pohledu zákazníka mi často příjde lepší nehrát v day one a počkat si.
Ale teda pokud jim externí firma reportovala nesmyslný/minoritní chyby kvůli naplnění nějakých denních kvót, přijde mi to furt jako chyba managmentu. Jednak samotná existence takových kvót je myslím bullshit, jednak bych čekala, že bugy bude někdo prioritizovat…
Vidim to stejne, Lenko.
Hele, asi nebude. CP byl docela break-point ve využívání crunche ve vývoji her. Nevím moc o tom, že by to někdo takto na krev hnal. Poslední roky se masivně odkládá a zveřejňuje v relativně dobrých stavech.
Přesně jak už se tu taky píše – říct, že to zkazila externí firma jako kdyby nikdo jiný ve firmě tu hru ani nehrál, protože jenom na konzolích to bylo rozbitý neuvěřitelně. To je stejně trapný jako tvrzení, že Keanu CP miluje a přitom ho ani nezapl Prostě byli pod tlakem a vědomě vydali rozbitou hru. K tomu ještě řeči jak se všechno opraví, přidají se tam chybějící věci a dlc a čekáme už 2 roky hah