Vývojáři z pražského studia Warhorse se pochlubili, že jejich historické RPG Kingdom Come: Deliverance překonalo milník 5 milionů prodaných kopií na všech platformách. Při této příležitosti uspořádali vývojáři pro fanoušky soutěž, ve které můžete získat dioramatickou sošku Jindřicha ze Skalice.
„To, co v roce 2014 začalo jako ambiciózní projekt na Kickstarteru, se rychle rozrostlo a stalo se celosvětovým úspěchem (…) děkujeme!!!“ vzkazují autoři, „jste součástí milionů fanoušků a rodiny, díky které se tento projekt nejen uskutečnil, ale také jste v průběhu let ztělesňovali Jindru – řešili úkoly, toulali se nádhernou krajinou středověkých Čech a hádali se s Kunešem!“
Today we celebrate the milestone of more than 5 million copies of #KingdomComeDeliverance sold across all platforms. Thank you for your loyalty!
Win 1 of 5 Henry Diorama Figurines by telling your favorite KCD story on our Facebook, Steam or in a Tweet below.
Deadline 7/7/2022 pic.twitter.com/A2fh7nNYNh— Warhorse Studios (@WarhorseStudios) June 27, 2022
Vývojáři hráče na svých sociálních sítích vyzvali, aby se v komentářích pod jednotlivými příspěvky podělili o své nejlepší momenty z Kingdom Come, o to, jak hru objevili nebo o jakékoli další se hrou spojené vzpomínky. Psát můžete na facebook, twitter nebo Steam. Z každé platformy pak vývojáři vyberou nejlepší příběhy a jejich autory odmění soškou hlavního hrdiny. Soutěž potrvá do 7. července a vývojáři nabádají, abyste štěstí zkusili na všech platformách.
Kingdom Come: Deliverance vyšlo v únoru 2018 a vedle PC a konzolí Xbox a PlayStation si ho v budoucnu zahrajete taky na Nintendu Switch. Na Steamu v těchto dnech najdete hru v 70% slevě. Jakou hrou na úspěch historického RPG bez magie a nadpřirozena Warhorse navážou, ale zatím nevíme.
Tato hra si i přes porodní potíže úspěch zaslouží.
Za mě jedna z nejlepších her, a to nejsem hráč RPG her. Nejvíc se mi líbí věrně zpracované prostředí na základě historických pramenů, aniž by k vůli tomu trpěla hratelnost, dále propracované herní mechaniky a minihry nebo třeba kodex. Příběh taktéž v pohodě a nemůžu se dočkat, kam se bude dále ubírat.
Snad jen overpowered Jindra ke konci hry a někdy zlobící soubojový systém s vícero nepřáteli naráz trochu kazí celkový zážitek.
A jestli případný nový díl bude podobný jedničce + vylepšené a doladěné herní mechaniky a lepší optimalizací, pak není důvod, proč by hra nemohla mít taktéž úspěch.
Škoda 30fps na konzolích. Věřím tomu, že na 1080p by to xsx/ps5 zvládlo i při vyšších detailech. A i kdyby ne, ať si to skáče mezi 40-60, ale chtěl bych tu možnost. Jedna změna v configu, hotovo.
Hrál jsem dřív na PC, takže bohužel mám s čím porovnávat. Skoro mi přijde škoda to hrát v takovým stavu, když vím, že by to mohlo běžet a možná i vypadat líp.
Přitom fakt takovej easy fix. Nezvládne to stabilně 60 v nějakých lokacích? Ok, defaultních nechat 30, ať si lidi nestěžujou, že jim padaj fpska. A kdo bude hledat, najde v nastavení možnost si to přepnout.
Chci toho moc?
PS5/XSX by to zvládlo ale Vávra ne.
Místo palce dolů bych chtěl vědět, co je na mém názoru špatně.
Mít možnost dostat se ke konfigu na Xboxu, do minuty mám hotovo a jsem spokojenej. A když tohle vím, tak mě to hrát na xsx vyloženě sere.
Hrál jsem to na notebooku ani ne v HD rozlišení, fpska mezi 20-70 a stejně jsem z toho měl lepší pocit než na Xboxu.
Nechápu. Dejte mi přístup, udělám to zadarmo.
Škoda toho, že se obtížnost s postupem ve hře razantně snižuje. Za půlkou už jsem všechny protivníky zabíjel na jednu či dvě rány
Tak to jsem asi dělal něco špatně protože i za půlkou hry jsem měl problém, když jsem narazil na skupinu ozbrojených kumánů se psem. V takové chvíli to u mě jistil luk.
To je problém v podstatě každého RPG. Když vymetáš všechno tak jsi za chvilku OP protože mainstream hra musí být přístupná a dohratelná i pro casuala který jde jen po hlavní lince. Nebo pokud je vývojář nezkušený tak ti nějaká kombinace perků dá skoro božskou moc díky jejich špatnému vyváření.
Pokud se nepletu, spravny nazev je Kingdom Come Deliverance, nikoli Deliverence, jak nekolikrat uvedeno v clanku 😉
Je to tak, moje chyba, opraveno.
V jakém technickém stavu se nyní hra nachází? Už je to hratelné a nebo pořád stejný bug fest, jako na začátku?
Hratelné je to už dávno (source: 640h nahráno) cca od patche 1.4, který vyšel o Velikonocích 2018. Od verze 1.9.x jsem si nevšiml ničeho zásadního. Jo, to není jako těsně po vydání, kdy se Henry nevešel do dveří nebo občas nevyšel schody a nebo ho alchymistický stolek vyhodil do vzduchu . Abych tu nebyl za fanboye, tak doplním, že jsem se v půlce hry dokonce stal obětí corrupted savu po uložení hry v random posteli na Sázavě, ale to bylo ještě na jaře 2018 v prvních verzích (1.2?) ještě před prvním DLC a od té doby za x stovek hodin se mi to nestalo ani jednou.
Jestli ale nehratelným bugfestem třeba myslíš to, že postavy občas přes sebe prochází jako duchové nebo že vzácně pozlobí dialog kamera během rozhovorů, tak si nejspíš nikdy nezahraješ, protože takových drobností tohoto druhu je tam docela dost (ještě mně napadají věci typu zasekávání NPC postav před dveřmi, ale to vídávám vzácně). Tyhle věci ale drtivá většina hráčů stejnak neřeší a nikterak nevadí v hraní (to by potom hráč pomalu nehrál nic…).
Edit: Tedy jestli to neplánuješ hrát jako jistý Helical, to je potom jiná jízda .
https://www.youtube.com/channel/UC-PF-pZ5eooLusAXbhdlaHA/videos?view=0&sort=p&flow=grid
Díky za info. Šlo mi hlavně o ty velké problémy, které hra ze začátku měla. Jinak nějaké drobné chyby člověk najde v každé hře, ale ty mi žíly absolutně netrhají
Super hra a po patchi 1.4 nebo 1.5 uplna bomba:) Nacitani na ssd? ani ne par setin:) Muzou udelat dvojku.
Škoda že se jim nechce do toho next gen updatu.
A k čemu by byl „next-gen“ update dobrý?
Aby to hráči na nových konzolích nemuseli hrát při 30 FPS?
Ale 30 fps přeci stačí ne? Důležitější je 4k jsem slyšel…
Ale teď vážně, jak toho jako mají docílit? Je to hra na postarším Cryenginu, který ani není primárně stavěn na open worldy (vím, co je po tom běžným hráčům bla bla…). Navíc, už tak jsou konzolové verze docela osekaný v rámci grafiky (např. PC verze má o dost více detailů na zemi a o dost kvalitnější vegetaci a LODy a spoustu dalších drobností). Aby to jelo na 60 fps, tak by museli hru osekat o AI a snad maximálně redukovat grafiku na sotva stravitelné minimum. To by se ale Sony a MS nelíbilo, kdyby se konzolové verze až takto lišily od PC verze.
Je to prostě nerealistické, navíc u hry tohoto ražení.
Navíc, hra vyšla na jaře 2018, to někdo čeká, že ještě vyjde zásadní patch, který zázračně vylepší framerate z 30 rovnou na 60? U PS4/Xbox One hry? To někdo očekává od produktu z roku 2018?
Kdyby se tak přeci jen stalo, v tom případě by se KC:D stal hrou s mega nadstandardní podporou vývojářů po takových letech.
Edit: Hlavně ať nikoho nenapadne argumentovat Naughty Dog nebo R*, to jsou obří studia, ne jako WH se 100-120 (?) zam. v té době. A bůhví, jestli i RDR2 nebo TLOU2 jedou na 60 (myslím, že ano v nízkém rozlišení).
Co to? Kdo to? 😃 vůbec nevíte člověče 😃 nashle 👎
Jistě přínosný komentář.
Tak mně prosím vysvětlete, že i starší nebo novější hry jak je KCD a detailnější můžou dostat patch který odemkne 60fps. Mně by stačilo těch 60 fps po 4K tak moc neprahnu, ale neříkejte mi, že by to nešlo.
Upřímně doufám, že vědí, jak toho docílit, protože i pokračování KC:D poběží na Cryenginu. Nechápu, proč by museli něco osekávat pro výrazně výkonnější konzole.
RDR2 next gen patch stále nedostal. TLoU2 jede 4K/60fps.
Protože Vávra neumí optimalizaci.
Vávra není programátor. Ale Anti-Vávra circlejerk musí být za každou cenu.
Nikdo by neargumentoval r* ani naughty dot, ale vzhledem k tomu že si je zmíňil, tak jenom by si měl vědět že nevíš nic ani o jednom z jich pc master race boy. Rdr jak je zvykem u r* čeká na placenej upgrade a tlou dostalo 60fps při 2k rozlišení na ps5. Sám si zmínil že je hra na konzolích v detailech osekaná, takže Jediný co stačí u warhorse je aby vydali update na uncapped fps pro nový konzole a verzi s vyšším rozlišením cappnutých na 30 nikdo po nich nechce předělávat hru do pravý next gen verze. Tyhle kecy o tom že je to hra z 2018 a engine není stavěnej na bla a bla nevim kde si sebral. Zkusil si vypadat velice chytře, že rozumíš vývoji her a jejich optimalizaci, ale spíš mi to přijde jen jak copy paste nějakých článků co si někde přečetl. Ještě k tomu k ničemu. Hezký den.
„takže Jediný co stačí u warhorse je aby vydali update na uncapped fps pro nový konzole a verzi s vyšším rozlišením cappnutých na 30 nikdo po nich nechce předělávat hru do pravý next gen verze“
A jak výš, že stačí udělat uncap na 60 s tím, že to na těch 60 pojede? Nemyslím si, že by hra dosáhla na konzistentních 60 (spíš někde na poli, ve vesnicích by snímky padali k 40 jak nic). Novými konzolemi bych hned neargumentoval.
„Zkusil si vypadat velice chytře, že rozumíš vývoji her a jejich optimalizaci, ale spíš mi to přijde jen jak copy paste nějakých článků co si někde přečetl. Ještě k tomu k ničemu.“
Ale já vývoji her nerozumím a ani jsem to nikde nezmiňoval. Jak si na tohle přišel? Vždyť přece jenom papouškuju špatně od bůhví koho ne? Dokonce ani nebylo mým cílem vypadat chytře. Who cares. A když tvrdíš, že jsem něco někde převzal k ničemu, tak o tom určitě víš víc. V tom případě bych se rád poučil a případně napravil moje nesmysly.
„Tyhle kecy o tom že je to hra z 2018 a engine není stavěnej na bla a bla nevim kde si sebral.“
Co vím, tak WH cryengine museli předělávat aby vyhovoval podmínkám KCD (něco s AI a open worldem). Už nevím, kde jsem to přesně četl, ale tuším na WH forech, na Redditu a dalších…
Ale aspoň sis potvrdil, že dizlajkovací tlačítko zde funguje. A to je hlavní.
Edit: Ááá, už se mi objevil dislike na komentu pod nesouvisejícím článkem. LMAO
Edit: Na závěr. Je vůbec pro KCD 30fps pohroma? Ani jsem nezaregistroval, že by měl být problém v rámci gameplaye. Tak je hra prostě dělaná na konzole v té době. Proto se oháním tím rokem 2018. Z dnešního měřítka je to i pro konzolisty 30 málo (což je pochopitelné), ale to až v posledních letech hry ve větším měřítku nabízí různé výkonnostní režimy na konzolích. Proto jsem se ptal, k čemu „next-gen“ update.
Problém hry naopak spočíval v porodních problémech, které jsou navíc pryč (alespoň z drtivé většiny). A že by se najednou dělali s patchem na 60 fps (a nutnou úpravou, aby to na těch 60 fps skutečně jelo), to se jim horko těžko vyplatí. Už vidím, jak při případném nárustu snímkovací frekvence najednou budou lidi hromadně kupovat KCDčko na konzole. To určitě.
RDR2 jede jen na 30 fps,protože to pro R* není taková dojička jako GTA,takže i když mají x tisíc zaměstnanců prostě se jim to nevyplatí.A nevěřím tomu,že dnešní konzole nezvládnou KC:D v 60 FPS bez nějakýho většího downgradu.Věř,že kdyby Warhorse cítilo,že ještě můžou něco vyždímat,tak patch na 60 FPS je k dispozici.Jen se jim to prostě nevylatí
Jak je to dlouho co vyšel Skyrim, a ten stále dostává updaty na každou novou konzoli… Nebo lednici… Nebo auto…
Updaty nebo nové zbytečné verze aby z toho vyždímali maximum? Docela rozdíl, KCD je jenom jeden.
Proc komentujes neco cemu nerozumis. Slysel si zreba o fps boost od ms? Asi ne vid? Mimochodem KDC je sranec neon plus ultra. Vavrovo proc nesnasim skyrim o 100 polozkach a pak vsechno co ho sralo dal do KCD. Treba kdyz me zavreli do vezeni protoze jsem napadl straze a kdyz za mnou prijde bachar tak rika: ja ti dam zapalovat vesnici :))) tak urcite Vavro.
A už se rojí…
„Proc komentujes neco cemu nerozumis“ Já si mohu v rámci slušnosti a pravidel komentovat, co uznám za vhodné. Jestli je můj koment kravina nebo ne, tak ať, se stává…
„Slysel si zreba o fps boost od ms“ Jak to pomůže CPU v AI narvaných Ratajích nebo náročností nočního osvětlení od pochodní apod.? Nemluvě o počítání fyziky oblečení. Asi taky nebudeš ten, který tomu rozumí.
„Mimochodem KDC je sranec neon plus ultra. Vavrovo proc nesnasim skyrim o 100 polozkach a pak vsechno co ho sralo dal do KCD. Treba kdyz me zavreli do vezeni protoze jsem napadl straze a kdyz za mnou prijde bachar tak rika: ja ti dam zapalovat vesnici :))) tak urcite Vavro.“
Zing moment. Takový to, když článek (mimochodem jeho pouhých tehdejších názorů na design) zraňuje i po dekádu. To snad nemyslíš vážně… No jo, tehdejším Skyrim fanbojům dal munici a ti jen vyčkávali, až to do Vávry vypálí při příležitosti vydání KCD. A že mají výdrž! Ale co čekat od členů kultu „antivávra circlejerk“.
Ještě nezapomeň zmínit, že Vávra SLÍBIL dabing.
Boost pomůže využít daleko většího výkonu ve starších hrách na novější platformě.V podstatě si neustále protiřečíš a ptáš se čemu co pomůže.Zamysli se.HW z roku 2013 pohání celkem pěkně vypadající hru s velkým zatížením na CPU.Dnešní konzole mají daleko víc výkonu než předchozí generace a pokud ta konzole na to výkon má,je škoda toho nevyužít Dneska jsou daleko náročnější hry na CPU i na GPU než KC:D a není problém je na nových konzolích rozjet v 60 fps s kvalitním vizuálem.Klidně ať nechají vizuální stránku KC:D tak jak je,stačí když tam nebude cap na 30 fps.
Jasný, ale to taky závisí na každé hře. A protože KCD je náročná hra na CPU, tak si prostě nemyslím, že by boost pomohl v situacích, kde je hodně AI, protože ať děláš, co děláš, propadům fps pod 60 se nedá vyhnout ve větších městech, a to se bavím o high-end PCs. To by museli přímo vývojáři provést zásah do kódu hry (a provést nezbytné optimalizace), protože FPS boost nic s hrami přímo nedělá (nezasahuje do kódu). Čeho by FPS boost docílil je to, že bys měl bambilion fps na louce a pak by kolem tebe prošlo pár lidí a najednou by fpska lítala. A nekonzistentní fps na konzolích prostě nechceš.
Osobně nejlepší scénář vidím akorát v tom, že by hru locknuli na 40-45 fps společně s variabilním rozlišením s tím, že by pády fps byly málo zřetelné. Jedině tak. Nejedná se ale o 100% řešení, protože do 60 ještě daleko.
„Dneska jsou daleko náročnější hry na CPU i na GPU než KC:D“
No, tohle přesně si nemyslím právě. KCD je pekelně náročná (vycházím z vlastní zkušenosti a zkušenosti dalších hráčů, protože vysoká náročnost je poznávacím znamením této hry – bohužel). A nepřeháním, simulace 4 vrstev oblečení/brnění dělá hodně.
A já si prostě nemyslím, že nové konzole mají dostatek výkonu na to (pozor! bavím se u sekcí, kde je hodně NPC nebo v náročných situacích typu noční průchod městem). A když „jenom“ odstraní cap 30 fps, tak hra semtam vyšplhá klidně na 60 fps (i víc) někde na poli, ale potom to bude lítat (jak jsem zmiňoval) a ve výsledku by to ještě uškodilo pocitově a nakonec je proto lepší nechat těch locknutých 30 (což se doporučuje i na některých PC si to locknout přes konzoli, protože 30fps stálých je lepší, než 80, pak 60, najednou 20 atd.). S grafikou a jeho vlivem na výkon jsem si hrál až až.
Ale třeba se v tomhle pletu a podceňuju výkon nových konzolí. Je fakt, že SSD KCD na PS5 hodně pomohlo a loadingy jsou prý skoro instantní.
Každopádně kdo by nechtěl 60 fps, na škodu to není. To samozřejmě beru.
Zase z KC:D nedělej nějakou extra mega náročnou hru.Vše je jen o optimalizaci, každý PC je “unikát“ a tam kde to někomu dropy nedělá jiným dělá.Tady to máš šito na jeden konkrétní kus HW.Souhlasím, že je lepší hrát na 30 FPS konstantně než mít dropy.Já si užil hru na PC.Ale třeba Spiderman MM mi podle oka přijde daleko náročnější než KC:D a to běží na 60 FPS bez jedinýho dropu s “ray traycingem“,lepšíma odleskama,časticovejma efektama a obecně s detailama,kterých si dokážeš všimnou i při relativně rychlých scénách,s živým městem pod tebou,a s daleko větší vykreslovací vzdáleností a větším počtem budov.Jsem přesvědčenej,že kdyby warhorse cítilo,že to ještě bude sypat,nebyl by vůbec problém optimalizaci na nový konzole udělat,případně pokud jsou vytížení,můžou to nechat na jiným studiu,ostatně po tom co bylo studio koupeno,maj prachů dost.Ale prostě potenciál je vyčerpanej a dál do toho sypat nechtějí.To je můj názor
S tím souhlasím.
Prý anti-Vávra Myšleno samozřejmě Vávra a jeho tým, to že Vávra není programátor jaksi víme, ale chytat za slovíčko je jediný co ti jde, protože argument na to, jak to bylo prvních půl roku rozbitý prostě nemáš. Ještě teď se směju, jak při pokusu přeskočit keřík s koněm, do něj kůň narazil jako do zdi..
Ještěže fans si udělají sami dabing, když to nemohl udělat Vávra s jeho mega rozpočtem a penízky od Zdendy Bakaly. Vávra jim na to milosrdně jim na to přispěl 100k
S tím dabingem to zkusím projít, rozhodně to bude příjemnější, než poslouchat jména jako „Sir Radzig“ místo Racek a podobně
Tak najednou Vávra včetně jeho týmu? Tak to určitě… Já dobře znám ten pattern… Jinak bys prostě napsal Warhorse. Tak mi laskavě nepiš něco o chytání za slova.
Já mimochodem neobhajuju rozbitost prvního půl roku a nesnažím se hledat argumenty pro to.
Opravdu tohle nechápu, já nikde neobhajuju bugy, nikde jsem nic takového nepsal. Vkládání věcí do úst (nebo naznačování), by vám šlo. Jinak nechapu, proč ses o tom zmínil.
A nezapomeň mi dát mínus i u všech nesouvisejících komentářů pod minulými random články, protože k čemu diskuse…
Super úspěch, jen teda detail že na switchi si KCD opravdu nezahrajete, a jak to tak vypadá, kdoví jestli se to tam Saberu někdy podaří dostat. Na Steam Decku to je ale jiný kafe, tam běží KCD skvěle.
Popletla se slova, teď už je to správně. Díky za upozornění.