Francouzská společnost Ubisoft uspořádala ve středu večer konferenci pro investory. Už krátce předtím však vydala tiskovou zprávu, která hráče asi příliš nepotěší. Firma se rozhodla zrušit tři neoznámené, blíže nespecifikované projekty. Důvodem je snižování rozpočtu na další roky.
Šéf Ubisoftu Yves Guillemot zároveň uvedl, že není spokojen s finančními výsledky posledních titulů, jmenovitě Mario + Rabbids Sparks of Hope a Just Dance 2023. Nakonec dodává, že se nyní firma zaměří na velké značky (které jsou i na začátku jmenovány: Assassin’s Creed, Far Cry, Tom Clancy’s Ghost Recon, Tom Clancy’s Rainbow Six a Tom Clancy’s The Division), a mezi řádky v podstatě tvrdí, že menší projekty asi očekávat nemáme.
Aby těch špatných zpráv nebylo málo, padlo také v tiskové zprávě, že se opět odkládá pirátská hra Skull and Bones, jež je ve vývoji už opravdu neuvěřitelně dlouho. Zatím posledním datem vydání bylo 9. března, což ale zřejmě neplatí, protože podle Ubisoftu má titul dorazit někdy na začátku nového fiskálního roku, jenž startuje v dubnu. Beta má však dorazit „už brzy“.
Oficiální Twitter účet Skull and Bones láká na stream v pátek 13. ledna, takže možná právě tam se dozvíme nové datum vydání.
Exciting times are on the horizon as we start the year with a fresh episode of The Deck 👀#SkullandBones
📅 13TH JAN 2023
🕘 9AM PT | 12PM ET | 6PM CET | 1AM SGT* (14TH JAN)
📺 https://t.co/ZMXmpzUtQZ pic.twitter.com/wsSDSwIuKc— Skull and Bones (@skullnbonesgame) January 11, 2023
no mozna jsme historicky u konce ubisoftu – zkratka prestali rozumet hram, a to je desivy
Na tohle se hodí jeden gif…. &ct=g
Jestli nepředělají Skull and Bones, do free to play modelu, tak to bude strašnej propadák.
Já bych řekl, že to f2p model má už dávno, jen to nebude free.
Zrušený projekty od Ubisoftu? Oh no, anyway…
Ta hra beztak nikdy nevyjde. A pokud ano tak v bůhví jakém stavu.
Celý Ubisoft je poslední dobou (doba, která už nějaký ten pátek trvá) strašná bída a moc by se nestalo, kdyby tito experti na dojení svých značek (jejichž zástupci jsou většinou generické „meh“ hry) přestali existovat.
Např. kdysi zvučný Far Cry dneska nemá žádnou váhu.
Edit: O co, že jejich nadcházející Avatar Frontiers of Pandora bude vesměs přeskinovaný Far Cry. To je skoro jistý.
Skull & Bones existuje už jen kvůli podpoře od Singapurské vlády. Kdyby tam nebyl závazek hru dokončit, hra je pár let už zrušená. (Src Kotaku)
To né, měli by udělat pravý opak. Vytvořit konečně něco originálního, a né pořád dojít velké značky.
Malé experimenty ale nenakrmí ty tisíce hladových zaměstnanců a stovky manažerů a akcionářů. Multiplayerový Assassín a Tom Clancy jsou jistota! Něco jako jaro, léto, podzim a zima. I když ani ty už nejsou co bývalo.
No? Třeba takový assassins creed ve vesmíru? To zní dobře ne? Nebo Far Cry v Egyptě! Nebo v Řecku. Nebo Far Cry v pravěku! Aha, sry, to už tady bylo….Tak třeba auta The Crew 3 s možnosti libovolně přepínat mezi vozidly. (Tak jako v jejich hře Driver z roku 2010.) Aha, takže to už taky bylo…už nevím…tak třeba přepínat mezi libovolnou postavou na mapě. Aha sry, Watch Dogs 3.
Byla doba kdy Ubisoft vydával s tvořil kvalitní a inovativní hry. Vždyť v podstatě žijí i ze značek, které jsou staré 10-15 let. Ještě na první Watch Dogs se lidi těšili, kdyby nedostal downgrade a špatnou optimalizaci. Pak už to šlo s Ubi víc a víc s kopce. Šablona, šablona, šablona.
Poslední hra od Ubisoftu, která se mi líbila a bavila mne, bylo Watch Dogs 2. Sice je to reakce na GTA, ale bavila mne víc než GTA5. San Francisko bylo hezké, a hra se nebrala moc vážně. No a pak přišlo s ponurou londýnskou sci-fi trojkou. Ubisoft se tak zažral do myšlenky, že větší open-world znamená i lepší hru, že stvořil trojici Origin-Odyssey-Valhalla, která je tak velká, že už mám dost do konce života
Ale lidi to baví a kupují, takže to vlastně Ubisoft dělá dobře.
P.S.: Líbil by se mi remaster/remake Driver San Francisco. Ale to nehrozí. Asi nejsem sám, komu se hra líbila, neboť v bazarech nebývá tak často k vidění a její cena je vždy vyšší než u assassínů.
Ano, lidi to baví a kupují, ale záleží o jakých lidech je řeč. Mý známý, který hráli první dva až tři díly AC, Prince of Persia, Splinter Cell nebo Far Cry mají stejný názor, že Ubisoft se více méně zastavil a nové díly pouze recykluje. Pak znám i lidi, kteří se poprvé dostali k AC až s dílem Origins, s Far Cry až u čtvrtého dílu a strašně si chválí co Ubisoft dělá. Neříkám, že to co vydávají je hnůj co si zaslouží sotva 2 body, ale servírují zkrátka to samé v bledě modrém. Což ani to nemusí být ten největší kámen úrazu, kdyby s tím nechodili téměř každý rok. Člověk odehraje desítky hodin dlouhého assassina, jen proto aby za chvilku vyšel ten samý, jen o trochu jinde.
wd2 byla fajn!
Takže se nedočkáme nového Immortals? No neke!