Cyberpunk 2077 se po vydání seriálu Cyberpunk: Edgerunners opět vrátil do hry, což se v minulém týdnu projevilo nejen tím, že se opět stal jednou z nejprodávanějších her Steamu, ale také skutečností, že jeho hranost šla prudce nahoru. Aktuálně překročený milník 20 milionů kopií tím pádem není až takovým překvapením. Byla to v podstatě pouze otázka času. Cesta titulu z dílen CD Projekt navíc tímto úspěchem rozhodně nekončí. Spíše naopak. Stále toho má ještě relativně hodně před sebou.
Over 20 million cyberpunks have been roaming the streets of Night City – partying with Jackie and getting to know Johnny, driving around with Panam and diving with Judy, hanging out with River and listening to Kerry’s songs.
Thank you and we hope to see you all in the Afterlife! pic.twitter.com/ifFLhg6npO
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) September 28, 2022
Minimálně následující DLC Phantom Liberty má potenciál tento kousek nakopnout k dalším zásadním výkonům. Zaměřeno má být na novou část města, kde se hlavní hrdina děje Cyberpunk 2077 pustí do práce pro americkou vládu. Na opravdu detailní informace o této expanzi si však budeme muset ještě počkat, protože prozatím došlo pouze k jejímu nastínění a prohlášení, že nedorazí na starou generaci konzolí. Těšit se na ní tím pádem mohou pouze hráči na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.
Psát o úspěchu je relativní, protože původní finanční rozvaha u tohoto titulu byla úplně jiná. Když vypukla aféra ohledně zpackaného vydání CP 2077, vyšlo najevo, že CD Projekt původně plánoval držet cenu titulu téměř dva roky na minimálně 75 procentech plné ceny. Neuplynulo ani půl roku a už se hra prodávala za polovinu. Dnes je prakticky pořád v nějakých slevách.
A že se CD Projektu nevrací peníze tak jak si plánoval svědčí i to, že ho v příjmech přeskočil Techland…
Nemyslím si, že by CDP plánoval držet cenu na 75% po dobu dvou let. Nemají tolik her, aby se to dalo přesně určit, ale už nějaký ten rok mají ve slevě Witcher 3 za směšných 6 euro a půl roku po vydání dostal taky 50% slevu. Zatím se zdá, že aspoň se slevami jsou docela ochotní a není to jako u Activision, který dá za 15 let starou hru maximálně těch 50%.
Plánoval si držet cenovku podobně jako R* hry které padají docela dlouho po vydání navíc i DLC měli být daleko dříve tím by hru drželi naživu a cenovku by si dokázali obhájit.
Příště si touhu po zlotých snad rozmyslí.
Ale výhodu to přeci jen má. Vývojáři si dávají fakt bacha co prezentují( mechaniky co existují) a hry se raději odkládají( i když najdou se výjimky)
Nevím jestli se někde psalo, že to takhle plánují, i když pochybuji, že by to někdo takhle veřejně zveřejňoval. Odpichuju se od toho jak to bylo v minulosti a jejich hry se zkrátka objevily za nedlouho (cca 6 měsíců) klidně i na poloviční ceně (jako Zaklínač, ještě před vydáním DLC). Tudíž si myslím, že se toho prostě drželi i tady. Samozřejmě by tady v podstatě ani neměli na vybranou, ale tohle bych nutně na ten jejich průser neházel.
Witcher neměl ani zdaleka tak obrovskou marketingovou kampaň která má vliv jak na předprodej ale i prodej her po vydání. Pokud by se hra prodávala a držela si díky kampani na prvních příčkách prodejního žebříčku neměli by důvod hru zlevňovat.
Ok, to dává smysl. Možná to tak i bude.
Výborně!