V červnu letošního roku jsme vás informovali o tom, že české RPG Kingdom Come: Deliverance překonalo milník 5 milionů prodaných kopií. Že si hra i více než 4 roky po vydání stále dokáže nacházet cestu k novým hráčů, dokazují i tržby studia Warhorse. Na zveřejnění finančních výsledků ve fiskálním roce končícím letošním březnem upozornil server Lupa.cz.
Z údajů vyplývá, že studio Warhorse v uplynulém fiskálním roce vykázalo tržby v hodnotě 173 milionů korun. Zisk před zdaněním poté činil 124 milionů. Ačkoli se v meziročním srovnání jedná o pokles tržeb i zisků, tak jde přesto o pěkné číslo. Stále totiž musíme myslet na to, že tržby plynou především z už z lehce vousatého Kingdom Come: Deliverance a obsahu s ním spojeným.
Pro porovnání můžeme uvést, že v roce po vydání hry přesáhl obrat Warhorse hodnotu jedné miliardy korun. V roce 2019 to bylo poté 463 milionů a předloni 250 milionů. Víme, že ve Warhorse už nějakou dobu pracují na dosud neoznámené hře.
Ve spolupráci se studiem Saber Interactive vzniká rovněž port Kingdom Come: Deliverance pro Nintendo Switch, který je vývoji především díky zájmu fanoušků. Bližší informace o hře můžete načerpat z naší dobové recenze nebo na oficiální stránce na Steamu, kde je aktuálně ve slevě.
Tak mi to nedalo se nezapojit. Jelikož to právě hraji a jsem nadšen . Už by nám ale mohli dát alespoň vědět co kutí … příští rok je na čase aby to bylo venku . Nebo doufám že to nebudou kutit dekádu jak je zase v módě . Finance a čas mají a jak je už tady zmíněno – jsou mnohem zkušenější . Otázka je jestli jim ale stačí engine . Což já bych tomu věřil.
Já si hlavně přeji a zdá se mi to logický krok že to bude víceméně pokračování ať už s novou postavou nebo vlastní dějství z naší historie a představte si že by vymodelovali středověkou Prahu ! Měli by solidní potenciál pro ještě větší finanční úspěch protože Praha je skutečně nádherná. Dříve jsem jí tak nevnímal ale změnil jsem názor. No nechtěli by jste staromilské RPG jako KC je odehrávající se právě tam. Virtuálně nakouknout do té doby
Však ani to netrvá dlouho ve hře a jedna ženská postava zmíní Jana Husa že by chtěla jet do Prahy slyšet jeho kázaní. A ptá se Jindřicha jestli v Praze už byl … Jestli na tomhle nedělají tak budu asi zklamán . Měli by příležitost pro skvělý osobní příběh s řadou vypjatých momentů – však by jsme byli svědky upálení Jana Husa … a na konci hry by jsme se stali Husitem . A máte dveře do další hry . Kde by byl Žižka Váš mentor … Třeba do dekády budou Warhorse silní jako Bohemka
Experti na simulaci života ve středověku. Já jim to přeji. Pokud mi tedy plní přání a oživují středověkou Prahu
Když už jsem se rozepsal tak trochu o hře – bál jsem se soubojů, jelikož náročnější mi většinou nejdou … nebo spíš využiji jen zlomek možností. Víc jak dvě komba se nenaučím a cíleně neřetězím ale jako kupodivu nemám s tím problém … nakonec jsem ani nepoužil mod co by mi to zjednodušil kromě ukládání a křížek pro luk . A souboje baví moc.
Jsem za půlkou a spíše plním vedlejší úkoly než budu pokračovat ke konci …
Provedení simulace živoucího světa je výborně odvedená práce. Grafika se mi také líbí. Scénář je prozatím na herní poměry mimořádně kvalitní. Rozhovory skutečně čtu
Ale. Ten začátek a některé herní mechaniky jsou prostě šikana. Jako hlášku tipu „jsi příliš unavený ,aby jsi šel spát“ nebo když máte stále vysokou únavu a po 3 hodinách spánku v noci mě hra probudila někdy ve tři hodiny ráno /ve hře/ s komentářem že nemohu spát déle … to jsem byl vyloženě nasrán …
nevím jestli jsem něco přehlédl ale prostě mě nenapadlo jít do lázní. Ani na kvalitní posteli v krčmě se Jindřich nemohl vyspat do růžova. Zraněn nebyl … Proč je rozbalení kempu k vyspání se v přírodě k nalezení v inventáři v záložce předměty pro questy … proč nemám alespoň plachtu proti dešti když už ne stan … proč je výhodnější si nakoupit hromadu housek a nežrat nic jinýho … když má Vávra tak rád realismus a logiku to jen za tohle ať si ostatní nebere do huby … Český překlad není úplný a mixuje výrazy v obou jazycích.
Když si vezmu, že je to už vážně nějaký ten rok venku, jsou různé slevy, akce a že pro ten zmagořelej zbytek světa tam není dost kožně barevných uskupení osob, nehledě na zastoupení všemožných pohlavářů a že tam chybí i růžoví poník nebo drak… no tak to jsou fajne čísla.
Jop, ještě jsem Jindřicha nedomrksal se všema DLC ale aspoň ukázku na dvojku bych si dal líbit. 
Píšu bezvýznamný komentář, jen jako gesto podpory
Taky se připojuju k čekatelům.. Čekal jsem oznámení už letos v létě a očekávanou dobu vývoje cca 4 roky. Přece jen engine a kostru už mají, tak by to mělo být rychlejší než původní hra. Přesto pořád nic, ale třeba se pracuje na něčem jiném? Kdo ví.. Zatím nevím ani o zmínce o pokračování.
Vzhledem k tomu, ze KCD neni hra s online slozkou, ktera by tezila z mikrotransakci atd, je to velmi dobra zprava, ukazujici na hru natolik zajimavou a kvalitni, ze stale nachazi nove zajemce o unikatni herni zazitek.
Obzvlaste bych chtel vypichnout pro zdejsi zastance DRM (napriklad
Corvus ), ze KCD se prodava i na GOGu zcela bez DRM ochran a presto vydelava i po letech, i kdyz je to jen hra pro jednoho hrace.
KCD je priklad remeslne dobre udelane hry (po nemalych pocatecnich porodnich bolestech), u ktere byla originalni vize, jenz se nebala jit svou vlastni cestou. Kez by se vice studii nebalo jit svou cestou, namisto neustaleho kopirovani vyzkouseneho.
Nedivil bych se kdyby ten switch port zrušili, vzhledem k tomu jaký je kolem něj ticho. Dostat KCD na takhle lowendovou platformu musí bejt peklo. Saber sice dokázali portnout Crysis, ale open world KCD s jeho stovkama autonomních NPC a mnohem složitějšíma mechanikama je trochu tvrdší sousto.
Jinak bych už ocenil oznámení dvojky..
Neběhalo to dobře ani na PS4/XOne. Na Switchi to musí být buď hrozné, nebo hrozně osekané.
Hodně se těším na ten avizovaný český dabing. To si pak hru dám celou znova:
https://www.kcdfandabing.cz/blog
Divím se, že nevybrali peníze na dabing DLC, poslední meta je pořád nepokořena. https://www.kcdfandabing.cz/#cile
Taky doufám v poměrně brzké oznámení pokračování. Přeci jen, poslední příběhové DLC „A Woman´s Lot“ vyšlo už v březnu roku 2019. Myslím si, že je v následujícím roce (případně v tom přespříštím) realistické očekávat minimálně oznámení nebo rovnou nějaký trailer.
Každopádně se moc těším, s čím přijdou. Je to právě KCD, který mě pořádně zasvětil do žánru RPG. V 80% případů se věnuji FPS hrám a nevěřil bych, že mě „RPGčko“ taky chytne (to mi připomíná těch milion restů, které mě pořád čekají – Mass Effect série a další slavné RPG hry, ke kterým jsem se nikdy pořádně nedostal).
A hlavně doufám v uhlazenější start. Přeci jen, první dojmy jsou opravdu důležité a byla by škoda, kdyby hra opět vyšla s četnými technickými potížemi (mě konkrétně se to z velké části vyhlo, ale ne každý měl to štěstí), které hráče akorát odradí a pak už se ke hře nejspíše nevrátí.
Stejně tak u mě, taky RPG nehraju, ale u KCD jsem udělal výjimku.
Doufám už v brzký oznámení druhého dílu.
Nápodobně. Jsem také zvědavý, jak dlouho předem to oznámí. Předpokládám, že potom hra co nevidět vyjde a nebudou to oznamovat více než rok dopředu.